Ja taas sai kaikki ihmeteltävää

oltiin lasten kanssa pihalla ja kuopus 2v8kk sai kamalat raivarit,mitään ei uskonut vaan juoksi karkuun.sain hänet sitten kiinni ja alkoi potkimaan ja yritti purra yms.
Otin poikaa kädestä ja sanoin että nyt lähetään sisälle,no tää heitti makarooniks ja puoliks vedin sitä perässä ja välillä otin kainaloon.kainalossa rimpuili niin paljon että meinas pudota joten oli pakko vetää kädestä perässä |O

kyllä katto naapurit pitkään :headwall: sen sijaan että olis tulleet auttamaan kantamisessa oli meinaa toisessa kädessä mun laukku ja pojan hattu ja kengät jotka poika heitti pois.

Ja taatusti näytti että retuutan lasta,eipä ollut paljoa vaihtoehtoja :snotty:
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
miten teillä lapset saa noita kohtauksia. meillä ei ole kukaan moista koskaan saanut. ja oon niin herkkä ihminen, etten ikinä vois tehdä omalle lapselle noin.
Sä et voi olla tosissasi... Mutta onneksi olkoon sinulle, kun olet onnistunut arvonnassa saamaan ne ihannelapset, mulla onkin aina paska tuuri kaikissa kilpailuissa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kait se sun naapureitten asia oo sua tulla auttaan, ku eihän se niitten lapsi oo vaan sun
ei mutta siinä pällistelee ihan ku ei ennen ole kiukkuavaa lasta nähneet :headwall: menis sitte muualle eikä jäis tuijottaa
jaa säkös sen päätät missä sun naapuris saa olla?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei kait se sun naapureitten asia oo sua tulla auttaan, ku eihän se niitten lapsi oo vaan sun
ei mutta siinä pällistelee ihan ku ei ennen ole kiukkuavaa lasta nähneet :headwall: menis sitte muualle eikä jäis tuijottaa
jaa säkös sen päätät missä sun naapuris saa olla?
en.mutta huvittaa kun ihmiset aina jää tuijottaa ja sitte päivitellään jopa täällä että miten taas joku retuutti lasta.itse olen mennyt kyllä avuksi naapureille ja sanonut että voin tuoda kassit teiän ovelle
 
Alkuperäinen kirjoittaja lumihiutale82:
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
miten teillä lapset saa noita kohtauksia. meillä ei ole kukaan moista koskaan saanut. ja oon niin herkkä ihminen, etten ikinä vois tehdä omalle lapselle noin.
sii tehdä miten??? :eek: kerro mitä olis pitäny tehdä?

Samaa mäkin mietin? Pitäiskös sen lapsen sitten vaan saada tahtonsa läpi ja huutaa ja raivota ihan mielensä mukaan?
Taitaa tuo äiti olla justa niitä joita me muut ihmetellään lapsityranneissa ja muissa vastaavissa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
miten teillä lapset saa noita kohtauksia. meillä ei ole kukaan moista koskaan saanut. ja oon niin herkkä ihminen, etten ikinä vois tehdä omalle lapselle noin.
Ai kantaa sisälle vai..?

Ehkä sä oot niin herkkä, et suljet mieles sillon kun mukulat raivoaa. Vai onks tein lapset kovinkin apaattista sorttia? :whistle:
 
Mulla kans esikoinen heitti itsensä makarooniks 2-3v ja kyllä ne ihmiset muakin ovat tujottaneet kun on joutunu raahamaan häntä. Taisin jopa joskus kysäistä joltain joka tujotti "anteeksi olenko kussut aamupuuroosi kun noin tujotat". Tämä taisi olla jossain kun esikoinen otti kauheet pultit kun ei saanut omaa tahtoaan läpi.
 
Äähh.. siis meillä tehoaa just lapsityranneissa opetettut KATSO LASTA SILMIEN KORKEUDELTA, PUHU RAUHALLISESTI. Keskustellaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tunteita saa näyttää ja käyttää, mutta ikinä ei ikinä lapset ole riehuneet. Eivätkä saa aina tahtoaan läpi!

Olen niin herkkä etten kestä lapsien itkua tai muuten itselläkin pääsee kyyneet silmistä. Enkä ikinä haluis väkipakolla satuttaa omia lapsia.
 
IhanaValo
Kuulostaapa tutulta.. :hug:
Meillä kans esikko saattaa tehdä nuo makaroonitemput missä vaan. Hävettää raahata kiukkuavaa ja huutavaa lasta mutta en miekään jättäis siihen yksin huutamaan.

Voi kun meillä toimis tuo katsomis- ja sanomistemppu..mutta kun ei, saa sanoa hyvällä ja pahalla.
 
tt
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Äähh.. siis meillä tehoaa just lapsityranneissa opetettut KATSO LASTA SILMIEN KORKEUDELTA, PUHU RAUHALLISESTI. Keskustellaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tunteita saa näyttää ja käyttää, mutta ikinä ei ikinä lapset ole riehuneet. Eivätkä saa aina tahtoaan läpi!

