Jaa. Oonko mä nyt väsynyt vai tuleeko teille tästä hassu olo?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hei
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hei

Vieras
Ollaan menossa ristiäisiin.

Mieheltä kysyttiin aikaisemmin, että aletaanko me kummeiksi, kun mä en ollut paikalla. Se oli sanonut, että joo. Kertoi mulle sit jälkikäteen, että meitä pyydettiin kummiksi, että meistä tulee nyt kummeja. Ja mä olin ihan että ok. :) Ei siinä mitään, sukulaisia ovat. ...ja ostin jo lahjat ja muuta.

Mut nyt sain just viestin, että niin me kysyttiin aikaisemmin ***:lta (eli mun mieheltä) et tuleeko se kummiksi, mut tuli täs mieleen, et kysytään vielä, et oisitko säkin tahtonut kummiksi? Ristiäiset ensi viikonloppuna.

:| ai. Miks mulle tuli hassu olo? ...vähän kuin "välttämätön paha"... Ollaan siis ukon kanssa naimisissa.

Oonko mä nyt jotenkin kenties herkillä.... :snotty:

Joko ovat kysyneet vain miestäsi ja mies on ymmärtänyt väärin tai sitten ovat kysyneet teitä mutta tullut nyt mieleen et jos sun miehes ymmärsi väärin.
Mä soittaisin ja kertoisin suoraan tilanteen, koska varmasti ootte ystäviä jos on kerran ainakin toista kummiksi pyydetty

Jos te olette naimisissa ni silloin oletettavasti ainakin mun mielestä se ois automaattisesti kummatkin kummeiksi. Eri asia sitten jos seurustelee ja ei olla naimisissa.

No aika tylsä juttu tosiaan. Kyllä tuossa pitäis olla alusta asti selvää että kuka tulee kummiksi ja kuka ei. Siis molemmille, sekä kummeille että vanhemmille. Ja kun tosiaan noin viime tingassa kysäisee, niin kyllä mullekin tulis paha mieli.

Ehkä heille tuli sellainen fiilis, et josko miehesi ei olisikaan ymmärtänyt, että he pyysivät teidä molemmat ja tekstarilla varmistivat asian. Mutta mun mielestä kummiksi ei pyydetä tekstarilla vaan pyydetään kun nähdään ja jos ei nähdä niin soitetaan.

Miehen kanssa jutusta juteltiin just. Mutta sekin jäi ihan haavi auki... Oli siis vastannut, että joo, tottakai ME tullaan. Puhelimessa oli pyydetty ja aikoja sitten. Ja nyt tänään tämä. Tuli vähän ylimääräinen olo.

Ja aviossa ollaan, siksi tämä tuntuukin oudolta.

Mutta kertokaas, mitäs tohon vastataan? Siis oisitko säkin halunnut... mitä mä tohon vastaan?

Kinkkinen tilanne.

Meille taas kävi niin, että meitä pyydettiin odotusaikana kummeiksi, mutta synnytyksen jälkeen kukaan ei puhunutkaan enää mitään eikä saatu lopulta edes ristiäiskutsua.

Ja ihan normaalisti väleissä ollaan oltu koko tämän ajan eikä mitään erimielisyyksiä tai mitään sinnepäinkään koskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mutta kertokaas, mitäs tohon vastataan? Siis oisitko säkin halunnut... mitä mä tohon vastaan?

no huh, myöhästähän se nyt periaatteessa on, muistelisin ainakin et meillä ne kerrottii jo hyvissä ajoin eteenpäin papille ja sen papereihin, kirkon rekistereihin vai mihin ne menee..
"haltiakummiksi" toki viel voisit mennä tai saa niitä kai myöhemmin lisättyäkin, mutta aika outoa.. siis kyllä mekin oltas avioparin molempia puoliskoja pyydetty, jos lasten kummit naimisissa olis olleet, avopuolisot nyt jätettii täysin ulkopuolelle..

kyllä vähän vois loukkaantua tuosta, eikä ehkä niin vähääkään.. kuka tuo pyytäjä on? siis selkeästi miehen kaveri vai molempien kaveri?

Laita niille takas, että haluatteko te sitten mutkin kummiksi? Jos sä vastaat tohon viestiin, että joo, olisin halunnut ja ne sen perusteella ottais sut miehes kanssa kummiksi, niin mulla olis ainakin jotenkin nolo, säälittävä olo.

Miehen kanssa jutusta juteltiin just. Mutta sekin jäi ihan haavi auki... Oli siis vastannut, että joo, tottakai ME tullaan. Puhelimessa oli pyydetty ja aikoja sitten. Ja nyt tänään tämä. Tuli vähän ylimääräinen olo.

Kirjota sille, että niinhän me jo aikaisemmin sovittiin :)

Vastaa, että mies oli käsittänyt kysymyksen alun perinkin niin, että molempia kysyttiin. Ja että tulisit mielelläsi kummiksi. (siis jos haluat kummiksi)

Pyydä miestäsi soittamaan heille ja kysymään, mikä nyt on homman nimi. Miehesi voi kertoa miten on asian ymmärtänyt ja mitä te olette asiasta ajatelleet (kummeiksi tulossa molemmat). Tuleepahan ainakin alkuperäisten sopijoiden kesken selvitettyä kuka sanoi mitä ja kuka ymmärsi mitenkin :).

me on kyllä pyydetty avoparista vaan toinen (sukulainen) ja avioparista vaan toinen (oli sillä parilla välirikko), mutta jos normiaviopareja, niin aina molemmat. kuulostaa vähän hassulta ja vähättelevältä tuollainen, älä ala kummiksi, jos on ukon sukulaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

no huh, myöhästähän se nyt periaatteessa on, muistelisin ainakin et meillä ne kerrottii jo hyvissä ajoin eteenpäin papille ja sen papereihin, kirkon rekistereihin vai mihin ne menee..
"haltiakummiksi" toki viel voisit mennä tai saa niitä kai myöhemmin lisättyäkin, mutta aika outoa.. siis kyllä mekin oltas avioparin molempia puoliskoja pyydetty, jos lasten kummit naimisissa olis olleet, avopuolisot nyt jätettii täysin ulkopuolelle..

kyllä vähän vois loukkaantua tuosta, eikä ehkä niin vähääkään.. kuka tuo pyytäjä on? siis selkeästi miehen kaveri vai molempien kaveri?

