Jaaha, meidän aamu alkaa näköjään päivystyskäynnillä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Essie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mie kyllä antaisin koiran parempaan kotiin,kerta tyttö ei opi. Tai annoinkin, meillä oli tipsu,joka ei jaksanu pientä alle 2v.lasta yhtään,puras sitten naamasta,ku oli rauhassa makoilemassas ja tyttö käytti sitä tyynynä. Annettiin se parempaan kotiin,jossa saa rauhassa olla. Nykyset koirat on sen verran isoja ja lasten kans kasvaneita,että ne tukkii ittensä aina sinne missä lapsetkin, toki meillä lapset on jo niin "isoja" että tietävät mitä saavat tehdä ja mitä ei. Eivät siis härki,töki tai kiusaa koiria..
 
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

harvinaisen huonosti koulutettu koira jos tuollaisesta ärähtää heti..
varoitus murinat sun muut ja lapsi perheessä koiran pitää olla ettei pienestä hätkähdä SILLÄ LAPSI VOI VAHINGOSSA OSUA KOIRAAN OLLESSA VIERESSÄ ja naps koira onkin heti päässä kiinni!

No tuo koira on yllättävän fiksu, kyllä se tajuaa et mikä on likalta tahallista ja mikä tahatonta. Kyllä tyttö saa ihan koiran vieressä leikkiä rauhassa ja jos vahingossa koiraan osuu niin koira vaan pikkasen hivuttautuu kauemmas. Ja voin sanoa et eipä se koira ärähtänyt ekasta lyönnistä vaan kyllä toi tyttö tais ehtiä muutaman kerran mottasemaan...
 
Mun mielestä vaihtoehtoja on kaksi:

a) Lapsi kuriin. Ei 4 v ole mikään vauva enää, vaan tajuaa tasan tarkkaan olla kiusaamatta koiraa.

b) Koira pois, jos sen ei anneta olla rauhassa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
No onneks me muutetaan ens kuussa ja sit koiralle saa vaikka koirankopin takapihalle.

Perhekoira ei välttämättä hyvin siellä viihdy, kun on tottunut olemaan laumassa...

Tää meidän koira vois ehkä viihtyäkin, sillä on kuitenkin niin kuuma sisällä. Mut tietty pitäisin terassin oven auki ja ottaisin koiran sisälle heti kun haluaa. Mut toi uusi kämppä on nii paljon isompi et sinne saa kyllä koiralle sisällekin vaikka aidattua oman sopen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

harvinaisen huonosti koulutettu koira jos tuollaisesta ärähtää heti..
varoitus murinat sun muut ja lapsi perheessä koiran pitää olla ettei pienestä hätkähdä SILLÄ LAPSI VOI VAHINGOSSA OSUA KOIRAAN OLLESSA VIERESSÄ ja naps koira onkin heti päässä kiinni!

No tuo koira on yllättävän fiksu, kyllä se tajuaa et mikä on likalta tahallista ja mikä tahatonta. Kyllä tyttö saa ihan koiran vieressä leikkiä rauhassa ja jos vahingossa koiraan osuu niin koira vaan pikkasen hivuttautuu kauemmas. Ja voin sanoa et eipä se koira ärähtänyt ekasta lyönnistä vaan kyllä toi tyttö tais ehtiä muutaman kerran mottasemaan...
pointtini olikin MURINA.koiran pitää varoittaa ennenkuin käy kiinni!
ja ette ole laittanut koiraa oikeaan järjestykseen,se on perheen alin ja ei saa purra missään tilanteessa.
molemat teillä KUNNON KOULUTUKSEEN koira sekä lapsi!
 
Valitettavasti minusta olisi oikein koiraa kohtaan taata sille rauha, jos se ei teidän perheessänne onnistu niin, että kaikilla on hyvät oltavat, ehkä toisessa perheessä.

Joskus ihmisten ja eläinten kemiat eivät vain kohtaa. :/
 
Onko lapsesi kiusannut koiraa alusta asti vai onko se alkanut myöhemmin? Olisiko takana mustasukkaisuutta, teillä kun tuntuu olevan sitten lisäksi vielä vauva? Mikä on se syy, että rangaistuksista huolimatta 4-vuotias jatkaa kiusaamista, se olisi tärkeää selvittää.
 
