jaaha 8vuotias lapseni hakaksi oveen reikiä, ei kotivakuutusta. mitäs tästä seuraa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "haisuli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mutta onko niillä lapsilla joku hätä kun tuollaista tekevät. Ymmärrän, että heillä on ollut heikko isä, joka ei jaksanut kasvattaa. Mutta pitäisi tuon ikäisen jo ymmärtää, mitä ei saa tehdä.

Haet kotivakuutuksen NYT ja tuo vahinko tapahtuu myöhemmin.

kiitos,mutta ei kiitos, en ala valehtelemaan vaan maksan tuon oven omasta pussistani ja lapsi saa jotenkin korvata aiheuttamaansa vahinkoa,vaikka sitten sillä että tyhjentää tiskikoneen muittenkin vuorolla ja vie roskia. vaikka ei se välttämättä käytökseenv aikuta mutta tietääpä että joutuu korvaamaan jos rikkoo jotakin.

mutta onko niillä lapsilla joku hätä kun tuollaista tekevät. Ymmärrän, että heillä on ollut heikko isä, joka ei jaksanut kasvattaa. Mutta pitäisi tuon ikäisen jo ymmärtää, mitä ei saa tehdä.

joo se hätä on adhd:sta johtuva impulsiivisuus! ja nyt tämä isän pois muutto tietysti vaikuttaa kaikkiin. plus että mä tein virhearvion,yleensä makkari jäähy tuolla ad lapsella rauhottaa lähes välittömästi hänen olonsa(ei osa aitse poistua tilanteista jotka kuohuttaa,mutta kun hänet saa pois siitä niin rauhoittuu yleensä aika nopeesti). mutta tällä kertaa olisi pitänyt pitää sylissä.

eikä lapsilla vaan lapsella. ei noilla muilla ole tälläisiä ongelmia. on isä siihen asti hoitanut osansa mallikkaasti,kunnes lähti. en tiedä,joku voi katsoa sen heikkoudeksi, mutta minä en. harmittavaa kyllä.

[QUOTE="Vieras";27899124]Kotivakuutuksen oma vastuu on yleensä paljon suurempi, kun tuon oven uusiminen. Joten tässä tapauksessa ei ehkä ole hyötyä siitä.[/QUOTE]

totta, minä jotenkin ajattelin että tollanen ovi maksaisi sen 150-200e.. mutta ne on näköjään aika halpoja.

[QUOTE="vieras";27899123]Väärin, jos aiheutat vahinkoa muihin asuntoihin, maksat ne itse. Kaveri joutui maksamaan aiheuttamansa vesivahingot 2 kerrosta alaspäin. Ei tietenkään ole niin paljon rahaa, joten velkaa loppuelämäksi niin paljon, ettei koskaan saa maksettua. Ja ei ollut vakuutusta hänellä.[/QUOTE]

Ja vakuutusyhtiöt ovat uusineet ehtojaan, että vakuutus ei korvaa kännissä suihkuun nukahtaneen aiheuttamia vesivahinkoja, vaikka se vakuutus löytyisikin.

Ei ole kalliita kotivakuutukset. Viime viikolla tein uuden sopimuksen. Asutaan puurivitalossa 4h+k ja vakuutus maksaa n.65€/vuosi, sisältää irtaimiston lisäksi myös vastuuvakuutuksen, joka korvaa alle 12v. lapsen aiheuttamat vahingot jos esim. naarmuttaa naapurin autoa parkkipaikalla tai heittää pallon ikkunasta.

• Tykkää
Reactions: Minuli
[QUOTE="vieras";27899214]Ja vakuutusyhtiöt ovat uusineet ehtojaan, että vakuutus ei korvaa kännissä suihkuun nukahtaneen aiheuttamia vesivahinkoja, vaikka se vakuutus löytyisikin.[/QUOTE]

no ei pelkoa että täällä kukaan kännissä suihkuun nukahtais(miten sekin olis edes mahdollista). ajattelin tolla vesi vahingolla lähinnä astianpesukonetta ja akvaariota

En tiedä korvaako kotivakuutus automaatisesti tollasta.. Mutta kotivakutukseen liitetty vastuuvakuutus sitten taas kattaa just esim vuokrakämpälle käyneet tai lapsen muille aiheuttamat vahingot yms "omat mokat"(jotka ei oo syntyneet ihan törkeästä laiminlyönnistä). En ymmärrä miten joku uskaltaa elää ilman perusvakuutuksia, että suosittelen ap:n menemään samantien netin kautta vertailemaan ja ottamaan itselleen vakuutuksen ennenkuin sattuu jotain isompaa!