Olen niin herkkä etten kestä lapsien itkua tai muuten itselläkin pääsee kyyneet silmistä. Enkä ikinä haluis väkipakolla satuttaa omia lapsia.
Mun lapsi kun saa kohtauksen, ei auta rauhassa puhumiset tai silmiin katsomiset. Eilen kaupassakin istuttiin 15min tuolilla ja tyttö huus ja rimpuili ja potki yms. Istuin vaan ja pidin sylissä ja puhuin rauhallisesti... mutta pakko siittä kiinni oli pitää. Onneks sulla on rauhalliset lapset, kaikilla niin ei oo. Saat toki tulla ton meän adhd 2v-n kans kokeileen tuota lapsityränni juttua,ni sittenpähän tiedät...
itkien saisit tosiaan kotia lähtä,ei sil et sitä lasta tarvis satuttaa,vaan et sun konstit ei toiminu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Äähh.. siis meillä tehoaa just lapsityranneissa opetettut KATSO LASTA SILMIEN KORKEUDELTA, PUHU RAUHALLISESTI. Keskustellaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tunteita saa näyttää ja käyttää, mutta ikinä ei ikinä lapset ole riehuneet. Eivätkä saa aina tahtoaan läpi!

Olen niin herkkä etten kestä lapsien itkua tai muuten itselläkin pääsee kyyneet silmistä. Enkä ikinä haluis väkipakolla satuttaa omia lapsia.
Tiedätkö aina noi ei auta..

Ja lasten täytyy myös voida itkeä,ihan heidän psykkeensä takia..
Sehän on myös osaa ihmisen tunteidennäyttöä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Äähh.. siis meillä tehoaa just lapsityranneissa opetettut KATSO LASTA SILMIEN KORKEUDELTA, PUHU RAUHALLISESTI. Keskustellaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tunteita saa näyttää ja käyttää, mutta ikinä ei ikinä lapset ole riehuneet. Eivätkä saa aina tahtoaan läpi!

Olen niin herkkä etten kestä lapsien itkua tai muuten itselläkin pääsee kyyneet silmistä. Enkä ikinä haluis väkipakolla satuttaa omia lapsia.
satuttaa?enkös sitä juuri sanonut että otin kädestä kiinni ettei putoaisi ja satuttaisi itseään?
 
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Äähh.. siis meillä tehoaa just lapsityranneissa opetettut KATSO LASTA SILMIEN KORKEUDELTA, PUHU RAUHALLISESTI. Keskustellaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tunteita saa näyttää ja käyttää, mutta ikinä ei ikinä lapset ole riehuneet. Eivätkä saa aina tahtoaan läpi!

Olen niin herkkä etten kestä lapsien itkua tai muuten itselläkin pääsee kyyneet silmistä. Enkä ikinä haluis väkipakolla satuttaa omia lapsia.
Miten selittää vajaa parivuotiaalle asiat, niin että ymmärtää ja rauhoittuu? :whistle: Ei vaan tunnu meidän 1,5 v. pojalle järkipuheet tehoavan. Puistossa riittää, että lähtee kävelemään ja sanoo "hei hei" muksulle, niin se kyllä taapertaa mukaan. Mutta autoteiden lähistöillä tuota ei uskalla tehdä, jos poika pinkaseekin ihan eri suuntaan. Vielä meillä on onneksi vaunut käytössä, joten saa sidottua kiukuttelevan ja rimpuilevan lapsen vaunuihin ja kun antaa jonku risun (l. aarre) käteen, niin kyllä se huuto jossain vaiheessa loppuu.
 
ei ymmärrä sua
Alkuperäinen kirjoittaja stella-av:
Äähh.. siis meillä tehoaa just lapsityranneissa opetettut KATSO LASTA SILMIEN KORKEUDELTA, PUHU RAUHALLISESTI. Keskustellaan mikä on oikein ja mikä väärin. Tunteita saa näyttää ja käyttää, mutta ikinä ei ikinä lapset ole riehuneet. Eivätkä saa aina tahtoaan läpi!

Olen niin herkkä etten kestä lapsien itkua tai muuten itselläkin pääsee kyyneet silmistä. Enkä ikinä haluis väkipakolla satuttaa omia lapsia.
Eihän kukaan oo satuttanu ketään!

Ja mä voin suoraan sanoa että mulla ei tule kyyneleitä silmään tippaakaaan, jos lapsi kiukuttelee. Eri asia on sitten jos lapsi on satuttanut itsensä ja itkee, koska sattuu. Silloin minäkin olen surullinen ja HERKKÄ.

Ja jos puhe ei auta näihin uhmakohtauksiin niin sitten lapsi syliin ja tehään niinkuin ollaan puhuttu. Eli mennään esim. sisään/kotiin jos ei osata käyttäytyä!
 

Yhteistyössä