Jälleen täällä.. avautumassa elämästä

  • Viestiketjun aloittaja Ap..
  • Ensimmäinen viesti
Ap..
Olen ennenkin täällä kertonu tilanteestani josta en vaan pääse yli.. Olen 24 vuotias lapseni isä 21. Tilanteemme on se että olen nyt äitini luona pojan kanssa ottamatta hengähdystaukoa ja ehkä jäämässäkin tänne.
Suhteemme on nyt tämä.. että meillä ei ole suhdetta. Mies ei "osaa seurustella" pelkää että menettää vapautensa tai jotain nuoruudestaan. Keskinäinen suhteemme on sellainen että emme tällä hetkellä oikein pysty kohtaamaan toisiamme. Molempien tunteet ovat aivan sekaisin..

Hän on pettänyt mua kolmesti. Viimeisin kerta oli se että tilanne laukesi ja päätin muuttaa kotipaikkakunnalleni missä äitinkin nyt asuu.

Vaikka mies on käyttäytynyt miten paskasti tahansa. ( Myönnän että minäkin olen ilkeitä lauseita suustani suoltanut!) niin haluan hänet vaan takaisin.. Haluaisin että kaikki järjestyisi vielä. EN halua luovuttaa. Ahdistaa niin kauheasti entä entäs jos vapaus ja ehkä uusi nainen korvaa meidät.. Alkoholi kuuluu hänen viikonloppuun säännöllisesti.

Olen nyt raskaana miehelle. Hän sanoo että tee abortti. Syyttää minua että olen hankkiutunut raskaaksi ja pyytää isyystestiä. Isyystestin hän saa koska minulla on puhtaat jauhot pussissa. En aio aborttia tehdä vaikka tiedän että yh: nä oleminen kahdelle pienelle lapselle. En aio lasta pitää sen takia että saisin miehen takaisin.

Toivon vaan että mies tajuaisi että hänellä olisi valinta elää rakastavassa perheessä. Ongelmat pystyy selvittämään. Tiedän sen.

Mielipiteitä kiitos. Jos on negatiivisiä niin voisitteko laittaa rakentavalla palautteella. En millään jaksaisi mollaammista kuunella nyt.. Ahdistaa paljon tällä hetkellä.
 
"eee"
Huonolta kuulostaa. Miehesi on tullut todella nuorena isäksi, joten on tavallaan ymmärrettävää, että se ahdistaa häntä ja hän haluaisi taas elää tavallista nuoruutta muitten ikätovereittensa tavoin.
Miten sinä olet tullut raskaaksi, ettekö ole käyttäneet ehkäisyä?
 
Non compos mentis
Mulla hieman vastaavanlainen kokemus, tosin mies ei pettänyt tms. Hän oli vain liian nuori siihen kaikkeen. Liki 10 v myöhemmin hänellä ei vastaavia ongelmia tuoreen perheensä kanssa.
 
Mies on tullut kovin nuorena isäksi ja kirjoituksestasi päätellen vastentahtoisesti eli ehkäisyn pettämisen seurauksena. Hän on varmasti aluksi pitänyt sinusta, ehkä kokenut jonkinlaista rakkaudentunnettakin ja ainakin kanssasi on ollut kivaa. Aikuisen ihmisen sitoutumiseen tarvittava rakkaus on kuitenkin puuttunut eikä mies alunperinkään suunnitellut loppuelämäänsä sinun kanssasi. Anteeksi, jos sanani kuullostavat sinusta ikäviltä, mutta koitan luoda kuvaa todellisesta tilanteesta.

Toista ihmistä et voi muuttaa, muuttaa voit ainoastaan itseäsi. Ymmärrän, että haluaisit muuttaa miestä, mutta hänen pitää itse haluta muutosta, jotta voisi muuttua. Nuorena ihmisenä hän ehkä kuitenkin haluaa vielä elää nuoruuttaan kuten kovin moni tuossa iässä haluaa.

Ala sinä elämään omaa elämääsi. Hanki lastesi kanssa oma asunto. Anna ajan kulua. Jonain päivänä sulla on elämässäsi taas mies. Ei ehkä lastesi isä vaan joku sinulle parempi :)
 
AP..
Miehen kanssa olemme puhuneet asioista. Hän pelkää sitoutua. Hän sanoo rakastavansa ja välittävänsä minusta vielä. Ehdotti että eihän tämän tarvitse olla lopullista kun muutan ja hänestä olisi hienoa jos muuttaisin vielä takaisin..

