IVF:n odottavat

Aloittelen tässä uutta pinoa, jonne on kaikki tervetulleita, joilla jossain vaiheessa on edessä IVF tai ICSI.

Olen 30v ja mies vuoden vanhempi. Yritystä on takana yli kolme vuotta ja vuoden päivät ollaan oltu julkisella puolella hoidoissa. Pari inssiä takana ja nyt odotellaan IVF:n pääsyä. IVF on ilmeisesti joskus keväällä. Nyt kaipailisinkin juttukavereita.
 
Hei! Kirjoittelen kyllä tuonne joulukuun inssipiinailijoihinkin, mutta voisin silti liittyä tähänkin pinoon =)
Jotenkin kun on sellainen tuntu et ICSI:in tää vielä menee....
Toinen inssi tosiaan ens viikolla, mut toiveet ei oo oikein korkealla :(
Taas saa jännittää et minkälaisessa iskussa simpat tällä kertaa on, saadaanko pesun jälkeen edes minimimäärää ja saadaanko ajoitus kohdalleen. Viimeksi ku inssi ilmeisesti tehtiin liian myöhään! Soittelin Väestöliittoon ja jos/kun inssi ei tärppää niin sit pitäis miehen kans käydä ICSI:n suunnittelukäynnillä tammikuussa ja itse hoito päästäis aloittamaan viimeistään helmikuussa.
 
Ei ainakaan ajattelis et niillä olis mitään sitä vastaan, miks olis.. Pyydä vaikka et tää ylilääkäri Varila tekis sen tutkimuksen, sillä ainakin luulis olevan paljon kokemusta&taitoa!

Kyllä tosiaan jännittää ens vko, et kuinka saatais ajoitus nappiin ja sit tosiaan ne simpat, huoh...
No, parhaamme yritämme ja sit vaan piinailemaan. Uuden vuoden aattoon mennes on tulos selvillä. Kyllä täytyy kaikki taivaankappaleet olla oikeilla paikoillaan et tärppi saatais :LOL:
Mut on se silti hyvä kokeilla vielä toinen inssi ennen rankempiin hoitoihin siirtymistä..
 
*huokaus*, kyllä oliskin IHANAA juhlia uutta vuotta plussatesti takataskussa... Mut ei uskalla oikein toivoa, tippuu sit taas niin korkeelta..
Inssi tehdään täällä kotipaikkakunnalla, vaikka mieluiten kyllä menisin Tampereelle. Toi matka vaan on niin rasittavan pitkä, ku pitäis ensin mennä ultraan ja päivän/parin päästä inssiin.. Yritän nyt takoa lääkäri E.H:n päähän et "LAITETAAN NE SIMPAT MIELUUMMIN VÄHÄ ETUKÄTEEN KUIN LIIAN MYÖHÄÄN!" :) Aivan niinkuin minä täs olisin lääkäri, heh... Mut ärsyttää vaan jos viime inssi tehtiin tosiaan liian myöhään niinkuin Väestöliiton lääkäri meinas!
 
Joo, kova pää tuntuu herralla olevan ;)
Sitä mäkin ajattelin jo silloin ultras viimeksi (keskiviikko), et "apua, toivottavasti se ei irtoa ennen aikojaan!" Tunsin silloin varhain to-aamuna vihlaisun mahassa ja inssihän oli sit vasta perjantaina puolilta päivin. Tosin ihan yhtä todennäköinen syy on et simpat ei oo sittenkään riittäny :ashamed:
Nyt ultra on päivää aikaisemmin ku viimeksi, et toivotaan et edes ajoitus osuis kohdilleen.

Oliko vyöhyketerapia minkälainen kokemus?
Sulla on sit reilu vko vielä piinailua jäljellä, toivotaan et kävis niinkuin Pupuvaimolla et tärppi tulee luomukierrossa!
 
