Jännitetään Ranskan vaaleja! Voittaako Putin ja äärioikeisto vai onko Vassareista vastaiskuun!

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On jotenkin irvokasta ottaa mamutuksen keulakuviksi jotkut miljonäärit Mbappe tai Zidane. Tai joku herttainen maitokahvin värinen naislääkäri.

Suurin osa mamuista on tavallisia mölöttäjiä ja heissä on vieläpä se polttopullo-kaarti.

Pariisissa on jo mamujen ylläpitämiä kahviloita, joihin ilman miestä ei naisilla ole asiaa.
Ei häntä mitään otettu keulakuvaksi vaan hän itse otti asiaan kantaa. Miksi sinua häiritsee jonkun ihonväri?
 
Ei häntä mitään otettu keulakuvaksi vaan hän itse otti asiaan kantaa. Miksi sinua häiritsee jonkun ihonväri?
Mbappe on Ranskan seuratuimpia henkilöitä ja hänellä on valtaa. Tietää kyllä hyvin että hänen sanomisiaan seurataan.

Asiavirhe sulla: mua ei ihonväri häiritse. Eniten häiritsee, jos

-tulijalla on ei-länsimainen kulttuuritausta ja moraalikäsitys
-vielä enemmän ja hyvin paljon häiritsee jos hän on isla-misti
-asiat pahenevat vielä, jos porukkansa on kovempia lisääntymään kuin kantaväestö=äänestyspohja muuttuu.
 

Tuossa Turun sanomien ingressissä kerrotaan se olennainen: mamutus tuo menestyjiä, mutta myös polttopulloja.

Käytetäänpä matematiikkaa: mamut lisääntyvät vauhdilla -> tulee joku konflikti -> polttopulloporukkaa tai shariaa hampaat irvessä vaativia on aina vaan enemmän.

Siinä ei Mbappet lohduta.
 
vierailija
Mbappe on Ranskan seuratuimpia henkilöitä ja hänellä on valtaa. Tietää kyllä hyvin että hänen sanomisiaan seurataan.

Asiavirhe sulla: mua ei ihonväri häiritse. Eniten häiritsee, jos

-tulijalla on ei-länsimainen kulttuuritausta
Minusta on hyvä, että ottaa kantaa, se kuuluu demokratiaan.

Pidit kuitenkin tärkeänä mainita ihonvärin.


Miksi pidät huonona, jos on ei-länsimainen kulttuuritausta? Amerikan Yhdysvallat olisi aika pieni maa, jos siellä ei olisi eri kulttuureista tulevia.
 
Minusta on hyvä, että ottaa kantaa, se kuuluu demokratiaan.

Pidit kuitenkin tärkeänä mainita ihonvärin.


Miksi pidät huonona, jos on ei-länsimainen kulttuuritausta? Amerikan Yhdysvallat olisi aika pieni maa, jos siellä ei olisi eri kulttuureista tulevia.
Mulle ei ihonväri merkitse mitään, voisin mennä pikimustan miehen kanssa naimisiin.

Mutta itse takerruit sanoihini "herttaisesta maitokahvinvärisestä naislääkäristä", mutta ota siitä se asia: maahanmuuttoa mainostetaan niiden sympaattisimpien kautta.
Juuri katon telkkaria ja Ikean mainoksessa on kiintiö-maitokahvityyppi markkinoimassa sänkyjä, varmasti herttainen.

Mutta sä unohdat Usan mainitessasi, että Usassa värilliset tekevät suhteessa eniten rikoksia. Eli herttaiset ja työteliäät tulijat raahaavat mukanaan suhteellisen paljon mätämunia.

Ranskan ja Saksankin tilanne on erityisen paha siksi, että ovat ottaneet paljon muslimeja.
Usan värilliset ovat leppoisanvetelää sakkia koska siellä on paljon mustia ja latinoja (no rikoksia tekevät nekin), mutta islamistien kanssa ei ole leikkiminen, ja Usa saa olla kiitollinen siitä, että muslimeja ei ole paljoa otettu sinne.

Koska muslimit osaavat järjestäytymisen. Jotkut thaikut tai vietnamilaiset eivät länsimaissa jaksa sellaisia.

Sitä on kulttuurien väliset erot.
 
Kulttuurien eroja on huvittava katsoa nyt telkkarissa:

Hyvin rauhallinen ja harkitseva ruotsalaisten porukka ehostaa Puutarhakausi-sarjassa puutarhaansa ja pohtii uusia ratkaisuja hitaasti ja pikkutarkasti. Selostavat suunnilleen jokaisen tarkan yksityiskohdan käyttäen hyvin rikkaita sanamuotoja. Kieputtelevat ja vielä pohtivat.

Toisella kanavalla Gordon Ramsay ripittää mustien porukkaa, jotka pitävät romahtamuspisteessä olevaa ruokapaikkaa, kasvikset mätiä jne.
Omistajien lauseet ja ilmaisut yksinkertaisia "tää rafla on kaikki mitä mulla on. Tänään oli vaan huono päivä" ja väännetään itkua.

