Jännitysniska...

Mammax3: Mulla fysiatri tarkisti kaikki kuvat, eli röntgen ja magneetti, ja sitten väänteli käsiä ja päätä joka suuntaan ja paineli tuolta kallonpohjasta (niska ja kädet ärtyi, mutta helpotti mieltä kun oli suora yhteys tuolla mun ongelmiin :) eli antoi uskoa ettei tämä olisi sen vakavampaa) ja jaloista testaili tuntoa ja tietysti kaikki refleksit. Eli vasta aloittelua tämä oli..

Mysan: Joo, meinasi tulla ahtaanpaikankammo tuossa pään magneetissa, ihan alaskatsoessa näin sentään ulos siitä vehkeestä, mutta se sattui silmiin. Hetken teki mieli painaa nappia, jolla se keskeytyisi, mutta sain hillittyä itseni. Ne äänet ja varsinkin matalat, vielä pahensi olotilaa... :eek: Kaulan kuvaus oli eri paikassa ja siellä oli tilavampaa ja valot siinä koneessa, hoitaja puhui radion kautta ja jos olisi ollut joku alempi paikka kyseessä olisin saanut jopa musiikkia.
Ja niin totta tuo, näille tunteille ei vaan ole olemassa sanoja!! Varsinkin itsellä ollut puutumista jaloissa, käsissä, kaulalla, päässä, naamassa, vas.hartiasta kylkeen ja selkään välillä. Ja kun se ei ole normaalia pistely-puutumista, vaikka välillä sitäkin, mutta lähinnä niinkuin tuntomuutos, sillä ei se tunnottomuuttakaan ole kun tuntee, mutta tuntee väärin.. vähän kuin olisi puudutettu, mutta ei silti.. ääh. Ja aina kun kerron tuon kelle tahansa lääkärille, ne vaan katsoo vähän kieroon.. :/

TätiHuoli: Mulla tuollaista sähköistä värinää on lähinnä käsissä, mutta on ollut myös muualla.

Itsellä hermostolliset ongelmat alkoi vasemmasta jalasta 14 vuotta sitten, siinä oli noita tuntomuutoksia ja verenkierto-ongelmia, eikä löytynyt mitään syytä vaikka ties minkä alan tohtorit kierrettiin läpi. Siitä asti se on ollut kosketusherkkä, mutta olen tottunut ja en jaksanut enää etsiä syytä, kun alkoi turhauttamaan koko kierre. Joulun aikaan hierojalla käydessäni se hieroi takapuoleni ja lonkan vas. puolelta ja totesi että täällä on jatkuva jännitys päällä, paljon on tullut uusia lihaksia mutta eivät mahdu kasvamaan ja että usein ihmiset, joilla on alaselkä-ongelmia, alkavat jännittämään takapuolta, jotta saisi tukea.

Tuosta hieronnasta seurasi kolmen päivän hermosärky nilkkaan, mutta hetken aikaa vasen jalka tunsi kuten oikea ja mun koko asento muuttui, en tiedä menikö parempaan vai huonompaan, mutta heräsi toivo ja aloin miettimään, että sielläkin on ollut vain hermot jumissa ja ne voidaan vielä saada auki. Vastaavasti jos niska/kaula on jumissa, niin tottakai se aiheuttaa ties mitä koko kroppaan kun kuitenkin aivoista kulkee kaikki sitä kautta joka puolelle. (heh, musta tuntuu välillä että koitan vain vakuutella itselleni että näin se on, kun panikoin sitä ms-tautia edelleen..)

Onhan se aika turhauttavaa kertoa lääkäreille ongelmansa ja maksaa itsensä kipeäksi, varsinkin jos kukaan ei löydä syytä. Olisi mukavaa löytää lääkäri, joka ymmärtää ja kertoisi ratkaisun. En tiedä onko tuo mun tän hetkinen fysiatri yhtään sen viisampi kuin edellisetkään, vai onko mussa oikeasti jotain pahempaa vikaa. Katsotaan.

Hyvää ystävänpäivää! Oli kyllä mahtava sää tänään. Ja lokakuun jälkeen ensimmäinen päivä kun niska tuntui hetken todella kevyeltä, huimaustakin ollut vain kerran hetkellisesti! En edes mainitse kipeitä paikkoja, yritän iloita tästä. B)

Tämä ei taas suostu tallentamaan.. Joten vähän lisää vielä.
TätiHuoli: kyllä hermo voi olla myös lihaspinteessä ja se on huomattavasti yleisempää kuin nikamapinteet. Itse olen huomannut oireiden pahenevan autoilun jälkeen, mutta ajattelin sen johtuvan siitä kun automaattisesti jännittää niskaa aina jarruttaessa ja kiihdyttäessä. Tuon huomaa parhaiten kun on niin kipeä niska ettei meinaa pää pysyä mukana muutenkaan ja joutuu käsillä pitämään tukea, muuten sitä ei oikeastaan edes huomaa. Voihan tuolla tärinälläkin olla tietysti vaikutusta. Pahemmassa kunnossa ollessani autoillessa tuli hengenahdistusta ja käsien olo paheni. Nyt olenkin pitänyt sellaista puhallettavaa niskatyynyä, alkuun vähän nolotti, mutta se auttaa, en itse uskalla näiden käsien kanssa edes harkita ajamista.
Ja täältä löytyy myös yksi yöllä jännittäjä, huomasin myös että olen koko pienen ikäni kääntynyt yöllä niskan varassa ja yritän nyt opetella parempaa tapaa, hieman hankalaa kun en aina herää kääntymään, usein kyllä kun muutenkin nukun aika pätkittäin kun särkee öisin...
 
Ja tosiaan hyvää ystävänpäivää kaikille! Olette mulle tosi tärkeitä!!

Mä en nyt osaa enää yhtään rentoutua, oon niin stressaantunut tästä vaivasta, auttas jo pian toi lääke!!! Siis välillä tulee varmaan ihan paniikkioireita, olen silloin aivan ylikierroksilla, itkettää, ja niska menee sit totaalisen kramppiin ja kivut on sitten sen mukaiset! Ja kun mä olin jo niin hyvässä kunnossa 3 vkoa sitten. Vaikea edes kuvitella, että mulla oli tosiaan ja 2 normaalia päivääkin silloin!!! Tää työnhakuprojekti pukkas tän nyt näin kovana takas!! Hitto!! :headwall: :headwall: Eipä ole kivaa olla näin stressiherkkä!! Tunnen itseni aivan kummajaiseksi!!
Olen pyöritellyt käsiä tänään silloin tällöin ja kävi kävelylläkin. Venytellä en ole tohtinut. Äsken makoilin, kivut helpottivat, nyt kun olen ollut koneella 5 minuuttia, niin kaikki kivut tulleet takaisin. Särkee takaraivoa, leukaa, korvaa, korvanpäällistä, poskea ja oikeaa kättä.

