Ja jälleen kerran:puskurissa roikkujat

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no voi nyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi ny:
Alkuperäinen kirjoittaja no voi ny:
Pitäisikö teidän ottaa kenties rauhoittavia tai jotain...?

Aika jännä kun kirjoitin, että lentokentän mittainen suora niin joku otti sen tietenkin kirjaimellisesti ja samalla kehotettiin menemään autokouluun opettelemaan ohittamista ja sitten autokauppaan ostamaan tehokkaampaa autoa. :) No sovitaan sitten niin, että olen huono ohittaja ja meillä on tosi laiska auto. :)

Mutta kuitenkin, onko liikennevirran mukana ajaminen teille täysin mahdoton ajatus? Eli jos sää on hyvä ja rajoitus 80 km/h niin teidän pitää saadaa ajaa 70 km/h ja jos joku tulee taakse niin te painatte jarrua?
En aja minkään "liikennevirran" mukaan, vaan nopeusrajoitusten ja keliolosuhteiden mukaan.
En esim. suostu ajamaan minkään virran vietävänä 100 km tunnissa, jos keli on huono.
Enkä suostu ajamaan suurinta sallittua toukokuun hämärtyvässä illassa alueella, jossa tiedän hirvien liikkuvan tien yli ja näkyvyys tien laidoilla on huono.
Öö... Luitko edes kirjoitustani ennen kuin vastasit?
Luin ja vastasin, etten aja minkään "liikennevirran" mukana, vaan käytän omia aivojani ja teen omia havaintojani. Joskus voi joutua ajamaan hitaammin kuin rajoitus sallisi.
Juuri nämä "liikennevirran" mukana sokeasti ajavat joutuvat ketjukolareihin ja muihin onnettomuuksiin.
Oho. Miksi vääntelet kysymystäni ja keksit omiasi koko ajan? Vastaa kysymykseen äläkä lässytä.

Tiedätkö edes mitä liikennevirta tarkoittaa?
Tottakai tiedän, mutta sinä et ymmärrä pointtiani millään...

Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
^ Mistä se kiire sitten tulee jos ei ihmisestä itsestään, kuten sanottu mulla on harvoin kiire minnekään..
Mulla tulee sillon kiire ku mies kotiutuu esim 22.20 ja mulla alkaa tytö 22.30 ja tarvii viel hakee töis avaimet ennenku voi ittensä töihin lyödä.
Mut se on kiinni teistä ja teidän järjestelyistä loppupeleissä..
Niinhän se, ikävä kyl työt täytyy tehdä vaikka aikataulut menis tiukille

Menee varmaan jo jankkaamisen puolelle, mut tiukat aikataulut on vain järjestelykysymys
:)
Ei se aina ole. Jos mule on merkattu työvuoro alkamaan 22.30 ja mies tulee ajokeikalta esim Ukista niin pitääks miehen sit ajaa ylinopeutta reilusti isommalla masiinalla ku mun ottaa vähän rimeempi vauhti tos hlöautol?
Mun mielestä on, ihan turhaa tästä on väitellä kun ei päästä yhteisymmärrykseen vaikka iltaan asti jaariteltaisiin. Kenenkään ei pitäis ajaa ylinopeutta, joku katsomaan lapsia hetkeks.

^ Mistä se kiire sitten tulee jos ei ihmisestä itsestään, kuten sanottu mulla on harvoin kiire minnekään..
Mulla tulee sillon kiire ku mies kotiutuu esim 22.20 ja mulla alkaa tytö 22.30 ja tarvii viel hakee töis avaimet ennenku voi ittensä töihin lyödä.

Menee varmaan jo jankkaamisen puolelle, mut tiukat aikataulut on vain järjestelykysymys
Ei se aina ole. Jos mule on merkattu työvuoro alkamaan 22.30 ja mies tulee ajokeikalta esim Ukista niin pitääks miehen sit ajaa ylinopeutta reilusti isommalla masiinalla ku mun ottaa vähän rimeempi vauhti tos hlöautol?
Mun mielestä on, ihan turhaa tästä on väitellä kun ei päästä yhteisymmärrykseen vaikka iltaan asti jaariteltaisiin. Kenenkään ei pitäis ajaa ylinopeutta, joku katsomaan lapsia hetkeks.
Kuka? kerro ihmees? Mun lapsenvahtiehdokkaani on oikeestaan aina töissä sillon ku mäki.
Jos asiat on noin helppoja niin tervetuloo ajojärjestelijäks meille, ei o vaikee homma lainkaan
:whistle: :D

olipa vaaratilanne
lada ukkelit ne ihanii on.parisen viikkoa sitten lähti peräkärry sellasen kuskin autosta
heittelehtii suoraan meitä kohti.ajettiin takana.ukko jatkoi matkaansa ja kärri levisi tielle
syksyi sieltä metsään.on ukko ihmetellyt minne kärri ajossa hävisi

