IVF/ICSI tammi/helmikuu Part III

marica joo kyllä oon koittanu tuota vettä juoda... meinaa vaan jo laatta lentää ku saa nii paljon juoda |O
no sullahan on ollu hillitön määrä muniksia..hui kauhee :eek:
musta tuntuu ainaki nyt et jos mulla ois nuit enemmän nii en ennää elävien kirjoissa ois. :LOL:
kyllä toi punktioon meno meinas pelottaa mut nyt oikee ootan perjantaita et pääsen näist eroon :LOL: :LOL:

jaksamisia sulle piinailuun ja toivotaan kovasti että se vahva plussa sieltä tulla pärähtäs =)
 
Onnittelut Raitis mahtavasta hcg-tuloksesta. Varmasti ihana tunne olla vahvasti raskaana. :flower:

Kuten PeePeekin totesi, luottamus PAS:iin nousi ainakin hetkellisesti Stellan positiivisten kokemusten myötä. On siis mahdollista, että molemmat pakastetut alkiot (2 kpl) voivat siitä selvitä. Meillä kans samalla tavalla pakkasessa 2 keskikertaista alkiota. Ne tosiaan pakastettiin 8-soluisina eli meneekö homma niin (jos molemmat selviäisi), että osa soluista tuhoutuu joka tapauksessa, mutta että jakautuminen pitäisi lähteä käyntiin heti?
 
kati: mä kirjottelin sulle jo tonne toiseen pinoon noista solumääristä pakastuksen ajankohtana mutta tähän vielä sellanen kommentti, että mulla ne tuli pakkasesta kuulemma just jetsulleen saman näköisinä kuin ne pistettiinkin, eli mitään ei tuhoutunut - mutta lääkäri sanoi, että niin käy usein...Meillä siis oli (kerrankin?) tuuria. Joskus ne kuulemma selviää sulatuksesta ilman hävikkiä mutta eivät lähde enää jakautumaan - en tiedä kuinka kauan "jakautumattomuutta" voi jatkua, että vielä on toivoa, mutta periaatteessa jakautumisen pitäisi lähteä käyntiin heti, että olisi hyviä merkkejä pikkuruisten elinkelpoisuudesta kohdusta. Se mitä tänään lääkärin kanssa juteltiin valoi uskoa siihen, että PAS:illa voi aivan upean hienosti onnistua, jos vain alkiot selviävät pakastus/sulatus -hommasta muina pikkunaisina ja -miehinä, eli jatkavat samassa aikataulussa jakautumista kuin luomunakin.

Mä en osaa oikein selittää edes miten onnellisen toiveikas olo mulle tuli (ja nyt te luulette ehkä näiden mun viime päivien tekstien perusteella, että olen joku yleisesti positiivinen ja hyperonnellinen tyyppi, mutta paskat en ole, ihan yhtä rikki näistä jutuista kuin te muutkin) kun mun lääkäri oli niin rento ja hyväntuulinen ja vaikutti jotenkin tosi positiiviselta noiden alkoiden suhteen - ehkä sekin pelkästi pahinta, varsinkin kun se mun munisten kasvattelu oli sellaista show'ta (kun ne ei meinanneet kasvaa, jotkut ehkä muistaa Part II ja Part I -pinoista) ja sitten tuli mietittyä, että onkohan niiden laatu kärsinyt paljonkin niistä huikeista hormoniannoksista mitä piikittelin...Voi tietysti olla niinkin - ratkaisevia hetkiä tuolla kohdussa ei nyt pääse näkemään... Jotenkin oon aina tähän asti ollut sitä mieltä, että miksimiksimiksi ei voida piinapäivien aikana vaikka joka päivä jotenkin tutkia hormonitasoja ja jotain - whatever - että tietäisi tapahtuuko kropassa jotain...(tiedän siis kyllä, ettei sellasia testejä olekaan) Mutta nyt tuntuu jotenkin "äidillisesti" siltä, että antaa luonnon hoitaa nyt tämä asia loppuun. Tämä ei enää ole mun eikä mun lääkärin käsissä. Okei...nyt mun jutut menee jo vähän överiksi itsestänikin...:ashamed:

Palataan huomenna :heart:
 




IVF-hoitolaiset keskiviikkona 5.3



Casa: 2.IVF, pp 14, testipäivä 5.3


Toiveikas: 1. ICSI, pp 14, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 12, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 12, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, pp 6, testipäivä 13.3


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 11


mirvab: 1.IVF, punktio 7.3


viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, piinailee 4.IUI:tä, testipäivä 6.3


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa




PLUSSANNEET



Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)


 
Onnittelut Stellalle hienosti menneestä siirrosta!! :heart: Kyllä se plussa sieltä napsahtaa!

Raitikselle sylillinen :flower: :flower: mahtavasta hcg-arvosta!

Casa, Toiveikas???? Malttamattomana odottelen kans kuulumisia!!

Soitin eilen Väestöliittoon ja meinasivat että PAS tehdään lääkkeelliseen kiertoon mun epävarman ovuloinnin takia ja pitää siis odottaa kahdet menkat :ashamed: Vuoto alkoi tänään, kp 23 jälkeen pitää käydä ultras, jossa katsotaan onko munasarjat palautuneet hoidosta.
 