Heippa!Minäkin voisin liittyä joukkoon tummaan!
Oon 26-vuotias ja mies 30v. Lasta ollaan yritetty saada 3 vuotta ja niistä 1,5 vuotta hoidoissa (2 IVF-tuoresiirtoa ja 2 PAS:a).Aikaan ollaan saatu 2 keskenmenoa (rv5 ja rv11). Nyt maalis/huhtikuussa alkaa meidän 3 IVF kierros ja samalla viimeinen.Ollaan julkisella puolella hoidossa joten kolme hoitoa on maksimi.Nyt täytyy vaan toivoa että kaikki menee hyvin.Ollaan kyllä siihenkin jo varauduttu että jäädään kaksin.Mutta toivottavasti niin ei käy. :|
 
moikka!
Paaseeko mukaan? olen 29 ja mies kanssa. ollaan yritetty 7kk mut ongelmana on mun tod.nakoisesti tukossa olevat munatorvet. olen ollut 4 kertaa vatsaleikkauksessa, mika oli syyna et paasin noin nopeesti tutkimuksiin. tassa vaan viela miehen kans pahkaillaan, et ilmoittaudutaanko ivf-jonoon vai odotellaanko luomusti viela. laakarin mielesta voidaan valita, et halutaanko odotella viela vai mennaanko jonon hannille. miehen simpoissa ei mitaan vikaa ja mua ei voi oikeastaan mitenkaan tutkia kun aukiolotutkimus ja laparoskopia eivat tule kysymykseen noiden aiempien leikkausten takia. ovis loytyy ja normaali kierto. olen aiemmin kirjoitellut tonne kuumeileviin, mut ajattelin pikkuhiljaa tulla myos kurkkimaan tanne =)
 
Pitää kai se meikäläisenkin tänne hiipiä kun en malta poissakaan pysyä.. Meillä siis tänään toisen inssi pp15 ja negaahan se testi eilen taas kerran näytti. Tätiä ei näy mutta eiköhän se sieltä tule. Pyydän, älkää uskotelko, että toivoa vielä on. Olen nimittäin siirtynyt jo miettimään seuraavaa hoitoa.

Joulukuussa ei voida inssiä tehdä kun osuisi välipäiville mutta Clomit syön ja Puregonit pistelen sekä käyn ultrissa Väestöliitossa. IVF on kuitenkin meille se suositelluin vaihtoehto ja eka käynti Taysiin onkin 23.1.08. Katsotaan sitten mitä siellä sanotaan. Jos menee liian pitkälle niiden jonossa niin tehdään sitten yksi IVF Väestöliiton puolella.

Nyt siirrän katseen taas linnanjuhliin... :wave:

ps. Kamilla ja PeePee: Sain juuri soiton, että nyt SE lapsi oli syntynyt. Terve tyttö ja kaikki oli mennyt hyvin. Ei tuntunut ollenkaan pahalta mutta en silti aio mennä jouluksi kattelemaan niiden lapsen "hoitoa"..
 
Lisäilin listaa, päivittäkää kp:t ku kerkeette! :)


Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ........kp5/29-31/pp
PeePee77..ei inssiä......luomuilua.................kp21/29-31/pp?
Alexandria...................luomuilua?..................kp?/?/pp
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
Raitapaitainen............clomit, Puregon.........kp?/?/pp

Plussanneet :heart:

 
Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ........kp5/29-31/pp
PeePee77..ei inssiä......luomuilua.................kp21/29-31/pp?
Alexandria...................luomuilua?..................kp?/?/pp
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
Raitapaitainen....clomit, Puregon, Pregnyl + kotihoitoa...kp1/31-

Plussanneet :heart:
 
Moikka! Taidanpa minäkin liittyä tähän pinoon. Oon 29 v., mies 38 v. ja lapsettomuutta takana vajaa 3 v. Kaksi inssiä on tehty, tuloksetta. Yksi tehdään vielä, mutta jos siitäkään ei tärppää niin IVF on seuraava askel. Pidän tässä nyt pari kiertoa taukoa, yritellään luomusti, ja tammikuussa yritetään päästä vikaan inssiin. Toivo elää, että tärppäisi sitä ennen, mutta järki sanoo, että tuskinpa :/ Kavereista peräti kolme on tällä hetkellä raskaana, eli vauvauutisia tulee taas ovista ja ikkunoista :| Vaikeaa on iloita muiden raskauksista, näillä kun vielä kaikilla on jo lapsia entuudestaan. No anyway, vielä ei olla luovutettu, mutta kieltämättä vetää mielen välillä aika matalalle. Mulla on nyt kp 16/28-30.

Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ........kp5/29-31/pp
PeePee77..ei inssiä......luomuilua.................kp21/29-31/pp?
Alexandria...................luomuilua?..................kp?/?/pp
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
Raitapaitainen....clomit, Puregon, Pregnyl + kotihoitoa...kp1/31-
Sini 78.....................luomuilua......................kp16/28-30

Plussanneet :heart:
 
Moi :wave: kaikille!

