jälkkäreistä?

  • Viestiketjun aloittaja anne-68
  • Ensimmäinen viesti
anne-68
Kuka antaa lapsilleen aina jälkiruokaa?Meinaan kun mä en ole koskaan antanut,en yhdellekään kolmesta lapsestani.Olen itse ollut aina sitä mieltä et vatsa syödään täyteen ruokaa,ja siirtänyt tämän periaatteen muksuilleni.Mut monessa paikassa nykyään tarjotaan jälkiruokaa,emmekä me jaksa ikinä sitä syödä.En oikeasti tajua koko ideaa,miksei sitä ruokaa voi syödä niin paljon ettei tarvitse muuta mussuttaa?Voisko joku selittää asiaa mulle ja perustella omia tapojaan?Kun oikeasti en vain ymmärrä?Tämä ei siis ollut moite,ihmettelyä vain,eli puolustautua ei kenenkään tarvitse.
 
Itsellä on vasta 1v5kk:n ikäinen tytär ja en ole tehnyt jälkiruokia. Neiti syö mahansa täyteen ruokaa ja se siinä.
Koska en itse ainakaan vielä niitä jaksa edes ruveta tekee, kun tyttö ei niitä kuitenkaan välttämättä ruoan jälkeen jaksa syödä.
 
Hamtaro
No mä olen itse sellainen että on pakko saada jälkkäriä, yritän välttää opettamasta sitä lapselleni. joskus annan ruuan jälkeen kurkunpalan tms (jos antaisin ruuan yhteydessä, söisi vain lisukkeita) mutta yleensä meillä vain sanotaan kiitos ja otetaan purkka. Se on meidän jälkkäri.
 
Meillä annetaan jälkiruokaa. Poika on 1,2vuotta ja tämä tapa on ollut ainakin kolmisen kuukautta tai kauemminkin.
Poika on hoikka ja mennyt "pahasti" miinuskäyrällä yli puoli vuotta jo. Kahdeksankuisena oli vieläpä parin kuukauden lähes totaalinen syömislakko. Meillä tuo jälkiruoka annetaan lähinnä sen takia, että poika ihan varmasti saisi mahansa täyteen, ja kasvaisi. Eikä ainakaan enää laihtuisi. Ruokaa annan niin paljon kuin vaan ottaa, mutta jos ottaa jälkkäriäkin vielä pari desiä, ei ole millään syönyt mahaansa täyteen. Enkä usko ettei söisi jälkkärin toivossa ruokaa kunnolla, sillä usein jälkkäriäkin saattaa mennä vain muutama lusikallinen. Kyllä poika siis ruokaa mielellään syö, välillä menee ison pilttipurkin verran.
Jälkiruoaksi meillä lasketaan jugurtti, hedelmäsoseet ja viilit yms. Maitokaan ei juurikaan kelpaa, näin saadaan sitten kalsiumkiintiö täyteen.
 
meillä ensin syödään maha täyteen ruokaa ja sit ei ruokaa hulita niin sit kokeillaan jälkkäriä ja isommalle tytöle annetaan jäätelö jos syö lautasen tyhjäksi se on sellainen "lahjus" kun on niin huono syömään.
 
Brianna
Meillä syödään jälkkäreitä mutta ne on aina jotain hedelmää. Ei siis keksejä, jäätelöitä tms. Hedelmän saamisen ehtona on että ruoka on syöty hyvin, sillä ei siis korvata muuta ruokaa.
 
ei viitsi
Meillä ei ole mitään jälkkäreitä. Syö hyvin muutenkin ja kasvaa hyvin. Mummo antaa, olipa meillä lapsenlikkana tai lapsi heillä. Olkoon se semmonen mummo-tapa. :)
Ipana on 2 v.
 
karviaimarja
Meillä on kolme lasta,7v,4v ja 1v.Jälkkäreitä emme yleensä anna,mut jos on jemmassa jotain hyvää ja ruoka ei meinaa maistua niin lahjontaa olen käyttänyt.Tavaksi se ei ole tullut,pojat kyllä yrittävät kinuta,mut mä pidän pääni.Herkkusuita ne kyllä ovat ja pohjattomia,jos ei rajaa pidä. :p
 
sele harmaana
Itse en anna jälkkäriä mutta mammalla ja mummilla on aina esim. kiisseliä. Selitä siinä sitten että ei taida poika enää jaksaa, kun söi jo ruokaa lautasellisen... Sitten ihmetellään ettei tainnut olla hyvää jälkkäriä...argh
 
Lukatinos
Välillä on jälkkäriä ,.
välillä ei!
Toisinaan annan nuorimmalle esim,palan banaania käteen vielä ruoan jälkeen tai joskus jogurtin tai jotain muuta.
Muuten meillä ei yleensä jälkiruokia syödä!
Mutta kyllä se on vaan niin mukavaa,kun on jossain syömässä ja ruoan päälle saa kahvin ja jälkiruoan :p

Äitini esim laittaa usein jälkiruokaa,kun käymme siellä "ruokavieraina"!
 

Yhteistyössä