IVF/ICSI huhtikuussa

:hug: :hug: Voi Pippuri, nyt ei taida mitkään sanat lohduttaa. Mullakin tuli ihan kyynel silmään kun ajatteli miltä tuo tuntuu :'( .

Kumma kun ne ihan turhan takia ajattaa ja sitten vielä pidetään toivoa ylhäällä kun ei olla soitettu vaikka luvattiin.

Voimia tulevaan ja enkeleitä istumaan olkapäälle, että ensi kerralla tärppäisi :hug:
 
Nennuliini: Tää on kyllä ihan käsittämätöntä. Ekan kerran sitä oikeesti on mahdollisuus saada ne kaksi maagista viivaa siihen testiin. Mä jotenkin kokoajan mietin, että tuntuuko musta jotenkin erilaiselta nyt :LOL: mutta ei tää tästä kyllä vielä mihkään ole muuttunut.

Pitäis vissiin käydä tuolla tammikuisten pinossa vielä kertomassa kuulumisia jos vaan jaksaisi kaivaa sen esiin.

Tsemppiä huomiseen punktioon Maille ja siirtoon onnea Unelmalle ja Iidalle :attn:
 
Nennuliini
Pippurille iso lohtu :hug: ! Ei voi käsittää, miksi noin pitää käydä, kun kaikkemme yritetään. Ja olisivat edes soittaneet! Minullakin on matkaa klinikalle, niin tiedän, ettei huvikseen kyllä aja satoja kilometrejä.

Jaksamista sinulle ja miehellesi! :heart:
 
:attn: Selvennystä asiaan, ettei Taysilaiset saa turhaa syitä niskoilleen. Eilen kaikki näytti olevan kunnossa - hedelmöittyneitä oli tosiaan seitsemän. (Soitin itse iltapäivällä ja varmistin asian.) Tänään hedelmöittyneet olivat vaan jostain syystä yks kerrallaan kupsahtaneet. Ei se olis enää mitään auttanu, jos olisin yhdeltä soittaneet, kun meidän aika kerran oli puol kahdelta. Lisäks lääkäri halus tosissaan tsekata paikat, kun punktiossa tiistaina jouduttiin käyttää kohtuullisen "kovia" otteita.

Plussatkaa te mun puolesta! Seurailen taustalla....
 
Kiitos Siisamille onnentoivotuksista huomiselle;-)

Tosiaan tänään soitin lääkäriin, ja kahdesta saadusta solusta yksi on hedelmöittynyt, eli ei kovin suuri saalis, ja toivottavasti se ainokainen jaksaa sinnitellä huomiseen asti, siirto olisi iltapäivällä..

Ja pahoittelut pippurille, että kävi kuten kävi, tuo kuulostaa jo turhan rankalta päätökseltä, kun odotukset ovat kuitenkin olleet kovat klinikalle mennessäkin vielä;-(

Mutta eiköhän me kaikki vielä "maaliin" päästä, tällä ryhmällä on ainakin niin mielettömän hyvä yhteishenki, että kiitos vielä, että miutkin "kelpuutettiin" mukaan;-))


 
Hei taas!

Jaksamista ja voimia Pippurille ja hänen miehelleen!

Olen samaa mieltä kuin Iida, että tässä porukassa on ihanan kannustava ja tukeva ilmapiiri.

Tänään on sitten mulla siirto. Jännittää kuinkahan hedelmöittyminen on edistynyt. Sattuukohan se siirto, koska mulla on vielä alapää hellänä punktiosta.

Toivon, että meillä kaikilla on onni matkassa ja voimme pian siirtyä odottavien äitien keskusteluaiheisiin.

Maille punktioon: tulkoon valioyksilöitä

Iidalle siirtoon (ja tietenkin itselle): toivon, että rakkauden siemenen "istutus" onnistuu

 
Pikkuisen jännittää, miten tämän päivän siirto menee, tai saadaanko sitä edes tehtyä; tosiaan eilen ainoastaan yksi solu oli hedelmöittynyt, toivottavasti tu ainokainen jaksaa nyt sinnitellä, tänään vasta kuulee, minkä tasoinenkaan tuo ainokainen on/oli.. Ja vielä perjantai ja 13:sta päivä kaupan päälle...

