Ja taas päiväkodissa valitettiin tytön vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
edellises päiväkodis eräs hoitaja vihjaili et mun poikaa saatetaan kiusata tyttömäisen värisistä vaatteista.. mut jos poika tykkää kirkkaanpunaisesta niin mun puolesta saa sitä käyttää. poika itse ei koskaan sanonut että kukaan olis kiusannut vaan pikemminki kehunut että sulla on ihan pelastushelikopterin lentäjän haalari=)

• Tykkää
Reactions: tiitu_84
Kotivaatteita? Pitääkö päiväkotiin pukeutua mielestäsi siis jotenkin hienommin??

Meillä on näin :) Aikuisilla on erikseen koti- ja työvaatteet, lapsella on erikseen koti-ja päiväkotivaatteet.

Mielestäni jokainen saa käyttää rahansa niin kuin lystää, jos minä ja mieheni haluamme ostaa lapsellemme erikseen kotivaatteet ja päikkyvaatteet, niin miten se ketään haittaa? :)

• Tykkää
Reactions: HouseOfSleep
Laita sinne päiväkotiin asiasta sähköpostia, niin kaikki saavat lukea sen. Ja sitten jos joku vielä valittaa, niin voit sanoa että olet kyllä antanut luvan touhuta vaikka olisi mitä päällä. Meillä isovanhemmat ostaa vain ja ainoastaan merkkivaatteita lapsille. Pojalle usein Poloa ja tytölle Hilfigeriä. Ei ole kukaan valittanut, mutta pitävät niitä päiväkodissa paljon, koska ei me käydä koskaan missään ja muuten jäis vaatteet käyttämättä.

Voi kauhistusm kaikkeen sitä jotkut puuttuvatkin. Minun mielestäni on tärkeintä, että lapsella on sopivan kokoiset, käytännölliset ja sään mukaiset vaatteet päiväkodissa. Jokainen saa pukea lapselleen niin hienot tai vähemmän hienot vaatteet kuin haluaa.

Kotivaatteita? Pitääkö päiväkotiin pukeutua mielestäsi siis jotenkin hienommin??

Meillä sama juttu. Siis jos vaatteeseen tulee isompi tahra joka ei lähde pois tms niin kelpaa usein kotivaatteena. Sitten jos lähdetään päiväkotiin, kylään tai muuten vaan ihmisten ilmoille niin haluan että lapsi on puhtaissa, ehjissä ja siisteissä vaatteissa. Noin siis myös silloin kun on kyse lindexin, h&m:n tms vaatteista. (poikkeuksia olen joutunut tekemään autistisen lapsen kohdalla)

[QUOTE="vieras";25478585]Mä en oikein kyllä ymmärrä tuota, en viittisi kattella lapsia jossain rytkyissä ja sitten kun vien hoitoon, laittaa parempaa päälle? Meillä on ihan samat vaatteet kotona ja hoidossa, juhlavaatteet erikseen.[/QUOTE]

Tahra = rytky? Pääosa lastenvaatteista on meillä niitä joita käytetään niin kotona kuin päiväkodissakin. Sitten löytyy joitain juhlavampia vaatteita joita ei käytetä kummassakaan noista vaan erityistilanteissa (juhlissa, kylässä, shoppailemassakin).

Jos taas vaatteeseen tulee joku tahra minkä kanssa en viitsi hoitoon tai muuten ihmistenilmoille laittaa, en viitsi heittää roskikseenkaan jos vaate muuten on ihan ok. Silloin sitä voi hyvin käyttää vielä kotona, varsinkin jos on tarkoitus tehdä jotain missä vaatteet varmasti sotkeentuu ja ehkä muutenkin kärsii.

Mä tunnen yhden tapauksen, jossa lapsi oli suunnilleen aivopesty (ts. oppinut äidiltään) kehuskelemaan hienoilla vaatteillaan, hiuspompuloillaan ym. Se aiheutti närää muiden lasten keskuudessa. Ikävää :(

Tottakai jokainen ostaa ja pukeutuu kuten itse haluaa, mutta itseään ylistämällä vain alistaa muut. Minulle on pääasia, että niillä päivähoidossa olevilla lapsillanne on:
1. ehjät vaatteet
2. kooltaan sopivat vaatteet
3. riittävästi vaihtovaatetta
4. tarpeeksi vaatteita (esim. ulkoiluun välivaatetta, villasukkia jne)

No empä todellakaan usko, että pk:n tätejä kiinnostaa sun lasten vaatemerkit. Pointtisi taitaa olla vaan tulla bousailemaan tänee mamma palstalle. Onnea vaan sulle! Meijän iskä on vahvempi kuin teidän.

Yhteistyössä