Jäätkö sairaslomalle jos iskee flunssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja shihtzu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Mä taas en ymmärrä niitä, jotka jää joka pikku flunssasta kotiin ja saikulla ollaan jatkuvasti. Muut saa sitten tehdä heidänkin työt. Todella inhottavaa.

Sinäkö sen määrittelet, mikä on kenellekin "pikku flunssa" ja mikä oikea?

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Mä taas en ymmärrä niitä, jotka jää joka pikku flunssasta kotiin ja saikulla ollaan jatkuvasti. Muut saa sitten tehdä heidänkin työt. Todella inhottavaa.
Tiedän sellaisenkin, joka jää pois töistä, kun tuntuu että saattaa olla flunssa tulossa.

Tämmöset just |O

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Alkuperäinen kirjoittaja shihtzu:
No omasta puolesta voin sen sanoa, että työn tehokkuuteen mun tän hetkinen flunssa ei vaikuta mitenkään, samalla teholla teen. Toisekseen mulle on äärettömän vaikea saada sijaista alle tunnin varoajalla, ja muutenkin mun pitäisi lähteä viemään aamulla noita avaimia pois, joten samalla käyn tekemässä sen pari tuntisen minkä muutenkin olisin.

Mä en montaa ihmistä näe päivän aikana.

Niin ja sitten tuosta flunssan tarttumisesta, niin mä olen sitä kyllä tartuttanut jo ennen kuin flunssa edes on iskenyt päälle, milloin ihmiset tajuaa sen, että ne taudit tarttuu parhaiten juuri silloin kun taudinkantaja ei edes tiedä sairastuneensa.

Se pieni flunssasuuden tunnehan just on eka merkki että on saannut taudin ja silloin se myös voi tarttua muihinkin. Kunnon kuume ja räkä nousee vasta jälkeenpäin, tiesitkö tota?

No mulla on tunne monta kertaa talvessa, johtuen ihan työnluonteesta, että vähän väliä tuntuu siltä että flunssa iskee, mutta harvoin se todella iskee. Pari kertaa talvessa sitten iskee nenän tukkoon, mutta kuumetta ei koskaan nosta ja se tukkoisuus kestää muutaman päivän ja sitten räkä irtoaakin kunnolla ja flunssa on oikeastaan ohi.

No mä olen tänään molemmille pomoille kieltäytynyt lisähommista ja toinen sanoi, että tärkeämpää on se, että mä pystyn tekemään omat hommat, kun meillä on koko ajan puutettä tekijöistä. Ja mä en niitä toisia tekijöitä sairastuta, kun en minä niitä edes päivittäin näe.

Alkuperäinen kirjoittaja Rapanhapakko:
Tiedän sellaisenkin, joka jää pois töistä, kun tuntuu että saattaa olla flunssa tulossa.

Tämmöset just |O

Kantsisko sit työnantajan roolissa katsoa peiliin, josko tuo sairaslomakone on vaikkapa niin ylityöllistetty että mieluummin lepää välillä kotona? Ihan sellaisena asiana josta ei myöskään tule vetää palkokasveja nenään.

Eiköhän niitä ole tutkimuksia että työpaikoissa joissa on huono ilmapiiri ihmiset sairastelevat useammin...

Alkuperäinen kirjoittaja Cassyput:
Minä INHOAN niitä työn sankareita, joiden pitää tulla tartuttamaan muita. Raivostuttavaa.

Ja mä "inhoan" työnantajan ominaisuudessa niitä saikkukoneita jotka kerran kun aivastaa (tai lapsi tai naapurinkumminkaima aivastaa) jäävät viikon sairaslomalle. :kieh:

*lievällä sarkasmilla. ei kannata alkaa kerätä herneitä*

*Hern* No ei vais. Ymmärrän kyllä tuonkin, mutta kai siellä työterveydessäkin voisi joku tolkku sen saikun kirjoittamisen kanssa olla?

Alkuperäinen kirjoittaja hernepää:

Tämmöset just |O

Kantsisko sit työnantajan roolissa katsoa peiliin, josko tuo sairaslomakone on vaikkapa niin ylityöllistetty että mieluummin lepää välillä kotona? Ihan sellaisena asiana josta ei myöskään tule vetää palkokasveja nenään.

Eiköhän niitä ole tutkimuksia että työpaikoissa joissa on huono ilmapiiri ihmiset sairastelevat useammin...

