IVF/ICSI huhtikuussa

Huomenta!

Täällä testattu nega... jälleen kerran :(

Toivotan teille muille parempaa onnea kiinnittymisen suhteen ja paljon plussatuulia!!

Minulle lääkäri ehdotti kuitenkin heti jatkoa joten eteenpäin vain ja uuteen yritykseen... Toivoaan ei saa menettää vaan täytyy jaksaa uskoa.

Anuski
 
Anuski; pahoitteluni, nyt vain häntä pystyyn ja plussaa kohti, seuraavalla yrittämisellä se tulee;-)

Siisami: Lähettääkö Tays pyytämättä epikriisin kotiin? Jos, meillekin tulee sitten varmaan tällä viikolla;-)
 
Nennuliini
Anuski :hug:
Ihana, kun jaksat olla positiivinen heti negan jälkeen! Mutta niinhän se on, kun itkut on itketty, niin uutta yritystä kohti! Kunpa minäkin jaksaisin lauantaina olla yhtä positiivinen, jos/kun nega tulee. No, ainakin sunnuntaina sitten..
Oireita/tuntemuksia ei mulla ole paljon mitään, paitsi väsymys, joka voi johtua töistäkin. Mahassa ei paljoa tuntemuksia ole kuin silloin tällöin.

Kertokaahan tämän viikon punktioon menevät, mitä kuuluu. Onkos muilla siirron saaneilla mitään tuntemuksia?

Terkuin,
Nennuliini
 
Varmaan mahatauti tulossa; koko aamun ollut heikko olo, huippaa, kylmä ja maha omituisen tuntuinen.. Ei voi millään johtua siitä, että olisi kovista odotuksista huolimatta tärpännyt, siirtokin kun tehtiin vasta perjantaina.... Ja muutoin kun on hyvin skeptinen olo, ja vähän kuin menkkaoireitakin mukana... Tylsää;-(
 
Nennuliini
Mites Iidan mahatauti? Alkoiko vai oliko jotain muuta?
Piti meitä tulla vähän nostamaan, kun oltais kohta oltu toisella sivulla. :)
Eli kovin hiljaista on tällä palstalla tänään ollut. Eipä mullakaan mitään uutta kerrottavaa, pientä nippailua/nipistelyä mahassa.
 
Anuskille pahoittelut negasta. Uuteen yritykseen vaan nopeasti niin kyllä se tärppi sieltä vielä tulee :hug:

Tänään ei ole enään edes mahanippailuja eli siis varsin oireettomasti mennään täälläkin. Noi kipeet ja kasvaneet tissit on ainoa oire ja sekin oikeesti johtuu niistä lääkkeistä. Miehen mielestä se on ihan hyvä oire ja se on jo kovasti miettinyt saisiko lääkkeestä erotettua vain suurentavan osion :LOL: Hyvä, että joku on onnellinen.

Koiran kanssa on lenkkeilyt taas aloitettu ja ensi maanantaina ajattelin uskaltautua jo ratsatustunnille. Takaisin normaaliin elämään siis =)

Iida: Ihan pyytämättä se epikriisi tuli eli eiköhän se sunkin postilaatikosta kohta tipahda. Mä olin hivenen hämmästynyt kun se tuli ei käynnyt mielessäkään, että ne sen laittaisi.<br><br>
 
Heippa taasen, oli ihan pakko taas tulla kurkistamaan;-)

Mahatauti ei alkanut, koko aamupäivän oli töissä ihan heikko olo, huippasi ja oksettikin, ja mahaa nipistelee, johtuu tosiaan varmaan noista lugeista vain. Kun malttaisi ensi viikkoon asti odotella tuon testin kanssa, tosin negahan sieltä tulee, muttei silti meinaa malttaa odotella... Varmaan menkat alkaa viimeistään loppuviikosta, sitten ei tarvitse enää jännitellä;-(

Siisami; mie olen kyllä koiran kanssa lenkkeillyt entiseen malliin, tosin nuo meidän lenkit ovat enempi tai vähempi tuollaisia vajaan tunnin kävely-raahastusversioita, eli ei kovin rankkoja todellakaan...;-)

Kunpa kalenteria voisi kääntää jo yhden ylimääräisen sivun, tietäisi jo paljon enempi, missä mennään;-)

 
Heippa!!

