IVF & varhainen KM - tuleeko tasta joskus jotain ???

Tanaan varhaisultrassa 6+4 ei sitten mennytkaan niinku piti :'(

Kohtu oli tyhja, ei nakynyt pusukkaa ei mitaan. Vuotoa ei ole ollut tipan tippaa ja HCG oli 4+2 jo 450 jolloin lekuri veikkasi tolla arvolla jo kaksosia. Tanaan HCG 1000 eli siis epanormaali tietty.

Mulla oli 5+1 illalla aivan todella kipea alavatsa (siis menkkakipuja kovempi) ja sen jalkeen 2 pv sellanen tunne ettei kaikki ole ookoo. Vuoto ei kuitenkaan alkanut ja sitten sain jotenkin itteni jarkeistettya etta kylla kaikki menee hyvin "kunnes toisin todistetaan" jos ei ole vuotoa. Joten tyhma annoin itseni jo katsella vauvatarvikkeita ja sitten tanaan tultiin alas ja kovaa.

Nyt olen varma etta tuolloin tapahtui jotain ja IVF:N tukilaakityksen takia vuoto vaan ei ole alkanut.

Ultrassa nakyi munasarjan paalla joku uusi moykky, eli viela on mahdollista etta tama olisi KUkin, toivottavasti ei kuitenkaan - torstaina takasin varmistamaan asia.

Noh, eihan tassa olla ku 5 vuotta yritetty... jos tassa jotain positiivista etsii, niin saatiinpahan edes ensimmainen raskaus aikaan - ensimmaisen IVF:n tuoresiirrolla.

Tuleekohan tasta viela joskus jotain, ikaa kohta 35 ja toivo nolla lukemissa...
 
Otan osaa menetyksesi johdosta!

Mä plussasin kans ekan hoidon tuoresiirrosta ja uudelleen toisen hoidon tuoresiirrosta, molemmat meni kesken. Eilen sain lääkäriltä sellaisen infonpalasen, että vain 5% naisista saa kaksi perättäistä keskenmenoa, että on tässä monta vittumaista korttia pakasta jo nostettu.

Toivon, että teiläkin tärppää vielä uudelleen. Kyllähän se niin on, että on hyvä merkki, kun ekasta siirrosta raskaus lähtee, vaikka ei se tässä tilanteessa lohduta yhtään, tiedän. Paljon voimia tähän päivään ja muista, että sinulla on täysi oikeus surra menetettyä lastasi.
 
Kozmic ja sydänjää :hug: teille molemmille! Tämä hoitorumba on rankkaa, eikä keskenmenoja tähän enää tarvittaisi :'(

Positiivisesti ajatellen, olen samaa mieltä, että hyvä kun alkio kiinnittyy mutta sen ilon jälkeen on aivan hirveää kun matto viedään jalkojen alta!!

Mulla oli siis nyt elokuussa 3.IVF:n tuoresiirto, josta alkoi raskaus (oireet tunnistin heti ja veritestikin positiivinen), mutta vuoto alkoi jo päivää ennen veritestiä :( Uusi testi ensi viikolla.... Viime syksynä plussasin 2 IVF:n 2. PAS:sista, silloinkin vuoto alkoi testipäivänä, mutta alkio oli reipas (siis oikeesti D-luokkaa!!!) ja sinnitteli ekan ultrankin yli vaikka vuotelin ihan kunnon kuukautisvuotoa siis kolmisen viikkoa! Toukokuinen PAS oli sama juttu, vuoto alkoi testipäivänä (veritesti siis positiivinen). Tammikuussa 3:s PAS oli suoraan negaa,huomattavasti helpompi käsitellä : /

On tämä taas niin surullista, enkä tiedä miten sitä jaksaa eteenpäin.

Tsemppihalit vielä teille arvon naiset!
 
Heippa!