Zemppiä unelmallekin tämän päivän siirtoon;-)
 
Hei!

Minäkin siirryn taka-alalle. Lääkäri soitti ettei ole siirrettävää. Nyt on itketty niin, että silmät pursuaa ulos kuopistaan.

Toivon, että teillä muilla on onni matkassa!!

Me alamme miehen kanssa miettimään miten tästä eteenpäin.

Aurinkoista kevättä kaikille!

Ja toivon että kun välillä käyn täällä lukemassa tedän juttuja niin monet ovat plussanneet.
 
Nennuliini
Unelmalle iso lohtu :hug: ! Todella kurjaa, kun näin kävi.
Mutta ei lannistuta, eihän? Olen ollut aina sitä mieltä, että kaikella on joku tarkoitus, mutta tämmöisille ei keksi selitystä, mikä niiden tarkoitus voi olla.

Jaksamista sinulle ja miehellesi! :heart:
 
Pippurille ja Unelmalle iso :hug: Olen myös sitä mieltä, että kaikella on tarkoitus ja aikansa..mutta eihän sitä koskaan ymmärrä, että miksi se aika ei ollut nyt. Mutta paljon tsemppausta eteenpäin ja ensi kerralla se varmasti onnistuu!! Näin ainakin toivotaan!

 
mai
Hei!

Pippurille ja Unelmalle isot :hug: , tsemppiä ja voimia teille. On tosi ikävää että kaikkien raskaiden hoitojen jälkeen käy noin, on se niiiiiin väärin. Älkää tytöt lannistuko!

No niin punktio takana... Kahdesta munrarakkulasta saatiin kaksi munasolua, ihanaa. Kyllä kovasti jännitti. Huomenna iltapäivällä itse lääkäri soittaa ja kertoo miten hedelmöitys on mennyt. Toivottavasti edes yksi hedelmöittyy ja kestää siirtoon asti, joka tehdään sitten maanantaina. Jos molemmat, niin tulee aiheeksi keskustella että siirretäänkö molemmat alkiot vai laitetaanko toinen pakkaseen.
Toisaalta haluaisin että laitetaan molemmat, riski tietenkin on kaksoisraskaus, mutta taas pakastettu alkio ei välttämättä selviydy sulatuksesta. Mulla on kyllä toinen ivf menossa ja silloin yleensä siirretään kaksi jos vaan mahdollista.
Nyt en muista että mites teille muille tehtiin, siirrettiinkö yksi vai kaksi?

Aurinkoista perjantaita kaikille!
 
Unelma; olen todella pahoillani siun puolestasi;-(

Itse tulin juuri Taysista matkalainen mukanani; nelisoluinen 2-tasoinen siirrettiin, hyvä niin, sillä tämä oli todella ainoa hedelmöittynyt solu, tosin eihän niitä alkujaankaan saatu kuin kaksi kappaletta.. Toivottavasti pysyy ja kiinnittyy, tästä se jännitys sen kun vain jatkuu...

Jännittää, ei nämä onnistumisprosentit tässäkään vaiheessa mitään kovin korkeita ole, mutta toivoa ja uskoa täytyy, että josko kuitenkin...

Zemppiä kaikille ja aurinkoista viikonloppua toivotellen

 
Hei kaikki!

Oli pakko tulla kirjoittamaan, kun lueskelin pari sivua taaksepäin teidän kuulumisianne - enkä voi väittää, etteikö muutamassa kohdassa olisi kirpaissut. Meidän suunniteltu punktio olisi ollut tänään tai tulevana maanantaina. Kuitenkin tiedän, että ratkaisumme oli oikea... Ja itse asiassa parisuhteen tila on sitten päätöksen aina vain vajonnut alaspäin ja alaspäin. Päätöksen jälkivaikutuksia??? Joten en voi edes kuvitella kuinka raskasta tämä olisi, jos vielä hoidot olisivat päällä. Huhhuh. No yritän luottaa tulevaan ja siihen, että miehen ihan hirvittävä työstressi laukeaa toukokuun puolivälissä (eräiden tiettyjen Suomessa järjestettävien laulukilpailujen jälkeen :whistle: ) ja sen jälkeen on aikaa hänelläkin ajatella MEITÄ.

