IVF/ICSI/PAS plussat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnuska78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minnuska: kiva kuulla sinunkin kuulumisia! Mikä rv sulla nyt olikaan menossa? Ja milloin sulla oli LA? Mä luulen ainakin tunteneeni ekat tosi hennot liikkeet rv 16+0, en tosin oo varma. Ja uudelleen sitten 18+1 ja siitä lähtien koko ajan voimistuen.

Re Nu: No olipas sulla neuvolatäti eilen! Joo, ymmärrän kyllä että jostainhan se pitää aloittaa... Onneksi kuitenkin tosiaan tunnet liikkeet, ettet hermoile turhaan vaikka neuvolasta ei oikein varmuutta mistään tullutkaan. Ja hyvä että tuota sokeriarvoakin seurataan.

Meilläkin oli eka neuvolakäynti kyllä yhtä tyhjän kanssa: sijainen ekaa päivää sijaistamassa meidän neuvolassa, ei tienny mistään mitään. Hemoglobiinin ja painon otti mutta siinäpä se sitten oli. Mun "oman" neuvolatädin näen nyt ekaa kertaa perjantaina kun menen neuvolaan, saa nähdä millainen hän on. Puhelimessa ainakin vaikuttaa hyvältä ja kokeneelta naiselta.
Muuten ultrat olemme käyneet meidän tutulla klinikalla ja lääkärillä, joten näistä mulla pelkästään hyvää kerrottavaa. Kyllä se meille on ainakin ollut oikea ratkaisu, tuttu ja erittäin ammattitaitoinen lääkäri.

Re Nu: mitä kaikkia hankintoja, vaunujen lisäksi, olette tehneet?

Missä päin Suomea muuten asutelette? Me Espoossa rivitalossa, synnyttämään mennään mitä todennäköisemmin Jorvin sairaalaan, se on lähin sairaala.

Laskettuaika meillä on 4.2.09 ja viikkoja on nyt 18+1

Asustellaan eteläpohjanmaalla.

Tänään on liikkeet tuntunut aivan selvästi <3 ihanaa! helpottaa oloa kun pikkunen ilmoittelee itsestään.

Minnuska RV siis 18+1

Neuvola kuulumisia:

verenpaine oli hiukka koholla, rajojen sisällä kylläkin. ei mitään huolestuttavaa. Hemppakin oli pikkuisen laskenut, mutta oikein hyvä vielä. Pikkuista joutui taas hieman etsimään, mutta löytyi syke viimein. siellä se pamppaili +150. <3

Tänään on ekaa kertaa särkenyt selkää :( työkaveri on sairaslomalla ja sijaisena on hitaampi tyyppi, niinpä on joutunut itse lisäämään vauhtia. kotonakin olen ottanut urakaksi vaatehuoneen raivauksen, että saisi pikkuiselle alkaa rakentamaan omaa tilaa vierashuoneeseen. Täytyy vissiin vähän rajoittaa ja ottaa iisimmin.

Minnuska ja pikkunen 19+0

Nostelenpa taas vähän tätä ketjua: mitä kuuluu teille naiset??

Mulla kaikki ok, ainakin tiettävästi. Sunnuntaina tuli jo rv23 täyteen, uskomatonta! Vaavi rokkaa masussa siihen malliin, että välillä joutuu jo rauhoittelemaan, ainakin öisin tuntuu olevan kova meno päällä. Mutta hyvä niin että liikkeitä tuntuu.

Eilen oli eka kerta raskausjoogassa, siellä oli sali täynnä isomasuisia naisia, ja oli kivaa!
Tänään sain lähtemään kelaan äitiysraha-hakemuksen. Sen täyttö ei ollut mukavaa, mä kun niin inhoon kaikkia tuollaisia kaavakkeita... mut onnek se nyt poissa päiväjärjestyksestä.

Mitä kuuluu muille; Hansu, Re Nu, Sanelma, Minnuska?