Mua kyllä kiinnostaa kovasti mitä Droseralle sanotaan seuraavalla lääkärikäynnillä, voiko näille hermokivuille mitään tehdä, siis lopullisesti saada niitä pois, vai onko lääkkeillä turruttaminen ainoa vaihtoehto!! Nekään kun eivät kaikilla tehoa.
Mä en haluais olla jo kolmekymppisenä näin sairas!! Nyt tosiaan on niin masis, että näen jo itseni makaamassa jollain suljetulla osastolla.

:LOL: No jopas laitoin ratkiriemukkaan ystävänpäivätervehdyksen teille!! No, te onneks ymmärrätte mitä tää voi pahimmillaan olla!!
 
Heipä =) !

Oon Droseran kans samaa mieltä, et myös lihasjumit saa noita hermo-oireita aikaan.
Mullakin oireet on aina ja vaan vasemmalla puolella. (Vitsi kun katkoo, kun toi ipana käy puolen minuutin välein esittelemässä lelujaan =) ) En tiä onnistuinko mäkin sillon ku noi tyypit oli vauvoja, kantaan niitä aina vasemmanpuolen lonkalla... et menin vinoks?

Ootko muuten Tätihuoli tai Drosera tarkistuttanu purennan: yönarskuttelun tms? Sitähän puuhaillaan yöllä, ja sehän on just täydellistä työtä niskallekin :whistle: ! Mä näin just sellasta unta, et mun hampaat mureni, kun olin yöllä narskutellu kun en o käyttäny kiskoo -mainittakoot, et oon pitäny yökisko taukoo, kun toi nielu oli hankala, ni ei tee mieli tunkee suuhun mitään ylimäärästä...

Mun niska on kyllä ihan "hysteerinen" tyynyjen suhteen, sen pitää olla just sopiva eikä melkeen... (kuka pisti sen sellasen tyynyn linkin, missä oli niit säädettäviä "osioita" -aattelin kokeilla sellasta?) ...muuten kyllä huomaa nukkuneensa surkeesti ja on juminen. Ja sitte kun niska alkaa oleen oikeen hyvässä jumissa, se ei lepää enää missään, kaikki asennot on huonoja -ja se OMT mut viimekskin pelasti ja naksautti sen kuntoon =) ! On ne ihme parantajia =) !!!

Tosta autoilustakin oli juttua joskus... ja kyllä mulla oireita pahentaa se tärinä. Tollaset 4km matkat viä menee ihan ok. Mut jos joutuu ajaan pitempään (30km ja yli), ni vot, kyllä niska nytkii ja silmät menee oudoiks (hitaalle ja tuntuu kuivilta ja kamalilta) ja pää puuroon... en nyt o ajellu ku ihan ministi, ja on tää ny pysyny parempana -mies varmaan kauheesti tykkää kuskailla mua :ashamed: .

Mä oon kyl jo niin säälittävä, et mä meinasin hepuloida terpparin kuulo-kopperossakin :LOL: apua, se oli ihan siinä ja siinä, etten hyökänny sieltä ulos, onneks se loppu!

Drosera =) ! Toi sun "olo"- kuvaus oli just sellasta samaa mitä mullakin!!!!!!!!!!!!!!!!! Oon sit vaan selittäny, et ne paikat "tuntuu" :D . Mulla ainakin toi vasemman jalan tuntuminen on jotenkin yhteydessä sen puoleiseen si-niveleen (mulla ne paukkuu auki vähäsestäkin kiertoliikkeestä). Mutta... :| ... eihän kellään satu jalat meneen veltoiks/huteriks after sex??? Ja se ei kyllä johdu siitä, et se ois niiiiiiiiin siiiiistiä :LOL: ... vaan vähän on alkanu jännittään et mitä helkkaria se sellanen on (asennosta yms. viis, parikertaa on niinkin käyny, ja se on pelottavaa) ???
Joopa... =) että tälleen !
 
Mulla tuntuu autossa jo matkustaessakin sellaista outoa oloa :| . Mutta siis vain näinä "kriittisinä" aikoina, ei muulloin. Ajaminen kuormittaa sitten vielä enemmän, koska vaistomaisesti jännitän niskaa (missä tilanteessa en jännittäisi?!).

Drosera: on todella raivostuttavaa maksaa lääkäreille diipa daapasta. Eihän se nyt pelkästään lääkäreiden vika ole ;) mutta kun osa heistä ei ota ensimmäistäkään oiretta todesta...Niitäkin on tullut vuosien varrella tavattua. Lisäksi monet tuntuvat olevan tosi lukkiintuneita juuri omalle alueelleen ja sellaisen kokonaisvaltaisen hoidon saaminen on lähes mahdotonta. Mulle kerran yksi yleistautien erikoislääkäri mm. puoli-ivallisesti naureskeli, että rintarankaongelmat ei kyllä missään nimessä provosoi rytmihäiriöitä. Sen jälkeen olen useasta paikasta lukenut (lääkäreiden sanomaa tai kirjoittamaa), että kyllä en todella voivat niitä aiheuttaa...Jne. Pitäisi itse käydä kaikki erikoislääkärit läpi ja sitten vetää oma diagnoosi tyyliin "House". Alamme pian olla siinä aika hyviä! Pitäisikö hakeutua lääkikseen...?

Keisari: lupailiko se lääkäri mitään aikaa siihen, milloin tuo lääke alkaa tepsimään? Tsemppiä odotukseen!

Mysan: mä ainakin olen kantanut kaikkia lapsia pelkästään vasemmalla eli se ei ainakaan ole edesauttanut tätä tilannettani :whistle: ...

En muista olenko ehtinyt jo aiemmin paasaamaan (varmaankin...) mutta joskus about kuusi vuotta sitten mulla oli ensin paha ahdistuskausi, jolloin niska temppuili myös ja oli kaikki hengenahdistukset ja palan tunteet kurkussa ja huimaukset ja muut. Sen jälkeen alkoi raajat puutuilla, varsinkin jalat ja toimivat oudosti (mielestäni), tukalia kipuja joka paikassa (lähinnä kuitenkin raajoissa)...Olin varma, että mulla on MS ja mitä vielä. Sain lähetteen fysioterapiaan ja 10 kerran jälkeen kaikki vaivat poissa =) . Jalkojen oireet johtui siitä, että mulla oli varpaista lähtien koko kroppa täysin jumissa....Eli siis venyttely aloitettiin sieltä....Tämä vain kaikille teille oudosti oireileville lohdutukseksi :). Olin siis täysin varma silloin, että oireet ei ikinä voi lievittyä millään venyttelyllä...

