Jääkö lapsilukusi sektioiden vuoksi pienemmäksi mitä toivoit

tai suunnittelit. Tiedän että toisen sektion jälkeen kaikki synnytykset menevät sektioon (korjatkaa jos olen väärässä, mutta näin minulle on kerrottu). Ilmeisesti kohtu ei kestä sitten useiden sektioiden vuoksi montaa raskautumista.. :/
 
Minun käsittääkseni voidaan tehdä kolme sektiota. Minulle on tehty yksi. Toista odotetaan ja toivoisin että saisin synnyttää tämän normaalisti. Eikös se ole niin että jos on tehty kaksi sektiota niin kolmatta ei voi enää normaalisti synnyttää..
 
Olen käsittänyt niin että jos on tehty kaksi sektiota niin siitä eteenpäin on sitten aina sektio. Aikaisemmin sanottiin että kolme lasta sektiolla on maksimi, mutta ei se enää nykyään pidä paikkaansa vaan se on ihan tapauskohtaista. On tapauksia että viisi tai enemmänkin ei tuota ongelmia, mutta kyllähän se riski on olemassa aina sektiossa että synnytettävä lapsi jää olosuhteiden pakosta viimeiseksi. :/
 
vieraana
Minulle on tehty 4 sektiota, "vanhaanaikaan" maksimi on ollu tuo 3,nykyään yksilöllisesti katsotaan tilannetta. Minulla kyllä vielä kolmannen kohdalla olisivat antaneet synnyttää alateitse, mutta lantio liian ahdas ja päädyttiin sektioon silloinkin.Olen kuullut tuon että jos kaksi leikataan kolmas voi olla automaattisesti sektio.Kohdun kesto ja -kunto sen ratkaisee miten monta sektiota voidaan tehdä.Arvioivat tapauskohtaisesti tosiaan ja palautteen minulle ainakin ovat jo siinä sektion aikana kertoneet että millainen tilanne kohdun suhteen.
 
sektiolla
Me ollaan toivottu 3-5 lasta. Kolmas lapsemme syntyi sektiolla kaksi viikkoa sitten.
Antoivat luvan vielä lapsentekoon, kohtu kuulemma hyvässä kunnossa, ei kiinnikkeitä tms.
lääkärini kertoi tietävänsä naisen jolle tehty 12 sektiota, lienee jo tosin alansa ennätys...
Että on ihanaa, kun voimme ainakin vielä sen yhden lapsen saada, ainakin sen puolesta että kohtu kestää.
 
sektiolla
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.09.2006 klo 20:28 sektiolla kirjoitti:
Me ollaan toivottu 3-5 lasta. Kolmas lapsemme syntyi sektiolla kaksi viikkoa sitten.
Antoivat luvan vielä lapsentekoon, kohtu kuulemma hyvässä kunnossa, ei kiinnikkeitä tms.
lääkärini kertoi tietävänsä naisen jolle tehty 12 sektiota, lienee jo tosin alansa ennätys...
Että on ihanaa, kun voimme ainakin vielä sen yhden lapsen saada, ainakin sen puolesta että kohtu kestää.
Tarkoitin siis, että kolmas lapsi meillä nyt ja myös kolmas sektio.
 
suurperheellinen
Juu hei ystävät hyvät,noin mäkin luulin ettei kahden sektion jälkeen voi synnyttää alakautta mutta NKL:llä asiasta neuvoteltuani sain luvan kuitenkin kolmatta alateitse koittaa koska a)terveydentila oli hyvä sekä mulla että vauvalla b)kohtuun laitettiin anturi seuraamaan supistusten aiheuttamaa painetta ettei arvet repeäisi c)olin itse sitä mieltä että haluan yrittää.Yliaikaiseksi meni reippaasti(11 pv) kunnes syntymään lähti mutta kukaan ei hoppuillut leikkausta =) .Tyttö syntyi normaalisti ja oli ihana kokemus.Ja sen jälkeen on ollut jo toinenkin alatiesynnytys,meni nappiin.Ja mikä parasta,enää ei ole sektiopakkoa niskassa ;) !
 
Meillä on yksi lapsi. Hän syntyi pelkosektiolla ja ajattelin aina että yhden lapsen jos saan olen onnellinen. Jos olisin voinut synnyttää alakautta, olisin luultavasti toivonut kahta lasta.

Nyt en uskalla haaveillakaan toisesta koska pelkään niitä sektion jälkeisiä raskausajan riskejä lapselle.

Tiesin nämä sektion vaarat kun sektiota hain, mutta se oli siinä tilanteessa ainoa vaihtoehto. Mutta kuten sanottu, olen onnellinen kun olen saanut yhden lapsen.
 
mulla kaksi sektioo takana..ensin on alakautta yritetty molempia yli 20h.. seuraava kuulemma sitten leikataan suunnitellusti..nyt tällä toisella kertaa leikkaus oli vaikeempi ku ekalla kertaa..oli kiinnikkeitä ekasta sektiosta ja veren vuoto oli isompi.. en oo koskaan silleen aatellu monta lasta sitä haluaa..se vaan sitten iskee se vauva-kuume :) kolmatta ei nyt kyllä vielä vuosiin tule.. mutta se helpottaa etä tiiän et sitten leikataan suoraan eikä anneta taas "kärsiä" turhaan koko synnytystä kun ei kerran sitten tuukaan.. en ainakaan toisen raskausaikana pelännyt ettei kohtu kestäisi tmv vaikka maha kasvoikin huimasti ja oli iso vauva..ja tuskin jos kolmas vielä tulisi niin pelkäisin sillonkaan. parantuminen vaan oli nyt toisella kertaa vaikeampi, joten se mietityttää että mites sitten seuraavalla kertaa..
 

Yhteistyössä