Heippa! Täällä mennään päivittäin vaihtelevalla mielialalla - luottavaisesta epävarmaan. Pahoinvointi ja muutkin oireet ovat taakse jäänyttä elämää eikä liikkeitä vielä tunnu, joten hartaasti odotan ensi viikon neuvolaa, että pääsee toivottavasti kuulemaan sydänääniä. Ehkä jotain ihan hentoja hipaisuja olen eilen ja tänään tuntenut, mutta epäileväinen olen vielä niiden tuntojen suhteen.

Palailen ensi viikolla neuvolakuulumisten kanssa. Päivitelkäähän muutkin kuulumisia.

Heissuli naiset!

Krisse: Hih, kuulostaa mukavalta tuo raskausjooga. Itse asun niin pienellä paikkakunnalla, ettei täällä semmoisia järjestetä... Blääh!

Sanelma: Itsekin kovasti odottelen noita liikkeitä alkavaksi! Yksi tuttavani kertoi tunteneensa liikkeet jo viikolla 14... Epäilen kyllä kovasti, mutta kai se on mahdollista? Odotellan, odotellaan!

Minnuska: Mulla on ollut hemppa jotain 122 ed neuvolakäynneillä... Luulenpa, että se on laskenut siitä, tuskin nousee itsekseen, vaik olen yrittänyt syödä monipuolisesti. Ens viikolla seuraava neuvola ja varmaan sitten saan "rautapaketin" käteen ja alan niitä popsimaan. Nla-täti sanoi, et alotetaan sitten, kunhan hemppa menee alle 120.

Täällä alkaa pahoinvointi ONNEKSI pikkuhiljaa helpottaa! Vähän jo alkaa suklaakin ja muut makeat maistua... Puntarissa en oo uskaltanut käydä! Pitää tarkkailla nyt tosissaan syömisiä, että ei karkaa homma lapasesta. Noh, ens viikolla on neuvola ja sitten se totuus paljastuu. Paljonko teille muille on tullut painoa tähän asti?

Viikonloppuja! Hansu rv 15 + 3

Nyt vihdoin koneella jälleen ja aikaa kirjottaa hetki. Oikein hyvää syksyistä sunnuntaita kaikille!

Kiva kuulla,että kaikilla raskaus etenee mukavaan malliin. Itsellä jo alkaa vähän liitoskivut vaivata ja erilaiset viiltelyt,mutta kaikki kuitenkin kunnossa ja niin kuin pitääkin. Töissä väsyttää enemmän ja joka toinen päivä harkitsen jäämistä kotiin ,mutta yleensä kuitenkin töissä jaksan hyvin olla. Sovittiin töissä,että mennään viikko kerrallaan eikä suunnitella enää mitään pitkäntähtäimen juttuja. Aikaa äitisylomaan on enää vajaa 40 päivää.

Olen kanssa aloittanut viime viikolla äitiysjoogan,aivan ihanaa. Tosin en ehkä elämässäni koskaan ole tuntenut itseäni niin kankeaksi kuin nyt. Onneksi koko ryhmä koostuu yhtä kankeista! Suosittelen kaikille!

Painoa on tullut tällä hetkellä sellaiset 7 kg,koitan pitää kiinni siitä ettei 10 ylity,sillä tiedän että joudun kilojen kanssa vielä taistelemaan. neuvola on tiistaina ja siellä taas sitten punnitaan.

Toivottavasti tähän porukkaan liittyisi vielä paljon odottavia tuolta lapsettomuuspuolelta. Jotenkin niin toivoo kaikkien onnistuvan,vai mitä?

Mulle muuten tuli äitiysraha päätös ja pakkauksen pitäisi saapua ensi viikolla.

Re Nu 29+2

Syksyistä maanantaita.

Kiva oli taas lukea kaikkien kuulumisia :)

Minäkin toivon että saataisiin ketjuun lisää odottajia.

Oma olo on ihan hyvä, pikkuisen flunssa yrittää tulla, mutta ei muuta. Tytön kanssa oon kotona pari päivää, kun sillä on silmä ja korvatulehdus :(

Liikkeet pysyvät kyllä vaimeina ja satunnaisina. neukku täti epäilikin, että istukka on etuseinässä ja tästä syystä liikkeet tuntuu heikosti. Viikonpäästä on sitten rakenneultra. Mies haluaisi kysellä sukupuolta etukäteen ja minäkin alan kallistumaan siihen.

