Ivf/icsi vkolla 51???

Heippa vain kaikille!!

Onko liian aikaista huhuilla jo joulukuun punktioon/siirtoon menijöitä??

Itselläni takana kaksi inseminaatiota, joista molemmista negat. Yksi IVF-hoito, josta puhdas nega ja pakkaseenkaan ei saatu huuruneniä yhtään:(
Kuukautiset pitäisi alkaa näinä päivinä ja sitten soitto klinikalle ja sitä rataa... Muutaman viikon päästä sumuttelut alkaisi. Niin siis pitkällä kaavalla tehtiin ensimmäinen ja nyt myös tämä toinen.
Mulla PCO, mutta säännöllinen kierto ja ovuloin melkein joka kuukausi. Miehen simpat jonkin verran huonohkoja..
Meillä yksi luomu ihme 2001 ja nyt neljättä vuotta kakkosta yritetty...


Mukavaa talven odotusta kaikille ja toivottavasti edes joku olisi samoilla viikoilla menossa punktioon, niin olisi mukava jutella kaikesta mahdollisesta hoitoihin liittyvistä asioista ym, ym..


Terv:pulmu :saint: :wave:
 
Heippa vain Kaijukka (meniköhän nikki oikein?). Onpas kiva, että on joku joka suht samalla aikataululla menossa.

Onko tämä teidän ensimmäinen hoitonne?? Oletteko yksityisellä vai kunnallisella puolella? Me olemme ostopalvelun kautta väestöliitossa. Saanko kysyä, että menikö teillä luomuihmeessä kauan vai tärppäsikö nopeasti? Meillä meni lähemmäs kaksi vuotta pillereiden lopettamisesta.

Tiedätkö vielä lääkkeitä ja annoksia tälle hoidolle? Itse en määristä tiedä, mutta synarelalla aloittelen ja sitten gonal-f:ä pistelen ja lopuksi irrotus piikki pregnyl..Niin ja luget sitten vielä tueksi.

Viime hoidossa Gonal-F:ä mulla meni 125IU, mutta nyt annosta nostetaan, kun munasoluja ei tullut tarpeeksi. Vain 3/20 munarakkulasta.

Kertoillaanhan kuulumisia ;) ;)


-Pulmu-
 
kaijukka
Meillä luomuihmeeseen meni n. vuosi pillereiden lopetuksen jälkeen. Jälkikäteen ajateltuna tosi ihme...Toissa keväänä selvisi nimittäin ettei spermassa ollut yhtään siitiötä. Nyt ukko syönyt puoli vuotta clomeja ja siittiöitä löytyy ICSI-hoitoon tarvittava määrä. Eli nyt alkaa ensimmäinen hoitomme. Synarela, sitten Gonal-F. Alku annostus 150 jatkosta ei tietoa.
 
Lumista tiistai iltaa

Kaijukka: Minkäslaisella fiiliksellä lähdet ensimmäiseen hoitoonne?

Itse lähden positiivisella mielellä ja toivottavasti saisimme paljon huuruneniä pakkaseen saakka.

onneksi on tuo lääketiede keksitty, tarkoitan vain kun pystytään nykypäivänä auttamaan melkeinpä kaikkia lapsettomuudesta kärsiviä pariskuntia.

Vielä huhuilen muitakin mukaan tähän hoitoputkeen :wave:
 
kaijukka
Tosi asiassa eka hoito vähän hirvittää, kun olen lukenut kaikkia kauhujuttuja punktiosta jne. Toivoisin kuitenkin että niitä huuruneniäkin saataisiin, jos eka hoito ei onnituisikaan. Ollaan muuten julkisella hoidoissa eli KYSsissä.

-kaijukka-
 
Älä suotta punktiota liikaa jännitä! kyllä siinä saa tosi hyvät lääkkeet suoraan suoneen. Diapamia ja kipulääkettä.. Mulla itselläni on vas. munatorvi, jotenkin "väärässä" paikassa ja sitä joudutaan jo ultratessakin sörkkiä aikalailla. Pelkäsin, että punktio olisi ihan kamala, mutta suht hyvin meni. Jälkitarkastuksessa lääkärikin kysyi jäikö mulle huonot fiilikset punktiosta, kun siinä meni luultua pidempää ja kipulääkitys alkoi hiipumaan. Hoitaja kyllä lisää kanyylistä tarvittaessa lääkettä, mutta mulla lääkäri vain hoki, että ihan kohta ohi kestätkö vielä.. Kuukostaa varmaan ihan kamalalta, mutta ei se ollut. Niin sen unohdin kirjoittaa, että mulle tarjottiin seuraavaan punktioon mahdollisuutta, että narkoosissa tehtäisiin, mutta itse olen sitä mieltä, että kyllä sen kestän kuin mies;) Ja mulla oikeasti tosi matala kipukynnys!!
Saanko vielä udella minkä ikäsiä olette?? Me olemme molemmat 27.v.

