Jääkö diapameihin helposti koukkuun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mulle määrättiin 2mg diapameja ja olen nyt kuukauden ajan ottanut suunnilleen yhden tabletin päivässä. Nyt rupesin miettimään, että eikai tuollaisesta määrästä koukkuun jää? Tai kuinka kauan yleensä diapameja uskaltaa syödä, ilman että tarvii pelätä sitä että seuraavaksi on koukussa?

Kyllähän tuo riippuvuutta aiheuttaa. Itse en uskaltaisi käyttää. Meillä on suvussa joku alttius riippuvuuksille. Viinaan kuollu kolme sukulaista, pari ryyppää kuin viimeistä päivää, on peliongelmaisia ym.

[QUOTE="vieras";28864029]No ei tuo pahalta kuulosta. Jos syö ohjeen mukaan eikä ala ylittelemään annostuksia omin päin niin ihan on ok. lääkkeitä nuo.[/QUOTE]Lisään vielä, että bentsot on kyllä pirullisen koukuttavia, mutta jos kerran lääkäri on ne sulle määrännyt ja otat vain ja ainoastaan ohjeen mukaan etkä ylitä annostuksia tai ota koko päivän annosta kerralla, niin ei sulla hätää ole. Lopettaminen tapahtuu kuitenkin sitten aikanaan pikku hiljaa annosta tiputtamalla. Usko pois, tiedän mistä puhun.

[QUOTE="vieras";28864079]Lisään vielä, että bentsot on kyllä pirullisen koukuttavia, mutta jos kerran lääkäri on ne sulle määrännyt ja otat vain ja ainoastaan ohjeen mukaan etkä ylitä annostuksia tai ota koko päivän annosta kerralla, niin ei sulla hätää ole. Lopettaminen tapahtuu kuitenkin sitten aikanaan pikku hiljaa annosta tiputtamalla. Usko pois, tiedän mistä puhun.[/QUOTE]

Siis koskeeko tää hitaasti lopettaminen myös tälläsiä 2mg kerran päivässä tapauksia? Koska lääkäri ei maininnut siitä mitään, nakkas vaan reseptin käteen.

Kuukausi on pitkä aika käyttää ahdistuneisuuteen käytettäviä lääkkeitä. Jopa sairaalaolosuhteissa niitä määrätään usein mielellään max viikoksi! Mitä pidemmän aikaa niitä käyttää, sitä varmemmin niihin kehittyy riippuvuus, joka voi olla syysistä, mutta myös psyykkistä laatua.

Siis koskeeko tää hitaasti lopettaminen myös tälläsiä 2mg kerran päivässä tapauksia? Koska lääkäri ei maininnut siitä mitään, nakkas vaan reseptin käteen.
Kyllä se voi olla että suositellaan vähentämään vaikka ensin puoleen ja sitten jättää kokonaan pois. Itse lopetin aikoinaan kylmä kalkkuna -menetelmällä rauhoittavat ja kodeiinin ja sitä en todellakaan voi suositella kenellekään. Mutta oli mulla annostuksetkin eri luokkaa kuin tuo sinun 2 mg.

[QUOTE="Lettu";28864145]Kuukausi on pitkä aika käyttää ahdistuneisuuteen käytettäviä lääkkeitä. Jopa sairaalaolosuhteissa niitä määrätään usein mielellään max viikoksi! Mitä pidemmän aikaa niitä käyttää, sitä varmemmin niihin kehittyy riippuvuus, joka voi olla syysistä, mutta myös psyykkistä laatua.[/QUOTE]

onko näin? mun lääkäri on antanu mulle diapam reseptejä puolen vuoden ajan ja oon niitä suht säännöllisesti napsinu.

[QUOTE="vieras";28864168]onko näin? mun lääkäri on antanu mulle diapam reseptejä puolen vuoden ajan ja oon niitä suht säännöllisesti napsinu.[/QUOTE]

Ai niinku päivittäin?

Oon käyttänyt melkein vuoden diapameja, eikä tuota mitään ongelmia olla ilman. Välillä otan enemmän kun määrätty, välillä määrätyn verran, välillä en ota ollenkaan. Harmiton lääke mun mielestä. Paitsi jos on parina päivänä peräkkäin ottanu koko päivän satsin kerralla, tulee sen vaikutuksen loppumisen jälkeen aika karsee olo.

Yhteistyössä