IVF/ICSI tammi/helmikuussa

Piti vielä sanomani siisamille ja muille vitamiini ym kyselijöille...
Elämäntapa ohjeita saa aina ja osa niistä tuntuu järkeviltä ja osa ei, mutta just saunomista kannattaa vältellä oviksen aikana, rakastella aamulla koska jonkun tutkimuksen mukaan siittiöt silloin virkeimmillään, mies käyttää boxereita (kivekset voi paremmin kun ei oo puristuksissa). Punkkua siirron/oviksen jälkeen lasi illassa.

Meillä vitamiineina menee Zinkosan (sinkkiä ja c-vitamiinia), Seleeniä, E-vitamiinia ja Foolihappo (B-vitamiinia mukana). E- ja C-vitamiinit on tärkeitä siittiöiden muodostumisen ja liikkuvuuden takia. Seleeni on antioksidantti joten siksi hyvä. Mutta liika on aina liikaa, joten jos syö monipuolisesti ja tarpeeksi usein lisävitamiinit on tarpeettomia. Foolihappoa kandee syödä aina, koska sillä on vauvan kehityksen kannalta erittäin tärkeä osa.
 
Miikkis, luulen, että niissä Puregon ampulleissa on vähän enemmän ainetta kuin sanotaan. Minä käytin Purkkaa inssien yhteydessä ja sain aina 300IU:n ampullista neljä annosta (otin 100IU joka toinen päivä ). Tämä siis oman kokemuksen perusteella - olin kyllä myös aluksi vähän hämmentynyt.

Onko muilla samoja kokemuksia?

- Sahrami (toisen pinon puolelta)
 
Hei pitkästä aikaa, kiva, täällähän on jo porukkaa...

Oon yrittänyt olla miettimättä tätä asiaa kauheasti ja siksi en ole täällä niin kirjoitellut, kun on tämä luomukierto vielä alla...
Perjantaina kuitenkin ihan mielijohteesta varasin ajan lääkärille täksi aamuksi, kun olisi ehkä ovulaatio...

Ja juuri sieltä tulin. Ja ihan luomuna olen saanut iison muniksen aikaiseksi! Viimehetken ylläri ennen IVF:ää...
Sain sitten samantien irroituspistoksen ja huomenna inssi...
Eli ei tää kierto sitten ihan "rennosti ja asiaa sen kummemmin ajattelematta" mennytkään. Kohta siis kauhea piina päällä, kun lääkärikin sanoi, että nyt kaikki näyttää täydelliseltä...

Mutta toisaalta olen kyllä ihan messissä tässä ketjussa, koska se on ihan päätetty, että jos ei nyt nappaa niin sit IVF.. Huh.
 
Heippa! Mahtuuko vielä mukaan? Meillä on 2. ICSI meneillään (5. pistospäivä, lyhyt kaava).

Eka mikrohedelmöitys tehtiin 10/06 ja sen kautta saadut 11 alkiota kaikki käytetty, eivät eläneet yli 8-soluvaiheen :( Tässä projektissa toivottavasti päästään vähän pidemmälle. Meillä merkittävin tekijä huonot simpat. Punktio ensi viikolla ja siihen mennään kuin vanhat konkarit konsanaan

B)
 
Miikkis, tässä tulee faktaa: Puregon ampulleissa on ylimääräistä ainetta ihan reilusti. Aikaisemmin mulla on ollut 300 iu ampulli ja siinä on ollut kokemukseni mukaan tavaraa yhteensä noin 425 iu. Nyt mulla on käytössä 900 iu ampulli, enkä vielä ihan tarkkaan tiedä, paljonko siinä on ylimääräistä, mutta uskoisin, että ainakin se 100 iu. Eli tuskinpa olet tehnyt mitään väärin ;) . Kannattaa vaan käyttää ampullit ihan tyhjiksi asti.

Onneliinalle isot onnittelut isosta muniksesta! Toivottavasti tärppää!

Tervetuloa myös minun puolestani Chambon. Muistelisin, että taisitkin vastata jotakin tuonne aloittamaani IVF ja ratsastaminen -pinoon.

