IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Tännekin kuulumiset...

Eli huomenna on toinen seuranta ultra. Toivottavasti munikset ovat kasvaneet, sillä oli pientä hämminkiä tuon pistoshoidon aloittamisessa. Lääkäri kyllä lohdutteli, että se vain ehkä pidentää hoitoa. :(

Muutne mennyt ilman suurempia tuskia. Yhden päivän oli todella kauhea olo, mutta munikset vain kitvettävät jännästi, ei isompia kipuja.

Wau, teillä olisi tapaamisia, itse en täältä hurjan kaukaa pääsisi ikinä, kun ouluunkin on matkaa =)

Tulen huomenna kertomaan tulokset, ja tänään on pistospäivä nro. 5, päivittelijälle.

Kaikille
:wave:
 
Huomenna olisi mullakin toinen ultra. Saa sitten nähä montako löytyy ja kuin ovat kasvaneet. Tänään ollu alaselkä kipeenä ja vessassa saanu juosta kokoajan. Kun täytyy sitä nestettä juoda kokoajan.. Aamu vuorossa olen nyt niin piti sitten töissä käydä piikillä. Osa porukasta tietää tilanteen ja ovat kovasti hengessä mukana..

Tänään oli mulla sitten pistopäivä 6.
 
Onneliina, mä olin klinikalla kahdeksan jälkeen ja odottelin siinä labran edessä. En muista kyllä kenenkään minulle hymyilleen, ja itseäkään ei paljoa naurattanu :LOL: Tuo punktio oli tosiaan melkein "mukavin" homma kaikesta, minäkin leijuin niin onnellisena lääkepilvessä... Sen jälkeisessä olossa ei sitten kyllä mitään mukavaa ollutkaan.

No kohta se lopullinen totuus tulee. Alkoi jännittämään, vaikka tulos oikeastaan tiedossa. Tulen tänne kuitenkin sen vielä kertomaan illansuussa kunhan kotia pääsen :wave:
 
Annuli: no ehkä se et sitten ollut sinä. Olin minäkin siellä labran edessä, vähän ennen kasia kylläkin. Voi että, toivottavasti ois iloinen yllätys testissä. Jännittää tosi paljon sun puolesta! Tuu kertoo sitten!

En tiedä uskallanko vielä huokaista, mutta nyt punktiosta siis 6h eikä yhtään kipuja. Ainoastaan yksi burana 600 heti toimenpiteen jälkeen. Voiko tästä tosiaan päästä näin helpolla?
 
Finttu pikavisiitillä.

Onneliina: voi siitä punktiosta päästä kyllä aika helpolla. Mul on menkkakivut PALJON kamalammat, kun ne kivut punktion jälkeen oli.
Annulille: bd, Kyllä siihen plussaan uskotaan. En mä oo viä testannu, mut jos huomenna aamulla kokeilis...
).( Menkkaoloa liikenteessä, just six ajattelin huomenaamulla ottaa riskin ja pissata tikkuun, tai sitten en...
 
NO niin, tulokset tuli mutta epätietoisuus jatkuu :headwall: Raskaana mä olen mutta kuinka kauan onkin sitten epävarmempi juttu. Hcg oli vain 37 ja kontrolliin pitäis mennä torstaina. Mä olin niin hämmentynyt puhelimessa etten edes tajunnut kysyä mikä ton alhaisuuden voisi aiheuttaa. Piinailu siis jatkuu.

Oireita ei todellakaan ole mutta ei kai noilla hormoonimäärillä voi mitään kauheen kummosia odottaakkaan.

Toivottavasti Annulilla on parempia uutisia.

Onneliinalle onnea hyvästä saaliista

Tyyne: Paljon sulla oli hormoonipitoisuus?

Finttu: sinnittele vaan vielä sen testaamisen. Täydellinen tiedottomuus tilastaan oli paljon mielyttävämpää kuin tää ihmettely
 
Voi Siisami, jos se on vaan kiinnittyny niin myöhään, et ei oo vielä nostanu noita arvoja kovin korkeelle. Mun yhdelle ystävälle kävi niin (luomuna), et oli myöhään kiinnittyny ja nousi plussalle vasta, kun menkat olis ollu yli viikon myöhässä. Ei ton matalan arvon tarvi silti tarkottaa kemiallista raskautta. Älä vielä huoli. :hug:
 
Siisami: Onnea positiivisesta tuloksesta. On totta, että joillakin hormoonitaso nousee hitaasti ja silti olleet normaalisti raskaana. Mulla hCg oli 12 päivää siirrosta 260. Siitäkään ei voi päätellä mitään...

