Ruoka-annosta on lähes aina vara pienentää. Täytyy myös tietty katsoa mitä siinä annoksessa on ja mitä yleensäkin syö. Kokolihat ja marinoimattomat (suikale)lihat on hyviä, vaihda valkoiset ruoka-aineet tummempiin = tavallinen makaroni tummaan jne, lisää kasvisten määrää ja syö viidesti päivässä säännöllisin väliajoin.
Juo paljon vettä!!!
Aamiainen, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala pitävät verensokerin tasaisena eikä tartte yhdellä ruualla kituuttaa koko päivää ja sitten illalla ahmia napaa täyteen mitä kiinni saa. Tein itse ennen niin kun olin "dieetillä". Tuloksena oli turvonnut, entistäkin lihavampi ja äkäinen väsynyt akka. Alussa voi olla hankalaa, kun "pitää olla syömässä koko ajan" mutta pian eron huomaa. Kalorilaskuri toimii alussa hyvänä apua kun opettelee syömään oikein ja pienempiä ruoka-annoksia.
Ravintosisältö - Kalorilaskuri.fi
Liiku aluksi vähintään kolmena päivänä viikossa kunnon hiki päälle, huolehdi palautumisesta niin ei tule stoppia esim kivun takia. Lisää liikuntaa kuten tunnet sen mieleiseksi. Kuntosalireeni tai vaikka kahvakuulaharjoittelu on hyviä tapoja saada syke ylös. Kahvakuulaillessa saa aktivoitua isoja lihasryhmiä ja lihaksia = kulutat reenissä enemmän energiaa ja hiki tulee varmasti! Lihas tekee työtä - lihas kasvaa - lihas kuluttaa itsessäänkin enemmän energiaa kuin ennen.
Sori jos vaikuttaa saarnalta, mutta siinä on mun toimiva elämäntapa painonhallintaan. Kaikille on tosin varmasti oma, sopiva tapansa olemassa. Ja peili kertoo enemmän kuin vaaka, vaikka tulosta alkaisikin näkyä molemmissa