jääkaappi homeessa, millä homeen saa pois kokonaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikä siellä on homeessa?
Lasilevylle kaatunut mehua tms joka on homehtunut, vai tarkoitatko että se on tiivisteitä myöden homeessa?

Haiseeko se kun se on päällä?
Meille sanottiin että perunajauhoja lautaselle ja hyllylle niin sitoo hajun, mutta ei auttanut. Koko kämppään levis sellainen haju että tarttui vaatteisiin ja muistan että nahkainen käsilaukkukin lemus siltä.
Luovuttiin koko paskasta kun ei pesut auttanut.

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Itse olen jo useampaan otteeseen homehtuvan jääkaapin kanssa paininut ja kun tiskiaine ei siihen hyvin tunnu tehoavan niin klooria ajattelin kokeilla seuraavaksi.

Ite kokeilisin piimää, etikkaa ja klooria. Ja meillä homehtuu välillä (tai siis kerran nyt kymmenen vuoden aikana) jääkaapin takana oleva ylivuoto astia tai mikä nyt oikeasti onkaan.
Eli jääkaapin takaseinässä on ainakin meillä reikä mistä lähtee putki. Putki päättyy jääkaapin takana olevaan muovikaukaloon.
Tässä puoli vuotta sitten ihmeteltiin järkyttävää hajua monta viikkoa. Paikallistin sen jääkaapin yläpuolella olevaan kaappiin mut ei auttanut. Lopulta tajusin kattoa sen jääkaapin takusen.
Jääkaappi itessään ei haissu vaan haju oli ulkopuolella.

Ja nykyään pesen käsidesillä kaikki ällöttävät paikat.. Esim lapsi oksensi viime yönä lattialle niin ensin pesin normaalisti ja lopuksi viel käsidesillä viimeinen pyyhkäisy.

Yhteistyössä