Paino on minulla hieman laskenut tähän mennessä, mutta kun on tuota massaa mistä lähteä niin se ei ole huolestuttanut ollenkaan. pääasiassa ruokavalion muutos ja yökötysolo sen on aiheuttanut.

Minnuska ja pikkunen 20+5

Neuvolasta vain hyviä uutisia. Päällimmäisenä tietysti mielessä se ihana jumputus, mikä sai kyyneleet tämän äipän silmäkulmaan kihoamaan. Mieskin oli mukana kuuntelemassa, kun oli ihan eka kerta kun kuultiin jumputus. Voimakas ja tasainen syke löytyi helposti. Muutenkin kaikki niin kuin pitääkin. Paino oli tosiaan vähän pumpsahtanut ylöspäin, nyt +4,5 kg. Rakenneultra on sitten tasan kolmen viikon päästä.

Toivottavasti tosiaan saadaan lisää odottajia tähän ketjuun. Sydämestäni sitä toivon kaikille, jotka hoitoja läpi käyvät.

Nyt täytyy vain nauttia tästä oireettomasta olotilasta, kun varmaan tukalampaakin on vielä tulossa. Voimakkaampia liikkeitä odottelen innolla. Sehän se paras varmistus olis, että kaikki on kunnossa. Jotain hentoista liikehdintää olen tunnistanut silloin tällöin, joten eiköhän ne siitä voimistu.

Mitäs tänne kuuluu? Kovin on hiljaista!

Mää nautin vapaapäivästä ja ihanasta syksystä. Äitiyslomaan aikaa enää vajaa kuukausi. MIeletöntä miten lujaa aika menee. Meillä alkaa 16 päivä perhevalmennus ja sitä on kolme kertaa...mies tulee mukaan. Saa nähdä miten hän suhtautuu,kiva kuitenkin mennä yhdessä.

Huomasin tuossa yksi päivä etten edes tiedä mihin numeroon mun kuuluu soittaa kun synnytys käynnistyy.Onneksi on vielä aikaa numeron etsimiseen.

Äitiysjoogaa suosittelen edelleen kaikille. Mulla on nimittän alkanut tulla kaikenmaailman särkyjä ja sieltä saa kyllä helpotusta lähes joka raskauden vaivaan.Liikkeet ja venytykset on just sopivia. Niin ja kaikki osallistujat on yhtä kankeassa tilassa:)

Meillä alkaa vauvanhuone olla valmis...jotain pientä listaa ja muuta laittamatta. Joka päivä laitan sinne valot ja huhuilen sängyn suuntaa;)

Kävin tuolla lapsettomuuspuolella ja nyt näyttäisi että ainakin muutama on plussannut. Toivottavasti osaavat liittyä tähän porukkaan. Tosi kurjaa aina välillä lukea sieltä epäonnisumisia toisen peräänä,mutta aina nuo plussauutiset piristävät kaikkien mieltä. Sitä osaa kyllä arvostaa ihan älyttömästi tätä omaa vatsaa ja kovasti potkivaa poikaansa.

Re Nu 30+5

Heippa kaikille!

Tosiaan hiljaista ollut, mäkin ollut niin kovasti menossa että nyt vasta tänne kirjoittelemassa...
Kiva kuulla Re Nu että teillä kaikki hyvin! Uskomatonta tosiaan miten nopeesti äitiysloma sitten alkaa, mullakin alkaa jo joulukuun alussa, 2.12! Eihän tässä ole kun runsas 1½ kk enää töitä!?