Unelmalle ja Pippurille toivon paljon voimia tuleviin viikkoihin ja pieniä enkeleitä tulevaisuuteen hoitoihinne! Ja muille tietenkin onneaonneaonnea ja onnea!

Niin ja sitten vielä kiitos kaikille, jotka lähettivät voimia ja jaksamista - erityisesti Katjuusalle (jos törmäät minuun käytävällä, niin olen se, jonka habitus on surullinen, mutta joka seurassa hymyilee ja nauraa) ;) . Voimia tarvitsemme me jokainen!
 
Siisami harmailee
Unelmalle todella isot voimarutistukset. Voimia myös tulevaisuuden miettimiseen :hug:

Maille onnittelut onnistuneesta punktiosta ja Iidalle tsemppiä piinapäiviin.

Täällä ei mitään kummia. Mä taas päivitän tota listaa kun nää sivut lakkaa tökkimästä näin pahasti ja pääsee kirjautumaan. Nytkin meni varmaan puoli tuntia ennenkuin pääsin koko sivulle. Meinasi jo ahdistus iskeä kun ei tiennyt mitä ihmisille kuuluu :/

Siisami pp 1 :D
 
Tervehdys!!

Olo on huomasti parempi kun vertaa eiliseen. Oli kuin maailmanloppu olisi tullut. Nyt vaan katse tulevaisuuteen. Ja taidan mä tänne välillä kirjoitellakin vaikka hoitoja ei jatketa toistaseksi jos teille vaan sopii?

Menen parin viikon päästä lääkäriin keskustelemaan jatkosta ja mitä oli oikein tapahtunut rakkauden siemenille. Nimittäin lääkärikin oli vähän ihmeissään miksi ne yhtäkkiä lopettivät jakautumisen.

Onkos teille kellekkään tehty inseminaatiota? Koska mua vaivaa miksi meille ei sitä tehty vaikka toinen munatorvista oli auki.

Nyt mä pidän peukut ja isovarpaat pystyssä että teille siirron saaneille plussaa tulee.

Aurinkoista lauantaita!!!
 
mai
Aurinkoista lauantaita kaikille!

Äsken soittivat klinikalta ja yksi munis oli hedelmöittynyt! Toivottavasti se on vielä maanantaina klo 11 "hengissä".
Eipä tarvinnut miettiä laitetaanko yksi vai kaksi...
Tässä sitä taas ollaan... kaikki on yhden alkion varassa, tietenkään siihen ei tarvitakkaan kuin se yksi ja oikea.
Sanoivat tämän olevan valioluokkaa...niinhän se oli edelliselläkin kerralla, mut kesken vaan meni.
Kauheeta kun kuulostan pessimistiseltä :LOL:
Tyytyväinen olen kuitenkin loppu pelissä, olisihan voinut jäädä hedelmöittymättä molemmat.

Mites tyttöjen piinailut? Tuntemukset?
 
Aurinkoista sunnuntaita kaikille.

Kiva, että Unelma jaksat jo katsoa eteenpäin ja käy toki kertomassa kuulumisia meillekkin. Iidalle lisäsin tonne testipäiväksi 27.4. Ilmoittele jos se on väärin.

Pidetään peukut ja varpaat pystyssä, että Main solu lähtee hyvin jakautumaan ja päästään siirtoon :)

Onko muillla vielä munasarjoissa tuntemuksia? mulla vihlaisee välillä aika kovaakin ja kävellessä tuntuu välillä semmoista "hyllymistä". Ihan kuin olisi muovipussi täynnä vettä. Vähän pelottaa, että enkö mä ole ollut riittävän rauhallisesti. Mitään painavaa en ole kantanut tai liikuntaa harrastanut mutta aikamosita lentoa tää meno muuten on ollut. Makoilemaankaan siis ei ole ehtinyt.

Oireita ei ole suuntaan tai toiseen mutta tuskin näin pp3 muutenkaan. Tissit on kuin meloonit ja pirun kipeet mutta se oire tuli välittömästi luget aloitettuani eli hivenen liian aikasin :D Luget myös turvottaa ihan kivasti.
 
