IVF/ICSI/PAS plussat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minnuska78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Aivan ihana kuulla Hansu,että kaikki on hyvin. Nyt sitten vaan vatsan kasvua odotellessa ja ekaa neuvolaa!

Onnea ultrauutisista myös Sanelmalle ja Minnuskalle!
Täällä kärsitään päänsärystä joka on jatkunut koko viikon eikä ota lähteäkseen. Välillä oikein kiireisen työpäivän jälkeen supistelee,mutta melko vähäsen ja menee levolla ohi. Tänään alkoi 22 raskausviikko,aina liputetaan kun etappi ohitetaan. Perjantai on aina hyvä päivä-

Hauskaa viikonloppua kaikille

Re Nu ja ukko rv 21+0

Ihanaa Hansu ja Sanelma että ultrassa kaikki hyvin :)

Re Nu toivottavasti päänsärky alkais helpottaan

Toivottavasti Krissen olo helpottuis.

Kyllä meinaa ottaa koville nää helteet, jos viipyy pihalla kauemmin tulee hirvee olo. Juoda olen yrittänyt paljon, vissyä ja vettä vuorotellen. mutta mielummin lomailen lämpöisessä kuin sateessa ;)

Mitäs muille kuuluu näin elokuun ekana päivänä??

Mulla kesäloma lähenee loppuaan, maanantaina töihin ja sitten 11.8 olisi rakenneultra, sitä odotellessa. Sen jälkeen aion vasta kertoa töissä. Onneksi pahoinvointi on jo helpottanut, en ole oksentanut yli viikkoon. Viikkoja nyt 16 ja risat päälle.
Re Nu: milloin aloit tuntea vaavin liikkeitä? Mä tässä yks päivä luulin tuntevani jotakin, mutta voi olla että se on vielä pelkkää kuvittelua.

Hyvää vointia kaikille!

Heissan sisaret!

Täällä onkin ollut näköjään aika hiljaista...

Ajatella Krisse, että olet jo noin pitkällä! Ihanaa! Miten olet saanut piiloteltua raskauden työtovereiltasi??? Musta tuntuu, että mun työkavareista osa alkaa jo epäillä jotain. Uskaltauduin tilaamaan jo yhdet äitiyshousut netin kautta, koska tosiaan tuntuu, että ei enää omat housut mahdu päälle ja tuo vatsanseutu alkaa olla aika pömpöllään.

ReNu: Mulla on kans vähän sama juttu noiden "etappien" kanssa. Mulla on keskiviikkopäivät niitä kun tulee viikot täyteen. Olen NIIIIN onnellinen jokaisesta uudesta raskausviikosta!!!

Pahoinvointi jatkuu mulla edlleen. Pahinta se on aamupäivästä ennen ruokatuntia. Onneks ei oo edelleenkään tarvinnu oksentaa...

Viikonloppuja
Hansu rv 8 + 2

Heippa kaikille ja hyvää elokuuta!

Täällä tuli tänään 22 viikkoa täyteen...tosi mukava olo. Ukko potikii ja on mukana menossa. Eilen oltiin keikalla ja ukko oli ihan hiljaa kaikki muut paitsi mun lempibiisit potki mukana:)

Krisse: ensimmäisen ihan pikkuisen liikken olen kirjannut ylös 16+5,sitten meni pitkän aikaa etten tuntenut mitään. Vasta rakenne ultran jälkeen on potkut muuttuneet säännöllisimmiksi ja terävimmiksi. Mies on tuntenut yhden potkun!

Neuvolaa odottelen kovasti,niin ja maanantaina lähdetään ikeaan ostamaan vauvahuoneeseen tarvikkeita,tosi hyvä fiilis.

Hauskaa viikonloppua kaikille
re Nu 22+0

Hansu: Mä olen nyt 4 vkoa ollut lomalla, eli senkään takia en vielä ole kertonut töissä. Lisäksi mulla heinäkuun lopulla mulla loppui koeaika uudessa paikassa, joten elokuussa vasta aioinkin kertoa. Vatsa minulla vähän kasvanut, mutta mammavaatteita en vielä ole ostanut. Ja toivon että uudet työkaverit laittavat ensi viikolla mun vähän kasvaneen vatsan "kesäkilojen piikkiin", ennenkuin seuraavalla viikolla mun esimies palaa lomilta ja rakenneultra on ohi (toivottavasti siellä kaikki olisi hyvin!) niin sen jälkeen kerron. Katsotaan nyt miten menee...

