ja sektio

  • Viestiketjun aloittaja Oksitosiinikäynnisty
  • Ensimmäinen viesti
Oksitosiinikäynnisty
Olen harmitellut tässä jo kovasti, että eka synnytykseni käynnistettiin oksitosiinilla ja tuskallisten vaiheiden jälkeen jouduttiin leikkaamaan kuitenkin. On niin paljon ollut juttuja, että sektion jälkeen oksitosiinilla ei käynnistetä. Pitääkö tämä paikkansa??

Kokemus oli minulle todella karmea ja ilmeisesti omia supistuksia minulle ei tule (tai sitten syy edellisessä siihen oli todellakin se, että lapsi ei mahdu ulos), tiedä häntä. Mutta sen opin, että isossa sairaalassa on oltava todella määrätietoinen saadakseen vähääkään kunnon kohtelua, ainakin täällä. Siksi haluaisin tietää, mitä teille on kerrottu, voidaanko oksitosiiniin pakottaa synnytyksessä, kun varsinkin ekalla kerralla se on mennyt pieleen ja on leikattu, vai eikö meinaa mitään? :'(
 
onko sulla käynnistys sitten edessä? Vai miksi jo mietit millä vois käynnistää?

Se on kyllä totta että isoissa sairaaloissa saa usein olla tosi kovana että kuunneltais. Siksi itse valitsinkin pienen sairaalan vaikka joudunkin lähtemään 100 km:n päähän. (isompi vaihtoehto ois tuossa 5km päässä =) ) Mutta saanpahan synnyttää vedessä.

Mutta mitäs ne tabletit joilla joissakin tapauksissa käynnistetään, ne kai on jotain muuta kuin oksitosiinia?
Tsemppiä sulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin!
:wave:
 
oksitosiinikäynnisty
En tiedä mutta pelkään niin että taas siihen voisin joutua. Kuten sanoin kokemus oli niin hirveä, että en voi enää suostua siihen ja kun jostain kuulin, että leikatuille ei mielellään oksitosiinilla käynnistetä, ajattelin hiukan lohduttautua sillä. Mutta onkohan se totta...?
 
suurperheellinen
Ymmärtääkseni supistukset alkavat sitten niin äkkinäisesti ja voimakkaina (ilman että keho kerkeää siihen valmistautua)että on jonkinnäköinen riski aiemman leikkaushaavan repeämisestä.
 

Yhteistyössä