Joo, tänään tosiaan olin ultrassa. Kaikki on mennyt odotetusti eli munikset lähteneet hyvää kasvuun. Vasemmalla taisi olla noin 4 isompaa follia ja oikealla noin 6 kpl (+ lisäksi ihan pieniä) eli hyvältä näyttää. Tänään pistin klinikalla myös ekan jarrupiikin Orgalutranin, joka oli Puregonin tapaan helppo juttu. Eilen hieman kummastelin Orgalutranin käyttöä, koska ohjeessa sanottiin pistoksen tapahtuvan reiteen ja koska piti kuulemma varoa laskimoita ja valtimoita (hui olkoon!), mutta hoitaja kuitenkin klinikalla sanoi, että ihan normaalisti vaan vatsanahkaan. Mulla on ollut joitakin äkkinäisiä tuntemuksia vasemmalla puolella, mutta ei mitään sen kummempaa. Miikkis, lääkärimme mukaan ei kuulemma mitään sen erikoisempaa tarvii edes tuntua. Mullakin on enemmän folleja oikealla puolella, ja siellä ei tunnu mitään. Kuulemma sellainen "venymisvaihe" follien kypsymisessä voi aiheuttaa tuntemuksia, mutta ei välttämättä aina. Niin, ja mähän oon tosiaan pistellyt sitä 150 iu, jolla jatketaan eteenpäin.
 
Vieläkö mahtuu mukaan?? :wave:

Meillä takana kolme ovulaation induktiota Clomeilla, kaksi inssiä Clomit+Puregon+Pregnyl-yhdistelmällä sekä nyt menossa eka Arimidex-kierto mutta inssiin ei päästy labran kiinniolon vuoksi. Ovis oli siis vasta kp 27 ja nyt menossa kp32/pp5. Vaivana PCO ja kierrot venyy ja venyy ja venyy... Uusi kierto ei yleensä ala jos käytössä ei ole ollut lääkitystä. Meille on jo syksyllä ehdotettu IVF:ää mutta toisaalta lääkäri ehdotti vielä toista Arimidex-kiertoa, joka olis kahdella tabletilla mutta me haluamme nyt IVF:n.

Keskiviikkona 16.1 on pp14 ja saa tehdä testin. Jos se on negaa niin sitten heti kun menkat alkaa (tai tarvittaessa syön Tero-kuurin) niin päästään tosi toimiin. Ihanaa mahtavaa upeaa kun asiat menee eteenpäin!!! :)

Näillä tiedoilla siis hyppäisin mukaan pinoon, jossa jo aika monta tuttua nimeä näkyykin. Ai niin, Väestöliitolla Tampereella ollaan hoidoissa.
 
Tervetuloa vaan kaikki uudet.

Pikaisesti omat kuulumiset eli nollaultra oli tänään ja huomenna alkaa piikittely. Gonalia pistetään 300 ui ja synarela jatkuu jarruna yks suihkaus aamuin illoin. Mulla on ollut aiemmin hieman huono vaste tohon piikittelyyn niin siksi noin iso annos.
 
Chambon ja Raitapaitainen: Tervetuloa joukkoomme :wave:

Annuli81: miten ultrassa meni?

kati voi kun hienoa uutisia!!! Nyt vaan bd pystyssä että kasvaisivat sieltä vielä kunnolla. Sulla on sitten to uusi ultra? ja ens viikolla punktio?

Siisami jaksamista sinne :hug: Toivotaan että uusi annos toisi uuden toivon tulleessaan ;) :wave:

(.) Eli tänään oli Fertinovassa ultra. Sekä hyviä että huonompia uutisia. Hyviä on se että folleja kasvaa reippaasti, 12 oikealla ja 10 vasemmalla. Isompia yhteensä jotain n 15 kpl, kooltaan 10-12mm. Limakalvo oli nätti, jo 8+ joten kaikki sillai näytti hyvälle. Ainut vain, että munasarjat jo hiukka turvonneet ja kipuja ilmaantunut. Sanoivat että pientä hyperiä voi vielä pukata, joten pitää levätä ja juoda paaaaljon! Pe vielä uusi ultra ja sitten lyödään lukkoon ensi viikko, mutta näillä näkymin tänään-perjaitai 150ui Puregonia ja Orgalutran ja lauantaina Pregnyl ja maanantaina punktioon sitten.... Aaah... Kaikki tapahtuu niin nopeasti että ei sitä ehdi edes tajuta!! :eek: :whistle: :D
 
Kiitos tervetulotoivotuksista! :)

Meilläkin nyt IVF-suunitteluaika varattu eli keskiviikkona 16.1 on suuninttelu ja silloin on oviksesta 14pv, joten hoidot alkaakin jo luultavasti täydellä teholla ensiviikon loppupuolella.