Isot :hug: Maille ja Anuskille! Oli todella ikävä kuulla, että Mai ei päässyt siirtoon asti ja että Anuskille tuli nega. Mutta ihana oli lukea, että olette jo positiivisella mielellä!! Kyllä se plussa sieltä vielä tulee!!

Tessa tervetuloa joukkoon!!!

Minua täällä jännittää kun olen nyt pistellyt viisi päivää eikä mitään ihmeempiä tuntemuksia ole tullut! Mahtaako sieltä mitään löytyä?!?! Huomenna on aamusta heti ultra, että saa nähdä mikä on tuomio! Pidetään peukut pystyssä, että jotain löytyy!! Nyt jännittää kyllä niin paljon, että saa nähdä miten saa ens yön nukuttua. Mutta Teitä joilla on jo piinapäivät menossa niin jännittää varmasti vielä enemmän! Tsemppiä kaikille, jotka vielä mukana. Monta plussaa toivottavasti tulollaan!!!

Mukavaa illan jatkoa kaikille!!
 
Nennuliini
Mites Toivon ultrassa näkyi? Toivottavasti hyvää. :)
Onko Tiksun ja Tietämättömän punktiot jo takana?
Onko Hemuli tehnyt jo testiä?

Mä oon kyllä ihan koukussa tähän palstaan, kun pitää heti ekana aamulla tulla tänne lukemaan teidän kuulumiset. :LOL:
Onkos muilla kyytiläisen saaneilla oireita suuntaan tai toiseen? Mulla ei vieläkään kummempaa, tosin osaan kuvitella tarvittaessa oireita. :LOL:
 
Hauskaa huomenta kaikille;-)

Nennuliinilla alkaa olemaankin jo jännät paikat, saat testata jo tällä viikolla, itse pitäisi malttaa odotella ensi viikkoon.. Eikö ole tullut kiusausta "vähän kurkistaa" jo ennakkoon;-? Iytse olen jo kun tulisilla hiilillä, ja kaikki mahdolliset raskausoireetkin löydän itsestäni, loistava mielikuvitus, onnittelen itseäni;-) Tosin löydän kyllä kaikki menkkaoireetkin, mitkä lienevät lähempänä totuutta...

Aurinkoista päivää kaikille toivotellen

 
Nennuliini
Pelkään melkein kuollakseni tuota testin tekoa lauantaina! \|O Olisi niin paljon helpompaa, kun tuloksen vain TIETÄISI tai joku kertoisi, miten asian laita on. Mutta ei, pakkohan se testi on tehdä, kun ei tässä ennustajaeukkokaan itse ole. :LOL:
Joten tuskin teen testiä ennakkoon, itse asiassa en ole sitä vielä edes ostanut. Nuo apteekin kaikki merkit taitaa olla ihan yhtä hyviä ja luotettavia?
 
tietämätön
Hei kaikille pitkästä aikaa!

Joku jo kyselikin, missä meidän hoidoissa mennään.
Minulla oli eilen punktio, ja se oli minulle kyllä niin kova toimenpide, että itku siinä tuli. Sattui valtavasti. Sain kyllä koko ajan lääkettä lisää, ja ehdottivat, että jos jätettäisiin kesken, mutta sanoin, ettei varmasti, toista kertaa en tähän ala jos ei ole pakko!
Niin se punktio tehtiin loppuun saakka, ja 20 munasolua löytyi! =)
Tänään sitten soittelin klinikalle tuloksista, ja noista 20 solusta 18 oli kypsiä, ja niistä 17 hedelmöittyi !!!! =) =) Ja alkusuunnitelmasta poiketen meillä tehtiinkin ISCI. Tulos oli sitten näin hyvä, ja huomenna olisi siirtopäivä. Vähän jo jännittää, mutta sen ei kuulemma pitäisi olla kummoinenkaan toimenpide verrattuna punktioon.

Eli joka näitä tietoja päivittelee, niin mun kohalle voi laittaa ainakin pitkän kaavan ja hoitomuodoksi vaihtaa ISCIn. Vielä en tiedä tarkkaa testauspäivää, mutta se lienee sitten viikolla 18.