Miksihän mä en nyt vain hae fysioterapia-lähetettä?! Noh, mua arveluttaa se sisäinen tärinä..jos se vaikka johtuu jostain nikamajumissa olevasta hermosta :| . Haluaisin jonkun asiantuntevan mielipiteen ennen mahdollisia venkslailuja.....Jos vaikka jotain meneekin muuten pahasti pieleen....Ainahan voi lietsoa paniikkia itselleen :LOL: .

Toivottavasti uni tulee tänä yönä.....

 
Drosera: Sulla on samanlaista puutumista varmaan kuin mulla oli. Kuvaus ainakin kuulostaa samalta. Mullakin puutui kasvot, käsi, kylki, lantio ja lisäksi jalka varpaisiin asti. Ja puutuminen ei ollut pistelyä vain juuri jonkinlainen erilainen tuntomuutos. Toinen lapaluu oli myös puutunyt. Kun sitä käsiteltiin omt:ssä, niin tuntui aluksi, ettei sitä olisi olemassa samalla lailla kuin toista. Se oli ainut kohta, jossa siis oli jonkinlaista tunnottomuutta. Mutta tämä puutuminenhan hävisi omt-fysioterapiassa. Se olikin mun mielestä kamalin oire, kun tuntui yleensä, että halvaantuu. Että, oli siitä omt:stä jotain hyötyäkin. Ja elän toivossa, että vielä voin sitä jatkaakin.

Soitin eilen kir.polille, jossa kävin lääkärissä. Kyselin siitä ortopedin lähetteestä, milloin aika mahdollisesti tulisi. Sanoi, etten voi kauan odotella, kun olen niin kipeä. Ei osannut sihteeri sanoa, ortopedi katsoo kaikki lähetteet ja itse arvioi, missä järjestyksessä ajat jaetaan. Sanoi vain, ettei voi sanoa meneekö puoli vuotta vai 8 kk :eek: Ai, että niin kauan!

Minkä pitusia aikoja teillä on ollut fysiatrilla? Olen nyt ajatellut varata ajan yksityiselle joko Vaasasta tai Oulusta. Tietäis vain, kuka olisi hyvä. En haluaisi turhaan maksaa huonosta lääkäristä, eikä jaksaisi enää juosta turhia käyntejä. Jotain pitäisi saada nyt aikaseksi, että voi jatkaa kuntoutumista.
Mulla on tänään oikea reisi (sama puoli, joka enemmän kipuilee) ihan kummallinen. Iho on tosi hellä pinnasta. Jopa housukin hankaa liikaa. Muistan, että samanlaista on ollut silloin 2003 myös, kun olin kipeä. Eli johtuu varmasti selästä tämäkin.

Drosera: Sullako on siis alaselkäongelmaakin? Mullehan sanottiin, että mun niska/hartia vaivat johtuu ilmeiseti alaselkäongelmasta. On niin vääriä asentoja selässä ja väärät paikat kuormittuu ja kipeytyy. Oletko muuten käynyt omt-fysioterapiassa nyt?

Keisari: Ymmärrän miltä sinusta tuntuu, kun tulee takapakkia! Kivut ja oireet tuntui vielä kurjemmalta, kun oli ollut välillä hyvässä kunnossa ja tietysti ajatellut, että parantuminen on alkanut.

Purennasta/narskuttelusta: Mulle hieroja sanoi aikoinaan, että narskuttelu voi johtua niskajumista tai niskajumi narskuttelusta :D
Mulla ilmeisesti narskuttelu johtuu juuri niskajumista. Aina kun tuntuu niskassa jännitystä alan narskuttaan. Ei kuulu mitään ääntä, mutta hankaan ja painan hampaita voimakkaasti yhteen. Ja koko leuka on jännittynyt. Teen tätä siis ympäri vuorokauden. Hampaisiinkin on tullut jo muutoksia. Yksi hammas alhaalla on halennut sen vuoksi. Sitä on paikkailtu, mutta halkee aina uudestaan. Kuulema vaihtoehtoja on vain joko kulta tai posliinihammas :D No, annan sen entisen olla kuitenkin siinä paikallaan vielä. Vaikka sitä vihloo kurjasti aina, kun olen narskutellut.

Minäkin jännitin magneettikuvausta hirveästi etukäteen. Mutta yllätyin, kun putki olikin niinkin iso. Luulin, että se olisi vielä kapeampi. Ja sehän oli auki molemmista päistä. Mä sain valita mitä musiikkia tai radiokanavaa halusin kuunnella ja omaakin olisi saanut ottaa mukaan. Keskityin vain kuuntelemaan, mitä radiossa puhuttiin.
 