Ettei päästäisi liian helpolla niin meille tuli tänään kallis autoremontti.. :x Ei ainakaan ole sijoituskohteista pulaa tulevina kuukausina.
 
Heippa ja kiitos vaan kaikille tervetulotoivotuksista :)

(.) Aika pienillä pistosannoksilla taidan mennä eteenpäin, kun mun cocktail on 100 verran Puregonia, Menopuria 75 ja nyt lisäksi tuli mukaan Orgalutran. No, mutta noilla on kasvanut molemmille puolille mukavasti ainakin 6+6 munasolua, joten määrä lienee riittävä.

Aika reippaita tuntemuksia on munasarjoissa, joten ratsastus jäi 4. piikkipäivänä (ja silloinkin vain keventelin...).

Verrattuna edelliseen hoitoon, tämä ei jotenkin tunnu yhtään niin jänskältä... Punktiokaan ei ajatuksena ahdista kuten ekassa hoidossa. Mun mielestä se oli sata kertaa iisimpi juttu kuin mitä esim. näiltä palstoilta saattaa lukea. Miellyttäväksihän sitä ei voi kutsua, mutta ainakin mulla lääkitys osui kohdalleen. Juttelin niitä näitä tokkurassa mieheni kanssa keräyksen ajan ja ihmettelin, kun silmät oli jotenkin ihan veltot ja hitaat lääkkeiden takia.

Punktion jälkeinen olotila oli ehkä ikävin koko prosessissa ja minä hönö vielä rupesin imuroimaan & pesemään lattioita samana iltana. Tosi viisasta. Tällä kertaa köllin sängyssä ja hyppyytän huonepalvelua =)

Miten on, osaako kukaan sanoa, onko Panadol ainoa kipulääke, mitä suositellaan syötäväksi hoitojen aikana? Burana lienee pannassa?

Tsemiä kaikille hurjan paljon!!
 
Tervetuloa Raitapaitainen myös minun puolestani tännekin :wave: Kiva että meitä on niin paljon täällä piinailemassa...

Kaikilla onkin ollut aika hyviä uutisia ultrista. Muista Miikkis tosiaan levätä, toivotaan ettei pahempia kipuja tulisi ja kaikki sujuisi hyvin!

Mullakin oli tänään tosiaan nollaultra, jossa kaikki hyvin, kohdun limakalvo ohut ja munikset kaikki pieniä. Ekat pistokset laitettiin klinikalla, Puregon 100IU ja Menopur 75IU. Elikkäs samanmoinen lääkecoktaili kuin sinulla Chambon.Synarela jatkuu myös puolitetulla annoksella.Nyt sitten näillä mennään maanantaihin saakka, jolloin seuraava ultra.

Paljon voimia meille kaikille, jotta jaksellaan tämä prosessi läpikäydä :hug:
 
kiitti tsemppauksesta kaikille!

tänään oli sitten inssi. ja se taisi mennä aika hyvin! simppoja oli 66milj. ja liikkuvuuus 96%. ja munasolu oli mun mittakaavassa toosi iso ja kuulema juuri puhjennut tai puhkeamaisillaan. nyt ajattelin ottaa vaan ihan rennosti ja löhöillä koko loppupäivän.

Miikkis kans, nyt lepoa vaan ja huonepalvelu todellakin!
 
Tervehdys!

Miikkis, ultraan olen menossa perjantaina. Mulla näyttäisi olevan lähes samanlainen hoitosuunnitelma ja aikataulu: pe asti Puregonia 150iu + Orgalutran, la tod.näk. Pregnyl ja ma/ti punktio. Mulle kans lääkäri sanoi, että kannattaa juoda paljon vettä. Vähän on vähälle toistaiseksi jäänyt. Sullahan näyttää paljon olevan isompia folleja. Mulla tosiaan ehkä se kymmenkunta yhteensä.

