jännittää.. iiiiiik...(käynnistys)

pia
:wave:

nopeasti ja kipeästi :D 9.00 sain tabletin ( olin jo edellisenä päivänä saanu 2) 9.45 alko supistukset 10.00 8 senttiä auki :eek: ja poika synty 12.45. Ilokaasua kulu ja hyvin auttokin, kuvittelin olevani särkänniemessä :LOL:
 
5n äiti
Viides käynnistettiin. Pelkäsin ihan kamalasti etukäteen mutta turhaan. Tuli ulos nopeasti (synnytyksen kesto reilu 5h) ja kun pyydät tarpeeksi kivunlievitystä niin pärjäät varmasti.

Ensin ei meinannut alkaa tapahtua mitään mutta n. 4 tuntia tipan laittamisesta supistukset alkoivat ja siitä 5 tunnin päästä vauva oli maailmassa.

Reippaasti vaan käynnistykseen!
 
hmm
mulla käynnistettiin tableteilla niin, että eka laitettiin puolilta päivin ja seuraava iltasella. aamulla piti puhkasta kalvot, mutta vauveli syntyikin yöllä kolmen aikaan. kunnon supparit alkoi iltayhdeksältä, vedet meni klo 23, ja siitä sit eteni..

tsemppiä, hyvin se menee! :)

 
Takana 2 synnytystä, molemmat käynnistetty, kun meni pari viikkoa yli. Tammisaaressa ensimmäinen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Eteni ok, mutta sain vauhditukseen oksitosiinia puolessa välissä. Eka synnytys kesti 6,5 tuntia ja epiduraalin voimin tosi hyvä kokemus. Toinen käynnistettiin Turussa myös kalvojen puhkaisulla pyynnöstäni, kun ekasta kerrasta oli niin hyvät kokemukset. Oksitosiinia taas ja kaikkineen synnytyksessä meni 3,5 tuntia. Epiduraalin sain 17 min ennen kun vauva syntyi, mutta o n n e k s i ehti vaikuttaa. Ihanat kokemukset siis, synnytyksiksi. Eli eikun tsemppiä vaan! :hug:
 
No ensinnäkin sain ajan nyt arvioon poikani painon takia ja neuvolan täti täällä pelkäsi kasvamista 5 kiloiseksi kun mahan päältä kokeili (siis jos yliaikaseks päästetään) .

Eli toinen lapseni painoi syntyessään 4950 ja 56 (lääkärit aikaisemmin arvioivat etten yli 4 kilosta synnyttäisi) ja jostain kumman syystä laitteet/lääkärit eivät tätä huomanneet.

Tästä eilinen arvio oli ultralla että 4 kiloo mutta lääkäri mahan päältä kokeilemalla totesi että on hieman päälle sen 4 kiloo ja oisivat käynnistäneet jo eilen, mutta olin ajattellut ettei kukaan taas käynnistä kun viime raskaudessakin käynnistystä hain kun en liikkuun päässyt, enpä ollut sitten valmistautunut jäämään. Nyt sen kuitenkin sain ja oli kyllä tosi kiva lääkäri.

Lääkäri sanoi perusteeksi sen ettei mielellään kauheesti yli 4 kilon päälle päästetä ja jos menisi sen 2 viikkoa yli mitä nuo aikaisemmat niin olisi puoli kiloa enemmän painoakin.
 
Hyvä, kun ovat ajoissa käynnistämässä. Turussa ja Tampereella ainakin tunnutaan lykkäävän käynnistystä ihan viimeiseen asti. Onhan se ehkä parempi, jos itsestään käynnistyy, mutta ei se kai lapsellekaan ole hyväksi jos hirveesti yli ajan päästää.

Mutta hyvin se sulla varmasti menee!
 
Mulla molemmat pojat käynnitetty. Kalvojen puhkasu ja siihen oksitosiinia perään. Kipeetähän se teki mutta en tiiä oliko kipeempi ku luomu kun en oo semmosta saanu kokea. Epiduraalilla mentiin ja tosi nopeeta synty molemmat, about 4-5 tuntia tipan laitosta/kalvojen puhkasusta...
 