huomenta taas kaikille. Eilen sain vapaapäivän lapsista ja nautin todella kun sain olla ihan yksin ja leipoa kuopuksen synntäreitä varten, sitten lähdin vielä koiran kanssa lenkille ihanan keväiseen auringonpaisteeseen ja kun kotia takas pääsin ja istahdin koneelle, niin huomasin että vasemmasta silmästä oli näkö pois...no otin sitten äkkiä buranaa naamariin ja menin sihvalle peiton alle odottelemaan että näkö palautuu...puolisen tun´tia maattuani näkö palasi ja aivan järkyttävä jyskytys päässä alkoi, menin sittn keittiöön laittamaan perunat kiehumaan ja huomasin että vasen jalkani oli ihan puutunut ja sitä pisteli ilkeästi, no klenkkasin sitten takasin sohvalle ja otin housut pois ja rupesin hieromaan jalkaa joka oli aivan kivikova, ja koko ajan pisteli puutuneesti..no se sitten loppui mutta puutuneisuus siirtyi vasempaan käteen ja siitä sitten vasemmalle puolen kasvoja, pikkasen reilu tunti meni koko tässä rumbassa silmäoireiden alettua ja arvatkaa kuinka paniikissa olin?!! :|
Olin oikeasti ihan varma että nyt sain aivohalvauksen :ashamed:
No onneksi muut oireet meni ohi mutta ihanan jyskyttävä ja repivä päänsärky jäi, joten uskoin sitten lopulta että kyseessä tosiaan oli migreeni. Ihmettelen kyllä että mitä tein eilen erilailla kun edellisestä migreenistä on kulunut jo 7kk jolloin aloin syömään magnesiumia ja kalaöljyä, ja tulin siihen tulokseen että kerrankin kun sain kiireeettömän aamun ja sain kunnolla rentoutua niin jotenkin stressini ja jännitykseni laukesi mikä sitten aiheutti tuon migreenin, muuta en keksi :kieh:
Hammasjutuista olen itselläni huomannut että jos niska on oikein jumissa niin jännitän leukojani ja puren hampaita tiukasti yhteen ihan koko ajan.silloin yleensä rupeaa myös särkemään sitten tuosta ohimolta päätä kun koko ajan on kauheessa jännityksesssä.
Ja tuosta housesta tuli mieleeni että ajatelkaapa kun me kaikki olisimme hakenut lääkikseen kuinka hyviä lääkäreitä meistä olisi tullut kun itse olen opiskellut netistä aivan mielettömästi näistä niskavaivoista ja päänsäryista, puhumattakaan siitä mitä tietää ms-taudista ja aivokasvaimista ja erilaisista verenkiertohäiriöistä kyllä olisi priimuksen paperit kourassa jos kaiken tämän energian olisi käyttänyt koulun penkillä :LOL:
Ja eilen unohdinkin sanoa teille että Hyvää ystävänpäivää kaikille, myöhästynyttä :ashamed:
On se kyllä hyvä että on joku paikka minne purkaa tuntojaan.
 
Olenpa minäkin nyt kantapäänkautta huomannut, että kyllä hermot voi olla puristuksissa vaikka ei ole nikamalukkojakaan. Eilen illalla oli tosi kireällä niskalihakset, ja oli aivan tajuttomat säryt useassa paikassa. Kävin sitten saunassa ja pikkuhiljaa pystyin rentoutumaan ja ennen nukkumaan menoa oli jo suht hyvä olo. Lihakset olivatkin sitten pehmeämmät. Mutta miten hitossa mä opin olemaan jännittämättä??? Siis tää henkinen jännittäminen on nyt se pahin kaikista, taitaa näköjään olla mulla se aiken pahan alku??
Lääkäri sanoi, että lääkkeen teho pitäisi näkyä kahden viikon sisällä. Jospa jo viikon päästä ei tulis kipuja.
Onko täällä muita näin sairaalloisia jännittäjiä kuin mä? Tää on vain pahentunut nyt kun sairastan!!
Marge1: Sulla on ollut rajut oireet eilen! Ei mikään ihme, että jännityksen laukeaminen ois saanut aikaan nuo oireet! Mä oisin varmaan soittanut sinuna jo päivystykseen tai jollekin tuossa paniikissa!
Ja olen minäkin huomannut, että puren hampaita yhteen tai hieman kuin purisin purkkaa, vaikka mitään ei ole suussa. Jauhan leuoilla tyhjää!
Aamulla en meinannut päästä millään sängystä ylös, siellä olo on niin hyvä. Onneks on noi lapset, oli pakko nousta tekee aamupalaa. Mut välillä alkaa säälittämään, että kurjaa kun äiti ei ole kunnossa, toivottavasti lasten ei tartte tän takia kärsiä. Pääsin kuitenkin ylös ja olen jonkin verran yrittänyt imuroida!
Mut pakko mennä nyt lepäämään edes hetkeksi!
 
mammax3: minä yritän myös saada aikaa yksityiseltä puolelta fysiatrille. Kärsivällisyys ei kestä kunnallisen puolen jonoja. Täällä meillä voi kyllä olla pitkät jonot yksityiselläkin puolella, ehkä täytyy miettiä matkustamista Helsinkiin tms.

marge1: sulle iski pelottavat oireet, onneksi helpottivat. Itse olisin varmasti mennyt aivan paniikkiin. Olisikohan migreeni voinut "puhjeta" tuota keväisestä auringonpaisteesta? Eilen oli täällä ainakin aika kirkas keli?

keisari: täällä toinen sairaalloinen jännittäjä tai pikemminkin stressaaja mutta kuitenkin...Olen vakaasti sitä mieltä, että joku terapia tai edes psykologin kanssa keskustelu useamman kerran saattaisi auttaa siihen mutta en osaa oikein hakea apua :ashamed: uusavuttomuus iskee. Jos olisi rahaa paljon, voisi mennä yksityiselle mutta kun ei sitä rahaa niin kauheasti ole. Julkisella puolella taas pitäisi ottaa yhteyttä mielenterveystoimistoon ja se tuntuu liioitellulta "pelkän" jännittämisen vuoksi. On tää tätä.

Kaunis ilma kuitenkin :). Tulee hirmuinen sisustusinto! Eilen muuten kerrankin (mulle harvinaista!) rentouduin. Kun lapset menivät päiväunille (yllättäen isommatkin nukahtivat), menin sohvalle pelkästään makoilemaan peiton alle ja selasin sisustuslehteä. Teki oikein hyvää!!! Pitäisi kai tehdä useamminkin...
 
Hellou =) !

Ahdistus ja ryytyny olo kohenee ainakin 50% tällasella kelillä =) !

Mammax3: Toi just on niin mieltäylentävää noitten pkl:jen toiminnassa =). Odota siinä sitte ongelmines... ärsyttävää...!!!! Yksityisellä tuntuu, et jopa ne puhelinpersoonatkin on inhimillisiä. Ei kiva jos hammas halkeilee... mut kultahammas oiskin "kiva" =)!

Marge: Mun kaverilla on tollanen samanlainen migreeni, oireet on kun just sun tekstistä: alkaa näköhäiriöllä ja sitä seuraa puutumiset/ tunnottomuus. Mäkin oisin vähintään saanu halvauksen moisista :eek: ... mut toi em. kaveri on kyllä "hauska", se osaa suhtautua niihin puutumisiin sellasella huumorilla, et ei kellään -ei voi kun ihailla =) !
Mulla monesti iskee paniikki päälle, jos lapset menee (harvoin) mummolle kaikki kerrallaan, ja mä jään yksin. Onks se sitte se yksin jääminen, jatkuvan valvomistilan vai stressin purkautuminen... en tiä? Ja toi kevätaurinko ja kirkkaus saa kyllä varmasti päänsäryn aikaseks... niin ihanaa kun se onkin.

