Järkyttävä hammassärky!

:'( oon valvonu koko yön kun käy niin kipeetä hampaaseen! Mikään särkylääke ei auta yhtään! Huomiseen pitäis muka kestaa että pääsen hammaslääkäriin... :'( :'( :'(

Onko kukaan kokeillut sitä apteekista saatavaa Cavit (tai jotain sinnepäin) väliaikaista paikka ainetta, auttaakohan se kipuun?

Tuun hulluksi! |O
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Ei se paikka-aine kipuun auta. Onhan noita hammaspäivystyksiä, julkisellakin puolella.
Ei tässä kaupungissa ole edes yksityisellä puolella sunnuntaisin! Muuten oisin kyllä menossa jo...
Ei sitten lähistöllä ole suurempia kaupunkeja? Mihin sairaanhoitopiiriin kuulut?
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Täytyy kokeilla pääsiskö ouluun vaikka... sinnekkin matkaa 100km
No, jos oma auto käytössä ja silleen, niin eihän siihen kovin kauan mene? Ehkä saa matkakorvauksiakin tms. Sitä paitsi, täällä Helsingissä voi julkisilla mennä sama puoltoista tuntia matkaan, vaikka samassa kaupungissa onkin.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, kun sinne reikään ei mee ilmaa niin sitä ei särje niin lujaa.
näin minäkin ajattelin..
Siin paikas on muistaakseni jotain lääkeainettakin mukana. Joskus pojan hampaaseen sen pistin ja muistaakseni kipu kyl loppu. Tarvii vaan jonkun toisen pistään se aina hampaaseen ku yksin se ei onnistu.
 
hilja
Etsihän Oulun sivuilta numero ja sinulla on muistaakseni 12 asti aikaa ilmoittautua särkypotilaaksi. Särkypäivystys on Tuirassa. Ei tuollaisen kivun takia kannata kannata alkaa kärsimään. Sulla taitaa olla juurihoidon paikka, mutta tuolla päivystyksessä laittavat siihen varmaankin lääkeaineen, joka rauhoittaa tulehduksen ja vie kivun pois. Sitten jatkat hoitoa omalla hammaslääkärilläsi.
 
...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu, kun sinne reikään ei mee ilmaa niin sitä ei särje niin lujaa.
näin minäkin ajattelin..
Siin paikas on muistaakseni jotain lääkeainettakin mukana. Joskus pojan hampaaseen sen pistin ja muistaakseni kipu kyl loppu. Tarvii vaan jonkun toisen pistään se aina hampaaseen ku yksin se ei onnistu.
Ei ole Cavitissa mitään lääkeainetta. Se on vain väliaikainen paikka-aines ja vielä aika huono sellainen. Mutta kyllähän se suojaa ulkoisilta ärsykkeiltä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hilja:
Etsihän Oulun sivuilta numero ja sinulla on muistaakseni 12 asti aikaa ilmoittautua särkypotilaaksi. Särkypäivystys on Tuirassa. Ei tuollaisen kivun takia kannata kannata alkaa kärsimään. Sulla taitaa olla juurihoidon paikka, mutta tuolla päivystyksessä laittavat siihen varmaankin lääkeaineen, joka rauhoittaa tulehduksen ja vie kivun pois. Sitten jatkat hoitoa omalla hammaslääkärilläsi.
eivät ota sinne tuiraan mua kun asun nykyään toisessa kaupungissa, soitin sinne. en vaan tajua miksi eivät ota....
 
tinttu
voi toi on kamalaa!!! *halaus*

purskuta suolavettä, laita runsaasti suolaa veteen ja purskuttele sitä siin kipeen hanpaan kohdalla. pese sitä hammasta ja laita purkka siihen päälle? panacod-kolmiolääke auttaa ainakin mulla. mitähän viel..juu ton kyypakkauksen olen kuullut kans! =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
käy hakemassa päivystyksestä särkylääkettä..
mä jouduin kerran hakemaan että pääsin maanantaina hammaslääkäriin..
burana 800 sain... :hug:
mulla on jo 800 buranaa eikä auta :'(
lähen kuitenkin käymään nyt päivystyksessä jos jotain apua sais...
 