No ensi yöksi ja huomiseksi on luvattu huonoa keliä, niin kas kummaa ihmiset sairastuu, tää on ihan yleistä mun työssä.

Alkuperäinen kirjoittaja hernepää:

Tämmöset just |O

Kehtaan eikä tee heikkookaan. Silloin kun mulla on alaisia he eivät ole ylityöllistettyjä. Perusjuttu pitää huolta.

No en todellakaan.

Ärsyttää tosi paljon mun miehen puolesta kun se ei ole ollut töistä saikulla kuin kerran koko 2,5vuotena kun on tuolla työskennellyt. Työkaverit sen sijaan on mitä ihmeemmistä syistä poissa: Yksi oli 3 päivää saikulla päänsäryn takia. Mistä ihmeestä sen saikkua hakiessa jo tiesi että päänsärky tulee kestämään sen 3 päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
" Niin ja sitten tuosta flunssan tarttumisesta, niin mä olen sitä kyllä tartuttanut jo ennen kuin flunssa edes on iskenyt päälle, milloin ihmiset tajuaa sen, että ne taudit tarttuu parhaiten juuri silloin kun taudinkantaja ei edes tiedä sairastuneensa. "

Ja tarttuu myös siinä räkä vaiheessa erittäin tehokkaasti. Koska ihmiset tajuaa sen.

Peesi! Ainakin mun elämänkokemus kertoo, ettei välttämättä kannata lähestyä flunssaista ihmistä, ellei itse halua riskeerata tietoisesti. Sillehän ei mitään voi, että osin sairaudet tarttuvat jo ennen kovin näkyviä oireita. Siksi musta onkin äärettömän tärkeää ottaa lievemmistäkin oireista vaarin ja parannella ne rauhassa. Tällöin toipuminen on yleensä nopeampaa, minimoi jälkitautien vaaran ja vähentää potentiaalista tartuttaneidensa joukkoa.

Jos pikkusen on räkää ilmassa niin en jää, mutta jos vetää olon ihan sippiin niin sit jään, mitään järkee lähtee työpaikalle sairastuttaa muita kun voi kotonakin parannella.

Alkuperäinen kirjoittaja Aatamin Akka:
No en todellakaan.

Ärsyttää tosi paljon mun miehen puolesta kun se ei ole ollut töistä saikulla kuin kerran koko 2,5vuotena kun on tuolla työskennellyt. Työkaverit sen sijaan on mitä ihmeemmistä syistä poissa: Yksi oli 3 päivää saikulla päänsäryn takia. Mistä ihmeestä sen saikkua hakiessa jo tiesi että päänsärky tulee kestämään sen 3 päivää.

Kuka vatipää kirjoitti sille saikkua 3pv?

" Niin ja sitten tuosta flunssan tarttumisesta, niin mä olen sitä kyllä tartuttanut jo ennen kuin flunssa edes on iskenyt päälle, milloin ihmiset tajuaa sen, että ne taudit tarttuu parhaiten juuri silloin kun taudinkantaja ei edes tiedä sairastuneensa. "

Ja tarttuu myös siinä räkä vaiheessa erittäin tehokkaasti. Koska ihmiset tajuaa sen.

Peesi! Ainakin mun elämänkokemus kertoo, ettei välttämättä kannata lähestyä flunssaista ihmistä, ellei itse halua riskeerata tietoisesti. Sillehän ei mitään voi, että osin sairaudet tarttuvat jo ennen kovin näkyviä oireita. Siksi musta onkin äärettömän tärkeää ottaa lievemmistäkin oireista vaarin ja parannella ne rauhassa. Tällöin toipuminen on yleensä nopeampaa, minimoi jälkitautien vaaran ja vähentää potentiaalista tartuttaneidensa joukkoa.

Niin ja lievemmillä oireilla en nyt tosiaan tarkota mitään kerran aivastamista, vaan sitä, että todella tietää, että jonkin sortin tauti on päällä.

No mulla ei ole muuta kuin nokka tukossa ja nenä valuu, en mä tässä kunnossa osaa jäädä kotiin, kun en kuitenkaan tunne juurikaan sairaaksi. Tässäkin tilanteessa olisi paljon työläämpää mennä hakemaan sitä sairaslomaa.
Suurella todennäköisyydellä huomenna on jo huomattavasti parempi päivä, mun flunssat kuitenkin kestävät vain muutaman päivän.