Ivf/icsi vkolla 51???

Moikka!

Mulle kans apteekista sanoivat, että kelasta tulee tiedote mistä näkee, että lääkekatto täyttynyt. Voiskohan olla vielä joissakin kaupungeissa/kunnissa eritavalla tuo joutuuko ensin maksamaan itse vai ei, koska mulle sanottiin et on tullut uudet "säännöt" ja enään ei suoraan apteekista saa korvausta vaan menee kelan kautta:(

No, mutta millasia tuntemuksia Kaijukalla on ollut sumujen aikana? Koskas sulla ne pistokset alkoikaan??

Anuski koskas sulla alkoi sumut ym.?
Niin ja kaikki muutkin missäs vaiheessa meno??

Mulla nyt muutaman päivän sumuja takana ja ei kyllä missään tunnu miltään :) Ei mulla edelliselläkään kerralla MUISTAAKSENI miltään sumut tuntunu. Mulla on kyllä yleensä helkkarin hyvä muisti, mutta kun se vaan on niin pirun lyhyt :LOL:


Jepulis nyt täyt
yy lähtee pika s
ui
hku
un, että kerkee so
hvalle kymmeneks kattoo BB:tä :) Onko muut jumissa siihen??

-Pulmu-
 
kaijukka
No eipä sumut erikoisesti tunnu, mutta ei kuulu vuotoakaan joten pulmu taitaa saada minut vielä kiinni....

Siinä BB:ssä ei muuten se yksi tyttö osaa laulaa yhtään vaikka niin luuleekin.
 
Moi!

Mulla on siis lyhyt kaava, joten en sumuttele. Kun viimeksi sain sen hyperin :(

Aloitan maanantaina 27.11 lääkken Primolut Nor 10 mg/pv viikon ajan, jolloin kuukautiset alkaa 6.12? ja 7.12 aloita pistämään Puregonia 100 IU/pv, ultraan menen 8.12, 12.12 ja 15.12 ja hoitosuunnitelman mukaan punktio olisi ma 18.12 ja mahd. siirto ke 20.12...

Mä oon kyllä seurannut big brotheria aika tiiviisti :) siis koukussa...
 
Moi!

Mä oon nyt huomenna viikon sumutellut ja ei mitään normaalista poikkeavaa tuntemuksia/ oireita. Mä oon vaan ihan hillittömässä flunssassa jälleen ja on aika inhottava sumuttaa, kun niistämällä ei nenää tyhjäksi saa..

Nyt muo on alkanut jännittää tää kaikki jotenkin, siis ihan mukavalla tavalla ja on tosi toiveikas olokin =)

Kailukka: Toivottavasti sun kuukautiset alkaisi pian. On tää kummallista, kun oikein toivomalla toivotaan kuukautisia =)

Anuski: Me taidetaan mennä aikalailla samana päivänä punktioon. Mulla punktio ma tai ti vkolla 51 ja alkionsiirto ke tai to..

Mites teille on sanottu alkionsiirrosta siirretäänkö yksi vai kaksi?? Meillä siirretään yksi. Olisin halunnut viime IVF:ssä kahden alkionsiirron, mutta minulla on ollut edellisessä raskaudessa raskaudenajandiabetes, joten siinä syy siirrettävien akioiden määrään. Viime kerralla ei kyllä ollutkaan, kuin yksi top-luokan alkio, joka siirrettiin.

Mukavaa lauantai iltaa, rentutukaa kynttilän valossa, glögiä joudessa ja tietenkin BigBroheria katsoessa ;)
Niin ja ei se Sari laulaa osaa siinä bb:ssä, mutta muuten mukavan höpsö tyyppi.

Pulmu
 
kaijukka
Täti tuli viimeinkin vierailemaan! On tää aika touhua, kun ensin ootetaan että vuoto alkais ja kuukauden päästä toivotaan ettei vaan alkais...

Eilen vietettiin esikoisen 5-v synttäreitä. Yksi kummeista on tullut hoidoilla raskaaksi 5 vuoden toivomisen jälkeen ja nyt on sairaslomalla, kun istukka on osittain kohdunsuun päällä ja on ollut vähän vuotoa. Toivottavasti saavat vauvan kotiin asti!
 