Meille tuli edellispäivänä äitiyspakkaus ja ilta menikin sitten siinä niitä vaatteita ja muita tarvikkeita ihmetellessä. Äitiysrahapäätös tuli myös eilen. Muutaman vauvanvaatteen olen ostanut, siinä kaikki hankinnat tähän mennessä.
Tänään käytiin katsomassa vaunuja jo toistamiseen, onneksi tällä kertaa sattui kiva myyjä joka oli tosi ystävällinen ja jaksoi vastailla kaikkiin meidän hölmöihinkin kysymyksiin :) Re Nu; minkä merkkiset vaunut teillä on hankittuna?
Mä alustavasti katsoin Brio Kombi Compact- mallia, tuntui parhaalta ominaisuuksineen ja tän vuoden värimallistot on nyt tarjouksessa. Huomenna mennään lisäksi katsomaan toisia vaunuja, Teutonian Rocky Sport, jotka vanhemmat mutta kuulemma kuin uudet, tutuilla myynnissä. Saas nyt nähdä.

Vauvasänky saadaan tutuilta ja hoitopöytää etsitään parhaillaan. Pikkuhiljaa näitä hankintoja tehdään.

Mulla on ens keskiviikkona ns. ylimääräinen ultra yksityisellä meidän lääkärillä, silloin rv 26+3. Toivottavasti kaikki olisi hyvin, vauva ainakin kovasti liikkuu ja potkii joten kai se hyvä merkki. Mutta kuitenkin haluu taas varmistaa että onhan kaikki ok...

Mulla myös painoa tullut lisää, 7 kg. Tosin lähtöpainoni oli pieni, olen pitkä ja hoikka joten neuvolassa sanottiin että saakin tulla lisää, olen kyllä myös syönyt kuin hevonen koko raskauden ajan:)

Toivotaan että mahd. moni lapsettomuuspalstalta tosiaan siirtyisi tänne!! Mun hyvä ystävä oli eilen punktiossa, ja tuli taas tosi elävästi mieleen millaista vuoristorataa ne hoidot on kun illalla pitkään juteltiin. Varsinkin punktion jälkeen mieliala vaihtelee hetkessä toivosta täydelliseen epätoivoon. Se on kyllä tosi rankkaa, toivon niin että kaikki hoidoissa olleet kokisivat myös tämän raskaana olon ihmeen. Ei voi toivoa kuin parasta!

Mitä muille kuuluu??

Jälleen yksi pyöriskelty yö takana. Kyllä tuntuvat pitkiltä. Yöllä heräilee ja on aikaa ajatella kaikkea ja panikoitua synnytyksestä ja muusta. Laskettuun aikaan on noin 8 viikkoa!Käsittämätön miten nopeasti aika suhisee. Aivan ihana aamu muuten.

Kyllä nämä lapsettomuus jutut liippaavat monta pariskkuntaa läheltä, mullakin on yksi työkaveri jolle tehtiin ivf ja onnistui heti! Sekä tiedän monta monta muuta. Onneksi on nämä hoidot keksitty. Välillä ihan tippa tulee silmään kun miettii ettei muuten olisi ikinä ollut mahkuja tähän ihanaan potkivaan vatsaan!!!

Meillä on ostettuna Emmaljungan vaunut, sport cryptonitet. Miehen kanssa sen verran pituuseroa,että pitää olla säädettävä kahva. Muutenkin oli meidän tyyliset.Sen verran niistä pulitettiin,että toivottavasti meidän kuudesta pakaste alkiosta saadaan vielä jatkokäyttäjä vauvanuille:)

Olen nyt juuri lähdössä ostamaan äitiypakkaukseen kangasta anopin kanssa, hän lupasi ommella jonkun kivan reunuksen siihen. Saadaan sitten kaunis ensisänky.

Ihan mielettömän hyvää syyspäivää kaikille.

Re Nu 31+4

Re Nu: Voi miten suloista, löysitte varmaan anopin kaa kivan kankaan ensisänkyyn?
Oletko pystynyt nyt miten nukkumaan öitä? Oletko jaksanut kuitenkin töissä olla?

Terveisiä 4D ultrasta! Oltiin tänään ylimääräisessä ultrassa meidän klinikalla ja tutulla lääkärillä. Kaikki oli tosi hyvin, vauva vastaa jo viikkoja 27+6 vaikka nyt on mulla 26+3. Lääkäri sanoi ettei silti aikaista laskettua aikaa, kun usein se ensimmäisen ultran LA arvio pitää aika hyvin paikkaansa, heidän kokemuksen mukaan. Joten LA edelleen 11.1.