Annuli: Peukkuja vielä sullekin, toivotaan, että tulos on positiinen

(.) ultra Oulun Väestöliitossa 22.2.08
 
Hki-miitti 13. pv sopisi myös tänne.

Hurjat tsempitykset kaikille hoidon eri vaiheissa ja tuloksia odotellessa!! Ja sydämelliset onnittelut plussanneille!
T. taustaileva kuunteluoppilas, jolla oma ivf alkamassa ensi kuussa.
 
b]Siisami;[/b] Älä huoli kyl se hcg arvo viel siitä nousee...kiinittymis ajankohta vaihtelee ja näin ollen aiheuttaa erilaisia arvoja hcg:n, Uskotaan ja luotetaan siihen et kaikki on ok...ja raskaus jatkuu aina loppuun saakka, voimia sinulle sietää tuota epävarmuuden tunnetta... :heart: :heart: :heart:

Annuli; Huhuu kuis kävi...tuu kertoo kuhan jaksat...toivottavasti kaikki on ok...mua jännittää sun puolesta ihan kauheesti...

Kaikille onnea ja voimia hoitoihin!!!!! :heart:
 
Aika monelle Hgin treffeille tulijalle näyttäisi sopivan tuo ke 13.2., joten sovitaanko se ja klo 18. Paikka? Jokin sellainen treffaamispaikka olisi hyvä, jossa ei ole koko aika aivan älyttömästi porukkaa. Ehdotuksia?

Annuli, täällä pidetään sulle edelleen sormia ja varpaitakin pystyssä plussan saamiseksi. Tulethan kertomaan kuulumisesi, oli ne mitä laatua hyvänsä!

Siisami, onnittelut haamusta/plussasta! Toivotaan, että se siitä vahvistuu. Kuten mullekin silloin joskus sanottiin, raskaana olet niin kauan kunnes toisin todistetaan. Eli ainakin nyt olet raskaana. Ihanaa!
 
Negahan se sitten oli ihan oikeastikin :'( :'( Vaikka kuinka olin henkisesti valmistautunut, tuntui kamalalta kuulla että "valitettavasti testi on negatiivinen". Nyt olen sitten itkenyt ja surrut,ja seuraavat pari päivää meneekin varmasti tosi alakuloisissa tunnelmissa. Olis niin kiva tietää missä mätti... Mutta eipähän tässä auta kuin jatkaa elämää ja katsella tulevaisuuteen, ja yrittää uskoa että pikkuinen joku päivä meillekin suodaan...Vaikka nyt se tuntuukin niin vaikealta. Eipä näitä tunnelmia oikein voi kuvata, saman kokeneet tietää varmasti. Mutta :hug: teille kaikille kannustuksesta, olette ihania :heart:

Siisamille paljon onnea, toivottavasti arvot ovat nousseet normaalisti torstaina!! :heart:

Joo 13.2 klo 18 on hyvä. Hmm... mikäs olisikaan hyvä paikka? Haluatteko syödä vai miten? Voi että mulle tuli oikosulku, mutta mikäs sen kivan meksikolaisen nimi on, en tarkoita cantina westiä. Aivot ei tosiaan toimi...

*muoks* Santa Fe.tä tarkoitin, tulipas se lopulta mieleen...

 
Voi Annuli :hug: .

passitin miehen apteekkiin, kun oli muutenkin menossa kaupungille ja käskin sen tuoda kaksi erittäin herkkää raskaustestiä. No joo. Se toi yhden tavallisen, kun apteekin täti sanoi että "kyllä yhdellä pärjää". Aika pienen raivarin sain (se olis kyl merkki raskaudesta, mut ihan ainokainen semmonen). Sitä stanan apteekin tätiäkö sä niinko kuuntelet etkä mua???
Mitä osaa siitä lauseesta se ei ymmärtäny?? Ei mitään. Kas kun ei tuonu kuumemittaria.Prkl! Voisinhan mä siihenkin pissata.
Kuten varmaan rakkaat ystävät huomaatte, mun menkat on alkamaisillaan. Että se siitä plussasta. :'(
 
Miten muuten ootte saaneet tietoa munasolujen hedelmöittymisestä? Mulla on varattu aika siirtoon vasta torstaiksi, voisikohan huomenna kuitenkin soittaa klinikalle ja kysellä mitä soluille on käynyt? Ootteko siis saaneet tuloksia ennen siirtoa? Olisi kiva tietää, että onko ne edes hedelmöittyneet.. Torstaihin on niin pitkä aika olevinaan.