hilja
Alkuperäinen kirjoittaja LoruLiisa:
Alkuperäinen kirjoittaja hilja:
Etsihän Oulun sivuilta numero ja sinulla on muistaakseni 12 asti aikaa ilmoittautua särkypotilaaksi. Särkypäivystys on Tuirassa. Ei tuollaisen kivun takia kannata kannata alkaa kärsimään. Sulla taitaa olla juurihoidon paikka, mutta tuolla päivystyksessä laittavat siihen varmaankin lääkeaineen, joka rauhoittaa tulehduksen ja vie kivun pois. Sitten jatkat hoitoa omalla hammaslääkärilläsi.
eivät ota sinne tuiraan mua kun asun nykyään toisessa kaupungissa, soitin sinne. en vaan tajua miksi eivät ota....
No niinpä tietenkin! Entä oman paikkakuntasi tk-päivystys? Pääsisikö mahdollisesti sitä kautta hoitoon? Todennäköisesti ei pääse, mutta kannattaa kysyä.

Lääkkeitähän ei saisi käyttää sekaisin, mutta hätätapauksessa voit ottaa parasetamolia ja ibuprofeiinia yhtä aikaa, niin auttavat kipuun. Ja mitäs niitä olikaan kaikkia vanhan ajan konsteja? Kaalinlehti poskeen ym. Ja jos kylmä auttaa, niin paljon sitä. Toivottavasti saat avun pian!

 
"siiri"
Minulla ole ikinä särkenyt hampaita ja nyt heräsin puol kaks yöllä aivan mielettömään vihlovaan särkyyn.Alhaalla takimmainen hammas lohkesi keväällä,siis amalgaamipaikasta puolet veks.Porailtiin auki ja laitettiin muovit pintaan.sit jouduin käymään vie uudelleen koska paikka oli korkea ja jotenkin hampaan väli jäänyt ahtaaksi.Silleen kun söin jotain niin aina piti putsata langalla välikkö..no sitä korjailtiin hiomalla.Sit alkoi ien oireilla,eli koskaan ei ole ikenet harjatessa vuotaut verta..vaan nytpä sen teki ja samainen hampaan kohta edelleen.Sit alkoi kovat toisenpuolen pääkivut..onkohan lienee yhteydessä..mut kuitenkin,nyt sit valvon aamua odotellen ja kipuja kuunnellen.Josko Jyväskylässä joku vetäsis vaikka koko hela kaluston pihalle,niin pirusti särkee.Palokkaan terv,kesk.ei pääse ikinä, joten yksityiselle vaan.Parit panacodit on jo sisässä eikä todellakaan auta mikään.On se kumma kun ei hammaslääkärit paikkakunnitain järjestä myös yöpäivystyksiä,sillä tätä kipua ei oikeasti voi verrata mihinkään aikaisemmin kokemaani.VM -62
 
"vieras"
Siiri, sun paikka taitaa olla vieläkin liian korkea ainakin pääkipu viittais siihen. Vihlonta taas vois viitata siihen et sul on ientulehdus ja hampaan kaula on sitä kautta tullut liikaa näkyviin. Eli uudestaan vaan madaltamaan paikkaa ja antibioottikuuri tulehdukseen.
 
"siiri"
Sain kuitenkin tk:hon ajan ja paikka aukaistiin uudelleen ja kuvattiin juuret,siellä ei ollut mitään häikkää ja ien oli tulehtunut kun edellinen paikkaaja"yksityinen"oli jättänyt todellakin liian korkeaksi paikan ja siitä johtuen oli sit haljennut koko tsydeemi.Toivottavasti ei tarvitsis ikuna kokea hampaan särkyä on se niin ikävää
 

Yhteistyössä