Ivf/icsi vkolla 51???

Hei Kaijukka!

Olen pahoillani puolestasi. Toivottavasti löytyy oikeanalainen hoito vielä. Hoidon keskeyttäminen on tosi turhauttavaa, tiedän tunteen.

Minä taas kävin tänään ultrassa ja minulla taas päinvastainen ongelma eli follikkeleita monta kymmentä, alkaa jo tuntua mahassa kun isoimmat oli jo 12mm.. vaikka vasta neljä pistosta annoksella 100 iu:ta/pv, toivottavasti tämä hoito jatketaan loppuun asti tällä kertaa.

Voimia!
 
Voi ei Kaijukka :'( Pahoittelut munkin puolesta ja voimia :hug: Toi on kyllä tosi p.a.s.k.a.m.a.i.s.t.a, kun toiveet on kuitenkin tosi korkeella hoidon alussa. Toivottavasti seuraava hoito menee loppuun asti hyvin.

Anuski: Mulla vähän samanlainen olo, kuin sulla. Alavatsa on tosi "täyden" tuntuinen ja silloin tällöin juilii aika kipakasti. Mulla huomenna labra ja vasta perjantaina ultra. Veikkaukseni on, että tulossa olisi paljon rakkuloita. No se selviää vasta pe! Voisitko kertoa vähän minkälainen olo sulla oli, kun hyperin sait tai jouduit kokemaan!?? Muo vähän jännittää/pelottaa, että saisin sen. Ei se varmasti helposti tule ja onhan mulla jo yksi IVF takana, josta sitä en onneksi saannut. Nyt kuitenkin isompi annostus ja jotenkin oikeasti turvonneempi olo..


Zemppiä ja jaksamisia meille kaikille
:heart:


-Pulmu-
 
mie vuan savosta
Hengissä sitä jälleen kerran punktiosta selvittiin.11kpl keräsivät ja tänään saa kuulla mitä soluille kuuluu, päästäänkö tuoresiirtoon. Olo on mahassa ku hakatulla,viimeksi en ollut näin kipeä.Koko viikoksi kirjoitti sairaslomaa.
Huomenna olisi siirto jos hyvin käy.Stemppiä jokaiselle tasapuolisesti.
 
Huomenta!

Hyperissa vatsassa oli nestettä (näkyi selvästi ultrassa) ja maha oli tosi turvoksissa ja kipeä, liikkuminen teki kipeää. Lepoa ja nesteitä hoidoksi. Olin kaksi viikkoa sairaslomalla.

Minä olen nyt seurannassa koko ajan, piikityksen ajan pari kolme kertaa viikossa käyn ultrassa.. jännittää.

Toivottavasti Mie vaan savosta pääset tuoresiisrtoon, ja onhan noita munarakkuloita sen verran että luulisi :) Kerrohan kuulumisia!

 
Vautsi minkä saaliin olit saanut mie vuan savost :flower: :flower:

Kiitoksia Anuski vastauksesta.

Kävin tänään ultrassa ja kai siellä on kaikki ollut ok, kun hoitaja soittaa vain jos jotain vialla.. Olo on kuin norsulla, kipeällä sellaisella. Maha on tosi täysi ja turvoksissa. Sattuu ja kolottaa kokoajan :'( Mulla alaselkä tosi kipee ja se heijastuu jalkaan. Viimeksi oli samanlailla, mutta paljon lievemmin. No kyllä mä töissä pystyn olemaan ja tänään siivosinkin koko asunnon, joten eikai tässä vielä mitään hätää ole =)

Niin ja Zemppiä "savolaiselle" siirtoon :) Pidetään peukut pystyssä, että kaikki menee hyvin :)

Kirjotelkaahan kuulumisianne.


-Pulmu-
 
mie vuan savosta
Hellou!!!!
ON NIIN IHANATA TULLA NÄILLE SIVUILLE,KANNUSTUSTA PIISAA VAIKKA JOILLAKIN TILANNE ON JOTAIN IHAN MUUTA,KAUNIS KIITOS KAIKILLE!!!
TÄNÄÄN KÄYTIIN SIT KAKS HEDELMÖITTYNYTTÄ MUNASOLUA OTTAMASSA KOHTUUN KÖLLÖTTÄÄ. NYT SITÄ SIT SAA PARI VIIKKOA JÄNNITTÄÄ NIIN PIRUSTI. 4KPL SIT PÄÄSI PAKKASEEN. LOPUT DISKATTIIN. KUULIN ET JOHONKIN MUNASOLUUN OLI MENNYT KAKS SIITTIÖTÄ. AIKA JÄNNÄ KU TIETÄÄKSEEN NIIHIN KÄYTETÄÄN MIKROINJEKTOINTIA.MUT KAIKILLE SATTUU EREHDYKSIÄ. MAHA TURVOKSISSA VIELÄKIN PUNKTIOSTA.LÄÄKÄRI TUUMASI ET VIIKONLOPPUNA TIETÄÄ ET HELPOTTUUKO OLO VAI EI. :heart: :heart: :heart: KAIKILLE :hug: TASAPUOLISESTI.
 
