ja taas mä syytän itseä:(

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
se on varma mun syy,että lapsi sairastu niin helposti ja niin usein,eikö stressi heikentä vastustuskykyä?Se on sitten mun raskauden aikaisesta stressitä:(
Syytän vielä itseä ja että mieli on niin heikko,masentunut ja ahdistunut,että en pystyy olla tarpeeks hyvää äiti...

eli olen kaikin puolin huono :(

Lopeta nyt hitossa tuo raskausajan murehtiminen. Se oli ja meni.
Mutta en usko että lapsillesi hyvää tekee nääkään kaikki nykyisen höyryämiset ja stressaamiset, tuntuu että sä stressaat koko ajan. Jos yhtä paljon höyryät kotonakin jostain helkkarin boordeista, niin varmaan sairastuu koko perhe, kun ei jaksa kattoo tota sähläämistä. Sori, mut pakko oli sanoa.

Sun pitäs lakata lukemasta kaiken näkösiä juttuja kun otat kaiken noin ittees. Anna olla jo, se aika oli ja meni ja sitä ei märehtimällä enää muuksi muuta. Otat nyt rennosti etkä stressaa, kyllä ne lapset senkin vaistoaa jos äidillä on huono olla ja sit ei lapsillakaan ole hyvä olo.

Alkuperäinen kirjoittaja Maamikki:
Mutta en usko että lapsillesi hyvää tekee nääkään kaikki nykyisen höyryämiset ja stressaamiset, tuntuu että sä stressaat koko ajan. Jos yhtä paljon höyryät kotonakin jostain helkkarin boordeista, niin varmaan sairastuu koko perhe, kun ei jaksa kattoo tota sähläämistä. Sori, mut pakko oli sanoa.

no tästäkin syytän itseä,että stressaan liika,enkä ole hyvää äiti kun monet muut nauttivat lapsista.Mä en osaa nauttia,kun stressaan joka asiasta,ärsyttää että olen ahdistunut :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Hyvällä varhaislapsuudella saa korjattua aika paljon sikiöaikojen "mahdollisista" vammoista:). Ainakin mitä tutkimuksiin on uskominen! Turhaa enää murehtia menneitä.

Mut miten lopetan stressaaminen?:(
Aina kun on jotain lapsella niin taas mä aloitan itseä syytä,mutta se on totta että aika usein hän sairastu ja siitä ainakin tutkitaan :( ehkä vastustuskyky on heikko

just näin! Sä oot ihan uskomattoman tasapainoton ,materialisti..sun ajatusmaailman ja arvojen perusteella ,ei kukaan voi voida perheessä hyvin.
mut tuskin SUN LAPSI NYT HERRANEN AIKA SENTÄÄN,SIKSI SAIRASTUI ,ET SULLA ON BOORDITRESSI TAI KENKÄTRESSI,tai wath ever.

Alkuperäinen kirjoittaja ei saakeli:

just näin! Sä oot ihan uskomattoman tasapainoton ,materialisti..sun ajatusmaailman ja arvojen perusteella ,ei kukaan voi voida perheessä hyvin.
mut tuskin SUN LAPSI NYT HERRANEN AIKA SENTÄÄN,SIKSI SAIRASTUI ,ET SULLA ON BOORDITRESSI TAI KENKÄTRESSI,tai wath ever.

Ei mulla ole boordistressia,meijän on PAKKO ostaa bordeja vai jäätänkö mä tekemättä lasten huonet.Kaupoissa ei ollut sellaisia mitä mä etsin ja ihan mitä vaan mä en ostaa.Mä olen nyt kotona sekä mulla on aika etsiä niitä netistä.

Mitä olet kokeillut stressinpoistoon? Jos tosiaan mieli on ahdistunut ja masentunut niin sehän pitää hoitaa. Jos et lenkkeillen, joogalla tms. saa stressiä pois niin sun on alettava lääkitys. Onhan noita ahdistuslääkkeitä. Kun pääsi on kirkas ja mieli positiivinen niin voit katsella lastesi elämää objektiivisesti ja näet ja varmasti tiedät mitä oikeasti pitää tehdä :) En usko että tarvit sen jälkeen edes meidän asiantuntija-apuja-) ja stressisi vaihtuu muihin aatoksiin.

Lääkkeet voi olla viimeinen keino. Mutta jos priorisoit asiat niin tärkeintähän on nyt saada stressi pois keinolla millä hyvänsä.

