Jäänkö huomenna pois töistä vai mitä te tekisitte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras."
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras."

Vieras
Mulla työmatkaa 40km/suunta, asutaan pöndellä, joten toimivia joukkoliikenneyhteyksiä ei ole. Tänään kun lähdin töistä, alkoi auto pitämään aivan hirvittävää ääntä, lähinnä jarruttaessa mutta myös järrutuksen jälkeen liikkeelle lähtiessä. Ajoin parillekin huoltamolle, mutta kenelläkään ei ollut aikaa katsoa autoa. Pääsin onneksi kotiin saakka.

Nyt sitten ongelma. Mitä mä teen? Mitä te tekisitte?

Jäänkö pois huomenna töistä, soitan ja ilmoitan että auto hajosi enkä pääse ehkä edes perjantainakaan vielä tulemaan -ja koitan saada tuon jonnekin huoltoon heti aamusta.

Vai ajanko tuolla ja toivon että minä säilyn hengissä ja auto jotenkuten kasassa, jos vaikka lauantaina ois jollain korjaamolla joku aika? Toki eihän sitä sitten tiedä, saako siihen heti varaosia ja kauan niitten saamisessa taas kestää..

Vara-autoa en saa mistään ja tosiaan bussilla ei onnistu töissäkäynti täältä. Joten vaihtoehdot on aikalailla tuossa.

Mitä mä teen? Tuntuis kauhealta olla palkatta töistäkin pois, varsinkin kun töissä muutenkin pulaa ihmisistä, mutta onko mulla muutakaan vaihtoehtoa tässä?

Sun jarrupalat on kuluneet niin että metalli hankaa metallia. Tai sitten siellä välissä on jotain. Tuota, rikkoutunut auto ei ole pätevä syy olla pois töistä, joten menee palkattomaksi tai jos pomo antaa pitää lomapäivbiä. Noita lomia yms pitää kysyä, eikä ilmoittaa että jään pois ja en tuu..

No soita heti jollekin korjaamolle. Onko siinä työpaikan lähellä korjaamo? Ajat auton aamulla sinne. Jos on vaan jarrupalavika niin saavat hyvinkin sen illaksi kuntoon. Lauantaina ei ainakaan saa varaosia mistään, eli joutuisit samaan liemeen ensi viikolla.
Varaa työmatkaan todella paljon aikaa jos tuolla autolla ajat. Aja hiljaa ja jarruta ajoissa.
Mutta jos ainoa korjaamo on kotisi lähellä ajaisin auton nyt heti sinne ja soittaisin aamulla. Menisin taksilla töihin ja yrittäisin saada jonkun halvemman kyydin kotiin päin tai kysyisin korjaamolta onko heillä asiaa "ihmistenilmoille" josko voisivat ottaa Sinut kytiin.

Viimeksi muokattu:
Tietenkin se menee palkattomaksi, en kai mä nyt muuta ajatellutkaan! Ja hankala on etukäteen pyytää vapaata/lomapäiviä, kun en ole ennustaja enkä siis tiennyt että auto hajoaa tänään kotimatkalla. Taksilla en töihin mene, koska mun päivä palkka ei edes riittäisi kustantamaan taksimatkoja edes takaisin.
Keneltä mä kerjään kyydin, kun en tunne ketään joka menisi samaan suuntaan kuin missä työpaikkani on? Liftaanko tienposkessa?

No soita heti jollekin korjaamolle. Onko siinä työpaikan lähellä korjaamo? Ajat auton aamulla sinne. Jos on vaan jarrupalavika niin saavat hyvinkin sen illaksi kuntoon. Lauantaina ei ainakaan saa varaosia mistään, eli joutuisit samaan liemeen ensi viikolla.
Varaa työmatkaan todella paljon aikaa jos tuolla autolla ajat. Aja hiljaa ja jarruta ajoissa.
Mutta jos ainoa korjaamo on kotisi lähellä ajaisin auton nyt heti sinne ja soittaisin aamulla. Menisin taksilla töihin ja yrittäisin saada jonkun halvemman kyydin kotiin päin tai kysyisin korjaamolta onko heillä asiaa "ihmistenilmoille" josko voisivat ottaa Sinut kytiin.

Täälläpäin ei ole korjaamot enää auki, muuten soittaisinkin. Ja yritin tuota jo tänään saada huoltoon, mutta ei onnistunut klo 17 iltapäivällä enää.. Muutenkin on hankalaa saada autoa työpäivän jälkeen korjaamolle, kun ne menee täällä kiinni klo 16 ja mä pääsen silloin vasta töistä -sieltä 40 kilsan päästä.

En tiedä onko siellä työpaikan lähellä mitään sellaista korjaamoa, jonne varmuudella auton saisin ilman ajanvarausta heti aamusta. Ainakaan ne ei taida aueta ennen klo 8 ja mun pitäis olla työpaikalla jo klo 7.45. Ja jos autoa ei saakaan minnekään siellä extempore, niin sitten mun pitäis ajaa se iltapäivällä taas kotiin, toiset 40 kilsaa. Teillä 80 rajoitus, joten ihan hitaasti ei siellä pääse ajamaan.