Jaaha, meidän aamu alkaa näköjään päivystyskäynnillä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Koiran kyllä on koulutettu mutta kun toi tyttö saa iskänsä luona kiusata kissoja niin se hiukan tekee hallaa mun yrityksille saada likka tajuamaan et meidän lemmikkejä ei kiusata. Ja kyllä tuo koira murisee ennen ku mitään tekee.


Luotatko siihen että ehdit murinan ja puremisen väliin?
Minä olen sitä mieltä että neljävuotias on jo niin iso ettei se kiusaa mitään! Siis ees halua, jos se on sille opetettu. Jotain vikaa jossain jos 4v. mielestä on hauskaa hakata eläimiä,ihan sama missä se on.
[/quote]

Hän haluaa leikkiä koiran kanssa. Ja onhan heillä ollut hauskaakin, kun tyttö on heitellyt koiralle palloa tai ovat repineet sellaista repimisislelua tms. Mutta ei taida tuo tyttö käsittää ettei koira jaksa riehua tällä säällä (eivät meinaan ole leikkineet helteiden alettua). Ja samaa mieltä mä olen siitä et jotain vikaa täytyy olla, ja mä tiedän mistä se vika tulee (tytön iskän luota).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Koiran kyllä on koulutettu mutta kun toi tyttö saa iskänsä luona kiusata kissoja niin se hiukan tekee hallaa mun yrityksille saada likka tajuamaan et meidän lemmikkejä ei kiusata. Ja kyllä tuo koira murisee ennen ku mitään tekee.


Luotatko siihen että ehdit murinan ja puremisen väliin?
Minä olen sitä mieltä että neljävuotias on jo niin iso ettei se kiusaa mitään! Siis ees halua, jos se on sille opetettu. Jotain vikaa jossain jos 4v. mielestä on hauskaa hakata eläimiä,ihan sama missä se on.

Hän haluaa leikkiä koiran kanssa. Ja onhan heillä ollut hauskaakin, kun tyttö on heitellyt koiralle palloa tai ovat repineet sellaista repimisislelua tms. Mutta ei taida tuo tyttö käsittää ettei koira jaksa riehua tällä säällä (eivät meinaan ole leikkineet helteiden alettua). Ja samaa mieltä mä olen siitä et jotain vikaa täytyy olla, ja mä tiedän mistä se vika tulee (tytön iskän luota).[/quote]

siis täh?
leikkiäkö se tyttö yritti vai hakkasi?
puhut kokoajan muuttaen niin tiedä miten oikein onkaan mennyt..
 
Hyvä jos tiedostat että lapsellas ei oo kaikki ok, mutta et sä voi kaikkea syytä vierittää lapsen isänkään niskoille. Kyllä sulla on ollut ihan yhtälainen velvollisuus opettaa lapsilles mikä on oikein ja mikä väärin ja että eläimiä ei kiusata, ei minkäänlaisia eläimiä. Jos lapses ois tämän opin kotoaan saanut, hän ei todellakaan kiusais eläimiä missään muuallakaan, huolimatta siitä onko siihen lupa vai ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
siis täh?
leikkiäkö se tyttö yritti vai hakkasi?
puhut kokoajan muuttaen niin tiedä miten oikein onkaan mennyt..

Tyttö hakkasi lelulla koiraa ja kun kysyin et miks niin teki niin tyttö vastas et halus leikkiä koiran kanssa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja .:
Hyvä jos tiedostat että lapsellas ei oo kaikki ok, mutta et sä voi kaikkea syytä vierittää lapsen isänkään niskoille. Kyllä sulla on ollut ihan yhtälainen velvollisuus opettaa lapsilles mikä on oikein ja mikä väärin ja että eläimiä ei kiusata, ei minkäänlaisia eläimiä. Jos lapses ois tämän opin kotoaan saanut, hän ei todellakaan kiusais eläimiä missään muuallakaan, huolimatta siitä onko siihen lupa vai ei.

Ihan kun mä en olis yrittänyt opettaa. Mut likka viettää isällään kuitenkin niin paljon aikaa et jos hän toisen mallin sieltä saa niin sitä on hemmetin hankala kitkeä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
siis täh?
leikkiäkö se tyttö yritti vai hakkasi?
puhut kokoajan muuttaen niin tiedä miten oikein onkaan mennyt..

