Ja nyt ryökäle viete listataan ne laihdutusvinkit!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pieni ja pyöreä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pieni ja pyöreä

Vieras
Mä en kestä enää!!
15 kiloa pitää saada pois, ja kaikki maailman dieetit on yritetty! Karppauksesta juttaan on kokeiltu. Aina vähän oon päässy eteenpäin, mutta kun ruokavalio käy tylsäksi niin kaikki jää. Motivaatio on hukassa ja pää lyö tyhjää!
Auttakaa mua please.

Miten karppaus voi käydä tylsäksi? :O

Mulle tää on elämäntapa, ja ruokia on vaikka kuinka paljon eikä käy tylsäksi...;)

Tsemppiä ap, toivottavasti löydät oman tapasi painonhallintaan!

No voisko oikeesti toimia sellanen että syö pienempiä annoksia ja polkee crossarilla 4-5 kertaa viikossa 30min-1h??
Mulle on niin iskostunu tuonne aivoihin että jos ei ole jollain kuurilla niin paino ei voi tippua. En osaa lopettaa laihduttamista vaikka oikeastihan mitään ei tapahdu, vaan seilaan edes takas dieetillä ja ei dieetillä. Sellasta normaalia syömistä en uskalla koska pelkään että lihon ; D

Minua ärsyttää kun kukaan ei noteeraa kaikista yksinkertaisinta laihdutustapaa, joka antaa pitkäkestoiset tulokset: syö yhtä useasti kuin ennekin ja samaa ruokaa kuin ennenkin, mutta ota ruokaa vähän tavallista vähemmän. Minulla toimii todella hyvin ja vähitellen ei enää pysty syömään kerralla niin paljon. En kiellä edes herkkuja itseltäni. Yksi esimerkki on se, että ennen söin kolme neekerinsuukkoa kerrallaan, vaikka siitä tulikin paha olo. Nyt saan sen saman pahan olon jo kahdesta suukosta ja monesti maltan ottaa vain yhden, minkä jälkeen on oikein hyvä olo:) Syön enää yhden aamiaisleivän, perunoita tai pastaa otan kolmanneksen tai neljänneksen vähemmän. Töissä otan jälkiruuan vain jos se on jotain aivan ekstrahyvää, kun tiedän että muuten tulee liian täysi olo. Monen mielestä on varmaan maailman tylsin laihduttaa vähentämällä syömistä, kun sitä ei pidetä edes minään vaihtoehtona vaan pitää olla joku ihmeellinen dieetti tai ruokavalio:O

Ruoka-annosta on lähes aina vara pienentää. Täytyy myös tietty katsoa mitä siinä annoksessa on ja mitä yleensäkin syö. Kokolihat ja marinoimattomat (suikale)lihat on hyviä, vaihda valkoiset ruoka-aineet tummempiin = tavallinen makaroni tummaan jne, lisää kasvisten määrää ja syö viidesti päivässä säännöllisin väliajoin. Juo paljon vettä!!!

Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala pitävät verensokerin tasaisena eikä tartte yhdellä ruualla kituuttaa koko päivää ja sitten illalla ahmia napaa täyteen mitä kiinni saa. Tein itse ennen niin kun olin "dieetillä". Tuloksena oli turvonnut, entistäkin lihavampi ja äkäinen väsynyt akka. Alussa voi olla hankalaa, kun "pitää olla syömässä koko ajan" mutta pian eron huomaa. Kalorilaskuri toimii alussa hyvänä apua kun opettelee syömään oikein ja pienempiä ruoka-annoksia. Ravintosisältö - Kalorilaskuri.fi

Liiku aluksi vähintään kolmena päivänä viikossa kunnon hiki päälle, huolehdi palautumisesta niin ei tule stoppia esim kivun takia. Lisää liikuntaa kuten tunnet sen mieleiseksi. Kuntosalireeni tai vaikka kahvakuulaharjoittelu on hyviä tapoja saada syke ylös. Kahvakuulaillessa saa aktivoitua isoja lihasryhmiä ja lihaksia = kulutat reenissä enemmän energiaa ja hiki tulee varmasti! Lihas tekee työtä - lihas kasvaa - lihas kuluttaa itsessäänkin enemmän energiaa kuin ennen.

Sori jos vaikuttaa saarnalta, mutta siinä on mun toimiva elämäntapa painonhallintaan. Kaikille on tosin varmasti oma, sopiva tapansa olemassa. Ja peili kertoo enemmän kuin vaaka, vaikka tulosta alkaisikin näkyä molemmissa :)

[QUOTE="vieras";24949627]Miten karppaus voi käydä tylsäksi? :O

Mulle tää on elämäntapa, ja ruokia on vaikka kuinka paljon eikä käy tylsäksi...;)

Tsemppiä ap, toivottavasti löydät oman tapasi painonhallintaan![/QUOTE]

Ai miten? No karppauksessahan rajoitetaan aika suuri osa ruoka-aineista, jota luultavasti ennen on käyttänyt huoletta. Minulla ainakin kävisi tylsäksi, jos en saisi enää herkutella esim. syksyisin omenapiirakka, jouluisin joulutortuilla ja pääsiäisenä suklaalla. Noin niinkun esimerkiksi. :)

Yhteistyössä