Keisari: mäkin jännitän ja stressaan kaikesta. Kävin muutaman kerran yhellä psykoterapeutilla pariin otteeseen. Se oli kyllä helpottavaa puhua kaikista oloista ja asioista, ja se nainen oli tosi kiva, ja kerrankin tuntu, et joku oikeesti ymmärsi =). Ainoo nega-puoli siinä oli se, et se makso 60e/tunti :whistle: . Millasiahan ylipäätään noi kunnan psyk.työntekijät on? Onko kellään kokemusta?
Pitäs varmaan kehittää joku jokailtanen rutiini ton rentoutumisen suhteen, rituaali jonka tekis aina samalla lailla? ...mun vaan on yöhön asti aina muka niin kiire, et koitan kauheella höökillä saada ittenikin nukkumaan ja ahdistun siitäkin, et kello on jo miljoona. Rentoutuminen ennen nukkumista ois varmaan must?
Ja muuten, eiköhän se lääke ala pikkuhiljaa vaikuttaan ja olo paraneen =) !!!

Tätihuoli: Sun rentoutumis-sessio kuulostaa ihanalta =) !!! ...sisustuslehdet kaiken kaikkiaan on terapeuttisia :D !

Onks jollain muulla hitaalla tää tallennus :whistle: ?
 
Nyt kyllä ärsyttää, juuri sain purettua itseni tähän, niin kone temppuilee ja pyyhki kaiken. :(

Joten teen lyhennelmän.
Mysan: Kävin hammaslääkärissä kk sitten, sanoi ettei ole kulumia ja että en tarvitse kiskoa. Käski lopettaa jännittämisen tai leukalihakseni alkaa muistuttaa Ridge Forresteria :attn: hammaslääkärini on hieman outo persoona noin muutenkin.
En tietääkseni narskuttele, mutta puren hampaita täysillä yhteen etenkin kun keskityn johonkin.

Marge1: Joo, mulla on vähän kaikkea vikaa. Eli alaselässä on kohta jossa nivelet/nikamat/joku on ihan löysät. Jos esim. naksautan sen nyt kohdilleen, menee viisi minuuttia ja saan naksauttaa uudestaan, se ei vaan pysy paikallaan. En pysty seisomaan kuin puolisen tuntia, kun alkaa alaselkää 'polttamaan'. Pahemman rasituksen jälkeen valvotaan sitten yöt ja epätoivo iskee, vaikka toipunut aina olenkin.

Tuossa ylempänä, lapaluiden tienoilla on toinen semmoinen kohta, ei kuitenkaan niin paha.
Olen itse epäillyt kun olen niin vempula, että mun jalkojen pituus vaihtelee päivän mittaan :) mitään pysyvää eroa ei ole, paitsi vasen jalkaterä on noin sentin pitempi kuin oikea, tästä varmaan johtuu kaikki ongelmat :D

Hassua muuten tuo, että olen vempula, mutta jumissa. Mutta niin se vaan on, lihakset jumittaa ja nivelet antaa periksi..

Minähän olen se musta lammas täällä, eli mulla ei ole lasta, ainakaan vielä. Monesti olen kyllä luullut että kohta on, ku mahaa potkinut niin kovasti. Fysioterapeutin mukaan kun mulla on niin yliliikkuvat nivelet, niin ne antaa periksi ja en osaa oikeita liikeratoja, eli paikat kuormittuu liikaa ja tulee kipuja. Itse olen suurimman osan ongelmistani saanut aikaiseksi, pitemmän aikaa niska ja kädet mua varoitteli, mutten ymmärtänyt niitä. Ja tyhmänä otin kesäksi pikkuletit, joista tuli lisäpainoa sellaiset 1,5 kiloa (punnitsin). Koulussa huonot työasennot ja viime vuonna raskasta työntekoa sekä stressiä liikaa. Mun pitäis opetella ne oikeat liikkeet ja asennot, mutta tarvisi löytää joku hyvä opettaja joka ymmärtää ja osaa, kunhan ensin päästään tästä pahemmasta vaiheesta ohitse.

En ole käynyt OMT:llä, koitan sitä kyllä seuraavaksi, jos ei tuosta fysiatrista ole apua.

Mammax3: Sain ajan fysiatrille viikon sisään kun soitin, tosin tuolloin edellispäivänä multa meni hartiasta joku ihan väärään paikkaan kun otin takin pois, hieroin sen auki tennispalloilla ja ajan myötä kipu rauhoittui. (tuosta asti kaksi viikkoa silmissä välkehti hämärä valo päälle/pois/päälle/pois lähes jatkuvasti, öisin pelotti kun heräsin ja vaan välkkyy. Säikähdin jo sarveiskalvon repeämää tms, mutta näin silti suht normaalisti, mitä se onkaan ollu tässä viimeaikoina, enkä ole vielä sokeutunut, joten taisi olla niskaa vain tuokin. Onneksi se loppui). Eli fysiatrille päästyä ei enää ollutkaan 'niin kiireellistä' asiaa. Puoli vuotta on kyllä pitkä aika kivun kanssa. Itse tahtoisin heti olla terve, yllätys. Pitäisi tänä keväänä valmistua, nyt jo päättötyö lykkääntynyt kuukaudella. Lisää stressiä huomattavasti.

Marge1: Kuulosti kyllä pelottavalta tuo, mutta hyvä että meni ohi sentään noin äkkiä. Itsellekin tuli mieleen että tuo kirkkaus voisi ehkä olla syy, tai häikäisee oudokseltaan ainakin omia silmiä.

Ja siinä meni eilen se munkin hyvä olo, touhusin liikaa ja oikea käsi suuttui, suonet taas pullisteli (pelästyin jo että ne räjähtää, kun noita pieniäkin ihan ihosta koholla :eek: ) mut ne laskeutu heti kun nosti käden ylös ja pullistu taas heti alhaalla, eli joku kai vaan tukossa. Ja kiva hermosähkärit. Koko yön särki ja kylkiin saakka. En ymmärrä miksi mulla on molemmin puolin tuota kipua, kun moni teistäkin sanoo että on vaan toinen puoli. Mulla on selkeästi tietyt kohdat ja sitten vaihtelevasti tietyt kohdat. Ai että, kun kuulosti taas fiksulta.
hih, tein lyhennelmän. :)

Enää 5 päivää fysiatriin :)
 
