Järki lähtee tähän sairasteluun...

Syyskuussa alkoi flunssa. Syyskuun puolessavälissä tuli hengitysvaikeuksia, sain antibiootin ja makasin viikon sohvalla. Hengitysvaikeudet hävisivät, flunssa ei.

Joulukuussa olin edelleen flunssassa, sain uuden antibioottikuurin joka ei auttanut yhtään.

Helmikuussa flunssa vain paheni ja minulla todettiin mykoplasma. Minulle tuli rytmihäiriöitä. Söin 2antibioottikuuria, kortisonia ja beetasalpaaja.

Olin n.4viikkoa terve, kunnes...

Lauantaina aloin aivastelemaan, luulin allergiaksi. Eilen alkoi hengitysvaikeudet, ei auta avaava piippu tai allergialääkkeet. Tänään nousi lämpö ja alkoi yskittää.Keuhkoputkiin sattuu vietävästi.
Tänään CRP 34. Huomenna lisää verikokeita. Lääkäri epäili, että mykoplasma on uusiutunut, mä epäilen jo alkavaa keuhkokuumetta.

Tuun hulluks, tää hengenahdistus on ihan hirveetä kun ei voi syödäkkään mitään, saati liikkua.

Kiitos kun sain purkautua.
 
"Noora"
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen;26005145:
En tällä hetkellä. lopetin/alotin lakon kun parannuin.
Jos sinulla pitkä vuosien polttaminen takana niin epäilisin myös yhtenä alkavaa keuhkoautaumatautia. Eräällä 34 vuotiaalla sukulaisellani todettiin tuo reilu vuosi sitten ja oireina aikalailla tuollaisia vastaavia oireita kuin sinulla, oireet tuli ja meni ja välillä oli oireetonkin, silti lopulta aina hengenahdistus vaan paheni kunnes sai diagnoosin.
 
Millaisia oireita tuo mykoplasma yleensä aiheuttaa? Itse olen sairastellut jo kuukauden ja ihan kummallisia oireita. Googlaamalla tuli tuo mykoplasmakin vastaan. Näkyykö se yleensä tulehdusarvoissa? Ne kun ovat ihan normaalit. Alkaa hermo mennä.

Ap:lle :hug:
 
Khimaira
Tsemppiä :hug:

Minäkin olen ollut nyt viimeiset kuukaudet kipeänä vähän väliä, kolme oksutautia ja nyt löytyi kystia sekä ylävatsakivut ovat kamalat.

Ei voi muuta kuin toivoa parempaa huomista sulle- pakko uskoa että terveemmät ajat ovat edessäpäin :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaukaa hyvän näkönen;26005373:
Mulla ei tulehdusarvoissa mykoplasma näkynyt ja oon käsittänyt että se ei yleensäkkään näy.
Nii ja tietty mun astma ei tätä oloa kauheasti helpota, mulla kun astma on viimevuodet pysyny aisoissa ilman lääkkeitä, mut ei taida pysyä enää..
Minulla myös astma, johon en yleensä tarvitse lääkitystä. Nyt pilli vinkuua ja tuntuu, että happi loppuu. Keuhkoihin pistää ja välillä kurkkua aristaa. Pää on kipeä ja kurkussa on sellainen palan tunne + ainakin litra limaa. Tulehdusarvoissa ei kuitenkaan ollut mitään vikaa, eikä sydänkäyrässä(pulssi varmaan miljoona). Lääkäri passitti kotiin olkia kohautellen. Kehtaisiko sitä mennä ehdottamaan jotain mykoplasmakoetta? Mielessä on käynyt kaikki keuhkoahtaumataudista syöpään. Luulotautinen vauhdissa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja LauhkeaLehmä;26005413:
Minulla myös astma, johon en yleensä tarvitse lääkitystä. Nyt pilli vinkuua ja tuntuu, että happi loppuu. Keuhkoihin pistää ja välillä kurkkua aristaa. Pää on kipeä ja kurkussa on sellainen palan tunne + ainakin litra limaa. Tulehdusarvoissa ei kuitenkaan ollut mitään vikaa, eikä sydänkäyrässä(pulssi varmaan miljoona). Lääkäri passitti kotiin olkia kohautellen. Kehtaisiko sitä mennä ehdottamaan jotain mykoplasmakoetta? Mielessä on käynyt kaikki keuhkoahtaumataudista syöpään. Luulotautinen vauhdissa :(
Kannattaa vaatia, mut on tutkittu päästä varpaisiin helmikuun alussa (röntgenit,verikoeet yms.) Mulla otettiin jopa hinkuyskä koe, sitä ei tosin löytynyt. Aikaisemmin ei tutkittu kun tulehdusarvot, sairastin siis puolivuotta ihan turhaan..
Nyt en tiedä yhtään mitä kokeita se lääkäri määräs, huomenna menen labraan. Ihmettelen vaan miks ne ei halua ottaa niitä keuhkokuvia??
 
"mutsi"
Eihän teille voisi olla hometta kotona? Meillä sairasteli koko perhe noin vuoden ajan ja homettahan tästä talosta löytyi. Lääkärikin epäili samaa jo ennen kuin home löydettiin.
 
[QUOTE="mutsi";26010849]Eihän teille voisi olla hometta kotona? Meillä sairasteli koko perhe noin vuoden ajan ja homettahan tästä talosta löytyi. Lääkärikin epäili samaa jo ennen kuin home löydettiin.[/QUOTE]

Mä vahvasti luulen, että mun työpaikalla on hometta..
 

Yhteistyössä