Mutta sellasta, nyt painun suihkun kautta laskemaan lampaita \|O
 
kaijukka
Minä olen 37 v ja ukko on 41v eli aikaakaan ei enää ole paljoa tuhlattavaksi. Vähän yli viikko vielä ja sitten pääsis sumuttelemaan, odottavan aika vain tuntuu niin pitkältä.

-kaijukka-
 
kaijukka
Olenko ymmärtänyt oikein, ( lääkärin luona kaikki tuntui niin selvältä ja nyt ei yhtään selvältä) siis ensin alkaa synarela molempiin sieraimiin kaksi kertaa päivässä ja kuukautisen alkaessa toiseen sieraimeen aamulla ja toiseen illalla ja eka ultran jäleen gonal-f. Mitä jos kuukautiset ei alakaan silloin kuin pitäisi eli hoito mahdollisesti siirtyy ja voiko ultraan mennä kuukautisten aikana?
 
Tuo on hyvin tuttua, että klinikalla kaikki tuntuu todella selvältä, mutta kun kotiin pääsee, niin ei olekaan sitten enään ollenkaan varma mistään;)

Mulla alkoi Synarela just tuollein, että molempiin sieraimiin suihke aamuin ja illoin. Gonalin aloituksesta vähentyi yhteen suihkaukseen (toiseen sieraimeen) aamuin illoin..

Muistelisin, että pistoshoitoa ei voida aloittaa, jos kuukautiset eivät ole alkaneet. Jännitin sitä nimittäin aikas paljon, mutta kyllähän ne sieltä ajallaan tulivat. Ultraan voi mennä jos kuukautiset päällä ja myös pistokset voidaan aloittaa, vaikka kuukautiset ovat päällä, mutta ei jos niitä ei ole kuulunut:( Silloin hoito siirtyy, mutta sitä en osaa sanoa mitä sitten jos ei vaan millään ala, se on luultavasti vähän huonompi juttu! Kai? Ompas sekavaa soperrusta, toivottavasti saat selvää:) Alkoiko sulla nyt ens viikolla sumut?


Mukavaa ja rentoiuttavaa viikonloppua:)

Terv: Pulmu
 
kaijukka
Perjantaina alkaa sumuttelu. Mielestäni lääkäri sanoi just, että kun aloitetaan pistäminen niin samalla sumuttelua vähennetään, mutta hoitajan lähettämässä "lukujärjestyksessä" lukee että sumuttelu vähennetään kuukautisten alkaessa... Täytyy vielä soittaa hoitajalle ja varmistaa asia ettei mene hoito sen takia mönkään.
 
Moikka!

Kaijukka: Sulla alkaa sumut huomenna, eikö vain? Mitäs muuta kuuluu? Mä oon ollu kipee ja en oo yhtään käynny täällä lukemassa. Mulla on ens perjantaina lääkäri ja saan reseptit. Mä oon ollu tosi väsyny ja tuntuu, että aika matelee. Haluis äkkiä tän hoitorumban käyntiin.


Kerrohan kuulumisiasi :)


Ja vielä kuuluttelen muitakin mukaan tähän pinoon, myös ne joilla PAS :)

Terv: Pulmu, joka ei jaksanut taaskaan kirjautua B)
 
Mie vuan savosta
Ku käsky kävi ni pit sit tulla tänne pinoutuu :LOL: :LOL:
Joo. viikolla 50 on mulla punktio ja sit siirto. Just kävin hakemassa lääkkeet apteekista ja kyl se tuntu hyvältä ku pääs lääkekatto täyttymään ni ei tarvinnut yli1500 ? maksaa. 27.11 eka käyntti kysillä: silloin saan ohjeet pistämistä varten . Tää on toinen kerta ku tehdään hoidot. Toivottavasti nyt onnistuu. PIDETÄÄN LIPPU KORKEALLA JA ANNETAAN ELÄMÄN HYMYILLÄ :saint:
 
Anuski79
Hei kaikille!

