Ja taas uusi mutka työnhakuun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
tarkoitatko että et saa työmarkkinatukea tai vastaavaa puolison tulojen vuoksi?
jos näin on, se ei tarkoita sitä että et olisi tukikelpoinen. vaikka ei saisikaan työmarkkinatukea em. syystä, voi silti olla kuitenkin tukikelpoinen. vai johtuuko tuo sun tilanne esim. yritystulosta tms ?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hm. Jos pitää olla työtön työnhakija, niin kyllähän se onnistuu: ilmoittaudu sellaiseksi työkkärissä. Tukikelpoinen: mitä tarkoitat sillä?

Itse olen alle 25vuotias, eikä mulla ole ammattia joten mun mielestä ainakaan minä en ole tukikelpoinen. Koska en saa ainakaan työttömyyspäivärahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dd:
Hm. Jos pitää olla työtön työnhakija, niin kyllähän se onnistuu: ilmoittaudu sellaiseksi työkkärissä. Tukikelpoinen: mitä tarkoitat sillä?

Itse olen alle 25vuotias, eikä mulla ole ammattia joten mun mielestä ainakaan minä en ole tukikelpoinen. Koska en saa ainakaan työttömyyspäivärahaa.

Et ole tukikelpoinen, mutta tokihan sä voit olla työtön työnhakija. Siitähän tässä oli kyse.

Ap taas taitaa olla opiskelija. Sille ei oikein voi mitään sitten, samaan aikaan ei voi olla työtön työnhakija.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Koska olen yliopistossa kirjoilla. Nyt tarvitsen kuitenkin töitä enemmän kuin koulua.

Ja sieltä en voi erota, sitten syrjäytyisin kyllä lopullisesti.

Ok. Kurja tilanne. Tsemppiä kuitenkin työnhakuun, toivotaan että sulla onnistaisi mahdollisimman pian!

Alkuperäinen kirjoittaja dd:

Et ole tukikelpoinen, mutta tokihan sä voit olla työtön työnhakija. Siitähän tässä oli kyse.

Ap taas taitaa olla opiskelija. Sille ei oikein voi mitään sitten, samaan aikaan ei voi olla työtön työnhakija.

Mutta kun usea työpaikkahan haluaa just niitä tukia ja sen takia ottaa töihin, että mua ei ainakaan sen takia kannata palkata et työnantaja jotakin tukia sais.
Tiedän että voin olla työnhakija, mutta eipä se paljoa kannata kun menettäisin kotihoidontuen.

Yhteistyössä