Järjettömimmät lahjat ja mitä te teette niille

• Viestiketjun aloittaja "eee"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Pidettiin häät ja toivottiin lahjakortteja Pentikiin, että voidaan ostaa sieltä yhteinen astiasto, ja tiedettiin että jos ei pyydä jotain tiettyä tulee laidasta laitaan kaikenmaailman yllätyksiä. Meillä olisi siis riittänyt vaikka 10e, mutta monet päättivät sitten ostaa sieltä liikkeestä mm. magneetteja, kynttilöitä ja niiden pidikkeitä. Saatiin myös villasukkia ja anopilta 0.70e arvoinen lottorivi.

Ärsyttää vaan suunnattomasti, kun jos kysytään mitä toivotaan - tuodaan ihan jotain muuta ja tarpeetonta. Tosi kiva pitää kaapin pohjalla jotain kyntelikköä millä ei ikinä oo mtn käyttöä ;(
Eikun kyllä sun nyt vaan pitäis olla kiitollinen ja tyytyväinen siihen mitä annetaan,jokainen magneetin antaja ajatteli teitä varmasti suurella lämmöllä :heart:

Mä en kans ymmärrä tätä että jos selkeästi ilmaisee toiveensa ja sen mitä tarvitsee niin miksi pitää antaa jotain ihan muuta? Kun jokainen kuitenkin lahjan ostaa niin miksi se ei voisi olla jotain mitä hääpari oikeasti tarvitsee?

Onhan täällä palstalla nähty näitäkin että "MINULLA on oikeus ostaa lahjaksi mitä MINÄ haluan,jos ei kelpaa niin en mene koko juhliin ja pistän välit poikki". Tai että "kuuluu hyviin käytöstapoihin ottaa kaikki kiitollisena vastaan". Siis anoppi toi meille kerran MUOVIPUSSILLISEN mustekyniä,laitoin ne syvällä kiitollisuudella roskikseen.

[QUOTE="vieras";27262445]Eikun kyllä sun nyt vaan pitäis olla kiitollinen ja tyytyväinen siihen mitä annetaan,jokainen magneetin antaja ajatteli teitä varmasti suurella lämmöllä :heart:

Mä en kans ymmärrä tätä että jos selkeästi ilmaisee toiveensa ja sen mitä tarvitsee niin miksi pitää antaa jotain ihan muuta? Kun jokainen kuitenkin lahjan ostaa niin miksi se ei voisi olla jotain mitä hääpari oikeasti tarvitsee?

Onhan täällä palstalla nähty näitäkin että "MINULLA on oikeus ostaa lahjaksi mitä MINÄ haluan,jos ei kelpaa niin en mene koko juhliin ja pistän välit poikki". Tai että "kuuluu hyviin käytöstapoihin ottaa kaikki kiitollisena vastaan". Siis anoppi toi meille kerran MUOVIPUSSILLISEN mustekyniä,laitoin ne syvällä kiitollisuudella roskikseen.[/QUOTE]

Haha joo mä ajattelinkin et kohta joku sanoo "Sun pitäs olla kiitollinen". Kyllä mä ainakin lahjan ja varsinkin häälahjan hankin niin miten toivotaan, enkä niin mikä musta on kiva. Me kun saatiin vihreitä kynttilöitä ja vihreitä kynttilähärpäkkeitä, eikä meillä ole mitään vihreää. Anoppi taas muistaa että se olis mun miehen lempiväri :>

Anopit on parhaimmistoa!

[QUOTE="nuuh";27262470]Veljeni sai joululahjaksi anopiltaan ionisoivan hiusharjan ja hän on ollut kalju niin kauan kun on tyttären kanssa hengaillut. Siinä oli sataselle vastinetta :D[/QUOTE]

Hahaahaa :D

"aaaa"
[QUOTE="eee";27258642]Pukua vaativat lapsen sovittamaan ja eihän jalkoja saatu punteista kunnolla edes ulos, kun koko puku oli niin iso ja ryntyssä jaloissa. Mies sanoi, että taitaa olla aika paljon liian iso, mutta isovanhemmista siinä oli vaan kasvunvaraa. Ei tuo puku tulisi vielä kahteen- kolmeen vuoteen käyttöön, jos lapsi kasvaa ihan normaalia vauhtia.