Mahtavaa Raitis että kaikki on hyvin!!!
Stella, onnea piinaviikoille ja pidä hyvä fiilis yllä, ihanaa että on välillä sellainenkin olo!

Mitenköhän Casalla ja Toiveekkaalla menee?

Me päätettiin miehen kanssa nyt aamulla että otettiin verikokeella raskaustesti. Kävin aamulla testissä ja saan tietään tänään että mitenkäs asiat ovat. En ole tehnyt itse kotona mitään testiä.
Kyllä jännitti ihan kauheasti kun menin sinne! Yks painava syy oli miksi jo päivää ennen otetaan asiasta selvää on, että jos saadaan nyt tietää niin voin aloittaa lääkitykset heti jos on plussaa, mulla kun on veritulppa riski. Ja tämä raskauden mittainen lääkitys myös saattaa auttaa vähentämään keskenmenoa.

Tänään siis totuus tulee esille.

 
on meillä PAs jos löydän oviksen. Kiertoni on säännöllinen, pidetään tämä maaliskuu välissä. Jotta pääsee toipumaan tuosta ICSI hormoni tyrkyistä ja kiertoni olisi mahdollisen lähellä omaani.

Lääkäri oli taas kerran todella ammattitaitoinen, on niin hyvä, kun lääkäri on samoilla asteilla oman pääsi kanssa. Jos me saadaan uusi IVF/ICSI (todennäköisesti) niin se on syksyllä. Jos alkio ei selviä tai ei lähde käyntiin tämä raskaus.

mutta toivon kuten Stellakin kirjoitti
Se mitä tänään lääkärin kanssa juteltiin valoi uskoa siihen, että PAS:illa voi aivan upean hienosti onnistua, jos vain alkiot selviävät pakastus/sulatus -hommasta muina pikkunaisina ja -miehinä
Että meilläkin kävisi näin hyvä tuuri:D Onnea Stella

Ostin väestöliitosta Clearblue ovistetin ja käyn huhtikuun kierron kp10 ultrassa etityttämässä johtofolllia, jos löytyy rupean tikuttamaan ovista, siitä sitten luomu PAS. Toivommen niin suurella sydämellä, että tämä alkio-Kitvettäjä fragmentoitumisesta huolimatta olisi oikein TOSI SISSI

Päätin ajellessa kotiin auringon paistaessa kauniisti, että tästähän kyllä raskaudutaan!!

Ostin väestöliiton kehotuksesta myös foolihappoa :D minulle oli myös äitynyt luge bisneksestä epäspesifi tulehdus, siihen sain 10 pvn vaginaalisen kuurin. Eli tämä ällökerho jatkuu... mutta kuulema kaikki tulehdukset, pienet hiivatkin pitäsi olla alta pois kun PASia tehdään.

Tyttäret, valakaa meihin uskoa! ettei tartte mennä kuin sitten joskus sisarta hankkimaan vuosien päästä uudelleen IFV/ICSI kiertoon.


:heart: olette tärkeitä

ja Casa, Toiveikas ??? Toivottavasti hyviä uutisia....
 
:flower: kukkia plussaneille.. :heart: kotona istuskeleln sairaslomalla ja tietenkin heti koneella,oikeestaan ollut jo aamusta mutta tylsiä työhommia vaan..odottelen ja ihmettelen kun kuukautiseni eivät ole alkaneet,2vko:a sit alko rinnat arasteleen todella paljon ja yleensä kuukautisten alkamis merkki mutta ei ole kuulunut,tosin piti alkaa vasta 5.4,jotenkin vaan toivoo että taivaan ukko ois armahtanut ja suonut ;) ei voi olla niin onnekas,eihän?jotenkin hassua kun pitäisi aloittaa hoidon e-pillereillä :/ olen lukenut sumute käytöstä?ja sitten pistos hoidot jotka ovat edessä,olen piikki kammonen ja ajatuskin että joutuu/pääsee piikittään itseään..huhuhh mutta mitä ei tekisi lapsen edestä :heart: :heart:
 
Täältä ei ainakaan tule hyviä uutisia :( eilen aamulla tein testin ja yksi viiva siihen tuli... Eilinen päivä meni niin, etten oikein tajunnu ett se oli sitte siinä... Tänään ollu paljon rankempaa, kyyneleet tulee väkisinkin silmiin. MIKSI?!?!?

Miten teillä muilla, onko kuukautiset alkaneet heti ihan normaalisti? Ku minulla eilen tuli ihan pikkasen rusehtavaa tuhrua ja tänäänkään ei oikeestaan mitään.. Alkais nyt kunnolla, jotta pääsis mahdollisimman pian siihen PAS:iin... Meillä siis kaks alkiota pakkasessa.
 
Hui, onpas tänne tullut tekstiä kun en oo pariin päivään käyny.

Toiveikas, suuri halaus :hug:. Negan testaaminen on varmasti ihan hirveää!

Stellalle onnittelut hyvin menneestä siirrosta.

