noh tuota esim..makaa sohvalla,vetää lonkkaa,nortti huulessa sidu toisessa ja räkii kattoon..
välillä jaksaa homeista persettä kääntää ja tulla palstalle
välillä jaksaa homeista persettä kääntää ja tulla palstalle
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja v:Okei, ap on varmaan sitten vieraillut oikeasti tosi törkyisissä kodeissa. Luulen, että suurimmalla osalla täällä ei ole kämpät paskaa täynnä, vaan epäjärjestystä jne. Eli sörhis vaan yleisti nämä tapaukset koskemaan kaikkia kotiäitejä. Jos meille sattuu sopivaan aikaan, niin kyllä saattaa olla likaista, joku on just kaatanut mehut lattialle ja koirankarvat on tarttuneet niihin. Jos päivään ei ole imuroitu, niin hiekkaa ja karvaa on pitkin lattioita, kengät saattaa olla eteisessä hujan hajan ja vaatteita sohvan selkänojalla jne. Mutta tämä sotku on alle puolessa tunnissa siivottu![]()
Enkä yleistänyt! Luepa aloitus tarkemmin. Niin, ja tosiaan luulen, että osuin sattumalta tavallista huonommin hoidettuihin koteihin.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Ei minulla oikeastaan muuta, mutta ihmettelen kyllä oikeastaan sitä että miksi äidin "työ" on myös kodinhoito.
Ja sitä, että kun ikinä ei ole hyvin.
Että pitäisi muistaa:
aktivoida lapsia ja sosiaalistaa heitä, mutta sitä ei saa tehdä esimerkiksi kotitöiden kustannuksella,
puhumattakaan parisuhteesta tai omasta ajasta tai harrastuksista,
pitää olla läsnä koko ajan lapsille, tehdä lasten kanssa, kyllähän lasten kanssa siivoaa, puuhastelkaa vaan yhdessä,
vippaako äidillä vai lapsella päässä jos se ei onnistu, miten teitä voi väsyttää, mitä te oikein teette,
ulkoiletteko liian vähän vai liikaa, miksi teidän lapsilla on likaiset vaatteet tai liian hienot vaatteet,
miksi te ette pese samalla sekunnilla lastenne vaatteista tahroja pois,
onko teillä enää aivotoimintaa,
olisitte edes aktiivisia, voisitteko mitenkään pitää itsestänne huolta, repsahtaneet säkkimäiset kotiäidit,
olkaa yhteiskunnallisesti aktiivisia, huomioikaa puoliso, isovanhemmat, appivanhemmat, naapurit, ystävänne, kerhotädit, koululaisen opettajat,
muistakaa olla vaatimattomia ja nöyriä, pyyhiä jalat kun tulet sisälle ja kädet kun käyt vessassa-kaupassa-ulkona-tarhassa-laitat ruokaa,
miksi ette silitä edes lakanoita, oletteko te laiskojapaskoja vai muuten vaan ylipainoisia 7 lapsen yh-äitejä lähiöistä,
ei kannata ihmetellä jos mies pettää, sitä paitsi sun kotis on ruma ja huonosti sisustettu, lapsilla on rumat vaatteet ja teillä ei ole elämää,
kyllä äitiys on sitten sellainen lahja,
ja viisaus, ja ehdotonta rakkautta ja empatiaa.
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:noh tuota esim..makaa sohvalla,vetää lonkkaa,nortti huulessa sidu toisessa ja räkii kattoon..
välillä jaksaa homeista persettä kääntää ja tulla palstalle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Iskä:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Kun ei ehdi kodistaan huolta pitämään.
Oon kevään aikana vieraillut kolmessa eri kodissa, joissa kaikissa kolme alle kouluikäistä lasta kotihoidossa. Kaikki suoranaisia lääviä: tavarat hujan hajan, lattiat likaiset, tiskiä ja pyykkiä kaikki paikat täynnä. Lapset - äideistä puhumattakaan - likaisia ja vaatteet päällä mitä sattuu; kommunikointi lasten kanssa huutovoittoista.
Ihmetyttää vaan, että mitä tekee päivät pitkät sellainen kotiäiti, jonka koti näyttää tällaiselta. Kun kuitenkin mainostetaan, että kotiäitiys on työ ja ammatti ja vaikka mitä. En tuollaista ihmistä palkkaisi kuunaan, joka noin huonosti pestinsä hoitaa.