Re Nu: minäkin luulin tuntevani jotain pieniä liikkeitä (ja mieskin nämä tunsi!) tän viikon maanantaina, eli 16+1... Mutta nyt taas ei mitään mainittavaa. Jänniä aikoja, iltaisin aina käsi masulla yritän saada jotain merkkejä ;)

Mä en ole mitään hankintojen ostamista vielä edes mieheni kanssa miettinyt, ehkä sitten rakenneultran jälkeen. Toivon niin että siellä kaikki ok, kun heti seuraavana päivänä mies lähtee 2 viikon työreissulle jenkkeihin ja olisi äärimmäisen ikävää jos jotain kurjaa rakenneultrassa silloin paljastuisi. Toivotaan...

Mukavaa viikonloppua!

Hei kaikille!

Mukavaa että kaikilla menee odotus hyvin <3

Tällä hetkellä oma olo on niinkuin ei raskaana olisikaan. Olo on loistava, ei merkkejä oireista. Ehkä se kun on lomalla niin helpottaa oloa, kun saa lepäillä ja syödä silloin kuin mieli tekee. Huomenna on neuvola, pääsee taas kuuntelemaan pikkuisen sydänääniä <3

Hauskat viikonloput kaikille! Täällä on lomaviikko takana ja sateista on ollut.Ollaan kuitenkin mieheni kanssa käyty ikeassa ja hankittu kaikkea mukavaa lastenhuoneeseen. pikkuhiljaa siitä tulee meidän ukkelin oma soppi. Ei millään enää jaksaisi odottaa pikkuisen tuloa,vaikkakin taaksepäin katsottuna aika on mennyt nopeasti.

Liikkeitä tuntuu päivittäin .Tiistainan oli neuvola ja kaikki oli hyvin,sydän jumpsutti ja arvot oli kohdillaan. Painoa tullut kaikenkaikkiaan 5kg. Puolen kilon viikko vauhti on sallittua:) Nyt on alkanut tulla kaikkia himoja...suklaaseen muun muassa.

Mitens minnuskan neuvola meni? entä mitä kuuluu muille?

Niin ja meillä vaihtui taasen viikko :)
re Nu 23+0

Re Nu; ihana kuulla että teillä kaikki hyvin! Onkohan mullakin odotettavissa sitten jotain himoja muutaman viikon päästä? Toivottavasti ei ainakaan mihinkään liituihin, vaan esim. just suklaaseen ;)

Hetimiten omia rakenneultrakuulumisia: kaikki tosi hyvin, mitään poikkeavaa missään rakenteissa ei havaittu ja meidän klinikan lääkäri tosi osaava ja kokenut uusine laitteineen, eli tosi ihanaa!! Vaavi oli myös hyvin kasvanut, vaikka nyt rv 18+1 niin vastasi jo viikkoja 19+3! Tämä lääkärin mukaan erittäin hyvä merkki!

Saatiin kuvien lisäksi mukaan myös dvd-tallenne meidän ultrasta. Kovasti oli edelleen aktiivinen kaveri masussa. Sukupuolenkin saimme selville, tosin vähän piti tökkiä meidän pikkuista ennenkuin meni sopivaan kuvakulmaan. Päätettiin ettei tässä vaiheessa ainakaan vielä kerrota muille, ehkä sitten myöhemmin.

Voi olla että menen samaiselle lääkärille myös ns. extra-ultraan, vkolla 26, tämä korvaisi neuvolalääkäriajan.