Nyt se on myös varmaa, että meille on tulossa POIKA :=) Se oli lähes varmaa jo viime ultran jälkeen, mutta nyt täysin varmaa. Poika on masussa jo pää alaspäin, mutta kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaula erinomaisen pitkä, 5cm. Joten supistukset, joita viime viikolla työstressin myötä oli, ei onneksi ole tehnyt mitään kohdunkaulalle. Meidän pienokainen painaa nyt jo 1100 gr, ja synnytyspainoarvio on n. 4 kg. Lääkäri sanoi että vauvan syntymäpainon "määrittää" jopa 80% äidin syntymäpaino. Mähän olen ollut iso vauva syntyessäni, 4200 gr. Joten iso vaavi on tulossa... no ei ihme kun ruoka niin hyvin maistunut äidille koko raskausajan:) Ollaan tosin miehen kanssa molemmat tosi pitkiä, joten pitkä (ja toivott. myös komea:) mies on varmaan vaavistakin sitten kasvamassa.
Olo on nyt tosi onnellinen ja kiitollinen: uskomatonta ja käsittämätöntä, että niin pitkän ja kuoppaisen tien jälkeen meille tällainen onni nyt suodaan ja kaikki on edelleen raskaudessa hyvin!
Tänään kun istuttiin meidän klinikan odotushuoneessa odottaen ultraa, muisteltiin aika tarkkaan vuosi sitten tehtyä punktiota (josta saatiin vaan yksi hyvä alkio)... ei olisi mitenkään silloin uskonut että siitä vuoden päästä ollaan tässä onnellisessa tilanteessa!!

Ostettiin muuten tutuilta halvalla viikonloppuna jo lähes käyttämättömät, 3 v vanhat Teutonia yhdistelmävaunut. Ne on nyt varastossa, mutta kovasti tekisi mieli mennä jo niitä hipelöimään:) Tänään kävin Stokkan hulluilla päivillä tekemässä muutaman vauvanvaateostoksen. Jotenkin tuntuu ettei itselle edes halua ostella mitään, vauvalle vaan:)

Mitä teille muille kuuluu; Minnuska, Sanelma, Hansu, olisi kiva kuulla myös teidän kuulumisianne!!?

Voikaa hyvin!

Heippa!

Nostan ketjua ja ilmoittaudun mukaan täältä taustalta.. Eli PAS:sta plussasin ja viikkoja on nyt 10+4. Edelleen olen kovin varovaisella mielellä, aikaisemmin raskaudet on päättyneet huonosti, päiviä lasken ja toivon niitä paljon lisää. Neuvolaan menen viikon päästä, toivottavasti kaikki olisi kunnossa, sitten voisi taas vähän huokaista! Oireita kyllä on ollut, eli hormoneja ainakin on hyvin elimistössä.. Paha olo, väsyttää kamalasti, pissattaa, janottaa, koko ajan nälkä, mahaa turvottaa ja kaikenlaisia neurooseja on tullut=) Joka tapauksessa, on ihanaa olla raskaana ja oireetkin on hyvä asia!
Onko täällä palstalla ketään muuta joka olisi vielä raskaudessa alussa?
Hyvää vointia!

Nyyti ja Ihme

*nostaa varovasti kättään* Täällä on yksi ihan alkutaipaleen kulkija. Nyt olisi viikkoja 5+4 tai 6+0 (en ole varma miten nuo IVF:n jälkeen lasketaan). Ekaan ultraan vielä runsas viikko aikaa. Siinä vaiheessa selviää sitten onko kyydissä yksi vai kaksi kaverusta, vai onko kaikki taas kerran kariutunut jo alkumetreille. Alkuraskauden keskenmenoja takana useampia, joten mieli on todella varovainen.

Moi Mimmuli!