Tyttö hakkasi lelulla koiraa ja kun kysyin et miks niin teki niin tyttö vastas et halus leikkiä koiran kanssa.

:laugh: :laugh: Sori :ashamed:

Siis koiraLLA vai koiran KANSSA.
 
4v on kuitenkin 4v, eri juttu kuin taapero. Kyllä sen ikäisen kanssa pitäis pystyä keskustelemaan. Miten lapsi sitten itse perustelee ton koiran kiusamisen, miksi tekee sitä? Hän kuitenkin ymmärtää että se on väärin, koiraa sattuuu ja tuosta seuraaa vielä rangaistuksiakin. Miksi terve 4v jatkaa silti tuota? Onko vastaavia ongelmia muissakin asioissa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja ?:
siis täh?
leikkiäkö se tyttö yritti vai hakkasi?
puhut kokoajan muuttaen niin tiedä miten oikein onkaan mennyt..

Tyttö hakkasi lelulla koiraa ja kun kysyin et miks niin teki niin tyttö vastas et halus leikkiä koiran kanssa.

:laugh: :laugh: Sori :ashamed:

Siis koiraLLA vai koiran KANSSA.

No mulla kävi sama ajatus mielessä, mutta ihan koiran kanssa.
 
Hän haluaa leikkiä koiran kanssa. Ja onhan heillä ollut hauskaakin, kun tyttö on heitellyt koiralle palloa tai ovat repineet sellaista repimisislelua tms. Mutta ei taida tuo tyttö käsittää ettei koira jaksa riehua tällä säällä (eivät meinaan ole leikkineet helteiden alettua). Ja samaa mieltä mä olen siitä et jotain vikaa täytyy olla, ja mä tiedän mistä se vika tulee (tytön iskän luota).[/quote]


Isäkö se opettaa tytölle et elukoita pitää hakata? Jostaki syystä mulle tuli mieleen sellanen et en minä ku muut...

 
Alkuperäinen kirjoittaja koiranomistaja:
4v on kuitenkin 4v, eri juttu kuin taapero. Kyllä sen ikäisen kanssa pitäis pystyä keskustelemaan. Miten lapsi sitten itse perustelee ton koiran kiusamisen, miksi tekee sitä? Hän kuitenkin ymmärtää että se on väärin, koiraa sattuuu ja tuosta seuraaa vielä rangaistuksiakin. Miksi terve 4v jatkaa silti tuota? Onko vastaavia ongelmia muissakin asioissa?

Ei oo mitään muuta ongelmaa. Mut hän vaan ilmeisesti yrittää sillä tavalla saada koiran huomion tms.
 
No jos se lapsen isä on se ongelma etkä voi sille mitään, niin silloinhan teilläkin, lapsellas ja koirallas, se ongelma vaan on ja pysyy! Ja koska tuo tilanne ei tule muuttumaan niin eikö olisi turvallisempaa lopettaa nyt, ennen kuin on käynyt mitään pahempaa?

Mä en usko että se isän syyttely helpottaa saati auttaa mitenkään siinä vaiheessa kun lapselle sattuu tosi pahasti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Isäkö se opettaa tytölle et elukoita pitää hakata? Jostaki syystä mulle tuli mieleen sellanen et en minä ku muut...

No en mä ole noin sanonut missään vaiheessa. Vaan että tyttö saa ilmeisesti kiusata isänsä luona olevia kissoja ja ettei siihen kiusaamiseen puututa. Koska aina silloin tällöin kun tyttö tulee sieltä kotiin, hänellä on kädessä naarmu jonka mä tunnistan kissan naarmuks, kysyn miksi hänellä on raapale kädessä ja tyttö vastaa kiusanneensa kissaa iskän luona.
 
Jos ja kun kaikki kasvatus keinot on koiraan ja lapseen käytetty ja edelleen tapahtuu tälläistä, minun mielestä ei ole muuta mahdollisuutta kuin pitää koira ja lapsi erillään. Koira ulos tai vähintään toiseen huoneeseen. Ja jos koira ja lapsi samassa tilassa on heitä pystyttävä valvomaan niin tarkasti ettei lapsi pääse koiraa kiusaamaan. Jos nämä toimenpiteet eivät ole syystä tai toisesta mahdollisia koiralle etsittävä uusi koti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

Tollanen kakara kuuluu häkkiin.

