Ehkä sinulle tärkein anti on saada hyvälle tuulelle, mutta ei se ole kaikille ykkösmotiivi käydä täällä. Täällä saa keskustella yhteiskunnallisista aiheista jotka voi olla vaikeita tosielämässä, ja voi tuoda vapaammin näkemyksiä esiin. Ja kyllä moni meistä edelleen on yksinäinen ja tämä palsta voi olla monelle ainoita juttupaikkoja jossa puhua ihmisten kanssa.
Olin tänään Helsingin kaupungin järjestämässä tilaisuudessa, jossa projektin avulla yritetään saada ihmisiä takaisin ihmisten ilmoille. En tiennyt tilaisuuden luonnetta sinne mennessäni. Luulin, että kyseessä on kevyt ja iloinen näytelmä. Eniten minua rassaa tällä palstalla persoonaani takertuminen. Luultavasti miesoletetut pitävät tätä palstaa jonkinlaisena senssipalstana.
Kuuntelin tilaisuuden jälkeen maikkarin uutiset. Vihdoin viimein Ruotsi äänestettiin Unkarissa Natoon.
Kyllä minä siedän ikävistä asioista keskustelun, mutta joku raja niissäkin aiheissa. Haluan pysyä hyvällä mielellä ja nukkua yöuneni hyvin. Minkä minä mahdan Putinin aivotoiminnalle? En mitään. Luultavasti kaikki maailman velhot ovat jo kokeilleet loitsujaan tuloksetta. Rikkaat maat panttaavat rahojaan, ja sota jatkuu. Jos ihmisilta loppuu toivo ja pelko ahdistaa, olemme kaikki lirissä. Ylen toimittaja Matti Rönkä jäi eläkkeelle. Mainitsin hänet Ylen öyhötystyhmän osallistujana tämän viestiketjun aloituksessani. Olen edelleen sitä mieltä, että hänen ei olisi pitänyt nostaa homoaihetta esiin vaali-iltana.
Kyllä kokeneen toimittajan pitää tajuta, että elämme jo vuotta 2024.
Minulla nousee jatkuvasti kieleni päälle asioita, jotka deletoin ennen ääneen sanomista tai kirjoittamista.
Sanat syöpyvät ihmismieleen. Minullekin on sanottu asioita, joita en koskaan unohda. Hirveyksiä, joita ei kenenkään pidä päästää ilmoille. En kadu sitä, että en lupautunut kirjoittamaan ideoita paperille kevään tilaisuuteen. Haluan jo päästä vihreille laitumille ettei minusta tule grympy lady Matti Röngän lehtihaaststtelua lainaten.