Mutta kyllä eilen illalla ja varsinkin tänään jännitti: Ei tähän kai ikinä osaa sopeutua; aina vaan jotenkin alitajuisesti varautuu siihen pahimpaan ja ajattelee että nyt tulee takapakkia. Vaikka pitäis vaan luottaa että kaikki menee hyvin. Mies on huomenna lähdössä pitkälle työmatkalle ja nyt voin hyvällä ja levollisella mielellä päästää hänet reissuun;)

Tänään kävin töiden jälkeen ostamassa jo pienenpienet sukat ja sellaisen soivan unilelun vauvalle!! Rohkenin nyt ekaa kertaa käydä vähän ostoksilla. Tällä viikolla aion joku sopiva hetki kertoa esimiehelleni uutiset. Saas nähdä miten se suhtautuu, toivottavasti ihan ok.
Lisäksi keskiviikkona on ilmoittautuminen työväenopiston mammajoogaan, johon ainakin aion yrittää jos pääsen. Lisäksi pitää alkaa katsoa vähän äitiyshousuja ;=) On tää odotusaika kyllä tosi jännää, ja ihanaa!!! Nyt aion nauttia tästä fiiliksestä täysillä!

Mitä muille kuuluu??? Toivottavasti kaikki on teillä hyvin, kirjoitelkaahan kuulumisianne; Hansu, Minnuska jne!

Ihania kuulumisia Re Nu ja Krisse <3

Neuvolassa kaikki oli hyvin. pikkuinen ei aluksi halunnut että ääniä kuunnelleen, mutta löytyi ne sitten viimein ja kuuluikin hyvin. Kovasti on edelleen epätodellinen olo. housut kyllä alkaa jo hieman kinnaamaan, mutta muuten ei uskoisi että raskaana olenkaan.

Minnuska ja pikkunen rv 14+5

Heips, mitä kuuluu???

Kovin hiljaista on täällä! Mä aloin jo seuraamaan tuota tammimammojen palstaa Ellien sivuilla, kun täällä ei tapahdu mitään :=) Melkein jo kirjoitinkin; kunnes joku palstalainen kirjoitti rakenneultran jälkeen että on niin tajuttoman pettynyt kun heidän tuleva lapsensa on poika, kun on aina toivonut pelkästään tyttöjä. Siis voi elämä!

No, en sitten jostain kumman syystä alkanutkaan kirjoitella sinne, vaan pitäydyn tällä samanhenkisten palstalla.

Miten teitä saisi naiset aktivoitua?

Krisse ja masuasukki, sunnuntaina tulee jo 20vkoa täyteen, unbelievable!!

Rauhallista kyllä tosiaan on,tuolla joulukuisten puolella myös! Vauva on potkinut tänään heti aamusta alkaen,tietää varmaan että on aurikoinen kiva päivä. Mieheni on alkanut tuntemaan liikkeitä enemmän ja selkeämpinä. Mukavaa nähdä miten hän liikkeistä nauttii.
Äitiyspakkausta odotellaan kovasti,ei ole vielä kuulunut. No siitä onkin vasta maanantaina kaksi viikkoa kun laitoin hakemuksen menemään. Olen saanut vähän ystäviltä lahjoja vauvalle ja ne odottaa pesua ja kaappiin laittamista. Ihania pieniä vaatteita.
Meille tuli taas eilen yksi viikko täyteen,minulla 68 päivää äitiyslomaan!!!Liikkuminen on muuttunut vähän hankalammaksi ja nukkuminen alkaa vaatia kekseliäisyyttä,mutta ihana aikaa nyt alkaa jo olemaan. Luottamus siihen,että vauva todellakin saadaan kotiin kasvaa koko ajan. Vauvan huonetta on ihana sisustaa?

Mitäs teillä muilla, tuntuuko edelleen koko raskaus epätodelliselta?
oikein lämmintä lauantaita kaikille!
Re Nu 25+1

Heissan sisaret!

Oon ollu jonkun aikaa nettipimennossa, kun ollaan vielä pidetty kesälomanjämiä ja mökkeilty. Täällä on tosiaan aika hiljaista näemmä...