Heippa kaikille;-) Viikonloppu meni rauhallisesti, en uskaltanut rehtiä, lähinnäkin lueskelin ja otin aurinkoa;-) Olo on ihan ok, siirto tehtiin siis perjantaina, maha on tosin vähän outo, turvoksissa tietty lugeista (ei jäätelöstä;-?) johtuen, ja välillä vihloo tai nipistelee silleen oudosti.. Toivottavasti ei tiedä mitään huonoa...

Siisami: testipäivä on ihan ok, tosin epäilen kärsivällisyyttäni, eli saatan ehkä joutua kokeilemaan jo pari päivää aiemminkin;-) Ellei menkat sitä ennen tule ja pilaa kaikkea...

Ja Maille tsemppiä, tosin taidat olla siirrossa juuri nyt viestiä kirjottaessani;-)

 
Nennuliini
Aurinkoista päivää! :wave:
Olipa ihanan aurinkoinen viikonloppu ja nytkin aurinko paistaa täydeltä terältä!

Sorry, nyt en muista nimiä, mutta onnittelut joillekin perjantain siirroista ja Mailla ainakin on tänään siirto, ainakin toivon niin! :heart:

Hui, eilen minua alkoi jännittää tämän viikon lauantaina oleva testipäivä! Kurkistin äsken listaa, niin Anuskilla testipäivä onkin jo huomenna ja, apua, nyt en enää muistakaan, kenelle oli ylihuomenna, mutta jollain kuitenkin! Onko teillä mitään tuntemuksia? Minä olen yrittänyt jotain bongailla, mutta kun ei ihmeempiä ole, niin ei. Hoitaja sanoi, että voi olla oireeton tai olla oireita. Kumpikaan ei tarkoita suuntaan taikka toiseen mitään. Joten se on vaan odotettava lauantaihin saakka. :eek:

Kertoilkaahan kuulumisia, miten siirto Mai on mennyt ja mitkä tunnelmat on teillä, joilla punktio+siirto tällä viikolla ja muutkin tietysti! :heart:
 
Tessa24
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 22:17 siilis kirjoitti:
Malttamattomana ja kärsimättömänä aloitan uuden pinon, vaikka maaliskuun puolessa välissä vasta ollaan :ashamed: Mutta, mutta... kun meillä alkaa ensimmäinen IVF/ICSI-hoito tavallaan jo ensi viikolla. Aloitan ens ke (21.3) primolutit. Seuraavista kuukautisista alkaa piikittely (tod.näk 2.4). Ja lyhyellä kaavalla sitten kohti punktiota, jonka lääkäri arvioi ajoittuvan vkolle 16.

Toivottavasti saan edes yhden tai kaksi kanssasisarta vertailemaan kokemuksia kanssani. Ettei tarvitse yksin piinailla ja pinoutua :whistle:

Kuka - - - Mikä hoito? - - - - - - - - - - - Arvioitu punktioaika

Anuski - - - 3. IVF - lääkkeetön - - - - - - - vko 14

Nennuliini - 1./2. IVF/ICSI - lyhyt kaava - vko 14

Mai - - - - - 2. IVF - pitkä kaava - - - - - - vko 15 Ruotsi

Siisami - - -2. ICSI - pitkä kaava - - - - - vko 15 TAYS

Pippuri - - - 2. ICSI - lyhyt kaava - - - - - vko 15

Siilis - - - - 1. IVF/ICSI - lyhyt kaava - - - vko16 TAYS

Tietämätön 1. IVF - - - - - - - - - - - - - - - vko 16

Hippu - - -1. IVF - pitkä kaava - - - - - - - vko 17

Toivo - - - 1. IVF - lyhyt kaava - - - - - - - vko 17 TAYS

Himppu - - 3. IVF/ICSI - pitkä kaava - - - vko 17

Helinäkeiju 2. IVF - lyhyt kaava - - - - - - vko 18 ???
Tessa24 - - 1. IVF - lyhyt kaava- - - - - - - - vko 17
 
mai
Hei!