Heissan kaikille!

Meille lääkäri sanoi jo viime hoitokerralla ettei siirretä kuin yksi alkio, koska kaksoisraskauksien riskit on niin paljon suuremmat. Ja koska ikää ei kuulemma ole vielä paljoa niin eivät edes suostuisi siirtämään kahta(?!). Ja varmaan myös se vaikuttaa ettei ole ennestään lapsia koska eräs tuttu samalla klinikalla sai kahden alkion siirron, mutta heillä oli jo esikoinen.

En sit tiedä onko kahden alkion siirrossa parempi raskauden onnistumisprosentti?

Onko teillä muilla minkälaisia syitä lapsettomuuteen?
 
Moi!

Anuski kyseli lapsettomuuden syytä. Meillä tosiaan on miehellä huonohkot simpat ja mulla on PCO:hon viittaavat munasarjat. Suoranaista syytä ei ole, mutta nämä varmaan molemmat vaikuttavat sen verran, ettei tärppi ole käynnyt kylässä. No toivottavasti tämä toinen IVF-hoito toisi kauan odotetun plussan:)

Nyt odottelen menkkojen tuloa ja ens ma olisi käynti klinikalle ja luultavasti ensviikon alussa aloittelen pistelyt:) Aika matelee, mutta onneksi on illat täynnä kaikenlaista touhua..

Mites teille muille kuuluu??

-Pulmu-
 
mie vuan savosta
HELLOU!
NIIN SE SIT ALKOI PISTÄMINEN MINULLAKIN. GONAL-F VAAN NAHAN ALLE JA EIKU MENOKSI. 300IU SUNNUNTAIHIN ASTI JA MAANANTAINA EKA ULTRA. TUPANPOLTON LOPETIN SUNNUNTAINA :x MEINEE OLLA VÄHÄN LEVOTON OLO, MUT KYL TÄÄ TÄSTÄ. NÄILLÄ NÄKYMIN VIIKOLLA 50 KERÄYS YMS. JOO,JA SIT TOSTA KELA HOMMASTA. MÄ KÄVIN KELALLA VARMISTAA LÄÄKEKATTONI JA SAMALLA ANTOI LAPUN JONKA VEIN SIT APTEEKKIIN.
JOS OLISIN JÄÄNYT ODOTTAMAAN POSTIN KAUTTA TIETOA KATTONI TÄYTTYMISESTÄ , OLISI ASIA PITKITTYNYT LIIKAA, JA HUONOLLA TUURILLA AIKA RAJA OLISI UMPEUTUNUT. :'( MUT ONNI MINULLE ETTÄ ASIA HOITU. PIIKIN TÄYTEISIÄ JATKOJA JOKAISELLE TASAPUOLISESTI :p
 
kaijukka
Moi!
Kävin tänään nollaultrassa ja Gonal-f alkaa torstaina. Seuraava ultra ensi viikon tiistaina ja sitä seuraava perjantaina. Vähän ottaa pattiin kun siihen perjantain ultraan pitää mennä Kyssiin ( ultra kestää 10 min, matkat edestakaisin yhteensä n. 5 h) ja pitää vielä ottaa palkaton vapaa.. No jos ees sais sit sen palkinnon!
 
Moikka moi!

Mukavaa, että mie vuan savostakin on jo päässyt hoidoissa kunnolla alkuun:) Sinulla on tosi suuri Gonalin annostus.

Nyt mulla vuorollaanon jännät paikat, kun menkkoja ei kuulu ei näy. Ikinä ennen ollu myöhässä!! Maanantaina pitäis olla lääkäri ja siihen mennessä olis paree olla alkanut, muuten koko hoito siirtyy tammikuulle:( Tosi mälsää. Mulla ei oo yhtään edes menkkamaisia oireita ja sen takia vielä enemmän pelottaa, että ne on nyt kunnolla myöhässä. Hittolainen ottaa kyllä päähän. Sorry taitaa sittenkin olla ensimmäisiä oireita kuukautisita, kun näköjään pinnaa kiristää;)
No, mutta mites teille muille kuuluu???


-Pulmu-


:headwall: :headwall: :headwall: :saint: :headwall: :)
 
HEIPS!

