ja taas ukko sammu

Alkuperäinen kirjoittaja Elämänlähde:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi et ole vieläkään lähtenyt?

olen yrittänyt, se oli vain niin sotkuisaa... ja miks mun pitäis lähtee, se on ukko joka lähtee kun ne eropaperit tulee... mä jään tähän kämppään, mähän vuokrankin maksan :|

Piti laitttaa vielä loppuun eropapereista mutta lähetin liian aikaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja tundra:
Eiköhän se olisi paras sinulle ja lapsille, kun pakkaisit miehen kimpsut ja kampsut ja laittaisit matkalaukun siihen olsennusämpärin viereen. Sais siitä sitten ottaa mukaansa, kun vähän tokenee.

no se oiskin helppo juttu, sillä on tavaroita niin vähän. lähes kaikki täs kämpäs on mun tai mun nimissä, sillä kun ei oo mahiksii mitään ottaa omille nimilleen :|

mitäs jos sen oikeesti tekeekin? mä saan syyt niskoilleni, sukulaiset vaan totee et naisen vaan pitää kestää, niihän ne on aina kestäneet... :|

Harva oikeasti ajattelee noin. Luulisi nyt kenen tahansa tajuavan, että lasten on parempi elää ympäristössä, jota päihteet ei hallitse. Monesti eron jälkeen vasta uskalletaan sanoa ja ihmetellä kuinka kauan toinen on jaksanut katsoa päätöntä menoa... Vaikka olisivat kuinka sukulaisia yms niin kukaan ei voi ketään pakottaa huonossa suhteessa elämään eikä pitää vastuussa kenenkään aikuisen hengestä.

mitäs jos sen oikeesti tekeekin? mä saan syyt niskoilleni, sukulaiset vaan totee et naisen vaan pitää kestää, niihän ne on aina kestäneet... :|

Ei sun tartte miellyttää yhtään ketään toista.
Ukkos vaan yrittää käyttää sua hyävks. Niin minunkin isäni uhkaili äidilleni että jos se jättää tämän, niin vetää ittensä hirteen. N. 20 vuotta mä sitä paskaa sain kestää kuunes ne eros. Mieti sitä. Haluatko sinä että sun lapet katselee sun miehes touhua niin kauan?

Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:

Ei sun tartte miellyttää yhtään ketään toista.
Ukkos vaan yrittää käyttää sua hyävks. Niin minunkin isäni uhkaili äidilleni että jos se jättää tämän, niin vetää ittensä hirteen. N. 20 vuotta mä sitä paskaa sain kestää kuunes ne eros. Mieti sitä. Haluatko sinä että sun lapet katselee sun miehes touhua niin kauan?

En halua, ja kiitos teidän nyt olen valmis yrittää taas eroa... senkin uhalla että sitten toteuttaa uhkauksensa... mä vaan tarvin huimasti rohkeutta tähän :|

Mut entä jos ei teekään? Sukulaiset eivät elä sun elämääsi. Ja nainen varmaan kestääkin mutta kun ei kenenkään ole pakko hampaat irvessä kestää, elämä on ihan iloinen asia.

:hug:

Hanki ittelles tukea, älä missään nimessä "jää yksin" ja ota ero. Voin takuulla vakuuttaa että sinä ja lapsesi tulette voimaan alkuhankaluuksien jälkeen paljon paremmin. :hug:

Voi kuinka paljon lapsena toivoin, että vanhempani olisivat eronneet. Ei olisi tarvinnut katsoa äidin joka viikonloppuista juomista. Ole Elämänlähde rohkea ja anna lapsille raitis koti. Lapsesi rakastavat isääsi ja voivat silti tavata isää vaikkette asu samassa osoitteessa. Joku tuolla aikaisemmin kirjoitti, että lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen. Toki ovathan lapset sitäkin, mutta alkoholistiperheen lapset usein ovat aivan väärällä tavalla lojaaleja selviytyäkseen alkoholistiperheen elämästä.

En halua, ja kiitos teidän nyt olen valmis yrittää taas eroa... senkin uhalla että sitten toteuttaa uhkauksensa... mä vaan tarvin huimasti rohkeutta tähän :|

En jaksa uskoa, että tappaisi itseään, kunhan uhkailee. Eikä toisen ihmisen tekemä itsemurha ole sinun vastuullasi. Ilmoittelehan itsestäsi jatkossa miten menee. Yytain saa laittaa.