Mie vuan savost: Kiva kuulla, että sait pienet kyytiläiset matkaan, nyt peukut ja varpaat pystyyn, että pienet pysyy kyydissä 9kk :) :) Tosi hyvin saitte pakkaseenkin huuru-ukkoja/akkoja =)

Mulla edelleen "tuhtiolo" mahassa ja tänään ollu jotenkin hirveen huono olo. Perjantaina olis sit ultra ja alkuviikosta punktio.

Mitäs Anuskille kuuluu??

Toivottavasti Kaijukalla on paremmat fiilikset :hug: Mulla on tosi pahamieli sun puolesta. Eilen illalla miehellekin tilitin, miten tuntuu toisten puolesta pahalta, kun hoito menee mönkään. Toivotan sulle oikein ihanaa ja rauhallista joulua ja jos jaksat niin kerro kuulumisia :heart:

zempitän meitä kaikkia ja tarrasukkia Mie vuan savost! Odottavan aika on pitkä, mutta palkinto siitä voi olla, kuin kultakimpale :saint:

-Pulmu-
 
kaijukka
Moi!
Hengissä ollaan ja pahin aallonpohja on kenties ohitettu. Harmittaa vaan niin vietävästi, kun mies on syönyt yli puoli vuotta lääkkeitä ehkä aivan turhaan.
Nyt odotellaan vuodon alkamista ja sitten olisi verikokeet ja kuullaan lopullinen tuomio. Olo on kuin olisi menossa teuraaksi! En kyllä oikein jaksa ymmärtää , kun tein ovistestejä kesäkuusta lokakuulle asti ja joka kuukausi pongasin oviksen ja nyt sit sanotaa että munasarjat on ehkä lopettaneet toimintansa! Voiko ovistesti näyttää plussaa vaikka munasarjat ei toimisikaan???
On kyllä kuulema mahdollista että toiminta vielä ehkä virkistyisi jossakin kuussa ja hoito voitaisiin ajoittaa siihen kuuhun. Maanantaina pitää soittaa ja kysyä onko Kyssistä saatu mitään ohjeita vai pitävätkö jo toivottomana tapauksena!

Onneksi teillä toisilla on parempia kuulumisia ja pidänkin teille kaikille peukkuja ja lähettelen tarrasukkia jne. jotta saisitte kaikki plussat testeihin ja pikkuiset kotiin ensi jouluksi!

Hyvää Joulua ja Parempaa Ensi Vuotta kaikille!


 
Heissan!

Minä olin tänään taas ultrassa ja ilmeisen hyvin on auttanut pienet lääkeannokset ja osan munasolujen alasajo kun tänään ultrassa vain viisi hyvän kokoista ? ja sit loput niin pieniä ettei ne mitenkaan ehdi valmiiksi. Tänään ja huomenna vielä pistän Puregonia 75 iu:ta ja Lugesteronia ja lauantai iltana sit irrotuspiikki ja maanantaiaamuna punktioon. Toivottavasti sitten jäisi jotain siirrettävääkin..
 
Moikka!

Me mennäänkin Anuskin kanssa sitten ihan samaan tahtiin =)

Eli tänään kävin klinikalla ja noin 15 kpl rakkuloita oli tulossa ja ihan hyvän kokoisiakin. Tänään pistän viimeisen gonal-f:n ja lauantai aamuna viimeinen sumu huomenna illalla pregnyl ja su ei tarvitse ottaa hormonin hormonia =)
Maanantai aamuna klo 8.00 klinikalle ja punktioon meno.. Jännittää ihan kamalasti.
Kaikki oli siis hyvin ja toivottavasti menee loppuun saakka.