Minä kävin apteekista ostamassa lääkkeitä 1300 eurolla, toivottavasti kela hoitaa papereiden käsittelyn nopeasti.. Minä kun en saanut mitään lappuja sieltä vaan saan rahat takautuvasti vaikka maksukatto on jo täyttynyt.. Muuten voi joululahjat jäädä vähiin :(

Minä aloitin lääkkeet maanantaina ja sitten odotellaan vain että ensi viikolla aloitan pistämään kahta eri lääkettä (!) joka päivä.. toivottavasti ei pahoja sivuvaikutuksia tulisi niin että pystyisi työt hoitamaan kunnolla.

Terkkuja kaikille, kirjoitelkaa
 
kaijukka
Heips!

Lähetin tädin tulemaan Pulmulle päin, kun minä en sitä enää tarvitse. Toivottavasti tulee pian perille. Eihän sulla ole onneksi vielä ole kauhea "paniikki" vielä se vuoto ehtii hyvin alkaa! Mulla alkoi kunnolla vasta sunnuntaina ja tiistaina oli jo ultra.

Tänään illalla pitäisi sitten pistää ihka ensimmäisen kerran itseään ja vielä töissä, ei ole edes mies tukena HUH, HUH, toivottasti onnistun.

Soitin eilen Kelalle, kun maksukatto tuli eilisellä apteekki käynnillä täyteen. Ilmoitus tulee kuulemma tietokoneen kautta , toivottavasti pian. Sanoivat kyllä, että jos ilmoitusta ei ole tullut, voivat apteekista soittaa Kelalle ja kun sieltä sitten sanovat et maksukatto täynnä niin ei tartte maksaa kuin omavastuu.
 
Heippa!

Kiitän ja kumarran nöyrästi Kaijukkaa, nimittäin tädin viskely tännepäin tepsi:) Voi, että ihminen osaa olla onnellinen kuukautisista:) Zemppiä sulle ensimmäiseen pistelyyn =) Hyvin se menee! Me ollaan sun henkisenä tukena =) =)

Mulle tuli tänään kelasta jotain lappusia eli mun katto on kyllä täyttynyt. Pitää lueskella niitä myöhemmin ihan ajatuksen kanssa..

Anuski: Kirjoitit, että alat kahta eri lääkettä pistelemään..?? Tiedätkö miksi? Minkä merkkisiä?? Joku järkevä syyhän siihen on, mutta en ole ennen kuullut.

Nyt laitetaan tytöt peukut ja varpaat pystyyn ja toivotaan, että meillä kaikilla menis tämä hoito hyvin ja saisimme kauan odotetut PLUSSAT++++

Mukavaa pikku-joulu aikaa kaikille :xmas:


Pulmu
 
Heips kaikille!

Jokos olette aloittaneet pistokset? Mites Kaijukalla onnistui eka pistäminen? Äkkiä siihen kyllä oppii ja tottuukin.

Minulla on lääkkeinä siis Puregonia 100 iu:ta/pvä ja sen rinnalle Orgalutran pistos, jotka molemmat aloitan vasta ensi viikon alussa kun lyhyellä kaavalla mennään. Jotenkin sen Orgalutranin tarkoitus on kai hillitä munasarjoja, minulla kun viimeksi kasvoi munasarjat ja solut ihan liiaksi asti ja hyperin vaara suuri..

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
kaijukka
Moro!
Ekat pistokset on takana ja täytyy kyllä sanoa, että ekalla kerralla pulssi oli varmaan 200..., mutta eihän se neula sattunut ollenkaan!

Hyvä että pulmullakin vuoto alkoi ja tulet sitten perässä! Kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu, ainakin nyt on sellainen olo!
 
Moikka!

Tänään kävin lääkärissä ja huomenna alkaa gonal-f. Saas nähdä millainen tulos saadaan tällä kertaa, kun annosta nostettiin pikkaisen. Edelleen toivon hartaasti, että pakkaseen saataisiin edes muutama alkio. Muo on monta päivää huipannu ihan hirveesti. Lääkäri oli sitä mieltä, että johtuis synarelasta..Inhottavaa:( Onko teillä muilla tullu mitään oireita tosta sumusta??