Chambon, kiva kuulla, ettei se punktio välttämättä olekaan niin kauhea kokemus. Jotenkin jotain tollaista osasin ehkä ajatellakin. Olen aina etukäteen kauhistellut kaikkea uutta, mutta yleensä mikään ei ole ollut sen kummoisempaa (kuten pistäminen, aukiolotutkimus ym.).

Kiva, että Onneliinan inssi meni hyvin. :)

Annulille tsemppiä hoidon alkuun! Kaikki menee varmasti hyvin, kun alkutilanne on tuollainen normaali.

Musta tuntuu, että olen jotenkin addiktoitunut tänne koneelle. Nyt varsinkin kun on yrittänyt ottaa rauhallisesti eikä liikaa hötkyile suuntaan tai toiseen, sitä yks kaks yllätten huomaa löytävänsä itsensä koneelta... ;) :wave:
 
Mulla Kati vähän samanlainen ongelma, varsinkin tänään tuntuu etten ole illan aikana muuta tehnytkään kuin istunut unettomien öiden jäljiltä tokkuraisena koneella :D

Tuo pistäminen oli minun mielestä todella helppo homma. Olin kuvitellut itseä olevan kamalan vaikea pistää, mutta eihän tuo edes tuntunut missään =)
onneliinalle paljon plussatuulia, toivotaan että tuosta inssistä tärppäisi!
 
Moi.

Pitkästä aikaa ajattelin kirjoitella jotain. Lukemassa olen käyny mutta ei vain ole jaksanut kirjoittaa.. Meillä alkais ylihuomenna sumuttelut. Tuntuu että muilla jo piikitykset käynnissä. Mutta perässä koitan tulla. =) Olen vain koittanut miettiä miten ajoittaisin noi sumut. Aloittaako ekan klo 7 aamulla niin viimeinen olisi sitten klo 10 illalla. Vai aikaistaisko tunnilla... Millaisia sivuoireita teillä ilmeni?

Ihanan flussan sain eilen. Ja illalla sitten mein neiti sai kuumeen. Flunssan ja yskän lisäksi. Tänään lääkärissä todettiin taas kerran korvatulehdus ja kurkku oli punainen. Kuumetta 40. Jos ennen maaliskuuta vielä 1 tulehdus niin sitten putket korviin.



Siisami Huomasin saman että muilla eri lääkkeet. Ensin ajattelin että olen ainoa..

Ei auta ku taas irtautua koneelta ja koittaa taas päästä joku päivä käymään täällä lukemassa kuulumisia.
 
Moi...
Mullakin pitäis alkaa pistelyt ylihuomenna tai viimeistään perjantaina.Jos vaan noi menkat tulee ajallaan. Jotain gonal-F:ää luki reseptissä. Eka hoito edessä, lyhyen kaavan icsi. Kaks ja puol vuotta onnetonta yritystä takana.

Mul on takki vähän tyhjä. En oikeen tajuu, et nyt sit ollaan tosiaan täs tilanteessa. Tunnen olevani jotenki ulkopuolinen koko asiaan. Onx teil muilla tämmösiä outoja oloja?
 
Finttu: on todellakin tuollaisia oloja. nytkin, vaikka mulla oli tänään inssi ja kaikki on ehkä mennyt juuri niin kuin pitää. silti on sellainen tyhjä olo,

kai sitä jotenkin suojelee itseään. ei haluaisi taas pettyä.

mies huomasi sen minussa tänään ja sanoi kauniisti jotain siihen suuntaan, että eihän me tätä pettymysten takia tehdä.

jaksellaan!
 
