jaaha 8vuotias lapseni hakaksi oveen reikiä, ei kotivakuutusta. mitäs tästä seuraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haisuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"haisuli"

Vieras
olen aika vihainen, paljonko tuo tlee maksaa minulle? minkä rangaistuksen asetan lapselleni? meni jo peliaika ja karkkipäivä. mä en voinut mennä makkariin kun se ois hyökännyt min kimppuun sen ison lelun kanssa millä hakkasi ovea, ja pelkäsin että saan iskun silmääni(näin on käynyt joskus). en vain tajunnut että se jaksaa lyödä niin kovaa että saa reikiä aikaiseksi.

lapsella on adhd ja impulsiivisuus on ollut aina iso ongelma(lääkitys auttaa mutta sen teho alkaa laantuu iltapäivästä) muulla ei ole niin paljon ollut vaikutusta.

yleensä nää saa alkuunsa jostain aivan typerästä kinastelusta,aivan turhista asioista. siis alkaa tappelee sisaruksensa kanssa,eikä silloin teho järkipuhe(kumpaankaan,mutta ei ainakaan tähän isompaan) joten poistin isomman tilanteesta jolloin alkoi riehua enempi, pidin kiinni(ja annoin mahdollisuuden rauhoittua) mutta kun näytti siltä että alkaa yrittää potkia mua,niin siirsin hänet makkariin jäähylle. ja tässä oli lopputulos.

tällänen tuo on ollut kauan.. mutta ny on vielä isän pois muutto juuri takana. ja tässä varmaan yksi syy miksi mies lähti, "ihana" perhe-elämä. yhtä tappelua ja riehumista muksujen puolelta(tai siis yksikseenhän nuo on aika helppoja jos ei tartte isomman kanssa mennä kuapoille tms. mutta yhdessä ovat aika hankalia)

*ja ei tartte saarnaa kaikki apu on haettu mitä voi hakea, paitsi ny pitäis varmaan kokeilla lääkkeen nostoa. mutta isoin anti on ollut se että meidän pitää vaan ymmärtää ja jaksaa olla johdonmukaisia ja plaa plaa plaa. ja aina kun sanoi ammattilaisille että haluaisi muutosta tähän niin sellaista taikasauvaa ei ole. ajan kanssa sitten pikku hiljaa.*

Jos se on sellainen perus valkoinen sisäovi, niin uuden saa n. viidelläkympillä. Eli ei taitais edes kotivakuutuksen omavastuu ylittyä.

Jälkiseuraumuksiin tai selviytymiseen en valitettavasti osaa antaa neuvoa. :(

Asutte vuokralla? Ilman kotivakuutusta? Jos syttyy tulipalo, niin mitäs sitte? Tajuatko myös sen, että jos teillä ei ole kotivakuutusta, niin te korvaatte omista rahoista mahdollisesti koko asunnon, rappukäytävän, rivarissa sitten naapuriasunnon jne? Jos nekin palaa??

Minäkii hajotin joskus asunnosta oven. Tai veli teki alku reiän ja mä vähän suurensin sitä. Mut kun muutettiin pois siitä(asuttiin vuokralla), niin ei tullu mitään kyselyä, kun se meni muutenkin täysremonttiin.

Ja sisko hajotti asunnosta vessan oven kahvan, veti sitä yhen toisenkaa molemmat eri suuntiin ja sit oven karmin. Huoltomiehet kävi korjaamassa kun kävivät siellä jonkun toisen jutun takia.

Väärin, omat vahingot maksaa itse. Taloyhtiön vakuutus muiden.

Siskopuoleni (narkkari) poltti yksiönsä. Joutui maksamaan koko asunnon itse, vaikka asui vuokralla. Eli meni ihan täysremonttiin ja kaikki kulut tulivat vuokralaiselle. Joutui myös maksamaan muistaakseni noin 6000e paikkeilla taloyhtille siitä, että tuhosi rappukäytävää ja kaksi viereistä asuntoa kärsi savuhaitoista.

ihanko totta joutuu ite maksaa jos esim.tulipalo iskee? luulisi että taloyhtiöllä olis vakuutuksen senkin varalta?

no kotivakuutusta ei ole kun ikinä ei oo sattunut mitään miksi sitä ois tarvinnut niin olen ajatellut että ihan turhaan niitä vakuutusmaksuja maksaa. etenkin kun kuvittelin että tottakai vuokran antajalla on vakuutus.

*tyhmä minä*

Alkuperäinen kirjoittaja Ovessa reikä;27895392:
Minäkii hajotin joskus asunnosta oven. Tai veli teki alku reiän ja mä vähän suurensin sitä. Mut kun muutettiin pois siitä(asuttiin vuokralla), niin ei tullu mitään kyselyä, kun se meni muutenkin täysremonttiin.

Ja sisko hajotti asunnosta vessan oven kahvan, veti sitä yhen toisenkaa molemmat eri suuntiin ja sit oven karmin. Huoltomiehet kävi korjaamassa kun kävivät siellä jonkun toisen jutun takia.

Häh. Mikä teidän perhettä oikein vaivaa...

[QUOTE="haisuli";27898773]ihanko totta joutuu ite maksaa jos esim.tulipalo iskee? luulisi että taloyhtiöllä olis vakuutuksen senkin varalta?

no kotivakuutusta ei ole kun ikinä ei oo sattunut mitään miksi sitä ois tarvinnut niin olen ajatellut että ihan turhaan niitä vakuutusmaksuja maksaa. etenkin kun kuvittelin että tottakai vuokran antajalla on vakuutus.

*tyhmä minä*[/QUOTE]

Vuokranantaja ei voi ottaa vakuutusta vuokralaisen puolesta.