Tuttuja tunteita käytte läpi.Joskos mun tarinassa olis jotakin toivon kipinää teille. Yritystä meillä 6v. joista hoidoissa 4v. IVF on ollut meitin hoitomuoto. Monen monta siirtoa takana ja 4 keskenmenoa. Raskausviikoilla 5, 11, 6 ja 7 (näistä kolmessa ultrassa nähty sikiö jolla kaikki hyvin kunnes...)tässä vaiheessa usko kaikkeen oli jo mennyt. Kunnes viime vuoden syyskuussa oli 3.IVF:n 3.PAS ja siirrettiin yksi alkio testi oli positiivinen ja raskausviikoilla 5 alkoi kauhean runsas vuoto.Kaikki kuitenkin päättyi hyvin ja raskaus jatkui ja tällä hetkellä olen onnellinen 4kk vanhan tytön äiti.

Eli tarkoitukseni ei ole hieroa suolaa haavoihin vaan kertoa että vaikka tilanne näyttää toivottomalta niin sitä se ei välttämättä ole.AP:lla kuitenkin kyseessä ensimmäinen IVF ja tuoresiirto eli ensimmäinen hoito.Josko tämä alkio ei ollut SE alkio vaan se seuraava.Näin täytyy uskoa,jotta jaksaa eteenpäin.

Tsemppiä teille hoitoihin,vaikka tiedän että se ei tunnu nyt siltä että haluaa jatkaa.
 
Sydanjaa: suurkiitos viestistasi. Luin sen jo tiistaina ja oikeasti en tieda olisinko selvinnyt tyopaivaa ilman sita :heart: Ei vaan ollut heti voimia vastata, olin niin itkun sekainen koko paivan. Olen hurjan pahoillani myos teidan menetyksista... jollain tapaa tuo 5% on lohduttava tilasto - vaikuttaa niin pienelta. Paljon voimia jatkoon teille!

Margit: toivon niiiiin paljon etta tuo vuotosi nyt olisi kerrankin harmitonta ja saisitte vauvelin syliin asti!! On teillakin ollut aikamoinen taival... Niin tuo mattojen vieminen jalkojen alta, tosiaan! Viela mietin etta olisiko muka "satuttanut" vahemman jos olisin saanut pidettya paan kylmana varhaisultraan asti. Vaan tuskin.

Alexandria: niinhan tama oma tapaus kuulostaa viela pienelta tuohon omaasi verratuna... lahdettiinko teilla ikina tutkimaan mista nuo keskenmenot johtuivat?! talla hetkella tosiaan tuntuu etten ikina jaksaisi moista rumbaa - ja pahinta ainakin omalla kohdallani tassa jaksamisessa on se prk***n epavarmuus!!! Kai sita kaiken viela kestaisi, jos tietaisi etta kylla se vauva joskus tulee syliin asti... Onnittelut Sinulle pikku Prinsessastasi!

on: Tanaan verikokeessa on onneksi lahtenyt hyvin HCG laskuun, pudonnut puolella tiistaista (nyt 450) - eli lekurin mielesta viittaa enemman KM kuin KU ; mutta varmuutta ei viela ole - taas takaisin maanantaina. Laskeskelin itsekseni etta tuo arvojen tippuminen vastaa aikataulultaan suunnilleen tuota paivaa kun oli ne kovat vatsakivut :(

Nyt niin toivon etta se vuoto vihdoin alkaisi ja paasisin aloittamaan sita valikiekkaa, jotta se PAS:kin sielta jossain vaiheessa voitaisiin ohjelmoida.

Ajatella etta tama 2 vkoa kestanyt "raskaus-uni" sitten muutti sen verran omaa ajatuksen juoksua, etta talla hetkella adoptio tuntuu ihan mahdottomalta vaihtoehdolta... Itselleni se oli jo pari vuotta ollut ihan vakavana ajatuksena kun tassa 5 vuodessa ei oltu saatu ainoatakaan plussaa, mutta mies oli aina taysin ajatusta vastaan... Vaan katsotaan nyt, ei kylla paa ole viela ihan selva kaikesta tasta...

