Jaahas... Mitähän vastasyntyneelle vaunuihin päälle näillä keleillä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.

Vieras
:/
Aina yhtä vaikeita nämä ekat lämpimät.
Vauva on kuitenkin vaunuissa kokonaan tuulensuojassa.
Eli mitä ihmettä olisi sopiva pukea vaunuihin vauvalle vaatteeksi? Tänäänkin takapihalla auringossa oli yli 30 astetta lämmintä. Muuten lämpötila varmaan liki 20 varjossakin.

Alkuperäinen kirjoittaja asdf:
Mä laittaisin vaan tavallisissa vaatteissa makuupussiin ja varjoon.

Ja makuupussikin vois olla ehkä vähän auki, kannattais kokeilla.

Puuvillalakki päähän.

Näin mäkin tekisin. Ja kun vielä kuumenee, niin makuupussi pois ja päälle kenties joku ohut peitto, ihan tavallista pyyhettä käytin joskus. Ja vielä kuumemmilla ei sit mitään peitettä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Puuvillalakki päähän.

Näin mäkin tekisin. Ja kun vielä kuumenee, niin makuupussi pois ja päälle kenties joku ohut peitto, ihan tavallista pyyhettä käytin joskus. Ja vielä kuumemmilla ei sit mitään peitettä.

Näin kevätsäälläkin siis noin vähissä vastasyntynyttä voi vaunuissa pitää ulkona? Ei tarvitse mitään haalaria tms.?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:

Puuvillalakki päähän.

Näin kevätsäälläkin siis noin vähissä vastasyntynyttä voi vaunuissa pitää ulkona? Ei tarvitse mitään haalaria tms.?

Ulkona on yhtä lämmin nyt kun sisälläkin. Ainoa ero on tuuli joka ei saisi mennä koppaan.

Alkuperäinen kirjoittaja yx leipuri:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotilohikäärme:
Mä ottaisin sen lakin pois jos ei ole tuulessa.

Miks? Kyl me pidettiin viime kesänä ku tyttö synty niin aina hattua päässä, vaik oli tosi lämmin.

Hautoo korvia. Eihän sitä sisälläkään 20 asteessa pidetä. Vai pitääkö joku?
Mun pojalla oli paljon tukkaa tosin, mutta korvalääkäri sanoi ettei enää tarvitse luulla lakittomuudesta tulevan korvatulehduksia. Jos on viimaa tai kylmä niin sitten vain.

ap, laita vaan sen verran että uskot että vauvalla on lämmin, sitten kun herää kokeile niskasta oliko kuuma. Tai että onko pää märkä.

Harvemmin ne vauvat kärsii pienestä lämmöstä.

Meillä oli syyskuussa vastasyntynyt ja kun oli lämmin syyskuu niin pidin just tolleen tavallisissa vaatteissa makuupussissa.

ap, laita lämpömittari sinne vauvan vaunuihin niin näet vähän millaiseksi siellä lämpötilat nousee.. Vauvan niskasta tunnet parhaiten onko sopiva lämpötila, ja nyt opetellessa käyt välillä kokeilemassa miltä vauva tuntuu, ajan kans sit löydät sopivimman vaatetuksen teidän pienelle.

ap, laita lämpömittari sinne vauvan vaunuihin niin näet vähän millaiseksi siellä lämpötilat nousee.. Vauvan niskasta tunnet parhaiten onko sopiva lämpötila, ja nyt opetellessa käyt välillä kokeilemassa miltä vauva tuntuu, ajan kans sit löydät sopivimman vaatetuksen teidän pienelle.

mut sehän pitää laittaa sinne makuupussiin se mittari mis vauva on

:o Siis ei myssyäkään tuollaiselle 11vrk vanhalle ulos vaunuihin?
Apua. Tuntuu että tuo varmaan saa jonkun lämpöhalvauksen jos minä hänet sinne puen :/ Täytyy siis vain kokeilla mikä on paras. Mutta ei nyt siis mitään kevyttä vanupukua kuitenkaan vai? :p
Entä tumput? Tarviiko pienet kädet kuitenkin laittaa lämpöisien tumppujen sisään? Iiiiik! Stressi! :D

:D

Ei pieni ylipukeminen vauvaa haittaa. Ennen vanhaan vauvalla oli aina villaista päällä, mummo sanoi että 50-luvulla kesähelteilläkin piti olla hirveesti päällä kun nukkui niin että vauva "melkein mätäni" sinne vaunuihin :D

Apua. Tuntuu että tuo varmaan saa jonkun lämpöhalvauksen jos minä hänet sinne puen :/ Täytyy siis vain kokeilla mikä on paras. Mutta ei nyt siis mitään kevyttä vanupukua kuitenkaan vai? :p
Entä tumput? Tarviiko pienet kädet kuitenkin laittaa lämpöisien tumppujen sisään? Iiiiik! Stressi! :D

no laittaisin ohkasen nauhallisen puuvillahatun,sisävaatteet ja haalarin päälle..mut en sitä pussia...tai sit jos makuupussiin niin silti kevyt haalari...vastasynsyneet kun eivät hikoile kun ei ole kunnon aineenvaihduntaakaan..parempi musta et on lämmin ku et vilustuu

Riippuu ihan tenavasta kuinka lämminverinen on. Ja onko tukkaa vai ei. Pään kauttahan haihtuu paljon lämpöä joten kylmäverisempi tyyppi voi myssyn tarvitakin. Aiemmin on pidetty myssyä myös siinä luulossa että korvat tarvii.
Jos huomenna on joku hillitön helle niin omalleni en ois laittanu =)
Etköhän sä huomaa jos meinaa paahtumaan alkaa.

Riippuu ihan tenavasta kuinka lämminverinen on. Ja onko tukkaa vai ei. Pään kauttahan haihtuu paljon lämpöä joten kylmäverisempi tyyppi voi myssyn tarvitakin. Aiemmin on pidetty myssyä myös siinä luulossa että korvat tarvii.

Tukkaa on kyllä. Ehkä sitte jonkun ihan ohuen myssyn laitan kuitenkin päähän, on itselläni ainakin sitten parempi olla kun paljaspäinen vastasyntynyt vaunuissa heti ekoilla lämpimillä keleillä ei kuulosta hyvältä omaan mieleen :D
Mutta on tosiaan vaikeat kelit pukea vauvaa. Lapsia on ennestäänkin mutta kaikki aiemmat syntyneet syksyllä/talvella :D

Tukkaa on kyllä. Ehkä sitte jonkun ihan ohuen myssyn laitan kuitenkin päähän, on itselläni ainakin sitten parempi olla kun paljaspäinen vastasyntynyt vaunuissa heti ekoilla lämpimillä keleillä ei kuulosta hyvältä omaan mieleen :D
Mutta on tosiaan vaikeat kelit pukea vauvaa. Lapsia on ennestäänkin mutta kaikki aiemmat syntyneet syksyllä/talvella :D

Helppoahan niitä on pois ottaa jos liikaa on. Kyllä sä sitten tiedät kun seisot siinä vaunujen vieressä :)