Piinailijoille tsemppiä jatkoon, toivotaan parasta!

Ja valtavat pahoitteluhalit niille, joilla on käynyt huonompi tuuri tällä hoitokerralla. Toivotaan, että seuraava kerta olisi parempi.
 
Täältä tulee helpotuksen huokaus! Kyllä jotain oli tapahtunut, toisella puolella näkyi noin 7 kpl:tta ja toisella puolella 4 ja vielä oli pienempiäkin jotka saattavat ehtiä mukaan. Nyt sitten jatketaan samalla annostuksella puregonia ja perjantaina otan mukaan orgalutran ja maanantaina sitten ultraan ja jos vielä on hyvällä mallilla sillon niin sitten punktio olisi keskiviikkona!! Helpotti kyllä, jännitti nimittäin aamullakin niin paljon, että meinasi itku tulla kun olin aivan varma ettei mitään näy. Mutta hyvä näin!

Tietämättömällä oli aivan mieletön saalis, onneksi olkoon!!!!

Kaikille mukavaa päivän jatkoa, mie otan vielä pienet unet ennen kuin menen illaksi töihin!!
 
Nennuliini
Mahtava saalis, Tietämätön!
Onko tuommoiseen saalismäärän jotain erikoiskonsteja? :p
Tosi hienoa ja jos kaikki menee hyvin, niin noistahan pääsee pakkaseenkin tosi moni varastoon. Kyllä noista "se oikea" varmasti löytyy. =)

Kyllä varmaan punktiokin on ihan eri kokemus tuollaisella saalismäärällä, kun vertaa minun 3:een. Kyllä se pisto aina sen verran kuitenkin tuntuu ja varmaan masu tulee kipeäksi. Mutta hyvän takia kannattaa vähän kärsiäkin. :)
Peukutuksia nyt siirtoa varten ja että kukin meistä pääsisi testaamaan sen plussan. Plussajuna on tosiaan vielä asemalla, kukahan sen laittasi liikenteeseen?
 
Nennuliini
Toivo olikin samaan aikaan naputellut viestiä. Hienolta kuulosta sinullakin nuo määrät! Pistokset on tehneet tehtävänsä, vaikkei se pistely niin kauhean kivaa olekaan. Onnea ensi viikollekin! =)
 
tietämätön
Huomasin tuossa että minulla oli menneet kirjaimet väärinpäin, ja vielä kahteen kertaan... :snotty: =) . Olin kirjottanut isci vaikka tarkoitin tietenkin icsi... =)

Hyvä saalis saatiin, kiitos huomioimisesta! Toivottavasti saadaan vielä tulostakin syntymään. Minullahan on taustalla pco, joka vaikuttanee solujen määrään...

Kyselen vielä teiltä saman kokeineilta, että minkälaiset teidän tuntemukset on olleet punktion jälkeisenä päivänä. Meinaan onko ollu edelleen vatsaturvottelua ja -kipua, vai onko kaikki hävinneet punktion jälkeen?? Minulle annettiin ohjeeksi ottaa särkylääkettä edelleen, ja olenkin ottanut Burana 600mg kolmesti päivässä. Entä onko teillä tullut minkään vertaa vuotoa sen jälkeen?
Rauhallisesti tässä on pitänyt ottaa. Kotityötkin täytyy tehdä hitaammalla tyylillä kuin mihin on tottunut ja vatsan alue huomioiden. Pelkään sitä hyperiä, mutta toivottavasti sitä ei kuitenkaan tule... -onko siitä kenelläkään mitään kokemusta??
 
Tietämätön oli kyllä kunnon setin vetässyt :D Onnea loistavasta tuloksesta. Sä vedit meidän pinon pohjat.

Mä olin ainakin seuraavana päivänä vielä ihan selkeesti kipeä. Liikkumisessa piti noudattaa kunnon varovaisuutta ja vatsaa turvotti ihan kauheasti. Kolmas päivä oli jo ihan hyvä ja se alkion asennus ei tuntunut juuri missään. Ainoa kohta mikä tuntui oli kun ne laittoi sen katetrin kohdunsuun läpi ja se tuntui samalta kuin papakoe ikävimmillään eli ei kovin kauheeta.