Kiitos kaunis viela teille vastauksista :heart: on todella helpottavaa etta tama asian kanssa ei ole yksin.
 
Viimeksi muokattu:
kozmic kyllä meijät molemmat tutkittiin kolmannen keskenmenon jälkeen mutta mitään selittävää ei löytynyt.Sekin oli jotenkin tosi turhauttavaa.Olis ollut kiva saada syy kaikelle sille mutta sitä ei tullut mut sitten taas toisaalta ei myöskään tullut mitään vakavaa esiin joka olis suoralta kädeltä sanonut että ei onnistu koskaan...Ja en tarkoittanut vähätellä kokemuksiasi,jokainen keskenmeno on liikaa ja hirveämpää tuskastasi siitä tekee sen että olet joutunut käymään kovan hoitorumban ensin läpi.Tarkoitin vain että koska kyse on ensimmäisestä hoidosta saatte vielä jatkaa ja mahdollisuus siis on vielä.Meille kun alettiin hoitavalta klinikalta sanomaan sen neljännen keskenmenon jälkeen että hoidot alkaa olla pulkassa...(oltiin kunnallisella)
 
Alexandria en hetkeakaan ajatellut etta olisit vahatellyt kokemustani :heart:
Tiedan tasan kuinka turhauttavaa on kun ei saa vastauksia etta missa mattaa - en sitten tieda olisiko oikeasti helpompi kestaa naita vastoinkaymisia jos tietaisi koska tosiaan joko sille voisi tehda jotain tai sitten ei mitaan... Nostan sulle hattua siita etta sulla oli voimia ja uskoa jatkaa noin pitkalle, olet todella urhea!!!
 
Sydanjaa Kiitos kysymasta :heart:
Taallahan sita yritetaan sinnitella.... :D Itse asiassa ekalla vkolla toissa sain pidettya jotenkin itseni kasassa ja sitten lauantaina ihan totaalinen romahdus. Samalla alkokin vuoto, hirmuiset kivut, mutta kesti vaan 2 pv... HCGta on seurattu muutamalla verikokeella ja nyt eilen lekuri soitti etta se ei olekaan viela nollassa niinku pitaisi joten taytyy menna keskiviikkona ultraan katsomaan... Mielessa on se moykky munasarjan paalla, minka nakivat varhaisultrassa - ei mitaan hajua mika se voi olla mutta lekuri sanoi etta "ei ainakaan kysta". Kunpa nyt ei olisi KU joka viela pilaisi paikkoja... ARGH, saisipa nyt nopeasti ohi taman asian etta paasisi uuteen yritykseen!!!

Pidan sulle hirmuisesti peukkuja PASsiin!!! Meniko sulatus hyvin ja montako lahti matkaan? Jouduitteko pitkaan odottamaan tuoresiirron KM jalkeen? Voi kun nyt kaikki menisi hyvin!!!
 
Voi itku, saisittepa nyt tämän päätökseen! Ja varmasti kummittelee mielessä, että mitä jos sittenkin kaikki ois kunnossa.. Tai mulla on ainakin aina ollut, toivonut vielä salaa viimeiselläkin hetkellä. Hyvä, että pääset sinne ultraan, niin näkevät mikä on tilanne. Tuntuis kyllä, että jos ois kyseessä KU niin olisi jo kipujakin :( Tuo on niin kamalaa, kun fyysinen osuuskin pitkittyy. Ei pääse se mielikään kunnolla paranemaan aiemmin.