Voi kurjuus Annuli. En osaa muuta sanoa.
 
Voi ei Annuli, oon tosi pahoillani :'( :hug:

Siisamille voimia seuraaville epätietoisuuden päiville - uskotaan kuitenkin, että arvot torstaiksi vahvistuu :heart:

Onneliina, me saatiin punktiota seuraavana päivänä tieto, kuinka moneen oli tehty ICSI ja moneenko IVF ja kuinka moni oli hedelmöittynyt (itse siis soittelin). Toisena päivänä punktiosta sitten soiteltiin jakautumistietoja.
 
Annuli: :hug: Voi kurja :headwall: Itke nyt itkut kaikessa rauhassa ulos ja sitten on vain jatkettava eteenpäin.

Finttu: Miehet :headwall: Kun ne uskoiskin sanomiset kerrasta niin naisten elo olis paljon helpompaa :D . Toivotaan nyt kuitenkin, että se apteekin täti olis oikeessa ja testi kertoisi hyvin selkeästi tilanteen. bd
 
Siisami:No, mulla on vielä kaks päivää tohon "selkeeseen tilanteeseen", mut kun alkaa ottaa aivoon, ku netissäki luki, et 12 päivää siirrosta voi testata, ni se olis niinku huomenna. Kyl se haamu sit ainaki sen mukaan pitäis tulla jos o tullakseen.
Mut edelleen menkkaolo mahassa. Ja itkettää jo valmiiksi.

Mut sulle puhallan lisää plussatuulia :heart: Hiljaa hyvä tulee ja kyllä se siitä vahvistuu. Uskotaan ja toivotaan yhdessä.
 
Voi Annuli + miehesi...olen todella pahoillani puolestanne lohdutus :hug: Vaikka pahinta odottaa ja pelkää niin silti se suru ja paha-olo lyö naamaan...nyt on aika itkeä ja antaa kaikkien tunteitten tulla ulos, älä pado mitään sisällesi...toivottavasti voitte miehenne kanssa lohduttaa toinen toisianne... :heart: (meillä mies ei aina kykene näyttämään tunteitaan silloin kun mä oon aallon pohjalla) Muista et nää pettymyksen tilanteet on vaan taitekohtia elämässä ja elämä jatkuu...ja mä toivonkin et sä surun keskeltä jaksaisit tähän uskoa...mut nyt sä saat kaikessa rauhassa käpertyä suruun ja sit kun suru helpottaa niin valon pilkahduksetkin ovat paremmin nähtävissä...rakkaudella ja ajatuksella puoli-enkeli... :saint:
 
Kiitoksia rakkaat lohdutuksista :heart: Kyllä tämä taas tästä vähitellen. Tänään pitäisi soitella lääkärille jatkoista kuulema, mutta uskoisin että PAS sinne maaliskuulle menee. Sanottiinko teille Kati ja Saana, että välikierto hyvä pitää?
Miehen kanssa saatiin kyllä lohduteltua toisiamme ihmeen hyvin. Olin aika yllättänyt jopa kun toi niin hyvin tunteensa esille. Sanoi olonsa olevan masentunut, tyhjä, ahdistunut ja v*ttuuntunut. Kuvailee aika hyvin myös mun olotilaa...Oltiin eilinen ilta lähekkäin, ja päätettiin että tullaan vielä myöhemmin onnistumaan =) Joulun lapsi olisikin aika kiva, jos PASsista tärppäisi. Naureskelin että siellä Tyyne, Toivo ja Tauno vielä odottamassa pakkasessa, saas nähdä jaksaako joku niistä lähteä kasvamaan :D Yö tuli nukuttua huonosti painajaisia nähden ja heräillen jatkuvasti. Olinkin töissä jo seiskalta, lähden sitten aikasin, luojalle kiitos tästä liukuvasta työajasta...
Mukavaa päivää kaikille ja Ristolle tsemiä punktioon!

Tapaamisesta, oisko tuo nyt sitten sovittu? Laitetaanko yksityisviestillä vielä vähän tuntomerkkejä taikka vaihdellaan puh.numeroita, jottei tarvitse alkaa siellä ihmetellä että ketähän ne mahtaisikaan olla... Mun täytyy myöntää, että tapaaminen vähän jännittääkin, mutta toisaaltaan tuntuu mahtavalta saada nähdä teitä kohtalontovereita ihan livenä :wave:
 
Moi,

Vihdoinkin takas pino-koukussa...