Tiedän, että tämä on yleistys. Tietenkin on kotiäitejä, jotka hoitaa hommansa hyvin - koti on siisti ja viihtyisä, lapset hyvinvoivia ja iloisia. Mutta ovatko nuo kolme oikeasti ikäviä sattumia, vai kenties kotiäitiyden yksi - surullinen - kuva? Oli nimittäin ahdistavaa nähdä, missä jamassa ihmisen koti ja perhe voikaan olla. Luoja minua tuollaiselta kotiäitiydeltä varjelkoon.
Nyt ikibannit aloittajalle heti yleistyksestä. Näinä päivinä kannattaa oikeasti ajatella mitä sanoo.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja v:Okei, ap on varmaan sitten vieraillut oikeasti tosi törkyisissä kodeissa. Luulen, että suurimmalla osalla täällä ei ole kämpät paskaa täynnä, vaan epäjärjestystä jne. Eli sörhis vaan yleisti nämä tapaukset koskemaan kaikkia kotiäitejä. Jos meille sattuu sopivaan aikaan, niin kyllä saattaa olla likaista, joku on just kaatanut mehut lattialle ja koirankarvat on tarttuneet niihin. Jos päivään ei ole imuroitu, niin hiekkaa ja karvaa on pitkin lattioita, kengät saattaa olla eteisessä hujan hajan ja vaatteita sohvan selkänojalla jne. Mutta tämä sotku on alle puolessa tunnissa siivottu![]()
Enkä yleistänyt! Luepa aloitus tarkemmin. Niin, ja tosiaan luulen, että osuin sattumalta tavallista huonommin hoidettuihin koteihin.
Joo, mutta vähän provosoiva oli kuitenkin tuo sun aloitukses, jolla varmasti saat kotiäidit kimppuusMutta sanoisin, että on kuitenkin vaan poikkeus nuo sun paikat. Itse en ole suoranaiseen törkyyn koskaan törmännyt, vaikkakin törky ja "törky" näyttää eri ihmisten silmissä erilaisilta.
Alkuperäinen kirjoittaja Lady DoMiNa:noh tuota esim..makaa sohvalla,vetää lonkkaa,nortti huulessa sidu toisessa ja räkii kattoon..
välillä jaksaa homeista persettä kääntää ja tulla palstalle![]()
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Suurin osa näistä taita olla ihan sun itsesi omaan päähäsi asettamia vaatimuksia ja kriteerejä. Ja sähän päätät niistä sitten ihan itse.
Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpä:jos sinä kotona ollessasi (en tiedä edes olitko ja miten kauan, ilmeisesti et kovin kauan) olisit siivonnut samaan tahtiin kun lapset levittelee niin siinä kuule tulee pitkässä saatossa hulluksi. Meillä siivotaan ennen ruokaa eli iltapäivällä päivät jutut pois ja ruoan päälle tehdää jotain rauhallista tai ulkoillaan ei enää rakennella legoilla tai majoja jne.
Mä en aidosti ymmärrä miten sä edes kuvittelet että kukaan tervejärkinen äiti tai isä siivoisi lasten perässä koko ajan huushollia. Onhan se hitto sentään lastenkin koti.
Tosin teillä se ei sun kuvista päätellen ainakaan näy, että teillä muksu olisi ja se on sun niuho tyylisi. ELÄ ja anna toisenkin elää (me oikeasti eletään ja nautitaan kotiäitiydestä) lällälälää.
Enhän mä nyt sellaista kuvittelekaan, että kukaan siivoaisi sitä mukaan kun lapsi/lapset sotkee. En tee itsekään niin, vaan nimenomaan niin, että lelut kerätään ennen uloslähtöä ja unia. Kuvat kodistani on otettu silloin, kun poika on nukkumassa tai pois kotoa - silloin meillä ei tosiaan loju leluja ympäriinsä. Asia erikseen on sitten, kun lapsi alkaa osata jatkaa leikkejä esim. seuraavana päivänä.
Ja huomatkaa nyt, että ne lelut ei ole ongelma vaan lika. Lasten leikeillä ja pesemättömillä lattioilla, astioilla ja pyykeillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
siis lapsi oli pois kotoa? Monien kotiäitien lapset on aina kotona. Yleensäkin lastenhoitoapua tarjotaan enemmän työssäkäyville esim mummojen ym. taholta.