Meilläkin pitäisi olla ivf joulukuussa. Edellinen ivf-hoito keskeytettiin ja nyt odottelen menkkojen alkamista ja sitten lyhyellä kaavalla alkais uusi yritys.. toivottavasti paremalla tuurilla. Olen ollut tuon edellisen jälkeen nyt kaksi viikkoa sairaslomalla :( Laskiskelin että jos kaikki menis normaalisti niin punktio ja mahdollinen siirto olis ehkä viikolla 50? Meillä yritystä takana 2,5 vuotta ja minulla paha endometrioosi.. Inseminaatioita tehty mutta nyt siirrytty ivf-hoitoihin. Tutkimuksissa ja hoidoissa ollaan yksityisellä.

 
kaijukka
Sumut alkoi sitten aamulla ja on muuten pahan makuista tuo synarela! Maanantaina pitänee taas kysäistä ohjeita hoitajalta, kun reseptissä oli käsittääkseni vain yksi paketti synarelaa ( 60 suihketta) ja sitä suihkutetaan 4 annosta/ pv ja ultra vasta 28.10 niin eihän se mihinkään riitä...Jo kolme kertaa on pitänyt kysyä hoitajalta ohjeita vaikka lääkärin luona kaikki oli ihan selvää.eikä hoidota ole vasta kuin alussa..
 
Moikka vain kaikille ja tervetuloa uudet tänne pinkkaan :) Mukava, kun saatiin uusia.

Kaijukka: Mukava, että pääsit aloittelemaan sumut ja kerran "sumukuurin" käynneenä voin yhtyä kanssasi samaan mielipiteeseen, että synarela maistuu ihan kamalalta :x Minkäslaiset fiilikset sulla on nyt, kun olette hoidon alussa?? Tehtiinkö muuten teille ICSI vai IVF??

Kertoilkaahan uudetkin kuulumisianne ja fiiliksiä hoitoa odotellessa =)

Itselläni aika rauhallinen ja toisaalta toiveikas ja toisaalta kamalan negatiivisesti ajattelen seuraavaa hoitoa. Meille tehdään joko IVF tai ICSI. Se riippuu paljolti miehen simpoista ja, jos ovat heikkoja niin kokeillaan puolet ivf:llä ja puolet icsi:llä. Nyt vain toivon, että pakkaseen saataisiin jokunen ukko, niin ei tarvitsisi taas koko ruljanssia alusta aloittaa.

Mukavaa viikonloppua kaikille. Tulen taas viim. sunnuntaina palstailemaan.


-Pulmu-
 
kaijukka
Olo vaihtelee kyllä päivittäin. Välillä tuntuu että ehkäpä hoito onnistuisi ja välillä taas tuntuu ettei tästä mitään kuitenkaan tule...
Tämä on kyllä yhtä odottamista eikä olla vasta kun alussa. Ensin odotin, että sumut alkaisi ja nyt odotellaan sitten vuotoa ja ekaa ultraa. Jos hoito onnistusi niin odotusta riittäisi vuosi eteenpäin. Mutta onhan tässä jo odoteltu 4 vuotta.
Toissa päivänä kävi katsomassa työkaverini 5 vko ikäistä vauvaa ja yllätyksekseni ei tuntunut kauhena pahalta vaikka tiesinkin vauvan saaneen alkunsa ns. vahingossa.
 
Millaisissa fiiliksissä muut menee näin maanantaina..?

Minä kävin taas tänään lääkärissä ja ultrassa, uusi hoitosuunnitelma menee nyt alustavasti niin että seuraavat kuukautiset tehdään lääkkeillä viikolle 49.. jolloin Puregonin pistäminen alkaisi keskiviikkona 6.12--> ja punktio olisi viikolla 51, maanantaina 18.12 ja sitten toivottavasti siirto keskiviikkona 20.12. On tämä kyllä melkoista päivien laskemista ja odottelua taas.

 
Moikka kaikille!

Onpas täällä hiljaista. Itsekkään en ole kerennyt millään käymään, kun on ollut sitä sun tätä.

Fiilikset rientää laidasta laitaan. Huomenna mulla on lääkäri ja saan reseptit ja tarkan päivän jolloin aloitan sumut.