Mulla oli ilm. alkanut kaksosraskautena, kohdussa näkyi myös pienempi tyhjä "ontelo". Siitä johtui ilmeisesti ihan alkumetrien epäily km:sta, kun hCG nousi huonosti ja ultralöydös oli aikataulusta jäljessä. Onneksi ainakin viime ultrassa yksi alkio oli elämäänsä jatkamassa=), toivottavasti jatkaa edelleen! Tsemppiä näihinkin piinapäiviin!

Ihan mielettömästi tervetuloa joukkoon mimmuli ja nyyti. Olenkin käynyt lukemassa vähän kuulumisianne tuolta lapsettomuuspuolelta. Nyt kaikki sujuu varmasti oikein hyvin. Ihania onnistumisia toivottelen ja peukut ovat pystyssä koko ajan teille!

Minä olen tänään jäänyt äitiyslomalle!!Tosin oikeaan äitiyslomaan olisi vielä kaksi ja puoliviikkoa aikaa,mutta työpäivät ja autolla ajelu ovat vatsalle vähän liikaa ja siksi katsottiin,että on paras jäädä kotiin jo nyt.

Ensi viikolla alkaa synnytysvalmennus ja meillä on tutustuminen synnäriinkin....alkaa olla jo aika vähissä:)

Ihanaa syksyistä perjantaita kaikille!

Re Nu 32+0

Voi vitsi, että olet jo noin pitkällä ReNu. Oikein kovasti onnea alkaneesta äitiyslomasta ja tsemppiä loppumetreille. Kumpa itsekin pääsisi joskus vielä tuohon vaiheeseen... :)

Hilmiskin tuolta meidän Piinailijoista joskus aikoja sitten plussaili. Mahdatko käydä täällä lueskelemassa? Tulehan kertomaan kuulumisia.

TERVETULOA Nyyti ja Mimmuli tänne palstalle!! Tosi mahtavaa että vanhoja tuttuja ilmaantuu tänne!
Nyyti: Sulla on viikon päästä neuvola, mutta milloin sulla on np-ultra?
Mimmuli: Toivotaan että alkuraskauden ultrassa olisi ainakin se yksi sikiö, ellei sitten kahta!

PEUKUT TÄÄLLÄ PYSTYSSÄ TEILLE, uskotaan että tällä kerralla kaikki menisi hyvin. Vaikka tottakai on tosi varovainen kaikkien traagisten kokemusten jälkeen!

Re Nu: Onnittelut äitiyslomalle jäämisestä! Varmasti hyvä ratkaisu, voi sitten ottaa rauhassa ja jos sullakin työhön liittyi pitkiä ajomatkoja niin varmasti olisi käynyt tosi raskaaksi.
Mitä meinaat nyt tehdä, onko suunnitelmia? Tiedättekö muuten jo vauvan sukupuolen?

Mä lähden nyt täältä töistä kotiinpäin ja päiväunille, mulla viime yö meni valvoessa: vauva oli kovin aktiivisella päällä (niinkuin aina:)

Ihanaa viikonloppua!

Krisse ja Touhukas poikalapsi 26+5

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen.

Tervetuloa Nyyti ja Mimmuli! minäkin teidän kuulumisia tuolla lapsettomuuspuolella olen käynyt lukemassa. Ihanaa että löysitte tienne tänne.

Re Nu:lle onnittelut äippälomasta.

Krisselle halit poikalupauksesta.

( . ) Rakenneultra oli ja meni, jäi vähän pahamaku. Ultra oli epäselvä ja ultraaja tyly :( Ei saanut sukupuolesta selvää, en ite paljon muustakaan. Tärkeintä kuitenkin oli että pikkusella kaikki hyvin ja kasvaa niinkuin pitääkin <3 Onneksi liikkeet tuntuu selvästi ja kokoajan ei tartte niin huolehtia.

Mutta tässäpä nyt meidän kuulumisia kirjoitan sitten taas enempi kun aika antaa periksi.

Minnuska ja pikkunen 23+2

Kiitoksia vain lomatoivotteluista. Muutama vaatekaappi on siivoamatta ja muuta järjestelyä kodissa tekemättä sekä pihassa jotakin syysjuttuja. Ihanaa kun tietää,että pääsee huilaamaan heti kun on tarvis. Lisäksi vielä tarvitsisi harjoitella koirien kanssa vaunuilla kulkemista. Voi vähän naapurit katsoa kun mennään pihassa tyhjien vaunujen kanssa ettiis takas... Pakko kuitenkin vähän treenata.