Minäkin siirryn tänne inssipinosta. Olen 31 v ja mies 33 v. Yritys alkoi v. 2004, selkeää syytä ei ole löydetty. Miehen simpoissa hieman normaalia huonommat arvot ja itsellä jonkin verran ylipainoa. Kolme inssiä takana ja nyt kohti IVF-hoitoa Helsinkiin. Olemme tällä hetkellä julkisella hoidossa. Kaksi ensimmäistä inssiä tehtiin yksityisellä. Huhujen mukaan Helsingissä kuulemma jopa vuoden jonot.

Nyt siis odottelua luvassa. Ja painon pudotus alkakoon!

Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ..............kp5/29-31/pp
PeePee77..ei inssiä......luomuilua.....................kp21/29-31/pp?
Alexandria...................luomuilua?..................kp?/?/pp
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
Raitapaitainen....clomit, Puregon, Pregnyl + kotihoitoa...kp1/31-
Sini 78.....................luomuilua......................kp16/28-30
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl.....kp 8/28-30/pp

Plussanneet
 
Hienoa PeePee!!!!! Mahtavaa kun asiat edistyvät!

Muokkaan vähän listaa omalta osaltani eli mulle tulikin ihan uudenlainen hoito. Siis samaa hoitoa on toki kokeiltu "jo" kymmenille muillekin suomessa mutta mulle siis uusi eli Arimidex.

Toki piti ekana käydä lukemassa haittavaikutukset... ;)
"Lääkkeen yleisin haittavaikutus on kuumien aaltojen ilmaantuminen. Muita melko yleisiä ovat mm. voimattomuus, nivelten kipu ja jäykkyys, emättimen kuivuus, hiusten harventuminen, ihottumat, pahoinvointi, ripuli ja päänsärky. Mahdollinen uneliaisuus voi heikentää tarkkaavaisuutta liikenteessä."

Että Jee........ :p
Lääkkeen olisi tarkoitus kasvattaa munista ihan kuten Clominkin mutta vaikutusmekanismi on kai hieman erilainen. Lääkettä käytetään vanhemmilla naisilla rintasyövän hoitoon. Varila kyllä selitti asian hyvin mutta mä tipahdin kyydistä siinä jossain solutasolle laskeuduttaessa.. :LOL:
Tarvittaessa voidaan sitten ottaa käyttöön vielä Puregonitkin ja josko tämä tehoaisi paremmin kuin Clomit niin voitais päästä jopa inssiin. Mutta hieman pessimistinä olen koska mun munisten kasvuhan on kuin Iisakin kirkon rakennusprojekti..

Sain vielä aamulla kuulla omalääkäriltä, että mulla on polvessa Bakerin kysta.. Ei kiva sekään. Oon toki odottanut pääseväni ultraan mutta lähinnä alkuraskauden ultraan eikä vasemman polven.

Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ..............kp5/29-31/pp
PeePee77..ei inssiä......luomuilua.....................kp21/29-31/pp?
Alexandria...................luomuilua?..................kp?/?/pp
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
Raitapaitainen...Arimidex, Puregon (?), Pregnyl + jotain?..kp1/31-
Sini 78.....................luomuilua......................kp16/28-30
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl.....kp 8/28-30/pp
 
Päivitin tota listaa omalta osaltani, jossain vaiheessa multa oli tippunut yksi kp pois :)
Kiva kun on saatu lisää väkeä tähän pinoon!


Kamilla......2.inssi........clomit, Pregnyl ..............kp8/29-31/pp
PeePee77..ei inssiä......luomuilua.....................kp23/29-31/pp?
Alexandria...................luomuilua?..................kp?/?/pp
postimestari................luomuilua?..................kp?/?/pp
Raitapaitainen...Arimidex, Puregon (?), Pregnyl + jotain?..kp3/31-
Sini 78.....................luomuilua......................kp18/28-30
Melia.........3 inssiä, clomit, Puregon, Pregnyl....kp 10/28-30/pp

Plussanneet :heart:
 
PeePee , mulla oli kans eilen (työpaikan) pikkujoulu. Tuli sit vähä nollattua......... :whistle: :xmas: No, yhtään ei kyllä haittaisi vaikken voisi juoda pisaraakaan seuraavaan vuoteen =)
Hienoa, kun saitte suunnitteluajan jo! Koska teillä on lähtenyt lähete? Meillä lähti syyskuun puolessa välissä et saa varmaan vielä odottaa hyvän tovin ekaa aikaa...
 
Heippa taas!

