Jäädä vaiko lähteä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt, masentuneen omainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt, masentuneen omainen

Vieras
Meillä sellanen tilanne et mies pahasti alkoholisoitunut (päivittäin kittaa kaljaa) ja samalla myös masentunut (valvoo öisin ja nukkuu sit vaan päivät, hommat jää tekemättä tai tekee just ja just pakolliset jne...) Tarviis selkeesti ammattiauttajan apua mut kun ei lähde hoitoon vaikka mitä tekisin. Joskus myöntää tarvitsevansa apua mut sit ei kummiskaan mitään asian suhteen tee. Taustalla vaikeita asioita lapsuudesta ja nuoruudesta, jotka kaikki varmasti vaikuttavat psyykkeeseen. Kaiken kaikkiaan ymmärrän hyvin että on masentunut ja olen yrittänyt olla tukena mutta nyt rupeaa omat voimat olemaan vähissä kun koko ajan saa olla "sylkykuppina" johon toinen purkaa sitä pahaa oloaan. En vaan tiedä mitä tekis, toisaalta tuntuu pahalta lähteä ja jättää toinen yksin ongelmineen mut toisaalta kun on pienet lapset niin heidän tulevaisuutensakin mietityttää. Siis miten lapsiin vaikuttaa tämä tälläinen elämä jota joutuvat sivusta seuraamaan.

Minun mielestäni sinun kannattaa lähteä. Sen ei välttämättä olla lopullista, mutta ainakin siihen asti kunnes miehesi tilanne mahdollisesti paranee. Jos mies ei halua ottaa apua vastaan, et voi sitä väkisin antaa vaikka pysyisitkin yhteisessä kodissanne kärsimässä. Jos hän lähtösi jälkeen ymmärtää tarvitsevansa apua ja hakeutuu hoitoon, yhteiselokin voi taas myöhemmin onnistua. Tiedän, että ulkopuolisen on helppo sanoa näin, mutta pysy vahvana! Emme kuitenkaan voi elää kuin omaa elämäämme ja tehdät omat ratkaisumme. Voimia ja halauksia!

niinhän se on et ihmisellä ei oo kuin yksi elämä eletetävänä. Kun vain sais jostain voimia et jaksais ruveta sitä eroa järjestämään, asuntoa hakemaan jne....

Itseäs ja lapsias voit auttaa, miestäsi et. Toiset miehet heräävät siihen perheen menetykseen, toisilla alkaa syöksykierre. Sinä olet kuitenkin vastuussa vain lapsistasi ja siitä että itse jaksat.

Yhteistyössä