ja taas ukko sammu

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Ja sitten jotkut kehtaavat kettuilla kun minä viihdyn täällä!Tuoko olisi parempi vaihtoehto? :laugh:

Kun niitä on muitakin vaihtoehtoja...

Baariin ja huoriin? :saint:

Mun mies istuu toisella sohvalla ja katsoo töllöä, välillä jutellaan, käydään pihalla....

Ei ole olemassa vain mustaa ja valkoista, vaan paljon värejä siinä välissä!

älä siedä tommosta :o ihan lastenkin takia (jos teillä on semmosia) itse olen kasvanut perheessä jossa alkoholia käytettiin runsaasti vähintäänkin joka viikonloppu ja monesti olen miettinyt sitä millainen lapsuuteni olisi ollut jos äiti ois tajunnut jättää sen ukon :/

Alkuperäinen kirjoittaja Huuhkajatar:
Mun mies istuu toisella sohvalla ja katsoo töllöä, välillä jutellaan, käydään pihalla....

Ei ole olemassa vain mustaa ja valkoista, vaan paljon värejä siinä välissä!

Ainakin sosialidemokratian punainen!

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Kuule, älä kattele tommosta miestä. Sun elämä on aivan liian arvokas tuhlattavaksi tommoseen paskaan :hug:

Ei ole helppoa olla alkoholistin puoliso. Siinä menee aikansa kullakin ennen kuin huomaa, että olisi pitänyt lopettaa juttu tavalla tai toisella aikoja sitten. Kukin tekee ratkaisunsa itse. Ei auta muiden neuvot.. Katsoin vierestä veljeni perheen touhua veljen kuolemaan asti.

Alkuperäinen kirjoittaja Mämmäm:
älä siedä tommosta :o ihan lastenkin takia (jos teillä on semmosia) itse olen kasvanut perheessä jossa alkoholia käytettiin runsaasti vähintäänkin joka viikonloppu ja monesti olen miettinyt sitä millainen lapsuuteni olisi ollut jos äiti ois tajunnut jättää sen ukon :/

on kaksi poikaa ja nyt olen jo aivan täys... pojat vaan niin rakastaa isäänsä :|

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Kuule, älä kattele tommosta miestä. Sun elämä on aivan liian arvokas tuhlattavaksi tommoseen paskaan :hug:

Ei ole helppoa olla alkoholistin puoliso. Siinä menee aikansa kullakin ennen kuin huomaa, että olisi pitänyt lopettaa juttu tavalla tai toisella aikoja sitten. Kukin tekee ratkaisunsa itse. Ei auta muiden neuvot.. Katsoin vierestä veljeni perheen touhua veljen kuolemaan asti.

Eikä ole helppoa olla alkoholistivanhempien lapsi ja katsoa kuinka äiti kärsii vuosikaudet isän juomisesta. Ja kuinka lopulta äitikin alkaa juomaan kun voi pahoin...

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Minkälaista teidän eläma"muuten on? Onko tuo juopottelu ainoa ongelma, vai onko niitä enemmänkin.

voi kaikkea on ja olen niistä joskus tääl avautunutkin... pettämistä, henkistä väkivaltaa, mutta välillä kun on jonkin aikaa juomatta niin meillä on ihan kivaakin, turhan paljon vain riitoja. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:

on kaksi poikaa ja nyt olen jo aivan täys... pojat vaan niin rakastaa isäänsä :|

Kuule älä anna lastesi kärsiä isän juomisesta, vaikka kuinka rakastaisivat. Oppivat vielä luulemaan että tommonen juominen on ihan normaalia ja sallittua...

no mulla oli vähän eri tilanne kun se oli vaan mun isäpuoli, tiiä sit oisinko ollut yhtään onnellisempi jos se ois ollut mun isä. varmasti pojat rakastaakin isäänsä mut en usko et kovin onnellista lapsuutta voi viettää tollaisessa tilanteessa :/

Varmasti ois vaikea lähteä mut jos ei suostu hoitamaan itseään kuntoon niin sanoisin et ihan lastenkin kannalta teidän ois parempi asua muualla. mut voimia :hug:

Eikä ole helppoa olla alkoholistivanhempien lapsi ja katsoa kuinka äiti kärsii vuosikaudet isän juomisesta. Ja kuinka lopulta äitikin alkaa juomaan kun voi pahoin...

Alkoholistiperheessä kaikki sairastavat :-(

kaiken muun mukavan lisäksi miehes vielä kiristää sua?! Niin kauan kuin sä annat sen talloa itseäsi, niin kauan se sitä tekee. Vai haluatko oikeasti elää jonkun kanssa parisuhteessa vain siitä syystä, että jos otat eron, mies uhkaa vetää itsensä kiikkuun?

No joka tapauksessa, voimia sulle. Ei ole helppo tilanne, vaikka näin ulkopuolisena sitä onkin helppo neuvoa. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Minkälaista teidän eläma"muuten on? Onko tuo juopottelu ainoa ongelma, vai onko niitä enemmänkin.

voi kaikkea on ja olen niistä joskus tääl avautunutkin... pettämistä, henkistä väkivaltaa, mutta välillä kun on jonkin aikaa juomatta niin meillä on ihan kivaakin, turhan paljon vain riitoja. :(

Ei ne pikkuhetket kovin kauas kanna vuosien saatossa. Ja toisekseen lapset ovat useimmiten lojaaleja vanhemilleen. Vaikka nämä olisivat kuinka paskoja. Kokemusta nimittäin löytyy.

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:
Oot oikeasti paininut tuon saman ongelman kanssa aika kauan... Mitä pitäis tehdä sille?

olen jo kerran laittanut eropaperit menee, ukko uhkas tappaa ittesä, joten vedin ne pois. en kuitenkaan halua sitäkään. :'(

Niin, toisaalta hän ei ole valmis lopettamaan kuitenkaan juomistaan. Vaatii silti, että teidän pitää katsoa samaa meininkiä mitään sanomatta ja puuttumatta vaikkei ole itse valmis muuttamaan eronkaan uhatessa tapojaan... Hänen henkensä ei ole sinun käsissäsi!

Oot oikeasti paininut tuon saman ongelman kanssa aika kauan... Mitä pitäis tehdä sille?

olen jo kerran laittanut eropaperit menee, ukko uhkas tappaa ittesä, joten vedin ne pois. en kuitenkaan halua sitäkään. :'(

Sinä et ole vastuussa miehes hengestä
Älä missään nimessä alennu tuollaseen kiristykseen!! :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja surku:
Alkoholiriippuvainen tuo miehesi :-(

niin mäkin oon sille sanonut, se vaan nauraa ja sanoo et mä oon sekaisin ja pingotan liikaa...
mut tänään päätin, et kun täs pääsen niin meen laittaa eropaperit vetää...
pelottaa vaa kun viimeks niin tein uhkas tappaa ittesä, ja sitä en haluis kuiteskaan :(

Toivottavasti vihdoin viet :hug:
Ja ei varmaankaan tarkoita tuota,kunhan uhkailee ja yrittää saada sillä jäämään.
Ansaitset paremman elämän !!

Tuo nyt on vain keino hallita sinua. Aika harvapa saa kuitenkaan otettua itseään hengiltä.

ei se usko, yritetty on miljoona kertaa, käskee mun vaan relaa ja sanoo et on ihan ok juoda vkonloppuisin ja arki-iltaisin kun työ on niin stressaavaa...
en jaksa ees välittää enää.... :|

Juu, noin se munkin juoppo exä aina sanoi..
Jos se ei mennyt läpi niin sitten joi kuulemma siksi ettei mua kestä selvinpäin..

Yhteistyössä