Zemppiä


-Pulmu-
 
kaijukka
Hei!
Tänään oli ultra ja tultiin alas korkeelta ja kovaa! Gonalia pistetty 5 päivää 225 annostuksella ja mitään ei ole tapahtunut! Nyt annostus nostettiin 300:n ja toivotaan että jotain tapahtuis. Ei ehditä ainakaan maanantaina punktioon, jos nyt ylipäätänsä päästääm edes punktioon! Nyt täytyy kyllä sanoa, että ottaa päähän ja rankasti.
 
Hei!

Minäkin aloitin tänään pistämään Puregonia 100 iu:ta/pv, koska kun kävin aamulla ultrassa niin siellä taas näytti tilanne siltä, että munarakkuloita tulee paljon.. alkoi taas pelottaa koko hoito. Lääkäri sanoi, että yritetään jotenkin pudottaa osa pois kyydistä.. mitenkähän se lie tapahtuu. Maanantaina uudelleen ultraan katsomaan mille tilanne näyttää.

Mitäs muille kuuluu..?
 
mie vuan savosta
:/ Morjena!
Meinaa olla aika epämiellyttävät olo tilat. 11 päivää koht piikitetty ja kaksi päivää mennyt kahdella piikillä. Gonal-f ja Cetrotide. Tuli lääkärille miettiminen ku kävin maanantaina ekassa kontrollissa piikityksen aloittamisesta. Oli rakkulat kasvaneet aika lailla ja ens viikolle pitäs yrittää pyristellä. Ei mitään ku päästään vaan punktioon ja saatas kamalasti toimivia munasoluja.On meinaan viimeinen kerta ku näitä hoitoja teen.Mulla pehmii pää ku täytyy maltillisesti odotta,joka ei ole mun tyylistä.KUULOSTAA IDIOOTTIMAISELTA!!!!!! Siskon synttäri juhlat viikonloppuna ja hyvä ku kärsin istua.Onneksi olen sairaslomalla, kyl töissä olis sinällään voinu olla mut ompahan yks verenpaineen nostattaja vähemmän.Stempiä kaikille.KYL TÄSTÄ HENGISSÄ SELVITÄÄN :kieh:
 
Huomenta!!

Toivottavasti Kaijukalle alkaa muniksia tulemaan ja pääsette punktioon. Pidän peukut pystyssä!

Anuskille zemppiä piikitykseen ja toivotaan, ettei sulle tule hyperiä ja, että kaikki menis hyvin ihan loppun asti :)

Mie vuan savosta sulle kans zemppiä ja koeta kestää punktioon saakka :)

Mulla itselläni on tänään vasta viides Gonal-f päivä ja jo eilen tuntui alavatsa kipeältä ja aloin myös pelkäämään ettei sinne nyt ihan tajuttomasti follikkeleja kasvaisi. Mulla on PCO tai siihen viittaavat munasarjat ja kovasti on pienia munarakkuloita joka kuukausi munasarjojen ympärillä.. No nyt vain häntä pystyyn tytöt ja toivotaan kaikille parasta. Uskotaan itseemme täysillä kyllä me tää klaarataan =)


-Pulmu-
 
kaijukka
Kävin eilen ultrassa ja vasemmalla ei ole tapahtunut mitään, mutta oikealla oli 3 kpl 13 mm:n rakkuloita. Maanantain taas uusi ultra. Eipä kaksiset lähtökohdat, mut jos nyt ees päästäis pinktioon asti.
 
kaijukka
Moro!
No eipä päästä punktioon vaan hoito keskeytetään, kun rakkuloita ei näkynyt enää yhtään. Seuraavaksi alkaa terolutit ja otetaan verikokeet ja odotellaan Kyssistä ohjeita mahdollista seuraavaa hoitoa varten. Toivottavasti edes päästäisiin toiseen hoitoon, ettei vaan ole jo munasarjat lopettaneet toimintaansa kokonaan!

Käyn kyllä lukemassa teidän toisten uutisia, mutta itse poistun nyt takavasemmalle! Toivottvasti te kaikki muut saatte plussan!

-kaijukka-
 

Yhteistyössä