öööö
Tableteilla käynnistettiin ensin 2pv,sitten alkoi supistukset ja mentiin synnytyssaliin jossa laitettii tipalla tehoja lisää..siitä 14.5h ja sitten sektioon jossa saatiin vihdoin lapsi maailmaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuhmahauva:
Mulla molemmat pojat käynnitetty. Kalvojen puhkasu ja siihen oksitosiinia perään. Kipeetähän se teki mutta en tiiä oliko kipeempi ku luomu kun en oo semmosta saanu kokea. Epiduraalilla mentiin ja tosi nopeeta synty molemmat, about 4-5 tuntia tipan laitosta/kalvojen puhkasusta...
ei se luomu vähemmän kipeetä tee mutta toi oksitosiini ainakin mulle teki sen, että supistukset tuli ilman mitään välejä. oli ihan yhtä supistusta vaan lopussa. kaksi käynnistettyä synnytystä mulla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Liisa-Elli:
Hyvä, kun ovat ajoissa käynnistämässä. Turussa ja Tampereella ainakin tunnutaan lykkäävän käynnistystä ihan viimeiseen asti. Onhan se ehkä parempi, jos itsestään käynnistyy, mutta ei se kai lapsellekaan ole hyväksi jos hirveesti yli ajan päästää.

Mutta hyvin se sulla varmasti menee!
Tampereella kävinkin ä polilla ;)
 
mullon kaksi kokemusta käynnistyksestä.
ensimmäinen käynnistys (toinen synnytys) tipan laitosta 6 tunninpäästä vauva syntynyt. synnytys oli kipeä ja raju. tosin vasta viimeinen 15minuuttia jona aukesin 4cm ja ponnistin lapsen ulos.

toinen käynnistys jäi vaan yritykseksi. olin 6 tuntia tipassa mutta ei tullut kun tehottomia kipuja. kohdunsuunt ilanne oli hyvä,3cm auki ja kanavaa ei juur jäljellä.
pääsin osastolle yöksi kun olin niin kipee. vauva syntyi seuraavanapäivänä itsestään.
 
miina
Varaudu siihen, ettei se välttämättä ekalla kerralla käynnisty. Mulla kolmas käynnistettiin ja vasta neljännellä kerralla se käynnisty. Pettymys oli aina valtava ku mitään ei tapahtunutkaan. Tietenkin menin sinne sillä mielin että käynnistyspäivänä on vauva sylissä mutta eipäs ollutkaan. Sitten kun se vihdoin käynnistyi niin kaikki sujui normaalisti. Olen syöksysynnyttäjä mutta tässä käynnistyksessä vauvan syntymä kesti hieman pitempään, kivut olivat samanlaiset kuin normaalisti käynnistyneissä synnytyksissä.
 
rupsukka
3.käynnistettiin. Tabletti laitettin ja meni 3 h ennen kuin alko tapahtua. Mutta sitten tapahtuikin ja vauhdilla: ekasta supistuksesta 1 h 35 min ja vauva oli rinnalla! Pojalla kokoa yli 4,5 kiloa... Viikkojakin oli kyllä 42+3...
 
vieras
toinen synnytys käynnistettiin 10 pvä yli la:n.saliin ja tippaan.parissa tunnissa supistukset muuttu säännöllisiksi.kuuden tunnin päästä siitä vauva syntyi.no kauanhan sen mun mielestä kesti,ekasta kun ehdin olla sairaalassa ennen syntymää reilu pari tuntia,mutta oli ehdottomasti miellyttävämpi kokemus kuin ensimmäinen jossa kaikki tapahtui liian nopeaa ilman kivunlievitystä.
 
mulla eessä varmaan sama kuin ap:llä. rv 35 vauva arvioitiin 3500g ja ens ti rv 37 uus aika äp:lle. saa nähä mitä tekevät. supistuksia ollu jo rv 27 asti. edelliseltä meni lapsiveet ma ja alkovat käynnistään mut eipä auennu ja to leikkasivat. eli nyt pikkusen niinku jännittää et onnistuukohan käynnistys nyt. en haluisin kuitenkaan ootta hirmu kauaa et käynnistys itestään ku lapsi on sit hirmu iso.
 

Yhteistyössä