Kaikille uusille tulokkaille tervetuloa :wave: .Meillä olis ensiviikolla ensimmäinen suunnittelu aika IVF/ hoidon aloittamiseksi...sitä on odotettu niiiiiiiin kauan ja nyt kun aika on käsillä niin mieli on maassa??? Ei tunnu tälle naiselle riittävän mikään...Kai tää on jotain pelkoa siitä, et hoitoa ei voidakkaan jostain syystä aloittaa, kun sitä on odottanut ja toivonut niin kovasti. Mut ei kai muu auta kuin toivoa parasta ja pelätä pahinta...pessimisti ei pety koskaan meiningillä!!! Kauheeta lähteä hoitoihin kun ei enää jaksa toivoa ja silti salaa toivoo...No mut nyt on niin ankeeta fiilistelyä, et taidan lopetella ennenkuin tartutan tän ikävän olotilani teihin muihin...Kaikille teille kanssa sisarille oikein paljon lämpöisiä halauksia ja onnenpotkuja tuleviin koitoksiin...
 
Huomenta!!

Raitapaitainen ja puolienkeli Hieno juttu, että jo ensi viikolla pääsette todenteolla suunittelemaan ja jo ehkä tositoimiin!!! Tsempiä :wave:

Chambon: Mulle lääkäri sanoi vain Panadolia. Panacodia syön kanssa migreeniin, koska on panadoliin perustuva. Pitääkin perjantaina kysyä vielä tuota asiaa. Mitään ASA lääkkeitähän ei kait saa syödä. Ei tuo nyt kovin pieneltä annokselta vaikuta, pääasia on että reagoit siihen hyvin :hug: ;)

Annuli: Hienoja uutisia ultrasta!! Nyt ei muuta kuin vaan pitkää pinnaa pistämiseen ja sumutteluun :D :wave:

onneliina: täällä ollaan peukut pystyssä bd, ja muista pitää sit jalat ristissä ;) :LOL: Kaikki osui kyllä kohdallanne niiin nappiin, että jospa, plussapuhureita tulee täältä ++++++++++++ :whistle:

kati wau!! mehän mennään ihan samalla aikataululla sitten, ellei mun pe ultrassa selviä että pitää vielä jatkaa piikittelyä. Aika isoja ne oli, ja lääkäri sanoikin että saatan reagoida liikaakin annokseeni, mutta samalla mennään edelleen eteenpäin. Muista, että yleensä follit kasvaa loppua kohden nopeammin kuin alussa, joten varmasti teiltä saadaan hyvä sato ;)

Finttu: Gonali on kanssa hyvä follien kasvatus lääke. Mullakin tuntui olo aika tyhjälle ja epätodelliselle hoitojen alussa, taitaa kuulua asiaan, voima :hug: Mulla toi olo johtui siitä, etten olisi ikimaailmassa uskonut, että meille voi käydä näin, että lasta emme saa "omin avuin"...
Toivotaan että menkat alkaisi, niin pääsisitte kanssa tositoimiin!

(.) Miten voi olla näin p__s_a olo??!!?! Siis ihan käsittämätöntä. Eilen ei vielä tuntunut missään, mutta yöllä heräsin järkyttävään päänsärkyyn ja munasarjoja sattui kunnolla. Nyt sitten taitaa alkaa tää tuntemispuoli... Orgalutranin pistin eilen illalla ekaa kertaa, kunnon punainen ihottuma ja patti tuli tilalle :LOL: Mutta eteenpäin sanoi mummo lumessa :LOL:

Nyt ei luovuteta tytöt, eihän, kun just kaikilla alkaa olla niin hyvät asetelmat, että osalla suunnittelut menossa/tulossa ja osa jo tositoimissa!!! Jaksamista kaikille, ja suuren suuri voima :hug: !! :heart:
 
Täällä taas huonosti nukutun yön jälkeen...kaikki vauva asiat tuntuvat pyörivän päässä yhtenä sekavana vyyhtinä...luin tossa noita teidän kirjotuksia uudelleen läpi ja se jotenkin helpotti...kaikki ollaan samassa veneessä kirjaimellisesti...se lohduttaa..

Tikru70: Huhuu tikru...Joko aika toiseen IVF:ään on varmistunut? Toivottavasti on...

Miikkis: Sinullahan on huomenna toka ultra, toivottavasti sulla ois oikein hyvä "saalis" tiedossa =) , pidän peukkuja.