 
Alkuperäinen kirjoittaja fifiia:
Jos ja kun kaikki kasvatus keinot on koiraan ja lapseen käytetty ja edelleen tapahtuu tälläistä, minun mielestä ei ole muuta mahdollisuutta kuin pitää koira ja lapsi erillään. Koira ulos tai vähintään toiseen huoneeseen. Ja jos koira ja lapsi samassa tilassa on heitä pystyttävä valvomaan niin tarkasti ettei lapsi pääse koiraa kiusaamaan. Jos nämä toimenpiteet eivät ole syystä tai toisesta mahdollisia koiralle etsittävä uusi koti.

juuri näin
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryysyrannan rinsessa:
Ei mene mun kaaleen että koiranpuremista puolustellaan MILLÄÄN. Jos koira on ehdollistettu siihen että lapsi on ylempi arvoinen niin se ei pure vaikka lapsi vieressä häärii, ja vaikka päälle kaatuisi.

Koiralle nappi otsaan, tai vaihtoehtoisesti uusi koti.
Johan on kumma kun koiralla isompi arvo kuin lapsella talossa.

Kannattais lukea Cesar Millanin koiraoppaita. Sielläkin asia nro 1 on se että jos koira puree lasta, koira lähtee.

Vähän eri asia häärätä vieressä tai vahingossa kaatua päälle kuin hakata toista namaan kovilla leluilla.


Mistäs sä tiedät mitä se lapsi on tehny, jos et kerran edes nähnyt oliko se puraisu vai raapaisu? :O Toinen asia mitä ihmettelen: Miten pystyit palstailemaan jos et kerran pystynyt menemään katsomaan kuinka lapselle kävi kun piti vahtia kuopuksen leikkejä? Eihän se huomio silloinkaan siinä kuopuksessa ollu, niin olisin kyllä itse laittanut lapsen haavojen tarkistamisen palstailun edelle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
..silloin tällöin kun tyttö tulee sieltä kotiin, hänellä on kädessä naarmu jonka mä tunnistan kissan naarmuks, kysyn miksi hänellä on raapale kädessä ja tyttö vastaa kiusanneensa kissaa iskän luona.

Hei, jos tosiaan menee sanatarkasti noin, että tyttö ihan oikeasti tiedostaa kiusanneensa, niin minulle sellainen antaa viitteitä, että se "leikin" (eläimen kanssa) pihvi onkin juuri kiusaaminen.

Jos näin on, lienee ongelmasi kokonaisuus huomattavati hankalampi.
 
Hitsi, pakko kommentoida vielä tähän ketjuun ennen kuin häivyn.

Ensinnäkin: mä oletin että koiran rankaiseminen oli itsestään selvää, enkä siksi keskittynyt siihen. Ongelma kuitenkin on tytön käyttäytymisessä.

Meidän koira tuli meille kun vanhempi poika oli 4-vuotias. Eikä hänelle tullut mieleenkään kiusata koiraa. Mutta koirapa luuli alkuun että sen kuuluu paimentaa poikaa. Heti kun poika innostui juoksemaan, niin koira meni ottamaan polvitaipeesta kiinni. Ei siis purrut, vaan koitti estää poikaa juoksemasta.

Ongelma ratkaistiin lopulta sillä, että pistin pojan "kouluttamaan" koiraa. Eli istuttamaan jne. Palkaksi tottelevaisuudesta poika antoi koiralle namupalan. Hiljalleen koira ymmärsi että myös poika on hänen laumanjohtajansa ja paimentaminen loppui.

Tuli mieleeni että mitä jos jatkuvan kieltämisen sijaan koittaisitte opettaa tyttöä olemaan koiran kanssa fiksusti? Siis just niin, että tyttö saisi myös "kouluttaa" koiraa namupalojen kanssa, antaa sille ruokaa, ehkä jopa vähän taluttaa ulkona, heittää keppiä jne. Jos kerran tyttö haluaa leikkiä koiran kanssa, niin ehkä auttaisi jos ja kun tyttö oppisi miten koiran kanssa leikitään oikein.
 
Koira tarvitsee rauhallisen paikan missä sitä ei kiusata. Antakaa koira sellaiseen kotiin missä se saa olla rauhassa. Meillä lapsia ja koira eikä ikinä kukaan ole koiraa kiusannut.
 

Yhteistyössä