Ei se oo niin helppoa...
Meillä ainakin juominen lisääntynyt pikku hiljaa, välillä hyviäkin juomattomia aikoja. Tuohon juomiseen jotenkin turtuu, en osaa paremmin selostaa. Järki sanoo et pitäis lähteä mut en ymmärrä miksi en saa itseäni irti tästä?! Kai se on ne hyvät ajat, ja se kun tietää et kaikki vois olla oikeinkin hyvin ilman juomista. Sitä toivoo/ odotaa sitä ihmettä et toinen haluais OIKEASTI lopettaa juomisen.
No, niin pitkälle olen jo kypsynyt että miestä en peittele tai yritä kantaa sänkyyn...

Voi kuinka paljon lapsena toivoin, että vanhempani olisivat eronneet. Ei olisi tarvinnut katsoa äidin joka viikonloppuista juomista. Ole Elämänlähde rohkea ja anna lapsille raitis koti. Lapsesi rakastavat isääsi ja voivat silti tavata isää vaikkette asu samassa osoitteessa. Joku tuolla aikaisemmin kirjoitti, että lapset ovat lojaaleja vanhemmilleen. Toki ovathan lapset sitäkin, mutta alkoholistiperheen lapset usein ovat aivan väärällä tavalla lojaaleja selviytyäkseen alkoholistiperheen elämästä.

Exän vanhempien erotessa ainoastaan yksi kuudesta lapsesta halusi alkoholisti-äitin mukaan ja sekin sen takia, että äiti osti hänelle tupakkaa. Oikeus määräsi lapset isälle, tämä yksi lapsi karkasi äitin luo, mutta isä haki hänet pois. Ja hyvä niin, ei mennyt elämä aivan piloille.

alkoholistiperheen lapset usein ovat aivan väärällä tavalla lojaaleja selviytyäkseen alkoholistiperheen elämästä.

Ja sitä vääränlaista lojalisuutta on toisinaan vaikea murtaa. Vasta ny 15 vuoden jälkeen. Olen pystynyt alkamaan pikkuhiljaa murtamaan tuota lojalisuuden muuria äitiäni kohtaan. Helppoa se ei ole ollut.

Et varmasti halua tällaista "lojaalisuuskohtaloa" lapsillesi Elämänlähde.

alkoholistiperheen lapset usein ovat aivan väärällä tavalla lojaaleja selviytyäkseen alkoholistiperheen elämästä.

Ja sitä vääränlaista lojalisuutta on toisinaan vaikea murtaa. Vasta ny 15 vuoden jälkeen. Olen pystynyt alkamaan pikkuhiljaa murtamaan tuota lojalisuuden muuria äitiäni kohtaan. Helppoa se ei ole ollut.

En. mutta en tiiä mitä pojatkaan ovat mieltä, mä niitten kaa kuitenkin olen ja kaiken teen, ukko vaan makaa sohvalla ja kattoo telkkaa tölkki kourassa, silloin kun ei ole töissä. pojat ei ees vaadi iskältä mitään, koska tietävät että ei suostu tekee mitään vaan mä hoidan. :(

En. mutta en tiiä mitä pojatkaan ovat mieltä, mä niitten kaa kuitenkin olen ja kaiken teen, ukko vaan makaa sohvalla ja kattoo telkkaa tölkki kourassa, silloin kun ei ole töissä. pojat ei ees vaadi iskältä mitään, koska tietävät että ei suostu tekee mitään vaan mä hoidan. :(

Josta herää kysymys; mihin tarvit tuota "miestä"?

Alkuperäinen kirjoittaja LotL:

Josta herää kysymys; mihin tarvit tuota "miestä"?

Ja mihin lapset tarvitsevat tuota "isää"?

Kyllä kultaseni, sinun on aika kääntyy "uusilehti" elämässäsi ja jättää se kaljaperuna.

poikiesi ikää en tiedä , mutta sen voin sanoa että luulisin kyllä poikesikin kiittävän sitten isona, jos nyt heidät pelastat vuosien kärsimykseltä.

Kyllä kultaseni, sinun on aika kääntyy "uusilehti" elämässäsi ja jättää se kaljaperuna.

poikiesi ikää en tiedä , mutta sen voin sanoa että luulisin kyllä poikesikin kiittävän sitten isona, jos nyt heidät pelastat vuosien kärsimykseltä.

pojat ovat juuri koulunsa aloittanut 7v6kk ja kohta 4v täyttävä =)

Yhteistyössä