Järkyttävä häntäluukipu raskausaikana

Olen istumatyössä ja häntäluu on kipeytynyt niin, että istumaan meno/istuminen/siitä nouseminen on yhtä tuskaa välillä :headwall: Mistäköhän tämä johtuu, ja onko kenelläkään samanlaista vaivaa?

Neuvolassa kyllä kysyn asiasta parin viikon päästä, ja tarvittaessa ennen sitä jo käyn lääkärillä, mutta ajattelin kysellä jospa täällä kenellään olis/ollut samaa vaivaa..onko asialle pystytty tekemään jotain vai oletteko kärsineet koko raskauden siitä? Pelottaa kun vaiva koko ajan vain pahenee, että jos en pysty jatkamaan työtäni tms tms.

mmiilia rv 17
 
Sama vaiva oli täälläkin ja loppui vasta, kun pääsin istumatyöstä. Seisaallaan olis ollu ihan hyvä, mutta siitä tuli sitten muuta selkä- ja jalkavaivaa ja lopulta supistelua... sairaslomaa tuli aina pari viikkoa kerrallaan ja pahimpina aikoina käytin 1g panadoleja, onneksi auttoivat vähän. Lopulta jäin vapaaehtoisena lomautetuksi, oli juuri sopivasti ennen äitiysloman alkua mahdollisuus siihen.

Toivottavasti sinulla vaiva olisi ohimenevää, lepoa se varmaan vaatii, mutta kuitenkin.
 
Kiitos vastauksesta! Millä rv:llä sulla Piki80 suurinpiirtein vaiva alkoi?

Mä olen vielä koeajalla uudessa työpaikassa, eikä olis yhtään kivaa joutua hakemaan saikkua, mutta jos tämä jatkuu/pahenee, niin se on sitten varmaan pakko. Mulla kans on tosi supistusherkkä masu, sekä notkoselkä rasittuu helposti, joten en voi oikein seistenkään työtä tehdä, vaikka häntäluun kivun kannalta se oiskin parempi.. Noh, katsotaan mihin tää nyt menee, toivottavasti ei ainakaan enää pahenis.
 
Mulla oli kanssa esikoista odotellessa samaa, kun jouduin paljon istumaan autossa. Joskus oli kottikärryn sisäkumi pehmentämässä tilannetta, mutta jossain vaiheessa sekään ei enää auttanut :/ Myös nukkuminen meni tukalaksi jo hyvissä ajoin, kun selällään ei voinut häntäluun takia ja kyljellään puutui sitten lonkat.
Nyt toista odottaessa en joudu istumaan niin paljoa kun olen kotosalla, mutta jos jostain syystä joudun niin sama vaiva edelleen..

Ikävä vaiva, jaksuja :hug:
 
Mulla oli alkuunsa kanssa, itku meinas päästä välillä ku piti nousta ylös ja mennä takas istumaan..Mut se loppu ku seinään joskus rv20 tienoilla!Okei, sen verran se kiukutteli että araks tuli kun istu lentokoneessa 6h putkeen, mutta muuten se helpotti siinä kohtaa eikä ainakaa toistaiseks oo tullu takas.
 
mulla alko häntäluu oireilla kans n20 viikkojen paikkeilla.ja on oireilut tähän päivään asti, nyt siis 28 tulee täyteen huomenna. siinä sivussa kans lantio paukkunut. nyt on lääkärin kauttaa saatu tyyny mistä otin täytteet pois keskeltä ja yhdestä päädysta ( neliön mallinen tyynyt on tääytetty U muotoon) ja sen kanssa on nyt vähän helpompi olla, mutta nouseminen ja istumaan meno ei mitään herkkua kyllä ole.Kipulääkkeitä en ole syönyt ihan periaatteen vuoksi, kylmä ei ole auttanut.Ja tosissaan istuma työssä kanssa ollaan...Saikulla olen ollut n.viikon kerrallaan 4 kertaa ja lepo kyllä auttaa, kun ei tarvii istua.
Että voimia sinne :hug:
 

Yhteistyössä