ja taas..onko 4 lapsen äitejä?

• Viestiketjun aloittaja kiinnostaaa
  • Ensimmäinen viesti
Näitä on ollut 4 vasta viimeiset 2kk, mutta ihan hyvin menee.
Ei se mikään kamalan suuri lapsiluku ole, hyvin näiden kanssa pärjää.

Me ei matkustella eikä tulla matkustelemaan, mutta se johtuu eläimistä. Niitä en kykene jättämään useammaksi päivää muiden hoidettaviksi.
Lapsista jos pelkästään olisi kiinni ja olisi kiinnostusta, niin ihan varmasti reissattaisi siinä missä ennenkin.

vieras
Hyvin meni/menee. Mulla jo pari aikuista lasta ja pari teiniä vielä kotona ja voin ihan rehellisesti sanoa että kaipaan sitä aikaa kun kaikki asuivat vielä kotona ja sain touhuta heidän kanssaan.

4 lasta. Aina ollaan paljon matkusteltu. Siinahan se menee kun se on sita meidan normi elamaa - kaikki tapahtuu tietty vahan suuremmassa mitta kaavassa (2 hotelil huonetta, tila-auto ym ym). Ravintoloissa saa usein odotella sita isompaa poytaa. Lentokoneissa tuskin koskaan saadaan kaikki 6 yhdessa istumaan. Kaikkien autot ei mahdu autotalliin. Kannykoita 6. Kaikenlaista pikkujuttua mutta ei mitaan maata kaatavaa. =)

JONSERED Karhunkantaja
Helppoa, kuin heinänteko. Aasiassa olemme kierrelleet ja muutenkin matkustelleet koko lössin kanssa... tytär½ vielä viidentenä kaitsettavana.

Ja autona pienoislinja-auto mukavuus- ja verotussyistä. :D

Lapset 14, 11, 9 ja 2 ja arki sujuu mukavasti. Ei me kauheasti reissailla, mutta se johtuu muusta kun lapsiluvusta (vuorotyö esim. hankaloittaa ja muutenkin ollaan kotona viihtyvää sorttia). Teen kyllä sellasia irtiottoja sillon tällön osan kanssa, risteily, huvipuistoreissu tms. Jokainen pääsee vuorollaan nauttimaan "laatuajasta" :D

pii
4 lasta 15, 14, 10 ja 5v hyvin menee. =)

tavalliseen henkilöautoon ei tosin mahduta, eikä yhteen tavalliseen hotellihuoneeseen. siinäpä taitaa olla suurimmat harmit jos näin haluaa ajatella.

hmph
Neljän lapsen äidit vaikuttavat tällä palstalla ainakin kaikista ilkeimmiltä tapauksilta.
Usein saa tosi tylyä kommenttia esim. nimimerkiltä 4n äiti. :headwall:
Taitaa neljässä olla jo liikaa työtä.

Meillä neljä lasta ja ihan mukavasti niiden kanssa menee ja kulkeminenkin sujuu ihan mukavasti. Kalliiksihan se välillä käy, kun useimmissa paikoissa "pakettihinta" on 2+2 ja maksaa ihan mukavasti siihen lisä lapset.

Lapset on 7, 6, 5, 3v. Eronnut olen lasten isästä. Ei ole mitenkään erityisen rankkaa. Vuorotyötä teen joten matkustelu ei ihan helposti onnistu mutta onnistuu kuitenkin kun suunnittelee huolellisesti. Lokakuussa lähden lasten kanssa Egyptiin.

Rankinta on neljän kanssa silloin kun muksut sairastelee mutta siitäkin selviää. Esikoisella on krooninen sairaus sekä nyt uutena leikkausta vaativa vaiva joka toivottavasti leikataan alkusyksystä. Toisella lapsella on neurologinen sairaus joka vaatii aika paljon lääkärissä käyntejä ja myös sairaala jaksoja.
Välimatkat on pitkiä kun korvessa asun ja sairaala ja erikoislääkärit on 100km päässä.

Tila autoa ei ole kun mahdun lasten ja koirien kanssa tavalliseen farkkuun. Mitään isoa asuntoakaan ei vielä tarvita, asutaan 130neliön omakotitalossa.

Alkuperäinen kirjoittaja no:
Eiko kukaan ole kokenut 4 lastaa raskaaksi? Vastauksista saa sen kuvan, että 4 menee siinä missä 3 lastakin.
Mulla oli ennen hoidettavana 3 lasta, kani, 4 kissaa, koira, 4 kanaa, 4 kukkoa, 4 hevosta, poni ja oma pikkufirma.

Tohon kun lisää sen yhden muksun, niin pakko kyllä myöntää, ettei se palettia hetkauta juuri suuntaan tai toiseen. ;)

suosittelen myös. Ei varsinaisesti "kummempaa" kuin 3 lapsen kanssa, mutta kyllä se matkusteluun vaikuttaa: 2 hyttiä, 2hotellihuonetta, harvoin kukaan naapuri voi viedä autolla vaikkapa satamaan tms. eli kukkarossa tuntuu.
Enemmän meillä töitä teettää 2 lapsen neurologiset erityispiirteet, lapsiluku on hyvä :D
Jos en pelkäisi niin paljon raskaana oloa niin meillä olisi enemmän :whistle:

vieras
Ei oo vaikeeta elämä neljän kanssa :D vaihtelevaa, mut muuten normia lapset 16v, 15v, 6v ja 3v. Matkustelu on helppoa tällä porukalla, mutta toki kallista.
Juu ja oon lisäksi vielä yh, ollu jo 2,5v eikä sekään ole erityisen rasittavaa. Et kahden vanhemmat perheessä tuo eí ole edes mikään erityisen rasittava määrä lapsia :)

heidi
Meillä lapset 10,6,3 ja 10 kk.Siinähän tämä menee.Kyllähän tätä vilskettä riittää,mutta ei tämä ole mitenkään kauheata.Autona meillä on Opel zafira,hyvin mahtuu vielä rattaatkin mukaan.Ei hirveästä reissata,varsinkaan nyt kun on tämä pienin kuka ei viihdy autossa.Ainut ongelma mikä on nyt tullut on että lapset pitää jakaa pariin hoitopaikkaa kun sellaista esim.illaksi tarvitaan,en kehtaa kaikkia jättää samaan paikkaan.Vauvakuume alkaa vaivata,mutta mies ei ole kovin innokas...

välillä väsynyt
meillä on 9v,7v,4v ja 2v. kyllä mulla on välillä raskasta. mutta niin oli kolmenkin lapsen kanssa. me oltiin just viikko reissussa, hyvin meni vaikka oli pitkiä automatkoja yms. muutenkin kuljetaan paljon. ite oon kokenu että muut ressaa mun jaksamisesta enemmän kuin minä itse. vauva-ajat on omasta mielestäni olleet raskaampia, meillä kun vauvat ovat heräilleet n.1.5v ikään asti useasti yössä ja varsinkin kaksi pienimmäistä ovat olleet todella vaativia.

Yhteistyössä