Joooohhh. Mustat on sympaattisia, mutta milloin heihin saadaan iskostettua länsimainen pikkutarkkuus ja TUTKIMISEN halu? He eivät halua tutkia tai luoda mitään uutta. He vaan...ovat.

Tämä on kulttuurinen ero. Kaikkia pitää auttaa ja ymmärtää, mutta pitää ymmärtää että joka porukasta ei tule KULTTUURIN takia nobelisteja.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Ei häntä mitään otettu keulakuvaksi vaan hän itse otti asiaan kantaa. Miksi sinua häiritsee jonkun ihonväri?
Echo on rasisti ja kristinuskon lahkolainen. En ota hänen kirjoituksia vakavissani. Jos alat hänen kanssa poikkiteloin, hän suosittelee aloittamaan oman ketjua. Minun kohdalla hän perusti sen itse saatesanoin antaa palaa. Ranska on kulttuurien sulatusuuni. Ikinä en ole pelännyt Pariisissa yksin kulkemista.
Tämän palstan kirjoittajista suurin osa on persuja ja takametsien juntteja.
Heillä ei mielipiteet muuksi muutu. Kun on saanut jotain päähänsä, sillä mennään hautaan asti.
 
vierailija
Mulle ei ihonväri merkitse mitään, voisin mennä pikimustan miehen kanssa naimisiin.

Mutta itse takerruit sanoihini "herttaisesta maitokahvinvärisestä naislääkäristä", mutta ota siitä se asia: maahanmuuttoa mainostetaan niiden sympaattisimpien kautta.
Juuri katon telkkaria ja Ikean mainoksessa on kiintiö-maitokahvityyppi markkinoimassa sänkyjä, varmasti herttainen.

Mutta sä unohdat Usan mainitessasi, että Usassa värilliset tekevät suhteessa eniten rikoksia. Eli herttaiset ja työteliäät tulijat raahaavat mukanaan suhteellisen paljon mätämunia.

Ranskan ja Saksankin tilanne on erityisen paha siksi, että ovat ottaneet paljon muslimeja.
Usan värilliset ovat leppoisanvetelää sakkia koska siellä on paljon mustia ja latinoja (no rikoksia tekevät nekin), mutta islamistien kanssa ei ole leikkiminen, ja Usa saa olla kiitollinen siitä, että muslimeja ei ole paljoa otettu sinne.

Koska muslimit osaavat järjestäytymisen. Jotkut thaikut tai vietnamilaiset eivät länsimaissa jaksa sellaisia.

Sitä on kulttuurien väliset erot.
Mätämunia ja rikollisia on kaikissa ihmisryhmissä, enkä itse lähtökohtaisesti ajattele, että islaminuskoiset olisivat häiriöksi, mutta jos rikoksia tehdään, niin niistä pitää määrätä seuraamukset ja kenties karkottaa maasta. Samaten kavahdan kyllä, jos näen täysin hunnutetun naisen täällä suomalaisessa kaupassa, kuten tässä hiljattain, oli perheensä ja pienen lapsensa kanssa. Se on minusta kammottavaa, ja on hyvä, että jotkut täällä asuvista muslimitaustaisista naisista puhuvat heidän naisia alistavasta kulttuurista ja vastustavat sitä.

Samaten huolettaa huumekauppa, tosin sitä harjoittavat myös muut kuin täällä asuvat ja suomalaiset itse. Juuri tuli uutinen erittäin vaarallisesta fentalyylistä, joka pian levinnee myös Suomeen.

Silti en niputtaisi kaikkia samaan ryhmään. Suomessa on paljon perheväkivaltaa, niin naisiin kuin miehiin kohdistuvaa. En silti sano, että kaikki suomalaiset ovat väkivaltaisia.

Todennäköisesti pian Ranskaksi uudeksi pääministeriksi valittavan nuorukaisen isoisä on muuten muslimiksi kääntynyt (hänen isänsä oli algerialainen). On jännä, miten tätä perhehistoriaa on haluttu salata. Minulla on Ranskassa ystäviä ja tuttuja, joiden puolisojen juuret ovat muualta kuin Ranskassa. He pitävät kiinni ylpeästi juuristaan ja ovat ranskalaistuneita ja mallikelpoisia kansalaisia, jotka tekevät töitä. Kaikki eivät ole sopeutuneet, eivätkä halua noudattaa maan lakeja. Se on ongelma.

Mutta en jatka tästä enempää, koska näistä on täällä kirjoitettu niin paljon.

Kivaa iltaa sulle :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Echo
Mätämunia ja rikollisia on kaikissa ihmisryhmissä, enkä itse lähtökohtaisesti ajattele, että islaminuskoiset olisivat häiriöksi, mutta jos rikoksia tehdään, niin niistä pitää määrätä seuraamukset ja kenties karkottaa maasta. Samaten kavahdan kyllä, jos näen täysin hunnutetun naisen täällä suomalaisessa kaupassa, kuten tässä hiljattain, oli perheensä ja pienen lapsensa kanssa. Se on minusta kammottavaa, ja on hyvä, että jotkut täällä asuvista muslimitaustaisista naisista puhuvat heidän naisia alistavasta kulttuurista ja vastustavat sitä.