Mirvab kyseli meijän rakkulatilannetta, niitä oli maanantain ultrassa vasemmalla 4 ja oikealla 9, 12-14mm kokoisia, ei mitään jättiläisiä siis.

Mulla on maha (siis iho navan ympäriltä ) ihan hellänä! Eiliset piikit oli yhtä tuskaa. Pregnylin pistin eilen illalla ja tuntui että itku tulee kun sattui niin paljon. Muita oireita ei ole sitten juuri ollutkaan, välillä alamahaan sattuu mutta ei pahasti. Oletin että kivut ois ollu pahemmat. Vähän jopa mietityttää että kasvaako siellä edes mitään, kun ei ole kipuja. :|
 




IVF-hoitolaiset torstaina 6.3



Casa: 2.IVF, pp 15, testipäivä 5.3


helba: 1. IVF, pp 13, testipäivä 7.3


Kurreliini: 1.IVF, pp 13, testipäivä 7.3


marica: 1. IVF, pp 7, testipäivä 13.3


Tiiti: 1. IVF, pistospäivä 12


mirvab: 1.IVF, punktio 7.3


viivi73: 1.ICSI, pistospäivä ?


soraya:1. IVF, punktio vko 13


puoli-enkeli: 1.IVF tulossa, piinailee 4.IUI:tä, testipäivä 6.3


johannalii: yritystä 2.5v., 3.IVF tulossa




PLUSSANNEET



Miikkis (1.IVF)

Pillipiipari (1.ICSI)

geri (1.IVF)

kulti (1.IVF)

Ulpulummukka (2.IVF/ICSI)

Raitapaitainen ( 1.IVF)

löllykkä (1. ICSI)

Kuunkulta (1.IVF/ICSI)


HAAMUILLEET



OMAA NYYTTIÄ ODOTTAMAAN JÄÄNEET



kati 231 ( 1.IVF )

Chambon ( 2.ICSI )

Saana79 ( 1.IVF)

Annuli81 (1.ICSI)

Lenaki (4.IVF)

Finttu (1.ICSI)

Siisami (2.ICSI) km 5+1

ronttuli08 (1.ICSI)

Päivi68 (1.ICSI)

Stella75 (1.IVF) km 5+1

onneliina (1.IVF)

Angelina (2.IVF/ICSI) km

PeePee77 (1.IVF)

Popsy (1.IVF)

Taivaansilpoja (1.ICSI)

Tyyne (6.ICSI) + Tuulimuna rv 8+4 lääkkeellinen tyhjennys

Kamilla (1.ICSI)

Hapsu (1.IVF)

Toiveikas (1.ICSI)


 
Voi Toiveikas :hug: :hug: Oon niin pahoillani..!!! :'( :ashamed: Tiedän tunteen, kun kyyneleet vaan pyrkii väkisin silmiin ja tuska jäytää sisällä :'( Ei ymmärrä, miksi tää pitää olla niin vaikeeta :kieh: Masentaa siirtää jatkuvasti porukkaa omaa nyyttiä odottaviin....

Mulla vuoto alkoi eilen ja negan testasin pp13 sunnuntaina. Meinaan kaiken uhallakin tikuttaa ovista tässä välikierrossa, kaapissa on neljä ovistikkua. Ainahan tyyliin yksi miljoonasta raskautuu hoitojen välissä :) Tiedän että mahis on aivan olematon, mutta meillä miehen simpat oli petrannu viimeksi (pesun jälkeen 4milj.) ja eipä siitä haittaakaan oo, jos vähän vällyjumpataan :saint:

helba, saitko tuloksen tänään?
Entä Casa, oot varmaan jo testannut???
 
Toiveikas, :'(


Tuntuu kyllä nyt vähän tyhmältä kirjoittaa tänne kun ihmiset ovat joutuneet kokemaan kerta toisensa jälkeen kovia, mutta minä sain tänään tuloksen ja se on positiivinen. Aika hurjaa, vähän itkua tihrustettiin miehen kanssa ja nyt olo on ihan kumma, ei sitä oikein usko todeksi.
Nyt odotellaan ainakin nämä kolme kriittisintä kuukautta, että mitenkä tämä toukka jaksaa kulkea mukana. Yritetään kuitenkin pitää lippu korkealla.
Nyt alkoi heti sitten Klexanen piikitys, toivottavasti sitä saa piikittää nyt noin 9 kuukautta.
 
onneliina, joudun pistämään kun mulla on nuorempana ollut veritulppa ja mulla on riski saada se uudelleen näiden hormoonien vuoksi. En ole lääkinnyt itseäni sitä vasten nyt hoitojen aikana, mutta sisätautienlääkäri sanoi että heti kun tulee positiivinen tulos niin aloitan lääkityksen.

Tää on hyvä juttu. Kunnallisella puolella ne ei sanonu mulle tästä mitään, mutta heti kun siirryin yksityiselle niin ne kertoi että tällä voi olla vaikutusta siihenkin että keskenmeno riski vähenee mullla kun alan heti pistämään.
Tällä tiedolla yritän pitää mieltä toiveikkaana.
 

Yhteistyössä