Mysan: olipas mukava lukea että joku tuntee jonkun jolla samanlainen migreeni, tämä puutumismigreeni oikealta nimeltään hemipleginen migreeni taitaa olla siitä harvinaisimmasta migreeni päästä, kun tuntuu että kaikilla muilla joilla migreeniä on niin se rajoittuu juuri päänsärkyyn ja oksenteluun. Olenpas onnekas sain migreenin varmasti paskimman muodon :LOL:
Tänään onkin ollut muuten ihan hyvä olo, mitä nyt vähän vielä pökkelössä eilisen kohtauksen jäljiltä.
Ja juu uskon kans että aurinko saattoi edesauttaa tuota migreenikohtausta ja tietenkin jumiutuneet niskat :x
Täällä palstalla on kyllä nyt jotain vikaa kun ei tahdo viestit tallentua ollenkaan...
Viikonloppuja kaikille :wave:
 
Onkohan tää ketju jo liian pitkä ja siksi kestää kauan lähettää viestiä? Vai johtuukohan näistä muista muutoksista.
Drosera: Mä luulen, että sun alaselän ongelmilla on yhteys niska/hartiavaivoihin. Jos sulla on kerran noin paljon vaivoja sielläkin. Mullahan on myös alaselässä ja samassa kohdassa kuin sulla lapojen välissä eli rintarangassa. Siinä on mulla pahimmat lukot. Mene "äkkiä" omt:lle, jos mahdollista. Ettei mene tilanne liian pahaksi kuten mulla, kestää silloin kauemmin parantua. Omt osaa kyllä selvittää vaivat, vaikka et ole vielä magneetissa käynytkään. Ja tietää niiden yhteydet toisiinsa. Käyppä lukemassa tuolla http://www.selkaliitto.fi ja sieltä keskustelut. Siellä on paljon sellaisia, joilla on juuri yliliikkuvia niveliä. Ne voi aiheuttaa vaikka mitä ongelmia selkään.
Löysin myös sellaiset sivut kuin: http://www.fysiatria.net Siellä oli myös paljon juttua selästä ja myös niskavaivoista, migreenistä, päänsärystä ym.

Mullahan on ollut migreeniä nyt aika paljon. Oli välissä vuosien tauko, ettei ollut ollenkaan, mutta nyt taas. Mulla haittaa aina keväisin tuo kirkas auringonvalo. Ennen kuin siihen tottuu ja lumi sulaa pois.

Mä ihmettelen teidän puheita kauniista ilmoista. Täälläkin kyllä paistaa aurinko, mutta on ollut kolme päivää järkyttävä myrskytuuli. Pakkanen tuntuu ainakin 20 asteelta tuulen vuoksi. Tavarat lentää pihalla ja tuntuu, että katto lähtee talosta.
Tänään kävin vaihtamassa tyynyn pienempään kokoon fysioterapeutilla ja heti tuli päänsärkyä ja niska meni lukkoon tuosta kylmästä tuulesta.

Kuinka pitkä teillä on ollut vastaanottoaika fysiatrilla? Mä katselin nettisivuja ja aikoja pystyy varata 15 min- 60 min. Mikähän kannattaisi, että olisi kuitenkin tarpeeksi aikaa tutkimuksille eikä tarvisi kiirehtiä.
 
Joo, olen tuota miettinyt että saattaa aika pitkälti johtua noista selän kohdista + sitten kaikista muistakin paikaltaan siirtyvistä paikoista. Täytyy kyllä muistaa painottaa noita fysiatrille ensi viikolla, vaikka pahin ongelma onkin nyt nää kädet. Katsotaan sitten miten se suhtautuu, että täytyykö etsiä se OMT.
Lueskelin noita keskusteluja joskus tässä ja niin tuttua on.

En tiedä kuinka pitkä aika mulla oli varattu sille fysiatrille, se meinaan laskutti puolesta tunnista n. 80 euroa, että hohhoijaa. Mutta olin siellä tunnin, että hyvä silti. Kai niitä halvempiakin on, uskoisin. Eihän 15 min riitä mihinkään!?!

Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Eilen olin taas siskoni kanssa kaupungilla ja liukkailla kaduilla kävelin. Olin heti ihan jäykkä niskasta alkaen. Kesken shoppailun tuli kauhea pistos vasemmalle puolelle eteen. Ilmeisesti johtuu rintarangasta. Yleensähän mulla on oikea puoli jumissa ja kipee, mutta nyt taas tuntuukin vasemmalla. Samalla tuntui selän puolellakin pistos, kuin olisi tullut lukko sinne, joka säteilee myös eteen. En saanut kunnolla hengitettyä koko päivänä. Paheni vain iltaa kohden. Kun menin nukkumaan, pystyin nukkumaan vain vasemmalla kyljellä, muuten pisti aivan älyttömän kipeesti. Mahallaan pystyin hetken myös makoilla, mutta alaselän vuoksi se ei onnistu kauemmin.
Yöllä heräsin joskus kahden aikaan ja molemmat kämmenet ja kaikki sormet tuntui puutuneilta ja pisteli. Aamulla ne oli vielä enemmän puutuneet, heikot ja sormet turvonneet. En saanut sormia kunnolla koukkuun. Samoin ranteita särki kummallisesti. En tiiä mitä ihmettä tämäkin oli. Pistos on tuntunut tänäänkin koko päivän, välillä enemmän, välillä vähemmän. Ajattelin, että huomenna menisin "niksauttajalle" aukaisemaan lukon, sillä on yleensä vastaanotto ilman aikaa klo 8-12, mutta nyt onkin puolieläkkeellä, ja ottaa vain aikavarauksia. Pitää katsoa saako sille huomiseksi ajan.
Muutenkin on tänään niska hirveen jäykkä ja pää kipeä. Eipä siis enää talosta ulos liukkaalla kelillä. Nyt se on nähty monta kertaa, että tulen jopa siitä kipeäksi :/ Tänään siis tympäsee aivan täysillä.
 
Mammax3: Eipä todellakaan kannattanut käydä kaupungilla noin liukkaalla kelillä! Eipä sitä aina jaksa ennakoida, että tulee joka kerta tule noin kipeäksi (Tai niin sitä silloin olettaa kun on terveempänä!) Toivottavasti niksauttaja ottaa sut huomenna vastaan!!! Eihän siinä kauan mene kun aukaisee lukon. Kuulostaa tosi kurjalta sun vaivas!! :hug:

Triptylistä sen verran, että enää ei nukuta niin sikana, ja kivutkin ovat paljon lievempiä ja mieli on huomattavasti parempi kuin muina päivinä tällä viikolla, en ole panikoinut tänään. Näin kun jatkuu niin tulevaisuus vaikuttaa taas valoisalta!
 