Suurensuuria myötätuntohalauksia Annulille, sanoiko lääkäri mitään, että vihjaisko se sun aiempi haamu kiinnittymisyrityksestä tai jotain...? Vai onks se niin, että se näkyis hcg-arvossa jos näin olis? En tiiä.

Välikierrosta en tiedä myöskään minä, mut jos niin käy että PAS:iin mennään, niin ihan vaan oman pään takia ajattelin, että maaliskuuhun voisi odottaa. Toisaalta, meillä oli pakkasessa vaan 2 keskinkertasta, eli jos ne ei jaksakaan tsempata ja elää, niin sitten voi kyllä vatuttaa, jos odottaa maaliskuuhun asti eikä oliskaan mitään siirrettävää loppupeleissä. Eli omalta osalta en tiedä mitä teen, jos se on edessä. Tavallaan haluaisin heti koettaa sitä PAS:ia kun vaan mahdollista ja sitten - jos ei onnaa - niin sitten vaan uusi IVF. Niin kauan on toivoa kun voi edes yrittää.

Siisamille lämpimiä säteitä...Uus verikoe siis jo tällä viikolla? Miltä raskaustestin viiva näyttää? Toivotaan, toivotaan!

Geri: onks sulla mitään oireita...???Entäs Lenaki???? Mulla ei. Tai no, äsken kokouksessa innostuin niin että posket varmaan hehkui kun yhtäkkiä nippasi jotenkin ihan "uudella tavalla" :headwall: , mutta oikeestihan noi nippailut ja vihlasut liittyy aika tavalla munisten toipumiseen. Väsynyt olen, joo, mutta sehän on selvä luge-oire. Lisäksi olen nukkunut tosi huonosti ylipäätään, joten kai se nyt väsyttää...Mitäs muita oireita: nojoo, itkuherkkyys (mm kun googlaamalla löysin jotain tietoja "kielletyistä" ruoka-aineista kun yrittää vauvaa...) mutta se (itku) nyt ei ole tässä hullun hommassa vielä toistaiseksi ikinä merkinnyt mitään, eikä myöskään toistaiseksi taikauskoisuus :LOL:

Ainiin, piti sanomani, että mä kyllä melkein mieluummin piikittäisin kun tunkisin näitä lugeja sisuksiini...Ällöä ja tahmaista - syvältä... |O Ja luonnollisesti olen ihan puolihysteerinen kun pelkään, että mun sormissa on jotain bakteereja hurjan jynssäämisen jälkeenkin ja että kohtuun menee sitten ne bakteerit ja se on sitten siinä.

Hmm. Sehän on vähän kai sillä lailla, että jos ne on kiinnittynyt, niin se taitaa tapahtua viimeistään näillä näppäimillä tai käytännössä - pitäisi olla tapahtunut jo. Tai sitten se ei tapahdu.

Halauksia kaikille punktiossa olleille ja siirrossa olleille ja piikittelijöille myös, sori kun en henk.koht huomioinut ketään, täytyy lukea paremmalla ajalla kaikkien kuulumiset uudestaan...

Viimeisiä pp-päiviä sinnittelijöille hirveesti hyvää ja positiivista fiilistä...Ei siitä ainakaan haittaa olis...B)

Stella
 
Hyvää Runeberginpäivää ja laskiaista kaikille!
Mulla kone ollut taas korjattavana koko viikonlopun ettei ole päässyt nettii. On ollu ihan kauheeta kun ei sitä nettiä ole! Tää piinailu rupee menemään ihan mahottomaksi kokoajan ravaan vessassa ja kuulostelen mahaani. Yölläkin vaikea nukkua kun odottelee menkkakipuja. Mulle tulee myös aina leukaan finni ennen menkkoja nyt ei vielä sitä ole ilmestynyt. Mut vatsaa kyl välilä nippailee niin kuin alkais vuoto. Mitää oireita ei raskautumisesta ole, päätä särkee välillä vaan, ei se kyl taida oire olla. Nyt taas mahas tuntuu, kyl ne menkat alkaa! Et perässä tullaan ystävät, onneks teillä negailijoilla on kuitenkin vielä mahdollisuus tulevaisuudessa onnistua!

Eipä tässä sen enempää, taidan taas mennä vessaan katsomaan tilannetta!
 

Yhteistyössä