Toivollakin oli ihan hyvä saalis kasvamassa. Nyt vielä peukkuja, että pikkuiset ehtii mukaan

Mulla on tänään tuntunut menkkamaisia kipuja mutta en mä kauheesti ole niistä vielä huolestunut kun käsittääkseni ne voi olla aivan normaaleja. Mä en yleensä menkoista edes oireile etukäteen.

Meinaako Nennuliini todella kestää lauantaihin asti. Mä nostan hattua.

Siisami ja Topi pp 6

Ei saisi varmaan antaa vielä tässä vaiheessa työnimeä. Tietääkö se huonoa onnea. Nyt iski taikausko :headwall:
 
Nennuliini
Huhuu tyttäret \|O !
Pelastin meidän pinon toiselta sivulta, ettei jäädä ihan unohduksiin.

Siisami, on ihana antaa nimi ja tuskin se huonoa onnea tuo. Minä vaan olen yrittänyt unohtaa koko hemmon (tosin juttelen sille välillä ja kyselen, onko siellä ketään), etten kiintyisi liikaa, jos lauantaina testi näyttääkin väärää tulosta. Testi on vielä ostamattakin, mutta kyllä se apteekin kautta on kurvattava huomenna tai viimestään lauantaina.

Mitäs teille kaikille kuuluu, kun kovin on hiljaista palstalla ollut?

Palailen "sorvin ääreen" vasta lauantaina ! HUI !, joten silloin olenkin jo viisaampi monessa asiassa. Tai ainakin yhdessä. :p
 
tietämätön
hei kaikille!

Nyt on sitten se matkalainen laitettu kyytiin. Eikä se ollu toimenpiteenä yhtään mikään verrattuna punktioon... Toivottavasti se nyt pysyy kyydissä niin kuin muillakin.
Minulle laitettiin yksi hyväluokkainen alkio. Lääkäri meinas että oli parasta laatua mitä voi olla. Toivotaan nyt että se hyvälaatuinen kestää vielä sen 9 kk:tta....

Mulla on edelleen turvonnu olo. Mun pitää koko ajan miettiä, että juon tarpeeksi, kun se hyperin vaara on edelleen olemassa. Mutta toivottavasti siitäkään ei nyt sen kummempaa tule ja tämä on ohimenevä tilanne. Ja vatsanseutukin palautuis vielä liki normaaliksi ennen kuin alkaa todella kasvaa... toivottavasti!

Kuullaanpa mitä kellekin kuuluu missäkin vaiheessa! =)
 
Siisami pikana
Pitää tulla tälleen töissä nopee käymään kun taas eilen tökki nää sivut illalla niin pirusti kun yritin päästä lukemaan. Hiljaisempaa on kieltämättä ollut.

Koska sulla on Tietämätön testipäivä? Tarrasukkia sinnekkin mukaan :heart:

Täällä ei taas kertakaikkiaan mitään oireita. Eilen oli menkkakivun tyyppisiä mutta tänään ei taas mitään. Välillä mä olen ihan varma, että olen raskaana ja välillä ihan varma ettei se voi nytkään tärpätä. Näen sieluni silmin tilanteen kun menen vessaan lukeman jälleen kerran nega tuloksen :headwall:

Nennuliinille peukkuja testiin. db


Siisami pp 8
 
Huomenta päivää jälleen;-)

Loistavia tuloksia Tietämätön ja Toivo;-)

Itse tässä kanssa kauhulla odottelen, mitä tuleman pitää, pp 7 menossa.. Yhden raskaustestinkin tein jo tosian tuossa pp5... nega... Tosin, taisi tulla tehtyä vähän etujassa, mutta kun ei millään jaksa odottaa, että tilanne ratkeaa, toivottavasti positiivisesti, vaikka tuntuukin siltä, että negatiivisesti...

Ensi viikolla onneksi talviloma, pääsee mökille, jotain muuta ajateltavaa väliin, tämä raastaa hermot riekaleiksi..;-)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille, kyllä se aurinkokin sieltä taas ilmaantuu, sunnuntaille ainakin lupailivat taas parempaa;-)
 
tietämätön
Moi !