Kuka? kerro ihmees? Mun lapsenvahtiehdokkaani on oikeestaan aina töissä sillon ku mäki.
Jos asiat on noin helppoja niin tervetuloo ajojärjestelijäks meille, ei o vaikee homma lainkaan
www.mol.fi
Kun nyt vaan ymmärtäisit et tää on mun mielipide, eikä se muutu vaikka mitä tapahtuis.

www.mol.fi
Kun nyt vaan ymmärtäisit et tää on mun mielipide, eikä se muutu vaikka mitä tapahtuis.
Kyl mä ymmärrän et on helppo olla mieipide asioista jotka on itselle vieraita.
Mäpä soitan jolleki et tuutko vahtimaan meidän muksua puol tuntia-tunnin joskus perjantai tai lauantai öisin? Mielellään puolen tunnin varotusajallakin joskus joutuis tulemaan?

Jaa ei vai? kumma juttu

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Kuulapyssy:
|O |O Vi*un tampiot kun eivät osaa ilmeisesti ajaa rajoitusten mukaan, kun pitää jäädä perään roikkumaan. Painukoon ohi perkele!!!
Hyvän sapetuksen saa heti aamusta kun joitain ei ilmeisesti liikennesäännöt ja -rajoitukset koske ollenkaan...
Ajakaa kovempaa :) Minä roikun puskurissa ihan uhallakin jos edessä ajava on niin tampio, että ajaa joko kirjaimellisesti sitä mitä rajoitus sallii tai alinopeutta. Aina kun ei pääse ohi.
Ja arvaas mitä minä teen. Hidastan,hidastan hidastan. Ihan vittuillessani. :D
Ja sitten saatanpa vaikka vilkkua näyttää että ohi vaan.

Kyl mä ymmärrän et on helppo olla mieipide asioista jotka on itselle vieraita.
Mäpä soitan jolleki et tuutko vahtimaan meidän muksua puol tuntia-tunnin joskus perjantai tai lauantai öisin? Mielellään puolen tunnin varotusajallakin joskus joutuis tulemaan?

Jaa ei vai? kumma juttu
Ei ne niin vieraita ole.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
|O |O Vi*un tampiot kun eivät osaa ilmeisesti ajaa rajoitusten mukaan, kun pitää jäädä perään roikkumaan. Painukoon ohi perkele!!!
Hyvän sapetuksen saa heti aamusta kun joitain ei ilmeisesti liikennesäännöt ja -rajoitukset koske ollenkaan...
Ajakaa kovempaa :) Minä roikun puskurissa ihan uhallakin jos edessä ajava on niin tampio, että ajaa joko kirjaimellisesti sitä mitä rajoitus sallii tai alinopeutta. Aina kun ei pääse ohi.
ja arvaas mitä mä teen, kun ajat niin hitaasti, ei tarvita niin paljon turvaväliä, joten voin hyvin ajaa vähän lähempänä.

Minä vaan
Minä en ainakaan ota turhia sakkoja jonkun hemmetin hätähousun takia. Passaa mennä ohi, jos siltä tuntuu. Ja tiedättekö; mulla ei edes v*tuta se, että olette muka niin kiireisiä :D
Mä en stressaannu oikeestaan koskaan liikenteessä, ukko on raivopää ratissa, mutta mulla ei kiire heittele. Joko lähden ajoissa tai myöhästyn suosiolla, pääasia että olen ehjänä perillä. Ja en aja alinopeutta, mutta aina on joku jolla on muka kiireempi tai muuten vaan vanne kiristää päätä.

Vieras
ja arvaas mitä mä teen, kun ajat niin hitaasti, ei tarvita niin paljon turvaväliä, joten voin hyvin ajaa vähän lähempänä.[/quote]

Kyllä ne yleensä apinan raivolla jonnekin katoavat. Taaemmas, ohittavat tai kääntyvät risteyksestä. Ja tiedätkö mitä minä teen. Hidastan ja hidastan edelleen, saatanpa huomata vaikka "poron" tiellä ja tehdä äkkijarrutuksen. Eikö nolota ajaa perseessä kiinni kun toinen jo vilkkua näyttää ja sä et osaa / älyä ohittaa? :D

Sitten vielä sellainen kysymys että MIKSI te ajatte perseessä? Oletteko nopeammin perillä, luuletteko että edessä ajava kiihdyttää ( tuskin) Mikä on se syy?