Onko teillä muilla muuten kotieläimiä? Oletteko miettineet niiden reaktioita vauvaan?

Ne ultratyypit ovat kyllä tosi kummalisia välillä. Mulla on ollut ollut tosi ihania kätilöitä molemmissa ekoissa ultrissa(np ja rakenne),mutta nyt kun kävin sokerien takia niin oli aivan ääliö lääkäräri. Töksö ja inhottava. Luulisi,että he tietävät kuinka tärkeitä hetkiä nuo ultrat ovat!!! Eli älä välitä Minnuska.

Kyllä me tiedämme,että poika on meille tulossa. Kaikissa ultrissa on pojaksi povattu vaikka eihän sitä koskaan tiedä. Kovin melttoo öisin ja pitää hereillä. Ihanaa kuitenkin on. Vähän ollaan ostettu poikamaisia tavaroita,mutta ollaan yritetty muilta pitää sukupuolta salassa eli aika neutraali vauvan huone on.

Mites teidän muiden yö unet. Oletteko joutuneet jo valvomaan,kuten Krisse? Itse mietiskelen paljon öisin ja valvon potkuja kuunnellen. Vauvaan ja synnytykseen liittyviä juttuja sekä ihan kaikkea maan ja taivaan välillä. Oikein ihmetyttää että mistä niitä ajatuksia niin paljon päähän tupsahteleekin.

Heissan sisaret!
Ihanaa saada Nyyti ja Mimmuli tähän ketjuun!!!! Oikein paljon onnea alkaneelle taipaleelle. Ollaan varmasti kaikki ihan yhtä varpaillaan, vaikka raskaus olisi jo päässyt pidemmällekin... Itse olen yrittänyt kovasti nauttia tästä raskaudesta, mutta loppujen lopuksi ei pelko varmaan lopu ennenkuin lapsi on turvallisesti sylissä...

Meillä on ihme kyllä sattunut ihanat ultraajalääkärit 7 ja 12 viikon ultriin, hyvää tuuria varmaankin. Itse olen kans paljon kuullut, että jotkut varsinkin lekurit on aika törppöjä. Mut niinhän me ihmiset ollaan erilaisia muutenkin... Saa nähädä miten rakenneultrassa käy, siihen olis vielä 3 viikkoo. Ollaan mekin mietitty 4D-ultraa, mutta me haluttaisiin pitää sukupuoli yllätyksenä loppuun asti, joten voi olla ettei mennä. Riippuu nyt tuosta rakenneultrasta ja siitä millanen tuntuma siitä jää. Katsotaan!

Mä nukun kuin tukki! Ainakin toistaseksi... Vessassa joutuu kyllä käymään pari kertaa, mutta simahdan samantien uudestaan. Painajaisia mä kyllä nään ja niihin joskus herään... Unet on kyllä ihan uskomattomia... Olen ehkä viikon ajan tuntenut liikkeitä ja niitä joskus jään kuuntelemaan yöllä vessareissun jälkeen. On se niin ihana tuntee, että pikkunen on ihan oikeesti siellä masussa! Alkaa olla vähän todellisempi olo koko raskaudesta!

Haleja kaikille tasapuolisesti
Hansu rv 18 +4

Krisse, me päätettiin jättää np-ultra väliin. Down saa tulla enkä olisi suostunut istukka/lapsivesipunktioihin, joten seulonta tuntui turhalta. Mennään kyllä muihin ultriin, jotta rakenteet tutkitaan tarkkaan ja toivottavasti mahdolliset vaikeat vammat selviäisi niissä. Olen kyllä taas niin epäuskoinen koko raskaudesta, että tuntuu oudolta näistä asioista kirjoitella! Toivottavasti neuvolasta tulisi hyviä uutisia..
Kiva kuulla, että monet on selvinnyt raskaudessa jo tosi pitkälle ja ReNu on jo äitiyslomallakin=)