Samaten huolettaa huumekauppa, tosin sitä harjoittavat myös muut kuin täällä asuvat ja suomalaiset itse. Juuri tuli uutinen erittäin vaarallisesta fentalyylistä, joka pian levinnee myös Suomeen.

Silti en niputtaisi kaikkia samaan ryhmään. Suomessa on paljon perheväkivaltaa, niin naisiin kuin miehiin kohdistuvaa. En silti sano, että kaikki suomalaiset ovat väkivaltaisia.

Todennäköisesti pian Ranskaksi uudeksi pääministeriksi valittavan nuorukaisen isoisä on muuten muslimiksi kääntynyt (hänen isänsä oli algerialainen). On jännä, miten tätä perhehistoriaa on haluttu salata. Minulla on Ranskassa ystäviä ja tuttuja, joiden puolisojen juuret ovat muualta kuin Ranskassa. He pitävät kiinni ylpeästi juuristaan ja ovat ranskalaistuneita ja mallikelpoisia kansalaisia, jotka tekevät töitä. Kaikki eivät ole sopeutuneet, eivätkä halua noudattaa maan lakeja. Se on ongelma.

Mutta en jatka tästä enempää, koska näistä on täällä kirjoitettu niin paljon.

Kivaa iltaa sulle :)
Hyvä kirjoitus sulla, ja monelta kantilta. :)
Hyvää iltaa sullekin, mut jätän sulle mietittäväksi 5 sanaa: tilastollinen & suhteutettu rikollisuus & asioiden kumuloituminen.
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
Minua ei hätkäytä itämaisesti pukeutuneet naiset. He ovat asuneet täällä pk-seudulla jo iät ja ajat. Myös miehet pukeutuvat lähtömaansa mukaisesti. Vaatteista aina kiinnostuneena ihmisenä ihailen heidän tyylikästä asujensa kantamista. He asioivat suurimmaksi osaksi eksoottisissa kaupoissa, joita on joka kulmalla vieri vieressä. Luultavasti maahanmuuttajat naureskelevat minun ja monen muun länkkärin kustannuksella. Meillä on niin kummalliset asenteet, ajatukset ja tapamme.
 
Minua ei hätkäytä itämaisesti pukeutuneet naiset. He ovat asuneet täällä pk-seudulla jo iät ja ajat. Myös miehet pukeutuvat lähtömaansa mukaisesti. Vaatteista aina kiinnostuneena ihmisenä ihailen heidän tyylikästä asujensa kantamista. He asioivat suurimmaksi osaksi eksoottisissa kaupoissa, joita on joka kulmalla vieri vieressä. Luultavasti maahanmuuttajat naureskelevat minun ja monen muun länkkärin kustannuksella. Meillä on niin kummalliset asenteet, ajatukset ja tapamme.
Ole huoleti, eivätköhän he pakota sutkin pian kaapuihinsa. Sä vaan oot että "oi ihanaa!"
 
  • Tykkää
Reactions: kruuttis
vierailija
nehän saatiin vuonna 2023
Puolan pääministeri Donald Tusk on kommentoinut Ranskan parlamenttivaalien tulosta viestipalvelu X:ssä.
– Pariisin innostus, Moskovan pettymys, Kiovan helpotus. Varsovassa riittää iloa, Tusk kirjoitti.
Tusk viittaa viestissään Ranskan laitaoikeiston Venäjä-kytköksiin ja haluun vähentää Ukrainalle annettavaa tukea.

Myös Suomessa perussuomalaiset ovat pettyneitä Ranskan vaalitulokseen. Suomessa Perussuomalaiset ovat maan Venäjämielisin puolue
 
vierailija
Puolan pääministeri Donald Tusk on kommentoinut Ranskan parlamenttivaalien tulosta viestipalvelu X:ssä.
– Pariisin innostus, Moskovan pettymys, Kiovan helpotus. Varsovassa riittää iloa, Tusk kirjoitti.
Tusk viittaa viestissään Ranskan laitaoikeiston Venäjä-kytköksiin ja haluun vähentää Ukrainalle annettavaa tukea.

Myös Suomessa perussuomalaiset ovat pettyneitä Ranskan vaalitulokseen. Suomessa Perussuomalaiset ovat maan Venäjämielisin puolue
 
vierailija
Persun ulinaa, parasta musiikkia korville
Täysin samaa mieltä. Hunajata hunajata.
Olisi kiva iloita tällä palstalla fiksujen Ranskan ystävien kanssa. Meillä monella on sukulaissiteitä ranskalaisuuteen.
Eniten pidän ranskalaisten eloisuudesta, puheliaisuudesta ja käsillä puhumisesta. Sellainen olen aina ollut. Puhettani olen joutunut hidastamaan jäyhän Suomen takia.
 

Yhteistyössä