Piinapäivät taitaa olla kohta kaikilla menossa... Todella piinapäivät. Tosin itsella vasta pp1... ja vielä on kyllä tosi rauhallinen olo, en ollenkaan vielä ajattele parin viikon päähän. Mutta varmaan tuntemukset tästä ehtii muuttua kun aika kuluu. Ajattelin testailla vasta vapun jälkeen, jos ei sitä ennen ole mitään inhottavaa tätiä ole ilmaantunut. Toivotaan edelleen, että saadaan pitää nämä matkalaiset kyydissä, eli oikein paljon kaikille vauvaliimaa ja tarrasukkia!!

En tiedä teistä muista, mutta itselläni on edelleen kovasti turvotusta vatsan alueella. Aivan kuin olisin jo raskaana vähintään neljännellä kuulla... Jospa tuo turvottelukin häviää, kipuilu ainakin on vähentynyt. Aivastaminen tosin arveluttaa edelleen (flunssaa meinaa pitää), mutta sekin jo käy paremmin kuin pari päivää sitten.

Semmosta täällä. Mites toiset? Ilmoitelkaapa voinnistanne!
 
Leenuliinu
Moikka!
Saako liittyä joukkoon? Aiemmin en ole uskaltanut, mutta tämän päiväisen ultran jälkeen nyt tiedän, että jotain punkteerattavaa löytyy. Punktio on tiistaina.
Meillä on menossa 3. IVF. Endon vuoksi tällä kertaa alkuun pisteltiin Procren-pistoksia 3 kk:n ajan. Niitä pistetään kerran kuussa. Sumuttelu jäi pois kokonaan ja nyt on pistelty Menopuria isolla annoksella 300 iu.
Tämän päiväisestä ultrasta jäi ihan hyvä mieli. Edellisellä kerralla rakkulota tuli nimittäin peräti 2! Nyt niitä näytti kuulemma olevan molemmin puolin. Lääkärikin on vaihtunut mukavampaan. Onko muita, joilla olisi ensi viikolla punktio?

Pitkää pinnaa piinistelijöille ja hauskaa viikonloppua kaikille =)
 
Huomenta kaikille.

Tervetuloa mukaan Leenuliinu. Lisäsin sut tonne meitin listalle. Löytyy ekalta sivulta noin neljäs viesti. Ensi viikolla pitäisi itseasiassa olla aika monella punktiot mutta on tytöistä hirmu vähän kuulunut. Toivolla ja Tessalla nyt ainakin on.

Tietämätön: mä laitoin sulle testipäiväksi 3.5. Ilmoita jos se on ihan päin seiniä :)

Kuinkas Nennuliini? Itseasiassa sun takia piti näin aamutuimaan jo kone avata mutta eihän täällä vielä mitään viestiä ollut :/

Nyt meikätyttö lähtee katteleen Ameriikan autoja Tampereelle ja voi olla etten ennen huomista tänne enään ehdi kun illaksikin olisi menoa. Oireita ei ole oikein mihinkään suuntaan. Kuumista aalloista mä olen ruvennut kärsimäään. Varsinkin jos alkaa toi pinna palamaan. Onko kukaan muu sairastunut mummotautiin :LOL:
 
tietämätön
Hei!

Siisami (meniköhän oikein :x ) , tuo testipäivä on ihan ok.

(.) Mulla on kamala olo. Onko teillä kenelläkään muulla tullu Lugeistakin vaikutuksia? Mulle tulee. Kun illalla laitan kapselit, herään muutaman tunnin kuluttua siihen, että vatsan seutu on kipeä ja olo on tosi huono. Nukkumisesta ei tule mitään. Särkylääkettä on joutunut edelleen ottaa, punktiosta lähtien. Oon vain vaihtanu Buranasta Panadoliin...
Ja tuo mun maha! Se on aivan valtava, en käsitä, miksi mulla ei turvotukset yhtään laske pois... Mun pitäis mennä jo töihinkin, mutta en kyllä voi kun maha on niin arkana... Pelkään edelleen, että mulla on jonkinasteinen hyperstimulaatio kuitenkin olemassa, joka hidastaa toipumista. Yritän juoda ja levätä, mutta se ei onnistu samalla tavalla töihin mentäessä... Töissä kun ei suvaita lepäilijöitä...

No jospa tämä tästä. Miten teillä muilla menee? Kertoilkaapa kuulumisia.
 

Yhteistyössä