Nyyti ja Ihme

Minnuska: kurja että teillä rakenneultra ei ollut mikään mielyttävä kokemus, mutta pääasia tottakai että vauva kasvanut hyvin ja kaikki sen suhteen OK! Oletteko miettineet menettekö vielä esim ylimäär. 4D ultraan? Sullakin on jo tosi paljon viikkoja kasassa!
Hansu; On se ihana tunne kun alkaa tuntea jo vauvan liikkeet! Sitä jotenkin odotus konretisoituu, ja jännä seurata miten liikkeet sitten vahvistuvat viikko viikolta kun vauva kasvaa.
Re Nu: Voih, teillä myös poikavauva tulossa :=) Onnea!
Joo, meillä on myös pieni koira, melkein 3 v tiibetinspanieli. On tosi helppo tapaus, tulee pikkulasten kanssa kyllä hyvin toimeen ja tosi kiltti. Se vaan mietityttää kun koiruus on niin utelias kaikelle uudelle, että vois kuvitella että vauva kiinnostaa koiraa ihan mielettömän paljon ja se haluis heti tehdä tuttavuutta. Me ollaan koiran kanssa koirakoulussa ja saatu sieltä jotain vinkkejä miten sopeutumista voisi edesauttaa. Eiköhän kaikki mene ok.
Minkärotuinen koira teillä on/ miten luulet sen suhtautuvan vauvaan?
Nyyti: Tsemppiä neuvolakäynnille, peukut pystyssä täällä! TUle sitten heti kertomaan kuulumisia!

Meillä oli tänään raskausjoogakurssiin liittyvä synnytysluento, johon myös miehet oli tervetulleita. Oli kyllä tosi mielenkiintoinen, kertoi synnytyksestä ja kaikista niistä keinoista, joilla voi lievittää synnytyskipuja (muillakin kuin lääketieteell. keinoilla). Ja miten mies voi olla tulena synnytyksen eri vaiheissa. Jännää, tuntuu tuo synnytys vielä niin kovin kaukaiselta, vaikka kasassa mulla jo 27 viikkoa...

Kertokaahan taasen kuulumisianne palstailukaverit!

Huomenet kaikille!

Aivan ihana syyspäivä. Piristää heti tosi paljon mieltä kun aurinko paistaa.

Meillä on kaksi fieldspanielia, rauhaa rakastavia heppuja,tosin nuoremmalla virtaa vielä paljon. Sairaalakassiin pakkasin pari harsoa mukaan,joista mies toisi toisen ennen vauvaa mukanaan kotiin,että koirat pääsisivät vähän tutustumaan tuoksuun. En tiedä auttaako,mutta katsotaan. Täytyy vaan muistaa helliä myös koiria edelleen.

Tänään olisi synnärille tutustuminen. Toivottavasti saan rauhoittavaa tietoa sieltä paljon,sillä synnytys alkanut todella pyörimään mielessä. Onneksi se valmennuskin alkaa huomenna jo.

Eilen oli vatsa hyvin hiljaa monta tuntia ja olin jo ihan paniikissa,että jotakin sattunut.Onneksi jynttäys alkoi sitten myöhemmin päivällä. Töissä ei ehtinyt niin vatsaa kuuntelemaan,mutta nyt kun on kotona niin on aikaa sitä enemmän seurailla.

Olen muuten hirveästi tykännyt äitiysjoogata, helpottaa tosi paljon oloa.Eli kaikki kynnelle kykenevät niin kannattaa liittyä. Varmaan erilaiset joogasalit tarjoavat sellaista,mutta täällä tosiaan myös työväenopisto tarjoaa sellaisen. Hinta suuret 29€. Missä Krisse sinä käyt joogailemassa,oletko aikaisemmin harrastanut? Minulle tämä on aivan uusi tuttavuus,mutta ajattelin kyllä jatkaa synnytyksen jälkeenkin.

Mites muiden liikunta harrastukset raskausaikana, oletteko jaksaneet edelleen harrastella?

Re Nu 32+5

Yhteistyössä