Byggmaxista sellaisen peruslaakaoven saa 35 euroon.

Kotivakuutus olisi kyllä hyvä olla... Ei se vuokranantajalle kuulu, sinähän siinä asut ja vastaat vahingoista.

[QUOTE="haisuli";27898773]ihanko totta joutuu ite maksaa jos esim.tulipalo iskee? luulisi että taloyhtiöllä olis vakuutuksen senkin varalta?

*tyhmä minä*[/QUOTE]

Riippuu aivan siitä tulipalon syystä. Jos se syttyy omasta syystä, niin eipä taloyhtiö sitä maksele. Jos taas se syttyy vaikka jostain viallisesta jutusta, joka on taloyhtiön vastuulla, niin sitten taloyhtiön vakuutus makselee.

täytyy alkaa varmaan tänään jo kattelee noita vakuutuksia ja vertailee. vai onko jollain ehdottaa sellasta mikä sit kattais vesivahingotkin? siis sillein että ei ois pelkkää tulipaloa varten ja mitä ne maksaakin. että sitä osaa olla uuno tälläsissä asioissa.

http://www.lahitapiola.fi/www/Yksityisasiakkaat/Vakuutukset/Koti/Kerros-+ja+rivitalo/etusivu.htm

sivuilla sanotaan näin Kerros- ja rivitalo Sinulle riittää irtaimistovakuutus.

Mun mielestä nuo kotivakuutukset ei edes ole ihan hirmuisen kalliita. Toki vertailu aina kannattaa! Meillä Pohjantähdessä, enkä ole yhtään katunut, että siellä on. Ifiä en voi suositella! Jos tähän haluat jotain suosituksia joistain vakuutusyhtiöistä. ;)
Meillä kerran mies hajotti oven, kun yksi lapsista oli lukittautunut vessaan, eikä osannut avata sitä enään ja ulkopuolelta ei sitä auki saanut. Lapsi oli siis tosi pieni ja paniikin iskiessä ei saanut avattua. Se ovi maksoi meille n. 40€. Ei siis mikään kauheen kallis.
Kovasti jaksamista ap:lle!! Oon niin järkyttynyt tuosta, että apua ei saa, vaikka sitä hakee!!

Tulipalon lisäksi toinen isoja kuluja aiheuttava juttu on vesivahinko. Jos sun pesukone päästää vedet lattialle tai akvaario särkyy tjs. kotivakuutus todennäköisesti pelastaa sut pitkältä velkahelvetiltä. Meille kotivakuutus on korvannut yhden varastetun pyörän ja hajonneen pakastimen (sisältöineen). Yhteensä näistä on saatu korvausta useamman vuoden vakuutusmaksujen verran, joten minusta ei tunnu yhtään pahalta maksella niitä vakuutusmaksuja.

[QUOTE="Vieras";27898944]Mun mielestä nuo kotivakuutukset ei edes ole ihan hirmuisen kalliita. Toki vertailu aina kannattaa! Meillä Pohjantähdessä, enkä ole yhtään katunut, että siellä on. Ifiä en voi suositella! Jos tähän haluat jotain suosituksia joistain vakuutusyhtiöistä. ;)
Meillä kerran mies hajotti oven, kun yksi lapsista oli lukittautunut vessaan, eikä osannut avata sitä enään ja ulkopuolelta ei sitä auki saanut. Lapsi oli siis tosi pieni ja paniikin iskiessä ei saanut avattua. Se ovi maksoi meille n. 40€. Ei siis mikään kauheen kallis.
Kovasti jaksamista ap:lle!! Oon niin järkyttynyt tuosta, että apua ei saa, vaikka sitä hakee!![/QUOTE]

no ollaanhan me lääkitys saatu ja sillä tavalla itseluottamusta kun lastenpsykiatrikin sanoo että syy ei ole vanhemmissa. ja tietty lausunnot helpottaa arkea kun saa lapselle tukitoimia kouluun.

mutta olin minä itsekkin pettynyt kun kuvittelin että kun pääsemme avun piiriin niin saamme ne keinot käyttöön millä saadaan muutettua arkeamme paljon helpommaksi, olihan se pettymys että sellaisia keinoja ei ole millä asiat muuttuisi äkkiä, tottakai kaikki se mitä lapsen kanssa tehdään kantaa hedelmää, mutta aikaahan se vaatii. ei mikään muutu sormia napsauttamalla.

mies lähti kun halusi eroon perhehelvetistä, syynä kuulemma mun nalkutus ja koko härdelli. mutta älkää tuomitko miestä, ymmärrän hänen väsymyksensä ja toivon että muutaman kuukauden yksin asuminen riittäisi hänelle toipumiseen. jos ei niin sittenhän asialle ei voi mitään. surullistahan se on kaikin puolin. ei lapsikaan itelleen mitään mahda, ja minäkin olen väsymyksen takia nalkuttanu miehelle milloin mistäkin turhan päiväisestä.

on se mies kuitenkin aika paljon lapsia hoitanut, tosin vain yhtä kerrallaan.

on tässä se hyvä puoli ollut että tämä on vahvistanut sidettäni lapsiin, joten vaikka on hankalaa niin mä en luovuta, eiköhän tämä tilanne parissa vuodessa ala helpottaa :D uskon niin, koska viimeisen kahden vuoden aikana on tullut jo paljon muutosta helpompaan suuntaan. viimestään sit helpottaa ku pikkusin menee muutaman vudoen päästä kouluun(hän on ihan normaali) niin voi sitte hän ulkoilla itsekseen yms. sithän mä vaan juon kahvia ja kuuntelen lintujen laulua :)

Yhteistyössä