Järkevä kysymys kuravaatteista :)

Samaa pohdiskelen! Onko kuravaatteisiin valmiiksi lisätty väljyyttä?

Onko muuten kokemuksia esim. Lindexin tai KappAhlin kuravaatteista? Olis kiva ostaa jotain muuta kuin Rukkaa tai ainakin sellaset missä on kiva kuosi.
 
ison perheen äiti
Meillä on välillä ollut kurahousut samaa kokoa kuin haalari ja välillä kokoa isommat. Riippuu vähän haalaristakin, kumpi on parempi, mutta ehkä kallistuisin tuon kokoa isomman puolelle :)

Ja KappAhlin kurikset on ainakin meillä toimineet, Lindexistä ei kokemusta. Ja sitten kotimaiset Aartolahden kurikset on vähän halvempia kuin Rukan ja meillä kestäneetkin vähän paremmin.
 
vieras
Mä olen aina ostanut kokoa suuremmat, nyt eilen ostettiin Hulluilta päiviltä kurikset kokoa 110, kun haalari on 104cm. Menee sitten vielä ensi syksynäkin varmasti.

Prismassahan ainakin oli jotain toista merkkiä Rukan lisäksi, siinä oli ihan kivat värit (liila, sininen ja ruskea). Kaveri ainakin niitä kehui. Ja päiväkodin täti kehui KappAhlin kuravaatteita =)
 
vieras
Olen käyttänyt kaikilla lapsillani (5) numeroa tai kahta suurempia kuravaatteita, koska ainakaan meidän kuriksissa ei ole ollut mitään ylimääräistä väljyyttä.
 
Olen ostanut kirppikseltä lähinnä sadettakkeja. Mutta näyttäähän se ulkonäkökin sitä kuntoa. Jeesusteippiä voi käyttää sisäpuolella ongelmatilanteissa.

Mutta kokoa isompaa yleensä olen ottanut. Nyt taitaa olla 120cm housut ja 104-110cm puku. Housut on isot, mutta 110cm ei olisi ollut riittävän reilu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja enixia:
Uskaltaakohan käytettyjä hankkia vai onko nää näitä juttuja et kannattais panostaa?
No minä olen melkein kaikki kuravaatteet ostanut käytettyinä. :) Rukan kuravaatteet ovat toimineet näin ihan hyvin, tietenkin pitää katsoa se käytetynkin laatu (kuminauhat ei repsota tai reikiä ei ole valmiiksi). Säästöä tulee aika paljon, kun kurahousut ja sadetakin saa parhaillaan alle 5? yhteensä.. Ja kun kuravaatteet heittää säännöllisesti pesukoneeseen, niin pysyvät aivan hyvinä.

Kurarukkasia ei ehkä löydä riittävän hyvässä kunnossa käytettyinä (ja niihin saattaa jäädä pesujenkin jälkeen hajuja;)).
 
Tinii harmaana
Meillä on ollut käytettyjä ja kun vaan ovat olleet siistinnäköisiä niin ovat myös hyvin pitäneet vettä!

Meillä on tytöllä lassieTec haalari kokoa 92 ja Reiman kurikset kokoa 92 myöskin, seuraava koko ois ollut aivan järjettömän iso ja haitannut leikkejä!
 

Yhteistyössä