Vieras
ja arvaas mitä mä teen, kun ajat niin hitaasti, ei tarvita niin paljon turvaväliä, joten voin hyvin ajaa vähän lähempänä.
Kyllä ne yleensä apinan raivolla jonnekin katoavat. Taaemmas, ohittavat tai kääntyvät risteyksestä. Ja tiedätkö mitä minä teen. Hidastan ja hidastan edelleen, saatanpa huomata vaikka "poron" tiellä ja tehdä äkkijarrutuksen. Eikö nolota ajaa perseessä kiinni kun toinen jo vilkkua näyttää ja sä et osaa / älyä ohittaa? :D

Sitten vielä sellainen kysymys että MIKSI te ajatte perseessä? Oletteko nopeammin perillä, luuletteko että edessä ajava kiihdyttää ( tuskin) Mikä on se syy?
[/quote]

Lisään vielä että itse ajelen tuossa taajamassa + 10 % nopeusrajoituksesta mutta silti joka hemmetin aamu on liikkeessä näitä jotka siitäkin huolimatta ajaa perseessä. Ai niin vielä. Jos minun kohdalle sattuu näitä jotka ohittelevat miten sattuu ja puskevat sitten väliin niin minä yritän kiihdyttää että minun eteen se ei ainakaan tule. Joo ei ole turvallista mutta ei ole sekään että lähtee ohittamaan missä vaan edes eteen päin näkemättä.

mä en kans ymmärrä että mikä ihme siinä on että pitää ajaa luukussa kiinni. Mä ajan tasan sen mitä on sallittu joskus himpun yli...ja jos mä ajan mittarin mukaan satasta, ni se on sillon tasan satasta, ei alle... :snotty: sitte pitää roikkua perässä, raivostuttavaa :kieh:

Mua niin vituttaa sellaset jotka ajaa alinopeutta ja joskushan niistä ei pääse välttämättä ohi...nii tekis mieli käydä antamas hiukan oppia ja toinen mikä nyppii on se, et rampilta ku tullaan niin miks ne vitun tollot ei osaa ajaa vaan pitää alkaa hidasteleen....voi jumalauta |O

vieras
Jos sun koslas on niin kurja, ettei sillä pääse ohi, niin tee palvelus, älä tule sillä yleiselle tielle.

Ihan tollasten runkkarien takia valoisalla vedän jarrut pohjaan, ole hyvä ja maksa viulut ja talviaikaan pistän takasumarin päälle.

Pysy kotonas, pelle!

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Piushka:
Alkuperäinen kirjoittaja Piushka:
Joka hemmetin aamu... perässä roikun :saint:

Kun kaikki ajaa niin h****tin hitaasti |O Ei aamulla saa hidastella työmatkoilla!!
Savu nousee välittömästi korvista jos joku tärrää eessä JUST sen 50km/h tai tasan 60km/h
Ai et aamulla saa ajaa ylinopeutta kun on kyseessä työmatka :whistle:
Ei se ole hidastelemista jos ajaa rajoitusten mukaan. Jos se käy ärsyttämään niin olisko omassa asenteessa vikaa? Ihan vinkkinä:kannattaa lähteä sen verran ajoissa matkaan et ei tarvii ajaa ylinopeutta.

Se on pääkopasta kiinni. Minulla on vaan kamala kiire töihin tai töistä pois, ihan sama vaikka olisin ajoissakin. Aina vaan on kiire kiire kiire ja kamala tuskastuminen jos joku hänkkäröi edessä :headwall: :kieh:
Sun pääkopassa on tosiaan vikaa, jollet osaa varata aikaa siihen työmatkaasi.

vieras

[/quote]

Kuule minä en ala muiden vilkutteluista ohitella. Onko sulle tuollainen käytäntö opetettu autokoulussa? Minulle on ihan sama, mitä valoshowta edellä ajava pitää, katson sopivan paikan ja ajan ohitukselle.

vieras
Jos mä edes ajaisin alinopeutta, niin melki ymmärtäisin, mutta mä ajan noin 5km/h yli rajoituksen... Jarruvaloja kun väläyttää niin ne hieman jättäytyy, mutta kohta ne on taas persiissä kiinni.
Jos väläytys ei auta, niin nopeus -5km/h rajoituksesta, niin kyllä ne ohi menevät.

vieras
Jos mä edes ajaisin alinopeutta, niin melki ymmärtäisin, mutta mä ajan noin 5km/h yli rajoituksen... Jarruvaloja kun väläyttää niin ne hieman jättäytyy, mutta kohta ne on taas persiissä kiinni.
Jos väläytys ei auta, niin nopeus -5km/h rajoituksesta, niin kyllä ne ohi menevät.
Ihmeellistä, että joku oikein kerjää peräänajoja ja onnettomuuksia. Ihan vain omaa jääräpäisyyttään. Isompi riski te olette

Yhteistyössä