Mammax3: itselläni on kans nyt viikonlopun aikana ollut niskat tosi juntturassa, samoin ollut miehelläni jolla ei ikinä melkein ole niskakipuja, itse olen ajatellut syyksi tuota kovaa tuulta mikä oli keskiviikkona,torstaina ja perjantaina, sitten tietysti tuo liukkaus on yksi. Eikös kylmä viima saata aiheuttaa juuri noita niskajumeja vaikka olisi kuinka kietonut huivin kaulaan niin aina se jostain raosta pääsee sinne.
Huomenna neurologille, hiukan jännittää :/
Tänään kun venyttelin niskaa niin kuului aivan mieleton paukahdus vasemmalta puolen ja se tuntui olkapäästä takaraivoon asti, tuntui siltä kuin joku jousi olisi ponnahtanut, sitten kyllä päänsärky loppui kuin seinään =)
Kirjoittelen taas huomenna neurologi kuulumiset.hauskaa viikkoa kaikille :wave:
 
Keisari: hienoa, ehkä triptylkin on sellainen hidasvaikutteinen?! Olisipa mukavaa, jos saisit siitä tarpeellisen avun. Menisi jännitys ja kivut samalla tropilla =) .

Mammax3: mullekaan tuo liukas keli ei tee hyvää. Joskus menee vasemmassa jalassa hermo (?) niin jumiin jonnekin, että alkaa vihloa polvitaipeesta kamalasti eikä pysty venyttämään jalkaa yhtään ilman kipua mutta yleensä "vain" ristiselkä kipeytyy. Sun oireet kuulostaa kyllä ikäviltä! Toivottavasti saat niksauttajalta avun!!

Mulle tuli taas eilen illalla juuri ennen nukahtamista lievänä sellainen sisäinen tärinä -hommeli mutta sain sen kuriin rentouttamalla itseäni ja hengittelemällä syvään. Kun sen jälkeen kävin vessareissulla ja koitin venyttää niskaa, niin vasen puoli oli taas mennyt samanlaiseen kramppiin kuin viimeksikin. Niska oikein lievästi rusahti, kun yritin venyttää tuota vasenta puolta ja oli selvästi kivuttomassa krampissa (?) tai mikä lie olikaan. Jännä ilmiö ja luulenpa, että lääkäri pyröittelisi oirekuvauksesta silmiään :ashamed: ...Itseasiassa uskon, että tuon "kohtauksen" laukaisi kuopuksen itku. Hän on ollut puolitoista viikkoa jo kipeä (korvatulehdus) ja itkenyt yöt (kovaääninen tapaus ja kiukkuinen kipeänä). Hän alkoi huutaa heti, kun saimme päämme tyynyyn ja ilmeisesti iski jonkinlainen paniikki tai jotain, että taasko se alkaa...Jotenkin kummasti tuo mielentila ja niska liittyvät yhteen :/.
 
Pitää heti tulla jotain takapakkia, kun kehuu, että olo on parantunut. Olen flunssassa, eilen jo hieman tuntui, mutta tänään iski kunnolla päälle! Tämä onneksi paranee levolla. Pää on varmaankin kipeä, mutta triptyl vie siitä isoimman terän pois, ei ainakaan tunnu aivan samalta kuin aina ennen.

Jänskään, että pääsiköhän Mammax3 niksauttajalle ja miten margen lääkärireissu meni!

Tullee mieleen taas joitakin oireita, jotka saattavat tähän vaivaan liittyä, Joskus aiemmin on tuntunut, kuin vauva potkisi mahassa. Mitäänhän siellä ei ole ollut. Oisko sitten ollut jotain vatsanlihasten elohiiriä? Tai tavallista vatsantoimintaa, johon liikaa vain olen kiinnittänyt huomiota!!!

Lepäämään, tai yritän ainakin. Mies töissä ja lapsetkin flunssassa, ei aivan täysin siis pysty sairastamaan. Piti perua huominen omt, keskiviikoksi olin varannut hierojankin, sekin varmaan parempi perua!
 
Sain ajan suositulle osteopaatille tänään lukon aukaisua varten. Hän sitten kyseli ensin kaikkea muutakin selästäni ja teki testejä. Oli aikamoisen ihmeissään, kun mun selkä ei taipunut juuri yhtään alaspäin. Pian kuuluikin, että sinulla on selkärankareuma :'( |O Tämä "diagnoosi" pohjautuu tähän, ettei selkäni taivu, ja kivut on juuri siinä kohdassa, mistä tämä reuma alkaa, myös se, että kipeydyn hoitojen jälkeen viittaa reumaan. Hän paineli hellästi koko selän läpi ja olin joka ikisestä paikasta tosi kipeä, myös tämä viittaa reumaan. Hän kirjoitti mulle paperin, jota näytän lääkärille. Sanoi, että oottaa se aika sairaalaan ortopedille ja vaatia häneltä reumakuvat ja verikokeet. Samoin pitää vaatia si-nivel tutkimukset.
Mulle tehtiin myös neurologisia testejä, joissa myös ilmeni häikkää. Vasen puoli ei toiminut normaalisti. Mm. jalkaterää testasi kädellä, jolloin vasen jalka jäi "vapisemaan" edes takaisin. Se on spastisuutta, joka viittaa johonkin neurologiseen sairautteen mm. Eli tunnelmat on tällä hetkellä aika maassa, selkärankareuma ja ms-tauti päälle :'(

Sain kuitenkin osteopaatin aukaisemaan lukon, joka vaivasi. Ei olisi mielellään sitä tehnyt, kun kipeydyn yleensä niin pahasti. Mutta pakkohan siitä pistoksesta oli päästä eroon.
 
Oon ainakin itte yhdistäny ton mahassa potkimisen tähän niska jumiin..
Nyt on aika väsynyt olo. Viikonloppuna alkoi taas tämä tasainen keinutus (huimaus) ja se vie voimat multa samantien, on niin kumma olo. Yöllä huomasin että menee lähes samaan tahtiin kuin sydämenlyönnit, tiedä sitten liittyykö toisiinsa vai ei, mutta saisi loppua. Eilen alkoi temppuileen taas silmätkin ja oikea puoli naamasta ja takaraivolta vihloo päähän..

Liukas keli ei kyllä tee hyvää niskoille. Mulla suuttuu usein myös oikean jalan sääri, jotain penikkataudin tyylistä, ollu jo monta vuotta tuokin. Nyt on kyllä taas niin vammainen olo, en aina ymmärrä mitä tarkoitusta varten minäkin olen olemassa, kun mihinkään ei oikein kykene.