Mai poistuu kanssa taustoille...
Tuli tehtyä turha reissu Faluniin.
Lääkäri kutsui huoneeseensa, ei siihen johon normaalisti ollaan menty, joten aavistin heti että jotain on vialla. Hän sanoi että hedelmöittynyt alkio ei ole siirto kelpoinen, että siitä ei kehittyisi raskautta. :'( ,Voi sitä pettymystä,taas multa vietiin jalat alta...
Tätä hoito kertaa ei laskettu toiseksi hoidoksi kuulema, koska siirtoa ei saatu tehtyä, eli vielä on kaksi yritys kertaa jäljellä. Lääkäri meinas että aloitetaan taas pitkällä kaavalla. Käskin mieheni kysyä ( mun kielitaito sen verran huono vielä) että olisiko mahdollista tehdä lyhyen kaavan mukaan, että jäis sumuttelut pois. Lääkäri mietti hetken ja sanoi että tehdään se sit lyhyellä kaavalla. Outoa et miks se ei itse ehdottanut sitä mahdollisuutta.
Hoitaja sanoi että seuraava siirto ajan kohta kun tulee niin siirretään kaksi alkiota jos vaan mahdollista, kun on jo ikää näin paljon.
Parin viikon päästä alkaa vuoto, mut ei ole kuulema oikeat menkat. Sit vaan täytyy odotella seuraavia oikeita menkkoja että pääsee suoraan piikitteleen.

Aurinkoisia kevät/kesä päiviä teille kaikille!
Tehkää tästä iso plussa pino :)
Käyn aina välillä lukasemassa teidän kuulumisia.

Onnea kaikille!
 
Olen äärimmäisen pahoillani puolestasi, Mai;-(

Ihanaa, että kaikesta huolimatta jaksat vielä tsempata muita;-) Aurinkoista ja ihanaa kesän odotusta siulle ja miehellesi, seuraavalla kerralla onnistuu, jookos;-)
 
Nennuliini
Voi Mai! Olen todella pahoillani! :hug: Ikävää, että näin pääsi käymään. Mutta onneksi saat edes seuraavalla kerralla lyhyen kaavan mukaan. Mulle se ainakin sopi paremmin, toivottavasti myös sulle ja pääset siirtoon asti ja piinailemaan! =)
Jaksamista sinulle ja miehellesi! :heart:

Tessa, taidat liittyä uutena joukkoomme! Tervetuloa! :flower:
 
Maille voimia eteenpäin :hug:

Onko nyt jotenkin tavallista enemmän osunut näitä pieleen menneitä hedelmöityksiä tähän pinoon kun on jo kolme jouduttu poistamaan listoilta :(

Tervetuloa mukaan Tessa24. Onkos teillä kauan yritystä takana?

Tietämättömällä ja Tiksulla pitäsi olla punktiot tällä viikolla? Mitäs teille kuuluu? JOkos kovasti jännittää?

Mulla on tänään mahaa nippaillut ja pohdiskelen, että voisiko olla kiinnittymiskipuja? Mikäs päivä muuten lasketaan hedelmöittymispäiväksi? Onko se punktiopäivä vai vasta seuraava??

Tänään tuli epikriisi TAYSsista ja mulle on kuulemma siirretty top luokan alkio. Mitä se sitten tarkoittaakaan...?

Iida: saa nähdä jaksaako sitä meikäläinenkään odottaa siihen testipäivään asti. varsinkin kun olen samana päivänä lähdössä reissuun Budapestiin kun pitäisi testi tehdä. Pakko varmaan jotain suuntaa antavaa testiä suorittaa ettei tipu niin korkealta lähtöaamuna.

Joko Anuskilla ja Hemulilla testit polttelee?? :D
 
Huomenta kaikille;-)

Siirrosta on nyt siis nelisen päivää.. Pahat aavistukset alkavat vaivata; maha on hieman kipeä, nipistelee, ja välillä vähän vihloo... Pelkään pahaa, että menkat alkavat ja pilaavat koko projektin;-( Lisäksi huippaa, se johtunee tosin varmaan noista lugeista...

Millaisia oireita muilla ollut, plussanneet/neganneet? Olen nyt ainakin melko vahvasti henkisesti varautunut pahimpaan lopputulokseen...

Zemppiä kaikille ja mukavaa päivän jatkoa toivotellen
 

Yhteistyössä