Pieni stressihän ei ketään haittaa. Mutta kuulostaa sille että sinulla se ei enää ole kovin pientä kun "pienetkin" asiat kaatuu päälle. Toivottavasti saat autettua mielesi kirkkaaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:

Ei mulla ole boordistressia,meijän on PAKKO ostaa bordeja vai jäätänkö mä tekemättä lasten huonet.Kaupoissa ei ollut sellaisia mitä mä etsin ja ihan mitä vaan mä en ostaa.Mä olen nyt kotona sekä mulla on aika etsiä niitä netistä.

Lisään vielä että ,joka kerta kun tänne kirjoitan vaikka mistä,niin saan kakka niskaan.Minkä varten se keskustelu palsta on jos ei saa edes sanoa,miltä tuntu.Tiedän että se on sairasta olla huolissa vieläkin ja joka kerta kun jotain lapsen kanssa,mutta ,mitä mä siihen voi,että omistan tommonen mieli

Alkuperäinen kirjoittaja palleriina:
Mitä olet kokeillut stressinpoistoon? Jos tosiaan mieli on ahdistunut ja masentunut niin sehän pitää hoitaa. Jos et lenkkeillen, joogalla tms. saa stressiä pois niin sun on alettava lääkitys. Onhan noita ahdistuslääkkeitä. Kun pääsi on kirkas ja mieli positiivinen niin voit katsella lastesi elämää objektiivisesti ja näet ja varmasti tiedät mitä oikeasti pitää tehdä :) En usko että tarvit sen jälkeen edes meidän asiantuntija-apuja-) ja stressisi vaihtuu muihin aatoksiin.

Lääkkeet voi olla viimeinen keino. Mutta jos priorisoit asiat niin tärkeintähän on nyt saada stressi pois keinolla millä hyvänsä.

Pieni stressihän ei ketään haittaa. Mutta kuulostaa sille että sinulla se ei enää ole kovin pientä kun "pienetkin" asiat kaatuu päälle. Toivottavasti saat autettua mielesi kirkkaaksi.

Minulla on jo lääket ahdistuneisuushäiriöön,mutta ei ne auta,vaikka saan vielä 2pussia lääkeitä :/

Savanna:Ei mulla ole boordistressia,meijän on PAKKO ostaa bordeja vai jäätänkö mä tekemättä lasten huonet.Kaupoissa ei ollut sellaisia mitä mä etsin ja ihan mitä vaan mä en ostaa.Mä olen nyt kotona sekä mulla on aika etsiä niitä netistä.

ei oo mikkään pakko :hug: ne lastenhuoneet voi tehdä ilman boordeja, ja sit jos sopiva osuu kohdalle niin ostaa. älä tommosista pikkujutuista stressiä ota. unohda sisustus nyt muutamaksi päiväksi ja hoida se pikkuinen terveeksi. ne on loppujen lopuks turhia juttuja noi tommoset muut.

Peesi!

Alkuperäinen kirjoittaja Savanna:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Jos sinulla on ollut stressiä raskaden aikana ei se tarkoita että lapsella sitä olisi ollut.

Mutta varma vaikutusta on,kun olin loppuraskaudessa ahdistunut,mä just luin vahingossa että stressi heikentä vastustuskykyä :/

Stressi heikentää STRESSAAJAN vastustuskykyä, ei muiden ;)
Tarkista lapsesi ruokailutottumukset, olisko niissä muuttamisen aihetta? Saako tarpeeksi vitamiineja ja hivenaineita; ulkoileeko riittävästi? Nukkuuko tarrpeeksi? Pukeutuuko asianmukaisesti sään mukaan? Oletteko liikaa tekemisissä "sairaiden " ihmisten kanssa (kerhot, koulut, hoitopaikka, kyläilyreissut, leikkikaverit? Tuoko isompi sisarus tauteja tullessaan?

Yksi tärkeistä kysymyksistä on käsihygienia: pesevätkö kaikki perheenjäsenet kätensä AINA tullessaan sisälle taloon? Kaupassa käynnin, kyläilyn koulupäivän, työpäivän jälkeen? Jokaisen WC käynnin jälkeen?

Tiesithän, että jo sairastunut omaa kehnin vastustuskyvyn joten sairastuu helpommin uuteen kun jo tauti päällä. Eli kannattaa varoa uusia pöpöjä kun lapis on jo sairaana.

Yhteistyössä