Voi olla että itekin etsisin koiralle toisen kodin. Ei siksi että puri, vaan koska lapsi kiusaa koiraa jatkuvasti. Ja aikuiset eivät ehdi vahtia tilannetta. Ei koiralla voi olla mukavaa, kun jatkuvasti kiustaan eikä saa olla rauhassa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
No onneks me muutetaan ens kuussa ja sit koiralle saa vaikka koirankopin takapihalle.

Perhekoira ei välttämättä hyvin siellä viihdy, kun on tottunut olemaan laumassa...

Tää meidän koira vois ehkä viihtyäkin, sillä on kuitenkin niin kuuma sisällä. Mut tietty pitäisin terassin oven auki ja ottaisin koiran sisälle heti kun haluaa. Mut toi uusi kämppä on nii paljon isompi et sinne saa kyllä koiralle sisällekin vaikka aidattua oman sopen.

pakko sanoa että sen käytös voi muuttua vielä pahemaksi jos tungette tarhaan ja otatte sisälle,taas tarhaan yms.se pitää tehdä myös kunnon koulutusta käyttäen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Rummuntekijä:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
No onneks me muutetaan ens kuussa ja sit koiralle saa vaikka koirankopin takapihalle.

Perhekoira ei välttämättä hyvin siellä viihdy, kun on tottunut olemaan laumassa...

Tää meidän koira vois ehkä viihtyäkin, sillä on kuitenkin niin kuuma sisällä. Mut tietty pitäisin terassin oven auki ja ottaisin koiran sisälle heti kun haluaa. Mut toi uusi kämppä on nii paljon isompi et sinne saa kyllä koiralle sisällekin vaikka aidattua oman sopen.

Toivotaan, että onnistuu :)

Mutta älkää liian kauan yrittäkö, jos ei pelitä.
 
Meillä on lapselle toitotettu, että jos kiusaat koiraa, niin se voi napauttaa ja se ei silloin ole koiran vika. Kyllä koirallakin on oikeus itseään puolustaa, ihan kuin meillä ihmisilläkin tiettyyn pisteeseen asti.
Meillä on koiria joita ei todellakaan kannata kiusata, ne voi napata ja siitähän se lapsi aika nopeasti oppii, mitä voi tehdä ja mitä ei voi tehdä, niin minäkin olen pienenä oppinut.

Itse olen elänyt koko elämäni koirien parissa ja toiset koirat voi laittaa vaikka solmuun, mutta toisia taas ei, mutta ei se sitä tarkoita että ne koirat välttämättä olisivat mitenkään luonnevikaisia.

Meillä jos esim. joku koira härkkii toista koiraa ja toinen ärähtää niin minä vaan kehun ja sama juttu jos lapsi härkkii koiraa ja koira ärähtää, niin ei se koira siitä toruja saa, enempi mä kehun, että niin sitä pitää ja lapselle sitten ne torut, että niin ei saa tehdä, ei koira tykkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aa:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Alkuperäinen kirjoittaja mai:
Kyllä meillä lähtis koira jos lasta puris... Entä sit seuraavalla kerralla, purasee vähän pahemmin ja silloinki lapselle vaan sanotaan että ei saa mennä lähelle...

No ei koiraa pois laiteta pois tytön tyhmyyden takia. Se että mä tytölle monta kertaa päivässä selitän et koiraa ei kiusata silloin kun se lepää ja tyttö silti tekee noin, ei ole silloin koiran vika. Eri asia se olisi silloin jos koira alkaisi näykkimään kun likka esim vaan kävelee ohi tai ilman syytä kävis päälle.

harvinaisen huonosti koulutettu koira jos tuollaisesta ärähtää heti..
varoitus murinat sun muut ja lapsi perheessä koiran pitää olla ettei pienestä hätkähdä SILLÄ LAPSI VOI VAHINGOSSA OSUA KOIRAAN OLLESSA VIERESSÄ ja naps koira onkin heti päässä kiinni!