Ajatella Krisse ja ReNU; olette jo noin pitkällä! Tuntuu vielä tosi kaukaiselta tuo ajankohta omalla kohdalla... Itsestä tosiaan edelleen tuntuu hyvin epätodelliselta, vaikka vaavi on nähty ultrassa jo pari kertaa ja sydänääniä viimeksi viime perjantaina kuultiin. Kun tuo masu alkaa enemmän kasvaa, niin ehkä tämä asia vielä konkretisoituu. Puhumattakaan sitten kun alkaa tuntea liikkeitä! Se on varmaan ihana tunne!
Pahoinvointia mulla on edelleen, vaan pari kertaa oksennukseen asti onneksi. Se on sellasta aamusta-iltaan huonoa oloa; ei tiedä olisko hyvä syödä, vai olla syömättä, vai pitäiskö mennä vessaan... Painoakaan ei oo tullut yhtään lisää. Neuvolan täti kuitenkin lohdutti ja "lupasi" , että kiloja kyllä alkaa vielä tulemaan!

Np-ultraa jännittävä Hansu rv 11 + 5

Heippa Re Nu, Hansu ja muut!

Voi vitsi, Re Nu jää laskee jo päiviä äippälomaan! Joko olette saanut äitiyspakkauksen, vai otitteko sitä? Entä perhevalmennus, onko se jo alkanut?

Hansu; milloin sulla on np-ultra? Varmasti jännää mutta toivon ja uskon että siellä kaikki hyvin! Kyllä niitä kiloja varmasti sitten alkaa tulla!

Mulla on viikonlopun aikana ollut (pelottavia!) harjoitussupisteluja. Siis alavatsa kovettuu hetkellisesti, pelästyin kun näitä tuli pari yöllä ja sitten päivälläkin. Kävin sunnuntaina päivystyksessä, kun asia vaivasi mua. Onneksi kohdunkaulan ja kohdunsuun tilanne oli tosi hyvä, lekuri sanoi että stressi ja unettomuus voi aiheuttaa supisteluja. No, nyt pitää ottaa vähän rennommin, onneksi viime yönä sain nukuttua paremmin. Re Nu, onko sulla ollut supisteluja jo näillä viikoilla rv20?

Ens ma on taas neuvola. Kavereilta olen saanut mammavaatteita lainaan, ihanaa kun on saanut uuden vaatekerran :) Mammajoogaankin ilmoittauduin, alkaa runsaan parin viikon päästä.

Hyvää vointia kaikille!

Heissan taasen!

Krisse: Mulla on sellanen käsitys, että noita kovettumissupistuksia voi ihan hyvin olla jo tuossa vaiheessa. Pitää vaan asettua sillon lepäämään ja pitäis mennä levolla ohi. Oliko ne ihan kivuliaita? Hyvä, että kävit oman mielenrauhan vuoksi tarkistuttamassa tilanteen! Kyllä näillä historiikeilla tekee mieli heti selvittää asiat, jos joku mieltä painaa... Itse olisin varmasti myös painellut lekuriin!
Huomenna on se maaginen niskapussipäivä... Oon kyllä TOSI paniikissa, pelottaa, hirvittää jne. Voi kun olis jo huomisilta...

Minnuskan kuulumisia odottelen!!?

Terkuin Hansu rv 12+0

Heippa kaikille!

Mulla oli mielestäni juuri tuossa 20 viikon paikeilla suppareita enempi ja sitten menivät ohi kun lepäilin.Nyt supistelee päivittäin pikkuisen, varsinkin jos on ollut kiirettä töissä. Heti yleensä menevät ohi kun rauhotun. Hyvä asento on istua rennosti sohvalla tai tuolilla ja nostaa jalkoja pikkuisen ylös,vaikka toisen tuolin päälle. Menee supparit ohi tosi nopeasti.

Mielettömästi onnea huomiseen ultraan Hansu,vauvaliini näkyy siellä ihan kokonaan ja on ihana. Minulla Ukko nukkui ensin aika sikeästi ja kätilön piti herätellä vatsaa heiluttamalla. onneksi sitten liikkui oikein kunnolla lopun aikaa.

Äitiyspakkausta odotellaan kuin kuuta nousevaa. Lähetin hakemuksen pari viikkoa sitten. Toivottavasti tulee pian!!!