Että sä oikeasti ihminen viitsit. Meillä on useampi lapsi ja vielä enemmän päivällä heidän kavereita. Lapset 5-13 välillä, 2 vammaista, ei tukiverkkoa.
Ja sä kehtaat itkeä jos jossain kodissa ei ole tiptop kun itse viet lapsen hoitoon ja sisustat kämppäsi ja otat valokuvia ja laitat esittelyn tänne?
Mene hoitoon, oikeasti! Ja mitä tulee tuohon erään kommenttiin, että olet epämiellyttävän oloinen, KYLLÄ ja täytyy sanoa, että sen näköinen ihminenkin olet profiilin perusteella, EPÄMIELLYTTÄVÄ ja pikkusieluinen pieni ihminen.
Alkuperäinen kirjoittaja just:jos äiti on lasten kanssa ja on aidosti läsnä, eikä luuttua lattioita ja laita kakaroille videoita pyörimään että saa siivota! Mä epäilen että sä olet käynyt kodeissa joissa sä olet huomannut, että jotkut naiset aidosti RAKASTAA äitinä olemista ja haluaa oikeasti viettää lapsensa kanssa aikaa ja NAUTTIVAT siitä. Se on varmasti ollut sulle kova paikka..
Alkuperäinen kirjoittaja just:jos äiti on lasten kanssa ja on aidosti läsnä, eikä luuttua lattioita ja laita kakaroille videoita pyörimään että saa siivota! Mä epäilen että sä olet käynyt kodeissa joissa sä olet huomannut, että jotkut naiset aidosti RAKASTAA äitinä olemista ja haluaa oikeasti viettää lapsensa kanssa aikaa ja NAUTTIVAT siitä. Se on varmasti ollut sulle kova paikka..
Alkuperäinen kirjoittaja juu:Alkuperäinen kirjoittaja just:Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja ehkäpä:jos sinä kotona ollessasi (en tiedä edes olitko ja miten kauan, ilmeisesti et kovin kauan) olisit siivonnut samaan tahtiin kun lapset levittelee niin siinä kuule tulee pitkässä saatossa hulluksi. Meillä siivotaan ennen ruokaa eli iltapäivällä päivät jutut pois ja ruoan päälle tehdää jotain rauhallista tai ulkoillaan ei enää rakennella legoilla tai majoja jne.
Mä en aidosti ymmärrä miten sä edes kuvittelet että kukaan tervejärkinen äiti tai isä siivoisi lasten perässä koko ajan huushollia. Onhan se hitto sentään lastenkin koti.
Tosin teillä se ei sun kuvista päätellen ainakaan näy, että teillä muksu olisi ja se on sun niuho tyylisi. ELÄ ja anna toisenkin elää (me oikeasti eletään ja nautitaan kotiäitiydestä) lällälälää.
Enhän mä nyt sellaista kuvittelekaan, että kukaan siivoaisi sitä mukaan kun lapsi/lapset sotkee. En tee itsekään niin, vaan nimenomaan niin, että lelut kerätään ennen uloslähtöä ja unia. Kuvat kodistani on otettu silloin, kun poika on nukkumassa tai pois kotoa - silloin meillä ei tosiaan loju leluja ympäriinsä. Asia erikseen on sitten, kun lapsi alkaa osata jatkaa leikkejä esim. seuraavana päivänä.
Ja huomatkaa nyt, että ne lelut ei ole ongelma vaan lika. Lasten leikeillä ja pesemättömillä lattioilla, astioilla ja pyykeillä ei ole mitään tekemistä keskenään.
siis lapsi oli pois kotoa? Monien kotiäitien lapset on aina kotona. Yleensäkin lastenhoitoapua tarjotaan enemmän työssäkäyville esim mummojen ym. taholta.
Että sä oikeasti ihminen viitsit. Meillä on useampi lapsi ja vielä enemmän päivällä heidän kavereita. Lapset 5-13 välillä, 2 vammaista, ei tukiverkkoa.
Ja sä kehtaat itkeä jos jossain kodissa ei ole tiptop kun itse viet lapsen hoitoon ja sisustat kämppäsi ja otat valokuvia ja laitat esittelyn tänne?