Kyllähän täälläkin kait voidaan luomuiluksi sanoa tätä IVF:n väliaikaa.Meillä tosin luomuilusta ei ole mitään hyötyä lapsensaannissa.Mulla toinen torvi tukossa sekä PCO ja miehen spermassa vasta-aineita joten meitin "luomuilu" on ihan vaan toistemme iloksi :D

Mulla nyt menossa kp 3/? kiertoajat voi olla vaikka ja mitä tää edellisin oli 57 päivää ja sekin vain teroluttien avulla.Mulla kun ei kuukautisia ilman Teroluttia ole.Nyt oli pakko syödä kierros jotta saan kiertoa nyt alotettua tasaamaan ennen kuin hoidot alkaa.

Kovasti pelottaa jos tää ei onnistu nyttenkään?Mikä tästä kerrasta tekisi erilaisen ku ei ne 4 edellistäkään ollut...Jos nyt ei onnistu niin sitten nää hoidot oli tässä koska yksityiseen meillä ei ole varaa. :|
 
PeePee , kuinka te niin nopsaa pääsette hoitoon..? Mulle sanottiin et ensikäynnin jälkeen (keskus-sairaalassa) pääsee itse hoito-jonoon joka on 6-9kk!!! Vaikuttaako teillä julkisella tehdyt inssit, niin et pääsette nopeemmin IVF:ään?
 
Heissan! Minäkin voisin tänne liittyä, jos sopii?
Meillä ensimmäinen ICSI-hoito alkamassa tammikuussa. Pitkällä kaavalla mennään, joten tässä kierrossa aloitetaan jo sumutukset. Nyt kp 6/28-32.
Me hakeuduttiin tutkimuksiin yksityiselle syyskuun lopuilla, ja tulosten selvittyä meille suositeltiin ICSI.tä. Olisin halunnut aloittaa hoidot heti siltä seisomalta, mutta lääkäri oli sitä mieltä että hetken aikaa olisi hyvä sulatella asiaa, mikä on näin jälkeenpäin ajateltuna ollutkin tosi hyvä juttu:)

Tsemppiä hirmuisesti kaikille, tämä palsta on kyllä ihan pelastus näinä vaikeina aikoina :hug:
 
Heippa hei ja terveisiä Messarin koiranäyttelystä!! :wave:
Tervetuloa uudet mukaan!!

Kirjoitin jo äsken pitkät pätkät mutta se katosi jonnekin bittiavaruuteen. :headwall:
Mulla on ollut vähän vieroitusoireita palstasta.. :D

PeePee: Onko se IVF siis täällä? Jos on niin vähänkö mahtavaa.. Voinee tarkoittaa sitä ettei meidänkään IVF mene kesään asti! Meidän eka käynti on kuitenkin vaan kolmisen viikkoa teidän jälkeen. Toki ollaan eri viivalla kun riippuuhan se siitäkin paljonko kunta ostaa näitä palveluita sairaanhoitopiiriltä..

Alexandria: Ihan samat sanat päästin minäkin taas suustani kun nega tuli.. Miksi se kolmas onnistuisi jos ei kaksi ekaakaan ole onnistuneet? Kaikki on ollut optimaalista ja silti ei tärppää.

Voi kun olisi joku päivä, että "31.12.2010 mennessä te saatte lapsen" mutta ei.. On vain tämä pohjaton kuilu ja epävarmuus. :'(

Siitä mun uudesta lääkkeestä.. Arimidex on tosiaan tablettimuotoinen lääke ja tarkoitettu postmenopausaalisille rintasyöpäpotilaille, joilla sen on tarkoitus hillitä/estää kasvaimen kasvua. "Meikäläisillä" sen on tarkoitus kasvattaa muniksia niin kuin Clomienkin. Suunnilleen sama vaikuttava aine on Femar-nimisessä lääkkeessä. Fertinova Helsingissä on kai lähes tulkoon luopunut Clomien käytöstä ja siirtynyt näihin lääkkeisiin. Kanadasta oli hiljattain raportoitu, että 2630 lasta on syntynyt tämän lääkkeen avulla. Otoskokoa tosin ei ole tiedossa... B)

No, ei se ota jos ei annakaan. Vähän on kalliimpaa lääkettä kuin Clomit mutta mitäpä näiden hoitojen eteen ei tekisi.. Arimidexiä syön siis kp:t 2-6 ja kp8 on ultra. Toivottavasti reagoin paremmin kuin Clomeihin ja munis kasvais HURRRRRJAAAAAA vauhtia. Päästäis inssiin ennen joulua! =)
 
