Jälkivuoto sektion jälkeen?

  • Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti
äiti
Hei sektion kokeneet,

koska jälkivuodon pitäisi muuttua vaaleammaksi ja loppua kokonaan?
Mulla on kohta kolme viikkoa sektiosta ja jälkivuoto on ihan tummanpunaista ja enää melko niukkaa. Tuossa synnyttäjän opas vihkosessa kuitenkin sanotaan että sen pitäisi vaalentua. Koska???
 
vieras
No ei mulla ainakaan vaalentunu kummallakaan kerralla. Ekasta vuosin ku seula 4vkoa ja sitte sillee "normisti" vielä 4vkoa :( Tokalla kerralla normaalia/niukkaa vuotoa vajaa 3vkoa. Ja ihan normaalin veren väristä koko ajan!
 
j
Minulla jälkivuoto kesti 7 viikkoa. Ehkä jonkun 4viikon päästä alkoi vaalentumaan. Välissä saatoi olla pari päivää, ettei tullut mitään ja sitten taas tuli tummempaakin. Minulle sanoivat jälkitarkastuksessa, että jos jälkivuotoa on vielä tuossa 8 viikon päästä synnytyksestä, täytyy käydä jo näytillä.
 
Ai niin siinä oli sellanenkin vaiva.. Mulla on kyl aivot onnistunut aika totaalisesti nollaamaan kaikki muistot synnytyksen - ei kun sori, enhän mä oo synnyttänyt :LOL: - lapsen syntymän jälkeen ja olen unohtanut miten pian toivuin, millasta jälkivuotoa oli.. Kaikki yhtä sumua!! :whistle:
 

Yhteistyössä