Itse olen nimenomaan kotivakuutuksessa ollut tarkka, että korvaa lasten toilailuja. Kun noille kullannupuille juolahtaa kaikenlaista mieleen aina toisinaan :whistle:
Lisäksi oikeuskuluvakuutus ei maksa siihen päälle paljonkaan, joten olen pitänyt sitäkin aina.
Minulla on irtaimisto vakuutettu muistaakseni 65 000 eurolla, ja normisysteemit muutenkin. Hintaa alle 200€/vuosi.

[QUOTE="haisuli";27899250]no ei pelkoa että täällä kukaan kännissä suihkuun nukahtais(miten sekin olis edes mahdollista).[/QUOTE]

Itsekkin juon yleensä kohtuudella, joten tämä myös tuntuu kummalta. Mutta on ihan oikeesti aika yleistä. Juuri oli Turun Sanomissa juttua, miten ylioppilaskylässä nämä kännissä suihkuun nukahtaneet on oikeen ongelma.

Mutta ei välttämättä kannata heti uusia, jos se rikkinäinen ovi ei itseä häiritse. Jos olet yksityisellä vuokralla ja vuokranantaja myy asunnon. Niin tällöin et välttämättä joudu ostamaan uutta ovea, koska uusi ostajahan lupaa ostaa asunnon nykyisessä kunnossa (ellei rupea vaatimaan sitä ostohetkellä että ostetaan kunhan korjaatte tuon)

Kun itse muutin vuokrakämpästä pois oli vuokraisäntä juuri myynnyt asunnon. Lopputarkastus oli sellainen hyvin pikainen kun totesi että tässä kunnossahan se uusi lupasi tämän ostaa

Tuo ovi ei varmasti ole kovin kallis, kuten muiden arvioista voi päätellä. Mutta hanki hyvä ihminen nyt heti se kotivakuutus tulevaisuuden varalle. Sulla on impulsiivinen adhd-lapsi! Muutenkin kotivakuutus kannattaa olla (koska koskaan ei tiedä, mitä sattuu), mutta impulsiivisen adhd-lapsen kanssa tuo enemmän kuin kannatta... Eli nyt vakuutusta hoitamaan!

Ota nyt ainakin vastuuvakuutus. Jos lapsi on noin impulsiivinen muuallakin ja aiheuttaa tuhoa, niin vastuuvakutus korvaa sen.

Ja kuten joku jo ehdottikin, niin ota myös kotivakuutus. Se ei maksa paljoa, kun olet vuokralla. Ei ne siellä tiedä, koska vahinko on tapahtunut. Teet ilmoituksen myöhemmin. Tosin väliovet eivät ole kalliita, joten omavastuu voi olla isompi summa.

[QUOTE="haisuli";27899209]veronmaksajien elättejä? ei kyse ole kyvyttömyydestä vaan siitä etten ole kokenut tarvitsevani sitä. ei ole pakko olla[/QUOTE]

Anteeksi, mutta pakko puuttua tähän lauseeseen. Kuka AIKUINEN ihminen voi ajatella noin, ettei koe tarvitsevansa kotivakuutusta!?!? Kun minä olin teini-ikäinen asunnossamme syttyi tulipalo ja koko kuuden hengen rivitaloasunto paloi maantasalle. Syy ei ollut meidän, vaan palo lähti liesituulettimen oikosulusta, joten kaikki asukkaat saivat korvauksen omista vakuutusyhtiöistään, mutta mitä jos esim. meillä ei olisi ollut vakuutusta? Ajattele paljon jo KAIKEN irtaimiston ostaminen maksaa. Vaatteet, huonekalut, tavarat.. Puhutaan niin isoista summista, ettei sitä edes pysty tajuamaan.

Joten hanki nyt hyvä ihminen se kotivakuutus aivan välittömästi. Yhden oven korjaaminen on pikkujuttu esim. tuollaisen tulipalon rinnalla. Ja nyt ajattelet, että "ei meille niin käy, että asunto palaa". Niin minäkin luulin.. Ja isäni on viellä palomies.

Anteeksi pitkä vuodatus, mutta yritän vain sanoa, että se kotivakuutus on ihan hemmetin tärkeä juttu!

Yhteistyössä