PeePee , on kyllä ärsyttävän pitkät jonot joka juttuun! Mut me ei jakseta odottaa ja soitankin suunnitteluajan heti tammikuun alussa kun menkat alkaa! Heh, enkö ookkin toiveikas/optimistinen, toista inssiä ei oo edes vielä tehty ja nyt jo oon varma et nega tulee :kieh: :LOL:

Huomenna tosiaan ultra, tänään tein ekan ovistestin eikä tullut oikeen minkäänlaista viivaa! Toivotaan et siellä kuitenkin köllis sopivan kokoinen munis, inssi todennäköisesti perjantaina.

 
Kiitoksia peepee77tuesta!
Tännehän on tullut kovasti lisää porukkaa.Se on mukavaa että on ihmisiä kenen kanssa jakaa omia tuntemuksia vaikkakaan en toivoisi että kukaan joutuisi käymään läpi tätä samaa missä on ite tullu viimeisen 3 vuoden aikana rämmittyä...

Tänään sain kuulla että Celine Dion on tulossa suomeen! :D Oon armoton fani ja liput täytyy ensi viikolla saada!Tosin lippujen hinnat oli aika päätä huimaavat...(109e/159e/199e).

Mitäpä muille kuuluu? Mä irtisanouduin eilen työstäni.Uusi paikka odottaa 7.1.2008 joten siihen asti vanhassa. odotan innolla uutta työtä! :D

Jonoista sen verran että me ollaan tosiaan lasta haluttu 3 vuotta ja hoidoissa oltu 1,5 vuotta.Tästä 3 vuodesta jonotusta on yhteensä ollut 22kk eli melkein 2 vuotta...ja nyt taas jälleen kerran ollaan 6kk jonossa...josta onneksi on jäljellä enää 3kk.
 
EN OLE PITKÄÄN AIKAAN OLLUT NÄILLÄ SIVUILLA....MUTTA ,KYLLÄ LUKENUT TEIDÄN JUTTUJA. MULLA ON IVF HOITO ALKAMASSA MAALISKUUSSA. SILLOIN PITÄISI SOITTA, KUN MENKAT ALKAA.... MEILLÄ ON KYLLÄ LUOMU TYTTÖ...MUTTA TOINEN EI SITTEN TULE MILLÄÄN, OLEMME YRITTÄNEET VAIKKA MITEN MUTTA, ALKU VUODESTA TULEE 14V.... ETTÄ JOS EHKÄ TÄRPPÄÄ NIIN TÄÄLLÄ ON ILOINEN ISOSISKO.. OLEN KYLLÄ ILOINEN JA ONNEKAS KUN MINULLA JO ON LAPSI....ETTÄ YMMÄRRÄN KYLLÄ TEITÄ, MILTÄ TUNTUU KUN EI OLE ENSIMMÄISTÄKÄÄN. MUTTA TOIVOTTAVASTI VOIN KUMMINKIN KIRJUSTELLA TÄÄLLÄ TEIDÄN KANSSA....KOSKA HALAISIN MYÖS PIENEN NYYTIN. MITEN MUUTEN, ONKO KELLÄÄN TIETOA ETTÄ MITEN NOPEASTI HOIDOT MENEE ETEENPÄIN KUN SOITAN SEN PUHELUN, KUN MENKAT ON ALKANUT.... OLEN HKI NAIKKARILLA HOIDOSSA. MÄ PIDÄN PEUKUT JA VARPAAT YLHÄÄLLÄ KAIKILLE ETTÄ MUNIKSET KIINNITTYY =)
 
Moi..

Yritän taas kirjoittaa.. Pari viimeistä kirjoitustani ovat taasen päätyneet bittiavaruuteen..

Joo, tämä on siis meidän eka käynti julkisella kun tammikuussa mennään eli nyt vasta päästään jonoon. Mutta on silleen vähän eri tilanne kuin teillä koska meillähän jää se keskussairaalataso kokonaan välistä. Ja riippuuhan se vähän siitäkin, että miten kunta ostaa hoitoja. Tamperelaisten hoidothan olivat tänä vuonna jäissä jo syys-lokakuulta.. Että paljonkohan sitä porukkaa onkaan edellä tammikuussa. 6kk ne sanoi jonoa olevan kun soitin.