Mutta henkisesti on kyllä olo parantunut paljon sen jälkeen kun löysin teidät :) :hug:
En ole enää yhtään niin vainoharhainen.
Toivottavasti me kaikki edes johonkin kuntoon vielä jonain päivänä päästään tai olisi ees niitä hyviä enemmän!
 
Voimia sulle! Mä tiedän, että on shokki kuulla sairastavansa jotain! Mutta se oli vasta vain epäilys niskauttajalta, vielä ei voi olla varma, että sairastat reumaa tai ms:ää!!
Hyvä kuitenkin, että niksauttaja hoksasi ajatella, että vaivasi saattaa olla selkärankareumaa...saat sitten mahdollisimman pian oikeanlaista apua. Toivottavasti pääset pian lääkärille. Eihän sitä kauan jaksa epätietoisuuden kanssa olla!!!

Oletetaan, että sinulla olisi reuma... (ei siis välttämättä ole sitä!!!) MUTTA Selkärankareumaan on hyvät lääkkeet!!!!!!! Trexan, Salatzopyrin, näitä itse syön (en selkärankareumaan, mutta näitä samoilla saadaan hyvä tulos selkärankareuman hoidossa myös) ja kortisoni tabletteina se varsinkin tuo todella nopeasti avun tulehduksiin, viikossa jo huomaa varsinkin kortisonin tehon. Ja sitten kun lääkkeet alkavat purra, niin olet kuukaudessa- parissa huomattavasti paremmassa kunnossa kuin nyt! Parhaimmassa tapauksessa jotkut ovat lääkkeiden avulla täysin oireettomia. Selkärankareuma on useinkin nuorten ihmisten sairaus ja monilla tauti laimenee... tai oireet hiipuvat, loppuvat 40-50 vuotiaana. Eli ei välttämättä tartte lääkkeitä edes syödä kokoikäänsä. Muistatko onko sulla ollut silloin kun selkäsi alkoi ensimmäisiä kertoja oireilla vuosia sitten, niin selän kipuja aamuyöstä? joka helpotti heti kun nousit sängystä ja kävelit tai teit jotain. Se yleensä alkaa sillä tavalla pikkuhiljaa... Ja ja sellaisen olen lukenut kans, että varsinkin naisilla selkärankareumadiagnoosi tulee jopa 8-12 vuotta sen jälkeen kun ekan kerran ovat oireilleet. Johtuu siitä, että oireet eivät välttämättä ole niin selviä kuten tuo aamuyön selkäkipu, tai oireita ovat jotenkin epämääräisiä.

Voimia sulle!! :hug: Koita ajatella, että nyt saatat olla lähempänä sitä, että saat apua vaivoihisi!!! Olosi sitten paranee!!
 
Tänään sitten oli neurologilla joka teki minulle testejä,katsoi silmänpohjat,refleksit ja kuunteli kaulasuonet, ja kaikki toimi niin kuin pitikin, verenpaineestani hieman lääkäri vitsaili kun oli niin matala ettei kannata tupakointia lopettaa :LOL: Ja lopuksi kyseli vielä kaikki mahdolliset oireet huimauksesta,migreenistä ja päänsäryistä, lähetettä magneettiin en saanut koska neurologi sanoi olevansa 100% varma että mitään aivoperäistä ongelmaa minulla ei ole tai verenkiertohäiriöitä. Oli muuten harvinaisen mukava tohtorisetä kun tiesi lihaskivuistakin paljon ja sanoi että kannattaa vain jumpata ja käydä manipulaatio hoivdoissa ja hieronnassa, ja kertoi kuinka monenlaista vaivaa niskaoireet todella voivat aiheuttaa.Tulipas tosi hyvä mieli kun sai hieman tähän pelkoon helpotusta kun joku alan asiantuntija vakuutteli ettei hätää ole. :saint:
Mammax3: voimia sinulle, toivottavasti saat asianmukaista ja nopeaa hoitoa. Luokkakaverillani oli tuo selkärankareuma ja hän vieraili tiuhaan sairaalassa, ja myös ruokavalio rajoitteita oli ainakin punaisen lihan käyttökielto. :hug:
Drosera: onko sinulla matala verenpaine? neurologilta kyselin noita sydäntuntemuksiani niin hän sanoi että voi olla että lepopulssi laskee yöllä niin alas että aiheuttaa noita sydäntuntemuksia ja huimausta. Käski minun syödä muutaman kerran viikossa salmiakkia jos tuntuu että paineet ovat alhaalla, itselläni kun varsinkin aamuisin tuntuu että verenpaine on matala kun nousee sängystä niin silmissä mustenee ja on hiukan huono olokin.
täytyypä lähteä salkkareita vahtaamaan :D
 
Mammax3: Älä lannistu, vaikka nyt tuntuu varmaan aika järisyttävältä. Olen joskus lukenut jonkunlaisen spastisuuden liittyvän ihan vaarattomiinkin jumeihin (en vain muista enää tarkasti). Vasta tutkimukset näyttävät, mitä sinulla oikeasti on mutta ihan heti en uskoisi, että sekä selkärankareuma että MS olisivat yhtä aikaa pamahtaneet päälle. Toivottavasti kuitenkin pääset nopeasti tutkimuksiin ja saat selvyyden asiaan! Hyvällä ystävälläni epäiltiin selkärankareumaa mutta loppujen lopuksi kaikki ongelmat aiheutti yksi välilevynpullistuma (tai vastaava), joka leikattiin ja oireet päättyivät siihen. Tsemppiä kovasti!

marge1: Hienoa, että kaikki oli kunnossa! Mitä kaikkea se neurologi luetteli niska-hartiavaivoista seuraavan? Tuo verenpaineen alhaisuus oli aika mielenkiintoinen juttu. Luin itsekin siitä jostain. Mulla yleensä on aika korkea verenpaine, kun stressaan niin kovasti mutta juuri ennen nukahtamista syke kyllä laskee aika paljon...voisikohan mullakin ne kummat "niskatykytykset" liittyä sitten siihen...Pitäisköhän alkaa syödä salmiakkia ennen nukahtamista =) .

drosera: Mullakin tuo niskatykytys menee mielestäni samassa tahdissa sydämen kanssa....Tulee juuri nukkumaanmennessä rentoutuessa...Niskaa alkaa kiskoa kallonpohjan tuntumasta (voi hieman huimatakin) ja tärisee ja mielestäni tuntuu, että sydänkin tärisee. Tuon jälkeen aina niska vasemmalta puolen ylhäältä jumissa.
 

Yhteistyössä