Jääkaapissa avaamaton kevytmaito jossa päiväys ollu 13.7. Voiskohan siitä vielä huomenna tehdä maissikiisselin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei todellakaan!!! kyl kaks päivää avaamattomana on maksimi mitä itse oon uskaltanut juoda ja jos on eilisen maito ollut mikä on avattu aamulla niin illalla on ollut jo kökköjä maidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja sf:
ei todellakaan!!! kyl kaks päivää avaamattomana on maksimi mitä itse oon uskaltanut juoda ja jos on eilisen maito ollut mikä on avattu aamulla niin illalla on ollut jo kökköjä maidossa.

teillä taitaa olla liian lämmin jääkaappi.

Haista ja maista, huomaat kyllä jos ei ole kunnossa.:) Aina olen vastaavissa tilanteissa luottanut haju- ja makuaisteihini, eikä ikinä ole mitään tauteja tullut, eikä maha mennyt sekaisin.;)

Alkuperäinen kirjoittaja rouvaliini:
Onkohan se vielä käyttökelposta...

Maito on käyttökelpoista viikon päiväyksestä, jos ei ole avattu. Käy esim. lättyihin ja aivan varmasti kiisseliin. Koemaista ja jos on maku muuttunut älä käytä!!

Alkuperäinen kirjoittaja sf:

Kannattanee tarkistaa varmaan sen jääkaapin lämpötila.:D

on tutkittu että suomalaiset kyttää liikaa päiväyksiä.. Iltalehti tai sanomat teki tossa keväällä testin, että antoivat ihmisille jugurttia ja sanoivat että toinen on ihan tuoretta ja toisessa on menny päiväys.. Ni kaikki ihmiset sano että kyllä huomaa että on päiväys menny, maistuu erilaiselle yms. Totuus oli että molemmat jugurtit oli samasta tuoreesta purkista... Vika on siis korvien välissä... :)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
on tutkittu että suomalaiset kyttää liikaa päiväyksiä.. Iltalehti tai sanomat teki tossa keväällä testin, että antoivat ihmisille jugurttia ja sanoivat että toinen on ihan tuoretta ja toisessa on menny päiväys.. Ni kaikki ihmiset sano että kyllä huomaa että on päiväys menny, maistuu erilaiselle yms. Totuus oli että molemmat jugurtit oli samasta tuoreesta purkista... Vika on siis korvien välissä... :)

tämä koskee parasta ennen päivättyjä tuotteita. viimeinen käyttöpäivä on tyystin eri asia.

Kyllä voi käyttää, jos ei ole pilaantunutta makua tai hajua. Rasvaton maito pilaantuu herkimmin ja sitäkin voi käyttää useamman päivän myöhemmin. Nyt tietysti on ollut helteitä, niin voi olla ettei ole niin hyvässä kunnossa, jos on kylmäketju katkennut. Kokeile kuitenkin.

Yhteistyössä