Toisaalta mä en millään jaksais aloittaa tätä hoitorumbaa, mutta rahallisesti se kannattaa, koska ilmaiset lääkkeet loppuvuoden... No toisaalta on sit ihan intopinkeenä ja odottaa kovastikkin punktiota ja alkionsiirtoa:) Mieliala/pide tästä vaihtelee kyllä niin nopeasti, ettei itse meinaa perässä pysyä;)

Mites te muut? Kaijukka on jo sumutellut kohta viikon. Onko sulla ollu jo ultraakin sumujen aloituksen jälkeen?? Kertoilkaahan kuulumisia ja yritetään olla pikkasen aktiivisempia kirjoittajia :)


-Pulmu-
 
Eihän tässä muuta voi kai kun odotella hoitojen alkua..

Mulle tuli vain sellainen asia mieleen, että onks oikein tehdä menkat lääkkeillä jos vaikka olisinkin tullut raskaaksi tässä välissä? Tietysti vähän huono tuuri olisi kun ei ole 2,5 vuoteen tärpännyt sitä ennen..mut eihän sitä koskaan tiedä.

Toivoa siis ainakin täällä riittää kaikesta huolimatta, eikä se mulla todettu endo kai kuitenkaan ihan täysin estä luomuraskautta, miehessä kun mitään vikaa ei ole.

Joululahjarahat taitaa mennä uuteen hoitoon, on nämä hoidot yksityisellä kyllä kalliita :(

Pitäis osata enemmän ajatella muita asioita ja elämää.. Haluaisin varata matkan jonnekin kauas niin mies sanoi ettei voida talvella lähteä jos sitten oletkin raskaana..

Raskasta tämä JOS elämä :( Voi vee mikä fiilis!!
 
kaijukka
Heips!

Mites pulmu, joko sumut alkaa?

Minä olen nyt viikon sumutellut ja vielä olisi puolitoista viikkoa ennen nolla-ultraa. Aika matelee...

Tänään tuli taas sellainen olo, että ollaanko ihan täysjärkisiä, kun halutaan toinen lapsi ihan "väkisin". Meillä kun tuo ainokainen on todellinen " vili vilperi" vaikka onkin tyttö. No välillä hän näyttää parhaat ja välillä taas pahimmat puolensa.

Ehkäpä se tästä vielä joskus iloksi muuttuu meillä kaikilla! Hoitojen kautta on ainakin toivoa, meillä kun ei sitä luomusti olisi.
 
Moikkelis moi!

Anuski: Niin se vain on, että lääkkeellisesti välillä joudutaan menkat aluille laittaa. Itselläni kyllä ovat aina tulleet ajallaa. Niin mitenköhän sitten, jos olisit raskaana ja menkat väkisin laitetaan käyntiin???? Siihen en osaa kyllä vastata.
Tää on kyllä kamalaa odottelua, mutta kyllä me kestetään =)

Kaijukka: Mulla sumut alkaa sunnuntaina eli perässä tullaan

=)

Kävin tänään klinikalla ja sain reseptit ja sumut tosiaan alkaa sunnuntaina ja pistoshoidon aloituskäynti on 4.12 ja silloin sovitaan koska gonalin aloitan. Tälläkertaa annostus on 150IU:a ja pregnyl on ennen olut 500IU:a, mutta sitä nostetaan myös.


Sitä piti vielä sanoa, että meidän apteekissa sanoivat, että joudun maksamaan kaikki lääkkeet ensin itse ja kelasta tulee rahat sitten perästä.. Aika peemäinen juttu mun mielestä. Olis ollu mukavampi, kun olis suoraan saannu ilmaseks, mutta ei niin ei. No saahan ne rahat takaisin, mut meneehän siinäkin jokunen tovi ennen kuin kilahtaa tilille.


Hauskaa viikonloppua kaikille ;)

-Pulmu-


 
kaijukka
Moi!
Sain sen käsityksen käydessäni apteekissa, että kelalta tulee ilmoitus kun maksukatto täynnä ja sen kanssa kun menee ostamaan lääkkeitä niin menee vaan omavastuu. Mutta eri asia on miten pitkään ilmoituksen tulo kelalta kestää, että ehtiikö saman hoidon lääkkeisiin.
Minua vielä jännittää sekin, että jos vuoto ei ala ajoissa, punktio siirtyy viikkolle 51 ja sitten en välttämättä tiedä ennen vuoden vaihdetta onnistuiko hoito vai ei ja en ehdi ostaa seuraavan hoidon lääkkeitä tämän vuoden puolella ja maksukatto alkaa taas uudestaan....
 

Yhteistyössä