Meinaatteko muut ottaa pakkauksen?

Perhevalmennus ei ole vielä alkanut, mulla on nyt tulevana maanantaina neuvola(ja sokerirasitus) ja varmaan siellä sitten puhutaan siitä. Varasin muuten lääkäriajan yksityiseltä,sillä haluan että ultrataan myös. Ei millään jaksa tyytyä niihin kunnan tarjoamiin 2 ultraan. Ihana päästä kurkistamaan pikkuista taas.

Kuinka monessa ultrasa te muut olette aikoneet käydä?

Re Nu ja potkiva ukko 25+5

Hansu; TSEMPPIÄ VALTAVASTI huomiseen np-ultraan! Tiedän että jännittää...tule sitten heti kertomaan kuulumiset täällä!

Re Nu: Olipa helpottavaa kuulla että sullakin suppareita vkolla 20, jotka sitten vähenivät!! Mulla suppareita ollut myös öisin, jolloin ei mitään rasitusta tietty ole nukkuessa. Lääkäri sanoi että voi vähän supistella myös silloin, jos vaavi on oikein aktiivinen masussa, niinkuin meidän pikkuinen tuntuu olevan ;) Onneksi nyt olen saanut vähän paremmin öitä nukuttua, väsyneenäkin tunnen että supistelee enemmän. Mutta koska ei ole kivuliaita tai säännnöllisiä, niin lääkärin mukaan ei mitään huolta.

Toivottavasti sulle tulee se äitiyspakkaus pian ;) Mä kyllä otan kans sen äitiyspakkauksen.

Me ollaan käyty molemmat ultrat (np-ultra ja rakenneultra) meidän klinikalla tutulla ja tosi ammattitaitoisella lääkärillä, ja voi olla että mennään vielä yhteen ultraan vkolla 26. Niinkuin Re Nu sanoi, sitä on aina niin mukava nähdä pikkuista taas.

Krisse ja masuasukas "Klonkku" (mies nimesi vaavin Klonkuksi kun oli niin söpösti klonkun näköinen meidän rakenneultrasta saamallamme dvd:llä :)

Heipsan kaikille!

Meilläkin kaikki hyvin. Np-ultra oli viime viikolla ja siellä kaikki kohdillaan :) Mutta Hansun tavoin kyllä vieläkin tuntuu raskaus aika utopistiselta, kun mahaa ei vielä kauheasti ole. Paha olo loppui, ainakin toistaiseksi, tällä viikolla. Mulla oli just samanlaista kokopäiväistä pahaa oloa, mitä Hansu sullakin ja muutama kerta pöntön halausta. Tsemppiä. Eiköhän se sulla kohta helpota, kun tuut n. viikon meitä perässä. Nyt mulla 13+1.

Tällä hetkellä "vaivaa" ehkä eniten jatkuva nälkä. Ja varsinkin nyt, kun pahaolo on väistynyt, niin syötyä kyllä tulee aika paljon. Ja se puolestaan on sitten näkynyt vaakalukemissa. Viime viikkoon asti painon nousu oli vain kilon, mutta tällä viikolla on nyt sitten pumpsatanut kerrasta pari kiloa ylös! Eli nyt painoa tullut jo n. 3 kg. Toivottavasti ihan sama tahti ei jatku :)

Äitiyspakkauksen otan ilman muuta. Lastenhuoneen sisustusta olen pyöritelly toistaiseksi vain mielikuvatasolla, mutta aika kuluu yllättävän nopeasti, joten kohta on varmaan ryhdyttävä tuumasta toimeen, ettei sitten tule paniikki lopussa.

Hyviä vointeja kaikille. Jään odottelemaan liikkeitä ja seuraavaa ultraa.

Se 0n kyllä syksy nyt saapunut todellakin. Ainakin täällä Porissa sataa vettä nyt oikein kunnolla. Ei kyllä yhtään harmita syksyn tuleminen....joulu on lähempänä koko ajan:)

Mulla on tänään vapaa päivä ja olenkin nukkunut tosi pitkään ja syönyt rauhassa aamupalan. Ukko on ollut vilkas ja potkinut mua oikein olan takaa.