Kamillalle onnea inssiin!!!! Niitäkin on joilla tärppää toisella kertaa.. ;)

Vähän omasta olotilasta.. Kauhee nestelasti päällä!! Lienee tämän lääkkeen sivuvaikutus tai sitten sitä on vaan (taas..) tullut syötyä liian hyvin. En halua lihoa!!! :headwall: :headwall:

Mulla on perjantain ultrassa "tiukat paikat".. On meinaan kolme miestä katsomassa, joista yksikään ei ole oma... :D :D B)

*Jännittää, sanoi mummu kun kahvimerkkiä vaihtoi*
 
Alla on tuota omaan napaan tuijottelua ja höyryjen päästämistä jonkin verran. Pahoitten jo etukäteen, mutta oli pakko päästää tuota ärtymystä ulos!

Kamillan kysymys lähetteen lähtemisestä kiinnostaa myös minua. Kuinka kauan lähetteen kirjoittamisesta on kestänyt päästä IVF:n suunnittelukäynnille? Alkaa nimittäin vähitellen pää hajoamaan julkisen sektorin toimintaan. :headwall:

Totuin yksityissektorin loistavaan palveluun ja nyt ollaan tipahdettu oikein tosissaan takaisin maanpinnalle oman keskussairaalan toiminnan kanssa. Esim. työterveyslääkärin lähete elokuun alussa julkiselle, ensimmäinen tapaaminen lokakuun puolessa välissä. IVF-lähetteen saaminen piti olla läpihuutojuttu, mutta julkinen ei uskonut yksityispuolen dokumentteja (todettu inssit turhana) vaan päätti tehdä marraskuussa vielä yhden "turhan" inssin eli turhia kustannuksia tuli pkl-käynneistä ja lääkkeistä 320 euroa. Yksityissektorin Clomit&inssit jäivät maksamaan n. 200 euroa (muistaakseni, laskuja ei tallessa). Eli jos olisin ottanut varmuudeksi yksityispuolella turhana tarjotun 3. inssin vastaan (ehdotettiin kesäkuussa, et jos haluan niin voidaan tehdä elokuussa 3. inssi, mutta eivät uskoneet sen tuottavan tulosta), niin tässä oltaisiin jo pitkällä jonossa ja rahaa olisi säästynyt. Ja jotta kaikki olisi mahdollisimman hankalaa, sain maanantaina tietää, että IVF-lähetettä varten pitää käydä ensin pariskuntakeskustelussa. Sain ajan keskussairaalan lääkärille ajan keskustelua varten vasta 8.1.2008!!!!! Mitä h....a ne tässä vaiheessa haluavat keskustella, kirjoittaisivat jo sen lähetteen, jota 4 eri keskussairaalalääkäriä ovat lupailleet mahdollisen epäonnistuneen inssin jälkeen. Eikö keskustelua olisi voitu käydä ennen inssiä tai tämän syksyn aikana??? Eikö inssin ja IVF:n lopputulos ole aivan sama. Lääkkeetkin ovat samoja, joten miksi asiasta pitää vielä erikseen keskustella ennen lähetteen kirjoittamista. Eli alan oikeasti uskoa, että jos joskus edes pääsemme IVF:iin asti ja ensimmäinen IVF onnistuu, niin vauva on käsivarsillani vasta vuonna 2010!!! :headwall:

Ja sen jälkeen alkaa ikää olemaan sen verran, että toisen kierroksen suunnittelu lienee turhaa... :'(

Huh, helpottipas purpattaminen kummasti oloa! -kiitos- :flower: :flower:

PeePeelle onnittelut suunnittelukutsun saapumisesta!

Alexandrialle peukut pystyyn kolmatta IVF:ää varten, toivottavasti vanha sanonta pitää paikkaansa: "Kolmas kerta toden sanoo". Toivottavasti saat jotenkin oltua stressaamatta sen kolmannen IVF:n osalta, tiedän kyllä että se on mahdotonta... :ashamed:

Ratis ymmärrän tuntemuksesi erittäin hyvin ja mielestäni se on oikeutettua. Itselläni on sama tilanne ja olen vältellyt kaikkea kontaktia tuoreen perheen kanssa. Kun itse olin saanut tietää ekasta epäonnistuneesta inssistä, niin sähköpostiini tulvi ultrakuvia... Voin häpeäkseni tunnustaa, etten edes pystynyt vastaamaan kyseiseen viestiin, vaan deletoin viestin välittömästi. Onnekseni emme asu samalla paikkakunnalla, joten välttely on helpompaa... :ashamed:
 

Yhteistyössä