Mene hoitoon, oikeasti! Ja mitä tulee tuohon erään kommenttiin, että olet epämiellyttävän oloinen, KYLLÄ ja täytyy sanoa, että sen näköinen ihminenkin olet profiilin perusteella, EPÄMIELLYTTÄVÄ ja pikkusieluinen pieni ihminen.
peesi! sörhis nyt vaan sattuu oleen ihminen jolle riittää yksi lapsi (oikeasti HYVÄ niin, lapsia niille kuka ne jaksaa hoitaakin!) ja ihminen joka on niin rikki jo synnytyksestäkin että taitaa olla aika vanhakin jo...luuvitoset koko sörhiksen perheelle!
Alkuperäinen kirjoittaja MieletönMelinda:No sähän sait huomiota! Ihanaa!
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja just:jos äiti on lasten kanssa ja on aidosti läsnä, eikä luuttua lattioita ja laita kakaroille videoita pyörimään että saa siivota! Mä epäilen että sä olet käynyt kodeissa joissa sä olet huomannut, että jotkut naiset aidosti RAKASTAA äitinä olemista ja haluaa oikeasti viettää lapsensa kanssa aikaa ja NAUTTIVAT siitä. Se on varmasti ollut sulle kova paikka..
![]()
![]()
Olisikin asia ollut noin. Vaan ei. Itse asiassa aidosti epäilen, että kaikki nuo kohtaamani äidit kärsivät synnytyksenjälkeisestä masennuksesta.
Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:Alkuperäinen kirjoittaja just:jos äiti on lasten kanssa ja on aidosti läsnä, eikä luuttua lattioita ja laita kakaroille videoita pyörimään että saa siivota! Mä epäilen että sä olet käynyt kodeissa joissa sä olet huomannut, että jotkut naiset aidosti RAKASTAA äitinä olemista ja haluaa oikeasti viettää lapsensa kanssa aikaa ja NAUTTIVAT siitä. Se on varmasti ollut sulle kova paikka..
![]()
![]()
Olisikin asia ollut noin. Vaan ei. Itse asiassa aidosti epäilen, että kaikki nuo kohtaamani äidit kärsivät synnytyksenjälkeisestä masennuksesta.
Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:Alkuperäinen kirjoittaja juu:Suurin osa näistä taita olla ihan sun itsesi omaan päähäsi asettamia vaatimuksia ja kriteerejä. Ja sähän päätät niistä sitten ihan itse.
No ei toi mikään henkilökohtainen tilitys ole.
Ainoastaan sitä ihmettelen että mikä kumma siinä on, että äitien pahimpia arvostelijoita on nimenomaan ne toiset äidit. Ja nimenomaan arvostellaan eikä yritetä auttaa tai rohkaista, mielellään vielä selän takana, eikä suoraan kasvotusten. Ihmettelen vaan.
Alkuperäinen kirjoittaja pauliina:"tavarat hujan hajan, lattiat likaiset, tiskiä ja pyykkiä kaikki paikat täynnä. Lapset - äideistä puhumattakaan - likaisia ja vaatteet päällä mitä sattuu; kommunikointi lasten kanssa huutovoittoista. "
Kun meillä on tällaista, niin 1) meillä on leikit kesken, maja olohuoneessa, pehmolelujen eläinsairaala, kauppaleikki järjestetty, jne. 2) ollaan oltu ulkona ja hiekkaa ja havunneulasia on päässyt kulkeutumaan sisään, 3) ei olla ehditty leikeiltä ja touhuilta siistimään tiskipöytää vaan ollaan vaan hoidettu ruokailu äkkiä muiden mielenkiintoisten asioiden välillä, 4) ne ei ole pyykkiä vaan neiti 6v leikkii vaatekauppaa, 5) kaikille se pukeutuminen ei ole tyylijuttu vaan meillä on käytännölliset vaatteet eikä haittaa vaikka ne onkin vähän sormivärissä 6) ja tulit pahasti kesken leikkien ja lapset ärsyyntyivät siitä enkä meinaa saada niitä rauhalliseksi, ja koska haluaisin jutella rauhassa sinun kanssasi niin yritän kompromissiratkaisuna komentaa lapset hiljaiseksi mikä ei tietenkään tuota toivottua tulosta.