Painoa on tullut 5kg ja yritän olla tosi tarkkana viikolla mitä pistän suuhuni. Viikonloppuisin on kyllä tullut herkuteltua oikein kunnolla. Ruoka maistuu myös täällä melko hyvin,että voi olla että tota painoa vielä tässä kerty y.

Re Nu 25+6

Heissan!

Niskapussiultra takana!! Huooh! Nyt voi vähän huokasta. Kaikki oli oikein hyvin, ultran mukaan raskaus vieläpä päivän edellä verrattuna viikon 7 ultraan. Niskaturvotus oli 1,1 mm ja verikokeet kunnossa! Siellä se pikkukaveri kovasti heilutteli käsiä ja jalkoja!!! IHmeellistä, että kaikki virtsarakot, vatsalaukut jne. pystyy jo ultrassa erottamaan!! Saatiin jo aika 21. viikolla tehtävään rakenneultraan; keskussairaalan ultrannut lääkäri sanoi, että ovat toistaiseksi tarjonneet hoidoissa käyneille tuota rakenneultraa myös. Tuntui kyllä ihan mukavalta, ei tarvii yksityiselle mennä erikseen maksamaan.

Mä en oo osannu vielä ajatellakaan äitiyspakkausasiaa. Uskoisin kuitenkin, että otamme sen. Kela:n sivuilla kävin vähän katsomassa pakkauksen sisältöä ja kuoseja; ihan hyvältä näytti ja väritkin minun makuun.

Sanelma: On varmasti ihanaa, kun ei enää öklötä!? Odotan kyllä, että se alkais omallakin kohdalla pikkuhiljaa vähenemään! Luulen, että muakin alkaa sitten syötättää toisella lailla...

ReNu & Krisse: Ja tietty muutkin... Oletteko jo vaunuosotokset tehneet? Millaisiin ratkaisuihin päädyitte?

Halauksia kaikille tasapuolisesti!!!
terv. Hansu rv 12+ 3

Täällä vietetään taasen vapaapäivää! Ihana kyllä kun on toisinaan maanantaisin vapaata, tulee sellainen pitkä viikonloppu ja jaksaa taas töissä paremmin. Nyt kyllä kieltämättä on työt jo vähän alkaneet maistua puulta kun tietää äitiysloman lähestyvän.

Tosi kiva kuulla Hansu,että ultrassa oli kaikki hyvin. Toivottavasti saitte ihania kuvia mukaan. Mulla vielä reilu viikko siihen lääkärikäyntiin ja ultraan,ihana nähdä pikkuinen taas ja saada vähän vinkkiä koosta ja muusta.

Vaunut ollaan jo hankittu.Emmaljungandue edge- vaunut ostettiin,sillä mies on sen verran pitkä,että haluttiin korkeat vaunut ja säädettävä aisa! Malli oli sport cryptonite! Kova koppa ja ratasosa mukana. Tukevilta ja hyviltä tuntuvat. ne tuolla vielä yläkerrassa suojan alla. Enää en ihan joka päivä niitä käy katsomassa:) Takuu niissä oli 2 vuotta ja alkaa lasketusta ajasta.

Mutta mää lähden nyt tästä neuvolaan kuulemaan tuomiota sokerirasituksesta ja kuuntelemaan sydänääniä:)
Palaillaan
Re Nu 26+3

Hansu: Mahtavaa että kaikki teillä np- ultrassa hyvin!! On kyllä käsittämätöntä ja ihmeellistä, miten tosiaan pystyy niin pikkuisesta kaikki yksityiskohdat erottamaan jo niin varhaisessa vaiheessa.
Joko olit siirtynyt äitiysvaatteisiin? Oletko jo kertonut töissä?

Re Nu:
Mitä eilisessä neuvolassa oli? Sulle siis oli ilm. tehty sokerirasituskoe, epäilläänkö sulla raskausajan diabetesta? Toivottavasti kaikki hyvin sulla!
Milloin sulla alkaa äippäloma?