Hoidosta saatiin yksi valioyksilö pakkaseen ja 8-soluisena siirrettiin reipas viikko sitten. Yhdet menkat oli km jälkeen ja sitten siirto. Viitisen viikkoa taisi kummallakin kerralla mennä km jälkeen ennen kuin tuli menkat, eli vähän pitempi kierto oli. ICSI tehtiin lyhyellä kaavalla ja kuulemma jos ois tehty pitkällä, niin olisi pitänyt odottaa vielä toiset ennen siirtoa. Ja sillä tavalla mulle kävikin edellisen hoidon yhteydessä - yritin päästä siirtoon sillai, että km jälkeen oli yhdet menkat, mutta limakalvo oli ihan liian ohut ja siirtoa piti lykätä kuukaudella.

Saitteko te hyvin pakkaseen alkioita?
 
hey sydanjaa, miten teilla menee - joko olet testaillut ? kovasti pidan peukkuja etta plussaat! :heart:

itse olen ollut muutaman pv taka-alalla. keskiviikkona kavin taas verikokeissa ja HCG oli jaanyt 175 tienoille jo viikon. illalla klo 20 lekuri soitti etta huomenna aamulla kiireesti laparoskopiaan koska vaikkei ultratessa mitaan ollut nakynyt hanesta nyt ei voinut olla muu kuin KU kyseessa... niinpa sitten mentiin - karsea kokemus (olen viela ulkomailla hoidoissa, tunteepahan itsensa entistakin avuttomammaksi kun ei kielesta ymmarra mitaan - ja kaiken lisaksi en voi sille mitaan mutta aina epailen etta voiko taalla hoidot olla yhta tasokkaita kun kotona...). poistivat vasemmat munanjohtimen joka oli jo revennyt ja verta oli jo jonkin verran vatsaontelossa. oikea munatorvi oli kuulemma taynna nestetta joka olisi merkki kroonisesta tulehduksesta... se sitten klipattiin lopullisesti kiinni. kaiken huipuksi oli pieni endo-pesake joka poistettiin. 3pv sairaalassa ja nyt kotona sohvalla toipumassa. ilmeisesti kyseessa olisi ollut kaksoset joista toinen normaali mutta KM ja toinen KU (lekurin mukaan ekan testin korkean HCG perusteella ei voinut olla vaan KU).

lapsettomuusklinikan lekuri soitti kans ja kyseli kuulumisia ; oli tyytyvainen etta saatiin "ajoissa" hoidettua ennenku olisin ollut kriittisessa tilassa. kovasti oli luottavainen siihen etta oltaisiin nyt tulevien IVFien onnistumismahiksia parannettu. toivotti tervetulleeksi PASiin heti kun olemme valmiita seuraavien menkkojen jalkeen. kunpa ne ny sielta akkia tulisikin!!! meilla siis 6 5pvsta blastoa pakkasessa - toivottavasti ne nyt kestaisivat hyvin sulatusta... olen kuullut etta niiden kanssa on kova kato PASissa.

mutta joo. yritan nyt olla kovasti syyttamatta itseani siita, etten mennyt jo aiemmin tekemaan laparoskopiaa. jos ei 5 vuodessa olla kertaakaan plussattu niin ei kai vika muualla olisi voinut ollakaan kun munanjohtimissa siis kun "selittamattomia" olitiin. prkl voisivat kylla lekuritkin passittaa tekemaan jatkotutkimuksia ; mulla oli uusi juttu kun kuulin 2vko sitten etta auki-olosta huolimatta voi olla vikaa... harmittaa kaikki tama hukattu aika ja kaikki turhat pettymykset.

vali vali, sori!

NYT ON MEIJAN VUORO EIKS NII!!!! :attn:
 
Voi herranen aika millainen kokemus! Voi luoja... Eli siis johtimissa oli vikaa, vaikka aukiolotutkimus olikin ok? Mä olen luullut, että laparoskopia tehdään vain endon yhteydessä.

Meillä meni PAS persiilleen ja kuukauden päästä aloitetaan kolmas icsi. Jännittää, sekä hyvällä että huonolla tavalla, pelottaakin. Joko sulla on tähän kiertoon tulossa PAS?
 

Yhteistyössä