Ja taas päiväkodissa valitettiin tytön vaatteista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyllästynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyllästynyt äiti

Vieras
Kuulemma pitäisi olla huonommat, kun vaatteet saattavat likaantua yms. Kyllä minä sen tiedän että ne saattavat likaantua, eikä se haittaa. Meillä on pesukone. Olen sanonut tämän hoitajille, mutta aina sama virsi :headwall:

En tajua miksei lapselle saa ostaa sieltä vaatteita mistä itsellekin? Ei kai sitä kaikkien tarvi ostaa ketjuliikkeistä?

Meillä yksi lastenhoitaja puuttuu kaikkiin vanhempien päätöksiin ja aion ottaa asian huomenna palaverissa esille. joku raja sentään! Meille ei kuulu nuo asiat, jos lasta hoidetaan kotona hyvin.

Jospa siinä on taustalla muutakin, mitä eivät vaan sano? Epäilevät että lapsen on hankala liikkua hienoissa vaatteissaan, tai vaikka muut lapset kiusaavat erilaisista vaatteista? Yrittävät hienovaraisesti vihjaista että "huonommat" olisi paremmat...?

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Mun mielestä on ihana katsoa kauniisti puettuja lapsia, jokainen vanhempi itse päättää millaisissa vaatteissa lapsi kulkee. Minun mielestäni on aivan asiatonta vaatia, että lapset olisivat jossain suvun perintövaatteissa päiväkodissa, ei päiväkodin hoitajien tarvitse pelätä vaatteiden puolesta. Kyllä kaikki vanhemmat sen tietävät, että päikyssä sattuu ja tapahtuu.
Minun lapsillani on päikyssä kirppari- ja kierrätysvaatteita ja sitten meillä on edustusvaatteet erikseen. Mutta en minäkään mitään kauheita ysärikuteita lapsellani suostu pitämään.

Onko sama ihminen joka ottaa asian esille vai toistuuko tämä kaikkien työntekijöiden keskuudessa? Itse olen päiväkodissa töissä ja olen huomannut vuosien aikana että eräällä kollegallani on ikävä tapa puuttua asioihin jotka eivät todellakaan meille kuulu eikä niistä olisi asiallista sanoa.

En tiedä ap.n asenteesta, mutta monta kertaa on tullut pulkkamäessä koettua tilanne, jossa äiti tylyttää lastaan että ei saa laskea pyllymäkeä kun housut menee rikki, ja ei saa kaatuilla kun housut menee rikki ja ei saa (elää lapsen elämää!!!) ettei housut mene rikki...

Jos jotain tämmöistä on tädin mielessä? Kyllähän vaatteet puhtaaksi saa, mutta täysin ehjäksi ei niin helposti.

mua päikkytyöntekijänä hiukan rassaa ne "hienot vaatteet" . jotkut lapset tulee päiväkotiin farkuissa, vaatteissa joissa paljon nappeja ja muita sellaisia joita lapsi ei pysty itse pukemaan ja riisumaan. meillä kun on siellä paljon muutakin tekemistä kuin aukoa liutaa nappeja ja vaihdella farkkuja tai muita epäkäytännöllisiä vaatteita vaikkapa ennen ulos menoa. kyllähän ne on kauniita monesti, mutta teettää työtä isossa porukassa jossa paljon muutakin tekemistä.

Lapsellani oli esimerkiksi tänään tunika ja sukkahousut. Menevät hyvin myös haalarin alla. Ovat vain kalliimpaa merkkiä kuin ketjuliikkeiden vaatteet, siinä ilmeisesti ongelma.

Ja on sama ihminen. Asenteeni ei ole se että lapsi ei saisi tehdä mitään, vaatteet on ostettu käyttöön eikä se ole maailmanloppu jos tulee reikä tai maalia mikä ei lähde pesussakaan. Sitten niistä tulee pelkkiä kotivaatteita.

Meillä on välillä päiväkodissa merkkivaatteita kun tyttö niistä tykkää(ei kaikista) ja välillä taas h&m:ää tai vastaavaa. Ikinä ei ole tullut negatiivista kommenttia mistään. Ulkopuvut on aina juurikin tuota ticketiä, cupcakea, minymota mutta olen sinne sanonut että ne on valittu kestävyyden vuoksi sinne ja saa riehua. Olen vielä pyytänyt että jos tytöllä on joskus vaatteet joita ei saa puettua tai jos näyttää että hänen on jossain vaikea leikkiä niin sanovat vain niin niiitä ei enää laiteta. Kerran oli farkut ja siitä sanoivat asiallisest(pillifarkuissa oli kuulemma vaikea leikkiä)i ja eipä ole enää farkkuja laitettu vaikka tyttö niitä tykkäisikin käyttää.

ei päiväkodin hoitajien tarvitse pelätä vaatteiden puolesta. Kyllä kaikki vanhemmat sen tietävät, että päikyssä sattuu ja tapahtuu.