Tekstistäni saa aika ykspuolisen kuvan suhteen laadusta. Siksi olen niin sekaisin koska meillä on hyviäkin hetkiä ja mies osoittaa tunteitaan minua kohtaan. Hän vaan sekoilee..

Ihminen voi kasvaa nuoresta iästä huolimatta. En halua muokata miestä ja tiedän että jokainen haluaa vapauttaa eikä se suhteessa ole kiellettyä. Hän vaan pelkää jotain. Miksi mies sanoo rakastavansa minua jos se ei pidä paikkaansa? Ehkä aika näyttää miten suhteemme menee, rakastaako hän minua vain ei.

En ole valmis vielä luovuttamaan. En voi tunteilleni mitään. Olemme olleet eri kaupungeissa vasta pari päivää. Välimatka voi tehdä hyvää ja herättää tunteita.. Onko hölmöä että uskon vielä yhteen palaamiseen?
 
Non compos mentis
Antaisin aikaa. Eläisin tyytyväisenä elämääni nyt. Palatkoon, jos on palatakseen silloin kun on siihen valmis. Raakileen kanssa elämä ei suju, eikä muutokseen saati kypsymiseen, voi pakottaa.
 
"minä"
Mun mielestä on hyvä että saat olla äitisi luona, se on nyt tärkeää ja on hienoa ettet tee aborttia vaan kannat vastuun tulevasta lapsesta. Miehelle ei voi mitään, et voi kuin tehdä parhaasi ja jos hän ei muutu, ei sille voi mitään.
Ehkä sitten jos hän vielä aikuistuisi.
Mullakin on ollut ongelmia lapseni isän kanssa ja hän on meidät hylännyt ja tekee mitä tekee(enkä halua tarkkaan tietääkään). Tiedän että en ole itse tehnyt mitään väärää.
Yritä olla positiivisella ja rauhallisella mielellä ja tukeudu muihin läheisiin ihmisiin.
 
21-vuotiaalle rakkaus voi olla eri asia kuin vanhemmalle. Rakkauteen ei kuulu pettäminen, jota kerroit miehen useammankin kerran jo tehneen. Mies voi pitää rakkautena sitä, että hän pitää sinusta enemmän kuin kenestäkään muusta naisesta tällä hetkellä. Rakkauskin kun on hyvin subjektiivinen käsite.

Joskus rakkaus voi olla syynä erollekin. Itse olen aikoinaan jättänyt rakastamani miehen. Tunsin itseni ja tiesin, etten olisi pystynyt antamaan tälle miehelle sitä, mitä hän halusi. Joten kirvelevin sydämin luovuin miehestä ja annoin jollekin toiselle mahdollisuuden tehdä hänet nnelliseksi.

Ei ole hölmöä uskoa yhteen palaamiseen, mutta älä jää odottamaan sitä. Ala elää omaa elämääsi omassa asunnossasi. Mies ehkä tulee kuviohin mukaan tai sitten ei, mutta älä tuhlaa aikaasi odottamalla häntä.
 
ap
Lapsen aion pitää todellakin. Aion kantaa vastuuni siitä ja mieskin lupasi rakastaa lasta yhtä paljon kuin ensimmäistäkin. Toki yritän ruveta elämään elämääni. Huomenna olisi työhaastattelukin ja pääsen kampaajallekkin hemmottelemaan hetkeksi itseäni. Pientä tälläistä siis olen tekemässä, enkä jumiudu täysin tähän tilanteeseen, mutta haavat on aika auki ja toivon että välimatka selkeyttäisi tilanteen. Rakastan miestä paljon ja myöskin rakkaus on ihmeellinen asia että sitä haluaa antaa anteeksi. Miehellä on ollut ulkonäkö ongelmia ja hän on sillä selittänyt että hänen pitää testata ulkonäköään miten pitkälle pääsee, kelpaako hän kenellekkään. Katunut on kovasti tekojaan.. Selityshän tuokin tietysti on, mutta ihmiset tekevät virheitä. Kuten sanottu hän on nuori. Hän on tehnyt virheitä missä minäkin, mutta hän ei ole läpimätä että hänen suhteensa vielä luovuttaisin. On hän kuitenkin minulle tosi ihanakin. En halua olla roikkuja, mutta minusta meidän suhde ei ole vielä loppuunkäsitelty. En osaa vielä itkeä että oltaisiin erottu.

Meidän kummankin pitää vaan nyt kasvaa. Eikä tässä nyt ole muuta kuin aikaa.
 

Yhteistyössä