No tuo koira on yllättävän fiksu, kyllä se tajuaa et mikä on likalta tahallista ja mikä tahatonta. Kyllä tyttö saa ihan koiran vieressä leikkiä rauhassa ja jos vahingossa koiraan osuu niin koira vaan pikkasen hivuttautuu kauemmas. Ja voin sanoa et eipä se koira ärähtänyt ekasta lyönnistä vaan kyllä toi tyttö tais ehtiä muutaman kerran mottasemaan...
pointtini olikin MURINA.koiran pitää varoittaa ennenkuin käy kiinni!
ja ette ole laittanut koiraa oikeaan järjestykseen,se on perheen alin ja ei saa purra missään tilanteessa.
molemat teillä KUNNON KOULUTUKSEEN koira sekä lapsi!

Koiran kyllä on koulutettu mutta kun toi tyttö saa iskänsä luona kiusata kissoja niin se hiukan tekee hallaa mun yrityksille saada likka tajuamaan et meidän lemmikkejä ei kiusata. Ja kyllä tuo koira murisee ennen ku mitään tekee.
 
Ja tää on toinen kerta vasta kun tytölle tuli edes minkää sortin jälkeä, yleensä toi koira vaan haukkuu ja murisee vastaavassa tilanteessa, ja se on riittänyt likalle muistutukseks ettei kiusata, mut ei näköjään tällä kertaa.
 

Koiran kyllä on koulutettu mutta kun toi tyttö saa iskänsä luona kiusata kissoja niin se hiukan tekee hallaa mun yrityksille saada likka tajuamaan et meidän lemmikkejä ei kiusata. Ja kyllä tuo koira murisee ennen ku mitään tekee.[/quote]

Luotatko siihen että ehdit murinan ja puremisen väliin?
Minä olen sitä mieltä että neljävuotias on jo niin iso ettei se kiusaa mitään! Siis ees halua, jos se on sille opetettu. Jotain vikaa jossain jos 4v. mielestä on hauskaa hakata eläimiä,ihan sama missä se on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Ja tää on toinen kerta vasta kun tytölle tuli edes minkää sortin jälkeä, yleensä toi koira vaan haukkuu ja murisee vastaavassa tilanteessa, ja se on riittänyt likalle muistutukseks ettei kiusata, mut ei näköjään tällä kertaa.

Mitäs sitte teet,ku tulee se kolmas kerta..?
 
Ei kuulosta ihan normaalilta lapselta, jos kiusaa eläimiä mennen tullen. Vaikka kuinka ois isän "lupa", silti. Yleensä lapsen ja ihmisen empatiakyky estää vahingoittamasta pienempää ja heikompaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja apsis:
Koiran kyllä on koulutettu mutta kun toi tyttö saa iskänsä luona kiusata kissoja niin se hiukan tekee hallaa mun yrityksille saada likka tajuamaan et meidän lemmikkejä ei kiusata. Ja kyllä tuo koira murisee ennen ku mitään tekee.


Luotatko siihen että ehdit murinan ja puremisen väliin?
Minä olen sitä mieltä että neljävuotias on jo niin iso ettei se kiusaa mitään! Siis ees halua, jos se on sille opetettu. Jotain vikaa jossain jos 4v. mielestä on hauskaa hakata eläimiä,ihan sama missä se on.
[/quote]

tai siis miten voit luottaa siihen että ehdit,ku et tänäänkään ehtinyt?
 
Alkuperäinen kirjoittaja mene ittees:
Ei kuulosta ihan normaalilta lapselta, jos kiusaa eläimiä mennen tullen. Vaikka kuinka ois isän "lupa", silti. Yleensä lapsen ja ihmisen empatiakyky estää vahingoittamasta pienempää ja heikompaa.

näin se on ettei se aloittajan kuri nyt ole oikein kohdalla ei lapsella eikä koiralla..
elikäs odotan sitä päivää kun tulee aloitus koira puri lapselta käden,no lapsi ite sitä kerjäs.
 

Yhteistyössä