No eivät kyllä tiedä. Ihan varmasti tulee tilanteita, että Titta-Maarian äiti vetää herneen nokkaan, kun ihanalle tunikalle on roiskahtanut jotakin vähän vaikeammin poistettavaa.
Ja koko ajan kuulee vanhempien suusta, että älä tee sitä tai tätä, ettei mene vaatteet pilalle/likaisiksi/rikki/ryttyyn(!).
Uskoisin, että hoitaja vain pelkää, että lapsi pilaa hienot vaatteensa ja hällä kauhistuttaa ajatus niin kalliiden vaatteiden pilaamisesta, vaikka ehkä teillä ei ole niin yhden Gantin villapaidan väliä...

Alkuperäinen kirjoittaja kyllästynyt äiti;25478062:
Kuulemma pitäisi olla huonommat, kun vaatteet saattavat likaantua yms. Kyllä minä sen tiedän että ne saattavat likaantua, eikä se haittaa. Meillä on pesukone. Olen sanonut tämän hoitajille, mutta aina sama virsi :headwall:

En tajua miksei lapselle saa ostaa sieltä vaatteita mistä itsellekin? Ei kai sitä kaikkien tarvi ostaa ketjuliikkeistä?

Huonommat vaatteet että voivat sitten valittaa soskuun!!! Kyllä just näin! V..ttu jos ei kelpaa sano sille hoitajalle hommaa paremmat vaatteet!

No eivät kyllä tiedä. Ihan varmasti tulee tilanteita, että Titta-Maarian äiti vetää herneen nokkaan, kun ihanalle tunikalle on roiskahtanut jotakin vähän vaikeammin poistettavaa.
Ja koko ajan kuulee vanhempien suusta, että älä tee sitä tai tätä, ettei mene vaatteet pilalle/likaisiksi/rikki/ryttyyn(!).
Uskoisin, että hoitaja vain pelkää, että lapsi pilaa hienot vaatteensa ja hällä kauhistuttaa ajatus niin kalliiden vaatteiden pilaamisesta, vaikka ehkä teillä ei ole niin yhden Gantin villapaidan väliä...

lapset likaa vaatteensa PISTE osta kuinka kalliin niin ei hoitotäti voi pyytää huononpia vaatteita! Hei missä mennään ei ainakaan järjellä!

[QUOTE="Yrittaja";25478234]se olikin helppo arvata, silla eihan noilla ole aikuisten vaatteita tai toivottavasti kukaan ei niita pida.
Gant, Timberland?[/QUOTE]

Gant, Marc O' Polo, Diesel, Kenzo, Tommy Hilfiger jne.

No ei meillä ainakaan ole erikseen hoitoon huonompiaa vaatteita eikä kukaan ole koskaan sanonut, kerran hoitaja sanoi että meidän tytöllä on kivoja vaatteita, ei ole tusinatavaraa.

Gant, Marc O' Polo, Diesel, Kenzo, Tommy Hilfiger jne.

Onko vaatteissa paljon
- nappeja
- vaikeita vetoketjuja
- piukkoja kauluksia
- jäykkää kangasta, esim. farkkua?

Onko vaatteissa mukava leikkiä ja touhuta? Pääseekö kyykkyyn hyvin, voiko juosta, voiko pomppia, voiko roikkua jne.?

Ei kai siinä sitten muuta vikaa ole. Toki ymmärrän hoitajan kauhun, jos lapsi sotkee kalliin vaatteen. On varmaan joku joskus valittanut, vaikka sehän on vain elämää ja ap ei ilmeisesti valittaisi.

[QUOTE="vieras";25478404]Onko vaatteissa paljon
- nappeja
- vaikeita vetoketjuja
- piukkoja kauluksia
- jäykkää kangasta, esim. farkkua?

Onko vaatteissa mukava leikkiä ja touhuta? Pääseekö kyykkyyn hyvin, voiko juosta, voiko pomppia, voiko roikkua jne.?

Ei kai siinä sitten muuta vikaa ole. Toki ymmärrän hoitajan kauhun, jos lapsi sotkee kalliin vaatteen. On varmaan joku joskus valittanut, vaikka sehän on vain elämää ja ap ei ilmeisesti valittaisi.[/QUOTE]

Ei ole nappeja, vaikeita vetoketjuja, piukkoja kauluksia eikä jäykkää kangasta. Lapsi pystyy hyvin leikkiä ja touhuta, pääsee kyykkyyn, juoksee, pomppii ja roikkuu.

Lapsellani oli esimerkiksi tänään tunika ja sukkahousut. Menevät hyvin myös haalarin alla. Ovat vain kalliimpaa merkkiä kuin ketjuliikkeiden vaatteet, siinä ilmeisesti ongelma.

Ja on sama ihminen. Asenteeni ei ole se että lapsi ei saisi tehdä mitään, vaatteet on ostettu käyttöön eikä se ole maailmanloppu jos tulee reikä tai maalia mikä ei lähde pesussakaan. Sitten niistä tulee pelkkiä kotivaatteita.

Kotivaatteita? Pitääkö päiväkotiin pukeutua mielestäsi siis jotenkin hienommin??

Yhteistyössä