Annuli:Toivotaan et sun limis paksuuntuisi, eikä sen vuoksi tulisi mitään ongelmia...mullakin ongelmia ohuen limiksen kanssa...don´t worry limis kerkee vielä paksuuntua ennen alkionsiirtoa...

Kati231: Tsemppiä myös sinulle kati, sullakin on huomenna ultra ja maanantaina (ehkä) odotettu punktio...toivon sinulle myös oikein hyvää "saalista"...

Lenaki: Toivon koko sydämestäni, että onnistuisitte...lämpöisiä ajatuksia sinne täältä lennätän...

Yhdyn Miikkiksen kanssa siihen, et nyt ei luovuteta...kaikkemme yritetään tässä ja nyt...hyvät päivän jatkot kaikille :heart:
 
Finttu kyllä tässä useampaan otteeseen on tullut mietittyä, että miksi just meille käy näin. Välillä tuntuu niin väärältä joutua kärsimään ja lisäksi maksamaan suuria summia siitä, mitkä monet muut saavat alulle luonnollisesti...
Kaikenlaista ajatusta sitä käy mielessä, ja joskus jotain aika ilkeääkin mieheen liittyen, joita en ole onneksi kuitenkaan kiukuspäissäni alkanut laukomaan...
Kaikesta huolimatta tuntuu että ollaan lähennetty ja etten ole miestä koskaan näin paljon rakastanut!

Puoli-enkeli, joo eiköhän tuo limis tuosta paksuunnu kierron aikana, sen kuuluikin olla nyt menkkojen ja Synarelan jäljiltä ohut.
Edelleen nukuin huonosti viime yön hikoillen, pitää toivoa että alkaisi nuo pistokset pian vaikuttamaan. Ihan kuin mieliala olisi jo hitusen parempi...?

Oikein mukavaa keskiviikon loppua kaikille =)
 
Moikka taas!

Luin teidän juttuja kun en ole muutamaan päivään käynyt täällä. Ja näyttää monilla pyörivän ihan samat ajatukset ja murheet päässä kuin minullakin. Kumma kyllä mut sekin jotenkin lohduttaa, kun mieli maassa ja ajatukset aina kuukaudesta toiseen vaan tässä lapsettomuudessa et teillä monilla on samat tunteet. Jotenkin siitä saa lohtua et tietää ettei ole ainoa. Vaikka en kyllä toivo tätä kenellekkään. Nyt kun on alkamassa 4 IVF niin ei uskalla enään edes toivoa. Tai tietysti sitä toivoo mut ihan yksin ja salaa vain. Tänään olin lääkärissä ja se mun lääkäri oli niin positiivinen ja tuli semmonen tunne et nyt vois vaikka onnistua.
Aloin oikein itsekkin miettiä et missä voi olla vika, kun ennen näitä hoitoja olin 3 kertaa raskaana ja raskautuminen tapahtu heti kun sitä halusimme. Tein aina ovulaatiotestin ja sit ku oli hyvät ajat niin tehtiin se ja raskaus alko. Meni vain aina munajohtimiin tai siis jäi sinne kehitymään. Ja nyt kun alkio laitetaan suoraan kohtuun ni ei tuu mitään.
Nykyisen lääkärin mielestä meidän alkiot ollu huonoja ettei ole ollu edes kovin hyvää mahdollisuutta raskautua. Nyt tällä hoidolla ajatuksena saada parempi laatuisia. Piikitys alkaa lauantaina jos menkat alkaa silloin kun pitäisi. Nyt lääkkeenä Menopur, kauhistuttaa se pistäminen!! Jos satuitte katsomaan viikko sitten TV2 Karjalan kunnailla niin siinä lapseton parisuta harjotteli piikittämistä ja mulla on ihan samanlainen kammo piikkeihin. Se ohjelma tulee taas tänään on hyvä ja saa nauraa sille pariskunnalle kun tulee oma tilanne niin vahvasti mieleen.

puolienkeli: KIITOS TUHANNESTI henkilökohtaisesta tsempistä!
Se teki olon heti paremmaksi ja uskallan ehkä nyt ruveta ajattelemaan positiivisesti!!!

Koittakaahan pärjäillä! Palataan taas asiaan!
 

Yhteistyössä