Pulmu
 
Mie vuan savosta
Morjens!
Ensimmäinen päivä ettei koskenut mihinkään,ihanaa. Epäilen et särkylääke supot teki sen.Laittoi kaksi kpl ja siitä meni maha ihan vedelle.Tiistai meni kaksin kerroin ja keskiviikkona pääsin jo melkein suoraksi ja torstaina meni maha lopullisesti tukkoon.Olo oli kuin 5kk raskaana. Tänään kipitin apteekiin ja hain mikrolaksia ja 15 minuutin päästä olo oli taivaallinen. On se meinaan niin tytöt et kunnon istunto vastaa kohtalaista orgasmia. B) :LOL: Stemppiä punktioon menijöille ja Kaijukalle: Kyllä se aurinko paistaa viel risukasaankin, usko pois :hug:
 
Mie vuan savosta: Hyvä, että kunnon istunto helpotti oloa ;) Nauratti toi sun vertauskuva siitä, mutta näinhän se taitaa olla :) :)

Anuski: Huomenna se olisi sitten menoa punktioon. Zemppiä sulle kovasti sinne ja toivottavasti saatte hyvän saaliin =)

Muo henkilökohtaisesti alkoi pikkasen jänistää punktio. Kokoajan on mielessä, mutta kyllä sen kestää, kun tietää mikä voi olla lopputulos tälle kaikelle. Toivotaan nyt täysillä, että meille kaikille se kauan, kauan odotettu plussa sieltä pamahtais :) :) Tuun kertoo kuulumiset huomenna, jos oon tolpillani ;)


Pulmu
 
Moikka!


Ihan lyhyesti: Kaikki meni ok. Munarakkuloita oli 22 ja soluja saatiin 14 kpl :) Hyvä saalis kunhan ei kato kävisi... Huomenna soitan montako on hedelmöittynyt.. Mä oon aika kipee, joten painun ainakin täksi päiväksi takavasemmalle!!
 
Täälläkin punktiosta selvitty, mulla ei kuitenkaan saatu kerättyä kuin kolme, joista yksi ei ollut vielä kypsä. Toivottavasti kuitenkin päästään siirtoon keskiviikkona. Aamulla soittavat meille klinikalta. Jännittää. Minulla jo melko hyvä olo. Nukkunut olen melkein koko päivän, mies on onneksi kotona hoitamassa :) Hyviä vointeja!
 
melina
Heippa tytöt! :wave:

Meille suunnitteilla alkuvuodeksi -07 ICSI hoito, kska miehen näytteestä ei löytynyt kuin muutama siittiö. Sellaista olisin teiltä kysynyt jotka olette ICSI hoidoissa, että vaatiko lääkäri teitä hyväksymään lahjasolujen käytön ennen kuin pääsitte hoitoihin?

Meillä lääkäri sanoi, että minulle on turha aloittaa mitään hoitoja ellemme ole valmiita käyttämään lahjasoluja...ihmettelen vain onko tämä normaali käytäntö?Minussa ei vikaa löytynyt, mutta mies ei hyväksyisi, ainakaan vielä, luovutettja, koska omiakin kuitenkin siemennesteessä muutama oli. Ja jos päivää ennen punktiota, spermassa ei simoja löydy, oli tarkoitus tutkia lisäkives ja mahdollisesti kivesbiopsia...mutta nyt ei edes näitä tehdä ellemme suostu lahjoitettuihin... :attn:
Tuo on mielestäni melkein jo kiristystä ja tekisi mieli vaihtaa toiseen lääkäriin! Voinko vaatia toista lääkäriä?


:flower: Kiitos kaikille vastanneille! :flower:
 
Heissan!

Melina: Minulla ei ole omakohtaista kokemusta mutta kuulostaa kyllä ainakin minusta oudolle, ehkä kannattaisi keskustella jonkun toisen lääkärin kanssa.

Pulmu: Millainen olo on? Toivottavasti jo parempi, ja huomenna siirtoon ;)

Minulle soitettiin aamulla labrasta ja meillä molemmat 2 ovat hedelmöittyneet ja huomen aamulla 9.00 siirtoon.
Ajattelin kysyä jos siirtäisivät molemmat? Onkohan kiinnittymisprosentti kahdella parempi kuin yhdellä? Tosin lääkäri viimeksi sanoi ettei ensimmäisellä kerralla siirretä kuin yksi alkio kun ei ole lapsia ennestään.. En sit tiedä.

Jännittää.
 