Miehen äiti tietää, että olen allerginen villalle, asiasta on puhuttu varmaan satatuhatta kertaa. Ja vielä varmemmin tietää, että olen allerginen suklaalle, heillä käymme kylässä joka toinen viikko ja hän tarjoaa suklaata ja aina totean, että ei kiitos, olen allerginen. Eli luulisin tietävän allergiat aika selvästi.[/QUOTE]

Sinut yritetään savustaa ulos suvusta ;)

"vieras"
Anoppi antoi yhtenä jouluna lahjaksi vanhimmalle lapsellemme miehen vanhoja (noin 30v vanhoja) duploja. Ei siinä mitään, mutta olisi ensin puhdistanut ne. Duploissa oli muovailuvahaa, sinitarraa ja kuivunutta ruokaa(?). Osasta paloja oli jopa kulmia lohjennut pois. Että antaisin 1v:n laittaa niitä suuhunsa ilman pudistusta. Pesin sitten "innoissani" duploja joulupäivänä hammasharjalla.

"kaneli"
tyttö 2v sai viime jouluna leopardikuvioisen liivitoppi & pikkarit setin kokoa 130 sekä konvehtirasian, vaikka neidin laktoosi-intoleranssi on ollut jo jonkin aikaa lähipiirin tiedossa.. :O

[QUOTE="kaneli";27262572]tyttö 2v sai viime jouluna leopardikuvioisen liivitoppi & pikkarit setin kokoa 130 sekä konvehtirasian, vaikka neidin laktoosi-intoleranssi on ollut jo jonkin aikaa lähipiirin tiedossa.. :O[/QUOTE]

just..:O

herätys pahvit
[QUOTE="eee";27258737]Mä olen monta kertaa ajatellut, että laittavat tosiaan mulle eteenpäin jo jostain saamansa tavaraa, tyyliin, ei me tarvita, annetaan tämä eteenpäin lahjaksi.[/QUOTE]

No niinhän täällä muutkin sanovat tekevänsä. Mutta teille ei saa näin tehdä?

Kyllä on kiittämätöntä sakkia, ilmaiseksi kuitenkin kaman saatte. Ja nuo sorsat, ehkä luulivat kylpyleluiksi? Tosiaan ihmeellistä nipoa liikkeellä.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja herätys pahvit;27262667:
No niinhän täällä muutkin sanovat tekevänsä. Mutta teille ei saa näin tehdä?

Kyllä on kiittämätöntä sakkia, ilmaiseksi kuitenkin kaman saatte. Ja nuo sorsat, ehkä luulivat kylpyleluiksi? Tosiaan ihmeellistä nipoa liikkeellä.
Tiiätkö kun ei kaikki halua haalia mitävaanroinaa nurkkiinsa kun "ilmaseksi kaman saa". Ootko sä niitä ketkä vie hotellihuoneesta pyyhkeet ja puhelinluettelot ja hamstraa messuilta mainoskynät ja heijastimet?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27263207]Tiiätkö kun ei kaikki halua haalia mitävaanroinaa nurkkiinsa kun "ilmaseksi kaman saa". Ootko sä niitä ketkä vie hotellihuoneesta pyyhkeet ja puhelinluettelot ja hamstraa messuilta mainoskynät ja heijastimet?[/QUOTE]

Nyt musta tuntuu idiootilta...mä otan ilmaiskyniä ja heijastimia messuilta :)

"vieras"
Itse olen yleensä ollut ihan kiitollinen kaikista lahjoista ja nätisti kiittänyt vaikka ei niin miellyttävä ole ollutkaan. Samoin lapset olen yrittänyt tähän opettaa. Onneksi ei mitenkään hirveästi tuota ylimääräistä roinaa tule, tuonne kaapin perukoille tungen jos ei käyttöä ole tai ei omaa silmää miellytä. Viime jouluna mummo (minun äiti) oli ostanut nuoremmalle tytölle college-puvun, sinänsä ihan nätti, vaikka ehken vähän lapsellinen, mutta kun oli kokoa 130 joka oli niin pieni ettei sitä voinut käyttää eli pitämättä jäi. Esikoiselle oli ostanut collegepuseron joka oli myös liian pieni. Sinänsä harmittavaa kun mummo pienestä eläkkeestään haluaa jotain ostaa niin sit eivät ole sopivia. Sekään ei niin harmita jos kuosit ei oo ihan just mutta kun eivät päälle mahdu.

1,5 v. Poikani sai viime jouluna tekniikkalegoja sedältään lahjaksi, itse saan tädiltäni aina lahjaksi jotain mainoskrääsää, ja paras on ex-anopilta lahjaksi saadut laihdutusohjeet printattuna netistä, vaikka olin ihan normaalipainoinen.

Yhteistyössä