Me oltiin kauppareissulla lauantaina myös nopsaan pyörähtämässä lastentarvikeliikkeessä. Voi sitä vaunujen ja turvaistuinten määrää. Tunnettiin kyllä itsemme tosi tumpeloiksi siellä kaupassa, kun ei ymmärretä niistä mitään :) Niitä kun niin satamiljoonaa merkkiä ja eri ominaisuutta. Ja mies heti totesi että pitää katsoa netistä testivertailuja turvallisimmista turvaistuimista ;) No, ei meillä mikään kiire niiden hankkimisessa vielä ole, katsellaan rauhassa.

Mullakin ajatukset työaikana jo aika pahasti aika ajoin harhailee äippälomassa ja vauvahömpötyksissä ;) Vaikka työ mukavaa, niin silti näin.

Millaista työtä te muuten teette? Minä suunnittelutyötä, eli koneen vieressä ja palavereissa vierähtää päivät, tai sitten koulutuksissa joita koordinoin.

Hyvää vointia teille naiset ja pienet masuasukit!

Hei kaikille pitkästä aikaa.

Ollut niin kiireistä loman jälkeen etten ole kerennyt kirjoittelemaan.

Ihania uutisia kaikilla <3

Itsellä kaikki oireet kaikonnut, pitää nauttia siitäkin, vaikka välillä huolestuttaa onko kaikki hyvin. Pari päivää sitten luulen tunteneeni ekat liikkeet <3 en ole varma, mutta luulen niin. Ensi viikolla seuraava neuvola.

Mekin ollaan käyty hypisteleen kaikkia ihania vauva juttuja, mutta toistaiseksi mukaan on tarttunut vain sellainen bola koru. Tosin vaunut, hoitopöytä ja paljon vaatteita on säästössä meidän 9 vuotiaalta esikoiselta.

Edelleen kaikki tuntuu niin uskomattomalta.

Terveisiä saunasta! Ihana oli olla ja rentoutua lauteilla:)

Täällä kaikilla näyttää olevan mukavia uutisia ja raskaus viikkoja kertyy pikkuhiljaa...Jokos ovat vatsat alkaneet näkymään kunnolla?

Miten muuten Krissen supistelut? Mulla on alkanut supistella aika paljonkin.

Eilinen neuvola olikin aika reissu. Siellä oli juuri valmistunut tyyppi töissä ja se oli kyllä aivan hukassa. Sf-mittaa ei saatu oikein otettua eikä hän tiennyt miten päin vauva oli ja sydän äänetkin oli vähän hakusesa...Onneksi tunnen potkut ja tiedän että ensi viikolla on yksyisellä se ultra ja lääkärintarkastus,joten ei tullut paniikkia.

Sokerirasituksen tuloksetkin oli tulleet. Mulla tehtiin koe,sillä painoindeksi oli raskauden alussa yli 25. kaksi kolmesta arvosta oli kohollaan ja nyt sitten mittaillaan sokereita ja odotellaan kutsua äitiyspolilta. Ei se tyyppi siellä neuvolassa osannut siitäkään sanoa yhtään mitään.Ruuan kanssa pitää olla tarkkana ja vauvan kasvua seurataan tarkemmin. No se selviää sitten myöhemmin siellä äippäpolilla.

Onneksi seuraavalla kerralla oma neuvolatäti on palannut lomalta! jotenkin vaan on niin tärkeää,että olisi osaava ihminen kenen luona käy,kun muutenkin nämä raskausjutut ovat uusia ja jänniä asioita. No ehkä muutaman vuoden kokemus tuo tullessaan itseluottamusta ja osaamista,herttainen tyttö hän oli ja varmaan otteet paranee päivä päivältä.

Että tälläista avautumista...

Onko teillä muilla ollut mukavat neuvolatädit ja muu henkilökunta joiden kanssa olette olleet tekemisissä?

Vaunut ja kaikki vauvatarvikkeet kyllä meinaa kieltämättä sekoittaa pään. Varmaan tulee hankittua paljon turhaakin,mutta on kyllä ihana laittaa vauvalle huonetta/nurkkausta kuntoon vai mitä?

hyvää yötä kaikille
Re Nu 26+4

Yhteistyössä