Mustakin kuulostaa tosi oudolta toi lahjasolujen pakottaminen. Meille ei ole tehty kuin ivf, mutta kummallakin kerralla ollaan varauduttu siihen, että jos siittiöt huonoja niin icsi. Koskaan ei ole puhuttu lahjasiittiöistä' tai soluista. Outoa. Kysyisin sinuna muiltakin lääkäreiltä mielipidettä ja ketäänhän ei voi pakottaa mihinkään!!!


Mä oon vielä aika kipee. Maha on tosi turvoksissa, mutta kyllä tämä tästä. Soitin klinikalle ja 7 oli hedelmöittyneet normaalisti :) :) Huomenna siirto 8.30. Jännittää täälläkin :)
Anuski: Pyydä vain kahdenalkion siitoa. Pakastaakohan yhtä alkiota ollenkaan????? Mä olisin kanssa halunnut kahdenalkion siirron, mutta en saa :ashamed: No yksikin on lottovoitto, jos hyvin käy!!!! tulethan kertomaan huomenna monta kaveria kyytiin sait.

Mie vuan savosta: Miten jakselet?

-Pulmu-

 
kaijukka
Heips!

Onneksi olette kaikki saaneet munasoluja ja pääsette siirtoon asti. Toivottvasti pulmunkin olo on jo parempi.

Kuulostaa vähän oudolta tuo lahjasiittiöjuttu. Haluaisivatkohan varmistaa, että siitiöitä on varmasti saatavilla h-hetkellä, jos niitä ei mieheltäsi sitten löytyisikään. Kannatais kyllä varmaan kysyä toiseltakin lääkäriltä!

Minä aloitan sitten e-pilleri kuurin jotta seuraava hoito saataisiin ajoitettua tarkasti. Vaihdetaan lyhyeen kavaan ja toiseen lääkkeeseen. Toivottvasti nyt päästäisiin punktioon ja siirtoon asti.
 
kaijukka
Heips!

Onneksi olette kaikki saaneet munasoluja ja pääsette siirtoon asti. Toivottavasti pulmunkin olo on jo parempi.

Kuulostaa vähän oudolta tuo lahjasiittiöjuttu. Haluaisivatkohan varmistaa, että siittiöitä on varmasti saatavilla h-hetkellä, jos niitä ei mieheltäsi sitten löytyisikään. Kannatais kyllä varmaan kysyä toiseltakin lääkäriltä!

Minä aloitan sitten e-pilleri kuurin jotta seuraava hoito saataisiin ajoitettua tarkasti. Vaihdetaan lyhyeen kavaan ja toiseen lääkkeeseen. Toivottavasti nyt päästäisiin punktioon ja siirtoon asti.
 
Heips!!

Toivottavasti Kaijukka teillä menee seuraava hoito hyvin!!


Tulin just klinikalta ja pikku kaveri laitettiin kyytiin =) =) Neljä kaverusta saatiin pakkaseen ja kaikki olivat neljä soluisia ja lääkärin mielestä tosi hyviä =) Nyt alkaakin tämä rankin osuus.. Odottaminen, epätietoisuus, olen raskaana, en ole raskaana aika.. No, mutta pidetään meille kaikille peukkuja ja zempataan täysillä =)

-Pulmu-
 
Huomenta!

Siirrosta tulin juuri kotiin, molemmat olivat nelisoluisia ja hyvälaatuisia, ei lääkäri suostunut siirtämään kuin toisen vaikka pyysin molempia ja toinen laitettiin sitten yksinään pakkaseen.. Nyt ei kai sitten voi muuta kuin vain odotella. Testipäivä on 5.1.2007

 
Moikka!!

Halusin tulla tänne toivottamaan oikein ihanaa ja rauhallista joulua :xmas: :xmas:

Oireeton olo mulla, mut eikai tässä vaiheessa hirveesti mitään oireita pitäisi ollakkaan =)

Palaillaa joulun jälkeen kertomaan kuulumisia. Nyt lähden nuuhkimaan kinkun tuoksua =)


Pulmu
 
Moikka!

Mitäs teille kuuluu näin joulun jälkeen??

Mie vuan savosta: Joko olet testaillut??

Anuski: Mitkä on sun fiilikset ja onko millasia oireita??

Mulla on tällä hetkellä kamalan pessimistinen olo ja itkettäis kokoajn :'( Oireita oon yrittäny kuunnella, mutta eipä paljon mitään. Tänään ollut ensimmäisen päivän menkkamaista juilintaa ja se vasta mielen matalaksi vetääkin :'(

Pulmu ja pp 6
 

Yhteistyössä