Miehen sukulainen.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Vastaa, että mies oli käsittänyt kysymyksen alun perinkin niin, että molempia kysyttiin. Ja että tulisit mielelläsi kummiksi. (siis jos haluat kummiksi)

Näin pistin vastauksen. ...pistin sit itsekin tekstarilla. Miehen kanssa samaan vastaukseen päädyttiin.

Miehen sukulainen.

Mutta siis erittäin paljon heidän kanssaan ollaan oltu tekemisissä molemmat. Ihan normipari ollaan ...ei eroamassa eikä ongelmia... siksi tämä vähän hassulta särähtikin..

Miehen sukulainen.

Mutta siis erittäin paljon heidän kanssaan ollaan oltu tekemisissä molemmat. Ihan normipari ollaan ...ei eroamassa eikä ongelmia... siksi tämä vähän hassulta särähtikin..

no hö, luulis nyt sukulaisten sen verran ajattelevan et molemmat tai ei kumpaakaan (meidän tapauksessa jos näin kävisi olisi varmasti ollut lopputulos ei kumpaakaan itseni ja miehen tuntien.. ) Toivottavasti pääsette molemmat ja voitte tuon kömmellyksen haudata tulevia sukuriitoja varten..

Minä ymmärsin tämän niin, että he halusivat nyt vielä varmistaa, että sinäkin HALUAT kummiksi, kun aikaisemmin kysyivät teitä kummeiksi vain mieheltäsi. Halusivat siis vain henkilökohtaistaa vielä sinun kummikutsusi, vaikka jo alunperin pyysivät teitä molempia miehesi kautta, kuten hän ymmärsikin.

En siis loukkaantuisi, vaan ajattelisin että ihan huomaavaista varmistaa vielä henkilökohtaisestikin eikä vain miehesi suostumuksella. Heille oli siis vain tullut mieleen kysyä vielä sinultakin näin erikseen. :)

Minä ymmärsin tämän niin, että he halusivat nyt vielä varmistaa, että sinäkin HALUAT kummiksi, kun aikaisemmin kysyivät teitä kummeiksi vain mieheltäsi. Halusivat siis vain henkilökohtaistaa vielä sinun kummikutsusi, vaikka jo alunperin pyysivät teitä molempia miehesi kautta, kuten hän ymmärsikin.

En siis loukkaantuisi, vaan ajattelisin että ihan huomaavaista varmistaa vielä henkilökohtaisestikin eikä vain miehesi suostumuksella. Heille oli siis vain tullut mieleen kysyä vielä sinultakin näin erikseen. :)

Vastaisin vain viestiin, että mielelläni kiitos tai muuta sellaista.

Mä en yhtään tiennyt, että pariskuntaa yhdessä pitäisi pyytää kummeiksi. Minun hyvä ystävä on lapseni kummi, mutta ei hänen miehensä, jota en niin juurikaan tunne. Samaten minä olen kummi lapselle, mutta mieheni ei..

siis kyllä mekin oltas avioparin molempia puoliskoja pyydetty, jos lasten kummit naimisissa olis olleet, avopuolisot nyt jätettii täysin ulkopuolelle..
Tää on aika törkeesti sanottu :(!! Mitä eroa on enää nykypäivänä, onko naimisissa vai ei? Eihän kaikki koskaan mene naimisiin, aiotteko te kohdella esim. 10 vuoden aikaista avopuolisoa jatkossakin kuin ulkopuolista, vain siksi ettei rinkulaa ole sormessa?!!!

Aloittaja: Hyvä kun kysyitte suoraan.

Alkuperäinen kirjoittaja Nonna:
siis kyllä mekin oltas avioparin molempia puoliskoja pyydetty, jos lasten kummit naimisissa olis olleet, avopuolisot nyt jätettii täysin ulkopuolelle..
Tää on aika törkeesti sanottu :(!! Mitä eroa on enää nykypäivänä, onko naimisissa vai ei? Eihän kaikki koskaan mene naimisiin, aiotteko te kohdella esim. 10 vuoden aikaista avopuolisoa jatkossakin kuin ulkopuolista, vain siksi ettei rinkulaa ole sormessa?!!!

Aloittaja: Hyvä kun kysyitte suoraan.

Toiset kunnioittaa avioliittoa ja se kuuluu monien periaatteisiin. Mitä törkeää siinä on, jos haluaa lapselleen kummit, jotka arvostavat samoja periaatteita, kuin vanhemmatkin?

Avioliitto on avioliitto ja avoliitto on avoliitto, oli nykypäivä tai ei.
Musta sä teet tyhmästi kyseenalaistamalla ja haukkumalla törkeäksi toisen periaatteet.

No ei kai voi oikeasti olla noin paljon merkitystä kummin valinnassa, ovatko he naimisissa vai ei? Varsinkin jos kuitenkin asuvat yhdessä ja ovat pitkään olleet yhdessä. Voihan sitä itse mennä naimisiin, mutta ei vaatia sitä muilta. Ei varmasti tee ihmisestä huonompaa kummia, vaikkei naimisissa olisikaan...

Yhteistyössä